ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 вересня 2013 р. Справа №801/8756/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Котаревої Г.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу
за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в АР Крим та місті Севастополі
до Приватного підприємства «Приватна фірма Креоген»
про застосування заходів реагування
ВСТАНОВИВ:
Територіальне управління Держгірпромнагляду в АР Крим та місті Севастополі (далі-позивач, ТУ Держгірпромнагляд в АР Крим та місті Севастополі) звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства «Приватна фірма Креоген»(далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності в частині:
- зупинення робіт щодо опосвідчення метало композитних (металопластикових) газових балонів з опломбуванням пристрою для кріплення балонів до усунення зазначених в акті перевірки порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час перевірки відповідача було виявлено порушення нормативно-правових акті з охорони праці та промислової безпеки.
Ухвалою Окружного адміністративного суду АРК від 06.09.2013р. відкрите скорочено провадження по справі та встановлено строк для подачі відповідно до ст. 183-2 КАС України заперечень на адміністративний позов.
20.09.2013р. до суду надійшли письмові заперечення на позов, у яких відповідач пояснив, що позивачем 05.09.2013 року було прийнято розпорядження № 546 про заборону робіт, зазначених у позові, що відповідає наданим позивачу повноваженням відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) в сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, а Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) У зв'язку з чим, на думку відповідача відсутні підстави для задоволення адміністративного позову та підтвердження обґрунтованості вжиття вказаних у позові заходів.
Відповідно до вимог ч.4 ст.183-2, п.4 ч.5 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд справи здійснено суддею одноособово в межах п'ятиденного строку з дня подачі відповідачем заперечення проти позову.
Оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем обставини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи на підставі наказу від 05.09.2013 №611 та направлення на перевірку від 05.09.2013 № 2335 посадовими особами позивача проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, за результатами якої складено Акт від 05.09.2013 № 98/09.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-XII (далі - Закон № 2694) встановлено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до статті 38 Закону № 2694 державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України. Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007р.№ 877-V, зі змінами та доповненнями.
Пунктом 7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" в передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.
Пунктом 10 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що у разі, якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду контролю), відповідно до Закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.
Частиною 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Вирішуючи питання про застосування заявлених заходів реагування суд виходить з наступного.
Під час перевірки було встановлено наступні порушення:
1 порушення статті 21 Закону № 2694 щодо виконання робіт підвищеної небезпеки - опосвідчення металокомпозітних ( металопластикових ) газових балонів здійснюється без дозволу Держгірпромнагляду . (дозвіл є на балони під метан згідно ТУ У14 -8 -36 -2001 ( балони металеві) - додаток до дозволу № 618.11.30 - 29.24.4 ) Пост. КМУ № 1107 від 26.10.2011 р.
2 порушення статті 13 Закону № 2694 - Інструкція з охорони праці для працівників підприємства ( випробувач балонів , слюсар ремонтник ) за формою та змістом не відповідає «Типовому положенню про розробку інструкцій з охорони праці». П.2.5 , п. 3 , п.4.3. 4.НПАОП 0.00-4.15-98 «Положення про розробку інструкцій з охорони праці ».
3 порушення статті 13 Закону № 2694 - Журнал вступного інструктажів з охорони праці не відповідають вимогам законодавства ( Додаток 5 до п 6.3 НПАОП 0.00-4.12-05 « Типове положення про порядок навчання та перевірки знань з питань охороні праці».
4 порушення статті 13 Закону № 2694 - Журнали інструктажів з охорони праці на робочому місці не відповідають вимогам законодавства ( Додаток п 6.20 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці».)
5 порушення статті 13 Закону № 2694 Журнали інструктажів з охорони праці не пронумеровано , що не прошнуровано і не скріплено печаткою П.6.10 НПАОП 0.00-4.12-05 «Типове положення про порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці»
6 порушення статті 13 Закону № 2694 - не проведено інструктаж на другу групу з електробезпеки неелектротехничного персоналу п. .2.1.3.1 НПАОП 40.1-1.21-98 « Правила безпеки електроустановок споживачів»
7 порушення статті 14 Закону № 2694- Працівник, які виконує роботу із застосуванням електроінструмента залишив без нагляду підключений до електромережі електроінструмент, електроінструмент розкиданий на робочих місцях. П.5.2.24 НПАОП 0.00 - 1.30-01 « Правила безпечної роботи з інструментом і пристосуваннями» .
