Постанова
від 09.09.2013 по справі 811/1663/13-а
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 вересня 2013 року Справа № 811/1663/13-а

Суддя Кіровоградського окружного адміністративного суду Притула К.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Реєстраційної палати Кіровоградського міського управління юстиції про зобов'язання вчинити певні дії,-

в с т а н о в и в

ОСОБА_1 звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно ОСОБА_2 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 1022723 від 20.03.2013 р.

- зобов'язати Реєстраційну службу Кіровоградського міського управління юстиції здійснити державну реєстрацію права власності на належну йому нежитлову будівлю площею 21.0 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_1, на земельній ділянці площею 24,30 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки: 3510100000:29:286:0025, з оформленням свідоцтва на право власності.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 20.03.2013 р. він звернувся до Реєстраційної служби Кіровоградського міського управління юстиції з заявою про державну реєстрацію прав та їх обмежень для проведення державної реєстрації права власності на будівлю площею 21.0 кв.м., що розташована за адресою : АДРЕСА_1, на земельній ділянці площею 24,30 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки: 3510100000:29:286:0025, з додачею необхідних документів. Державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_2 було винесено рішення про відмову у державній реєстрації прав та обтяжень № 1022723 від 20.03.2013 р. на підставі того, що подані документи не відповідають вимогам, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують. Позивач вважає дану відмову необґрунтованою та такою, що порушує його права.

Представник позивача в судове засідання не з'явився до суду надав заяву про розгляд справи без його участі, в якій зазначив, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить їх задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про місце, день та час розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке повернулось на адресу суду. Причина неявки суду невідома.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивачем по АДРЕСА_1, було побудовано нежитлову будівлю, котра використовувалась як магазин. Дана будівля знаходиться на земельній ділянці площею 24,30 кв.м, кадастровий номер земельної ділянки: 3510100000:29:286:0025, якою позивач користується на підставі Договору оренди землі № 223 від 24.09.2010 року.

У відповідності до висновку Кіровоградського ООБТІ № 4-1033