8 порушення статті 13 Закону № 2694 - не представлено посвідчення про періодичне щорічному спеціальне навчання та перевірки знань з питань охорони праці працівника зайнятого на роботах підвищеної небезпеки . П.4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці.
9 порушення статті 13 Закону № 2694 - Огляд балонів проводиться в непристосованому приміщенні. Температура повітря повинна бути не нижче 12 град . С (у приміщенні не передбачено опалення ) п. НПАОП 0.00-1.59-70 « Правила будови і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском »
10 порушення статті 13 Закону № 2694 електрообладнання при гідравлічних випробуваннях не захищене від прямого попадання води на обмотку електродвигуна і на електропроводку. п 6.7.19 НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів»
11 порушення статті 13 Закону № 2694 - не подано наказ про призначення особи, відповідальної за зберігання та справний стан злектроінструмента.п.5.2.34 НПАОП 0.00-1.30-01 « Правила безпечної роботи з інструментом і пристосуваннями »
12 порушення статті 13 Закону № 2694 - Керівником не визначений перелік посад і професій працівників , які повинні проходити стажування . П.7.4 НПАОП 0.00-4.12-05 « Типове положення про порядок навчання та перевірки знань з питань охорони праці».
Згідно до ст. 13 Закону України «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці.
З цією метою роботодавець забезпечує функціонування системи управління охороною праці, а саме:
- створює відповідні служби і призначає посадових осіб, які забезпечують вирішення конкретних питань охорони праці, затверджує інструкції про їх обов'язки, права та відповідальність за виконання покладених на них функцій, а також контролює їх додержання;
- розробляє за участю сторін колективного договору і реалізує комплексні заходи для досягнення встановлених нормативів та підвищення існуючого рівня охорони праці;
- забезпечує виконання необхідних профілактичних заходів відповідно до обставин, що змінюються;
- впроваджує прогресивні технології, досягнення науки і техніки, засоби механізації та автоматизації виробництва, вимоги ергономіки, позитивний досвід з охорони праці тощо;
- забезпечує належне утримання будівель і споруд, виробничого обладнання та устаткування, моніторинг за їх технічним станом;
- забезпечує усунення причин, що призводять до нещасних випадків, професійних захворювань, та здійснення профілактичних заходів, визначених комісіями за підсумками розслідування цих причин;
- організовує проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінку технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестацій робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони праці в порядку і строки, що визначаються законодавством, та за їх підсумками вживає заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров'я виробничих факторів;
- розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства (далі - акти підприємства), та встановлюють правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях, на будівельних майданчиках, робочих місцях відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці, забезпечує безоплатно працівників нормативно-правовими актами та актами підприємства з охорони праці;
- здійснює контроль за додержанням працівником технологічних процесів, правил поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, використанням засобів колективного та індивідуального захисту, виконанням робіт відповідно до вимог з охорони праці;
- організовує пропаганду безпечних методів праці та співробітництво з працівниками у галузі охорони праці;
- вживає термінових заходів для допомоги потерпілим, залучає за необхідності професійні аварійно-рятувальні формування у разі виникнення на підприємстві аварій та нещасних випадків.
Роботодавець несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.
Згідно ст.14 Закону працівник зобов'язаний:
- дбати про особисту безпеку і здоров'я, а також про безпеку і здоров'я оточуючих людей в процесі виконання будь-яких робіт чи під час перебування на території підприємства;
- знати і виконувати вимоги нормативно-правових актів з охорони праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту;
- проходити у встановленому законодавством порядку попередні та періодичні медичні огляди.
Працівник несе безпосередню відповідальність за порушення зазначених вимог.
Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
Згідно вказаною постановою вказаний Порядок визначає процедуру видачі або відмови у видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання Держгірпромнаглядом та його територіальними органами дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки .
Згідно п. 6 дозвіл за формою згідно видається роботодавцеві - на виконання робіт підвищеної небезпеки, або на експлуатацію машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки.
Згідно з Положення про розробку інструкцій з охорони праці, затвердженої наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 29 січня 1998 року № 9, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 7 квітня 1998 за № 226/2666 (НПАОП 0.00-4.15-98) (п. 2.5.) Розділ інструкції з охорони праці " Загальні положення" повинен містити:
відомості про сферу застосування інструкції;
загальні відомості про об'єкт розробки : визначення робочого місця працівника даної професії (виду робіт ) залежно від тривалості його перебування на ньому протягом робочої зміни (постійне чи непостійне ) ; коротка характеристика технологічного процесу та обладнання , що застосовується на цьому робочому місці , виробничій дільниці , в цеху;
умови і порядок допуску працівників до самостійної роботи за професією або до виконання відповідного виду робіт ( вимоги щодо віку, стажу роботи , статі , стану здоров'я , проходження медоглядів , професійної освіти та спеціального навчання з питань охорони праці , інструктажів , перевірки знань і т.п . ) ;
вимоги правил внутрішнього трудового розпорядку , що стосуються питань охорони праці для даного виду робіт або професії , а також відомості про специфічні особливості організації праці і технологічних процесів та про коло трудових обов'язків працівників даної професії (що виконують даний вид робіт);
характеристику основних небезпечних і шкідливих виробничих факторів для даної професії (виду робіт ) , особливості їх впливу на працівника;
перелік видів спецодягу , спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту , що належать до видачі працівникам даної професії (виду робіт ) згідно з чинними нормами, із зазначенням стандартів або технічних умов на них ;
вимоги санітарних норм і правил особистої гігієни , яких повинен дотримуватись працівник під час виконання роботи .
При викладенні тексту інструкції слід керуватися такими правилами:
текст інструкції повинен бути стислим , зрозумілим і не допускати різних тлумачень ;
інструкція не повинна містити посилань на нормативні акти , вимоги яких враховуються при її розробці . При необхідності ці вимоги відтворюються дослівно ;
слід вживати терміни і визначення , прийняті в Законі України "Про охорону праці " , ДСТУ 2293-93 ССБТ " Охорона праці. Терміни та визначення " , ДК 003-95 "Державний класифікатор України . Класифікатор професій " та в інших нормативних актах ;
у тексті інструкцій не допускається застосування не властивих для нормативних актів зворотів розмовної мови , довільних словосполучень , скорочення слів , використання для одного поняття різних термінів, а також іноземних слів чи термінів за наявності рівнозначних слів чи термінів в українській мові ; допускається застосування лише загальноприйнятих скорочень і абревіатур , що замінює застосованих у даній інструкції словосполучень скороченням або абревіатурою за умови повного відтворення цього словосполучення при першому згадуванні в тексті із зазначенням у дужках відповідного скорочення чи абревіатури ;
у тексті інструкції слід уникати викладу вимог у формі заборони , а при необхідності слід давати пояснення, чим викликана заборона ; не застосовуються слова "категорично " , "особливо " , "обов'язково" , "суворо " та ін , оскільки всі вимоги інструкції однакові зобов'язання ;
для наочності окремі вимоги інструкції можуть бути ілюстровані малюнками , схемами , кресленнями тощо ;
якщо безпека роботи обумовлена певними нормами ( величини відстаней , напруги та ін), то вони повинні бути приведені в інструкції.
Відповідно до п.4.3.3 НПАОП 0.00-4.15-98 розробка ( перегляд ) необхідних інструкцій, що діють на підприємстві , здійснюється безпосередніми керівниками робіт (начальник виробництва , цеху , дільниці, відділу , лабораторії та інших відповідних їм підрозділів підприємства) , які несуть відповідальність за своєчасне виконання цієї роботи.
Відповідно до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженої Наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці 26.01.2005 № 15, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15 лютого 2005 р. за № 231/10511, (п. 4.1) посадові особи та інші працівники, зайняті на роботах, зазначених у Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 232/10512, та Переліку робіт, де є потреба у професійному доборі, затвердженому наказом МОЗ України та Держнаглядохоронпраці України від 23.09.94 № 263/121 і зареєстрованому Міністерством юстиції України 25.01.95 за № 18/554, проходять щороку спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з охорони праці.
Згідно п. 6.3. НПАОП 0.00-4.12-05 вступний інструктаж проводиться:
з усіма працівниками, які приймаються на постійну або тимчасову роботу, незалежно від їх освіти, стажу роботи та посади;
з працівниками інших організацій, які прибули на підприємство і беруть безпосередню участь у виробничому процесі або виконують інші роботи для підприємства;
з учнями та студентами, які прибули на підприємство для проходження трудового або професійного навчання;
з екскурсантами у разі екскурсії на підприємство.
Вступний інструктаж проводиться спеціалістом служби охорони праці або іншим фахівцем відповідно до наказу (розпорядження) по підприємству, який в установленому Типовим положенням порядку пройшов навчання і перевірку знань з питань охорони праці.
Вступний інструктаж проводиться в кабінеті охорони праці або в приміщенні, що спеціально для цього обладнано, з використанням сучасних технічних засобів навчання, навчальних та наочних посібників за програмою, розробленою службою охорони праці з урахуванням особливостей виробництва. Програма та тривалість інструктажу затверджуються керівником підприємства.
Запис про проведення вступного інструктажу робиться в журналі реєстрації вступного інструктажу з питань охорони праці (додаток 5), який зберігається службою охорони праці або працівником, що відповідає за проведення вступного інструктажу, а також у наказі про прийняття працівника на роботу.
Згідно п. 6.10.НПАОП 0.00-4.12-05 про проведення первинного, повторного, позапланового та цільового інструктажів та їх допуск до роботи особа, яка проводила інструктаж, уносить запис до журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці на робочому місці (додаток 6). Сторінки журналу реєстрації інструктажів повинні бути пронумеровані, прошнуровані і скріплені печаткою.
У разі виконання робіт, що потребують оформлення наряду-допуску, цільовий інструктаж реєструється в цьому наряді-допуску, а в журналі реєстрації інструктажів - не обов'язково.
Відповідно до п. 5.2.14. НПАОП 0.00-4.12-05 у посудинах, апаратах та інших металевих спорудах з обмеженою можливістю переміщування і виходу з них дозволяється працювати з електроінструментом класів І та II за умови, що тільки один електроінструмент живиться від автономної двигун - генераторної установки, роздільного трансформатора або перетворювача частоти з роздільними обмотками, а також електроінструментом класу III. У цьому разі джерело живлення (трансформатор, перетворювач тощо) повинно бути поза металевою посудиною, а його вторинне коло повинно залишатись не заземленим.
Відповідно до п.7.4.НПАОП 0.00-4.12-05 перелік посад і професій працівників, які повинні проходити стажування (дублювання), а також тривалість стажування (дублювання) визначаються керівником підприємства відповідно до нормативно-правових актів з охорони праці. Тривалість стажування (дублювання) залежить від стажу і характеру роботи, а також від кваліфікації працівника.
Відповідно до Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженої Наказ Держнаглядохоронпраці України 09.01.98 № 4 (п.2.1.3.) працівники, що обслуговують електроустановки, зобов'язані знати ці Правила відповідно до займаної посади чи роботи, яку вони виконують, і мати відповідну групу з електробезпеки згідно з такими вимогами:
4) для одержання груп II-III працівники мають:
а) чітко усвідомлювати небезпеку, пов'язану з роботою в електроустановках;
б) знати і уміти застосувати на практиці ці та інші правила безпеки в обсязі, потрібному для роботи, яка виконується;
в) знати будову і улаштування електроустановок;
г) уміти практично надавати першу допомогу потерпілим в разі нещасних випадків, в тому числі застосовувати способи штучного дихання і зовнішнього масажу серця;
5) для одержання груп IV-V додатково необхідно знати компонування електроустановок і уміти організувати безпечне проведення робіт, уміти навчити працівників інших груп
Правилам безпеки і наданню першої допомоги потерпілим від електричного струму;
6) для одержання групи V необхідно також розуміти, чим викликані вимоги пунктів Правил безпечної експлуатації електроустановок.
Працівнику, який пройшов перевірку знань Правил, видається посвідчення встановленої додатком 2 до цих Правил форми, яке він зобов'язаний мати при собі під час роботи.
Посвідчення про перевірку знань працівника є документом, який засвідчує право на самостійну роботу в електроустановках на зазначеній посаді за фахом.
Посвідчення про перевірку знань видається працівникові комісією з перевірки знань підприємства, організації після перевірки знань і є дійсним тільки після внесення відповідних записів.
Під час виконання службових обов'язків працівник повинен мати з собою посвідчення про перевірку знань. За відсутності посвідчення, або за наявності посвідчення з простроченими термінами перевірки знань, працівник до роботи не допускається.
Посвідчення про перевірку знань підлягає заміні у випадку зміни посади або за відсутності місця для записів.
Посвідчення про перевірку знань вилучається у працівника комісією з перевірки знань в разі незадовільних знань, керівником структурного підрозділу - в разі закінчення терміну дії медичного огляду.
Посвідчення про перевірку знань складається з твердої обкладинки і блоку сторінок.
Відповідно до п 6.7.19.НПАОП 0.00-4.12-05 забороняється працювати електроінструментами, які не захищені від дії крапель або бризок і не мають знаків відзнаки (крапля в трикутнику, або дві краплі), в умовах дії крапель і бризок, а також на відкритих майданчиках під час снігопаду, дощу.
Працювати таким електроінструментом поза приміщеннями дозволяється лише за сухої погоди, а під час снігопаду чи дощу - під навісом на сухій землі або настилі.
Згідно з Правилами безпечної роботи з інструментом та пристроями, затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06.2001 р. №252 (п. 5.2.4.) електроінструмент, що живиться від електричної мережі, повинен бути оснащений незнімним гнучким кабелем (шнуром) із штепсельною вилкою.
Незнімний гнучкий кабель електроінструмента класу І повинен мати жилу, що з'єднує заземлювальний затискач електроінструмента із заземлювальним контактом штепсельної вилки.
Кабель у місці введення в електроінструмент класу І необхідно захистити від стирань та перегинання еластичною трубкою з ізоляційного матеріалу. Трубка повинна закріплюватись в корпусних деталях електроінструмента так, щоб вона виступала з них на довжину не менше п'яти діаметрів кабелю.
Трубка на кабелі не повинна закріплюватись поза електроінструментом.
Суд зазначає, що відповідачем в поданих запереченнях не наведено жодних обставин, щодо відсутності в його господарській діяльності порушень, визначених позивачем Акті перевірки.
Крім того, листом від 12.09.2013 за вих. № 12 позивачем частково підтверджено наявність порушень в частині дозволу для опосвідчення газових балонів та повідомлено про припинення вказаної діяльності самостійно.
Суд також зазначає, що припинення частини діяльності самостійно відповідачем не є підставою для відмови в забороні діяльності за рішенням суду.
Більш того, суд зазначає, що оскільки такий адміністративно-запобіжний захід, як тимчасова заборона, пов'язана з повним або частковим зупиненням виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, то він з урахуванням діючого законодавства може бути застосований виключно судом.
У зв'язку з чим, суд не розглядає надане позивачем Розпорядження від 05.09.2013 № 546 в якості рішення, яке має будь-які правові наслідки самостійно.
Суд також зазначає, що відповідачем помилково в якості підстав для відмови в задоволенні адміністративного позову посилається на норми ст.183-6 КАС України, оскільки позивач звернувся з позовом про застосуванням заходів реагування , а не про підтвердження обґрунтованості прийнятих заходів.
При цьому суд враховує, що порушення, які були виявлені під час перевірки, можуть бути виправлені порушником, а тому застосування до відповідача саме такого заходу до відповідача, як зупинення робіт щодо опосвідчення метало композитних (металопластикових) газових балонів з опломбуванням пристрою для кріплення балонів до усунення зазначених в акті перевірки порушень є обґрунтованим.
У той же час законодавство надає можливість відповідачу поновити свої права у разі усунення порушень, які були підставою, для застосування заходів реагування.
Так, згідно ч. 12,13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Таким чином, якщо відповідач усуне порушення, які перешкоджають здійсненню діяльності з надання послуг громадського харчування та надасть суду відповідні та належні докази, суд за наслідками розгляду такої заяви може прийняти рішення про скасування заходів реагування.
Оскільки станом на 25.09.2013 року такі докази відповідачем не надані, а здійснення діяльності з порушення Законодавства про охорону праці та промислову безпеку створює небезпеку загрози здоров'ю працюючих на підприємстві та отримувачів послуг, суд вважає, що позовні вимоги мають бути задоволені.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються
Керуючись ст.ст.158-163, 183-2 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом тимчасової заборони (зупинення) діяльності Приватного підприємства «Приватна фірма «Креоген» (ЄДРПОУ 22260523, м. Сімферополь, вул. Сельвинського, 108) в частині зупинення робіт щодо опосвідчення металокомпозитних (металопластикових) газових балонів з опломбуванням пристрою для кріплення балонів до усунення зазначених в акті перевірки Акт від 05.09.2013 № 98/09 порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку також іншими особами у зв'язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки.
Строк для подання апеляційної скарги стороною або іншою особою, яка брала участь у справі, обчислюється з моменту отримання копії постанови. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя підпис Котарева Г.М.
З оригіналом згідно Котарева Г.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 25.09.2013 |
Оприлюднено | 27.09.2013 |
Номер документу | 33725608 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Котарева Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні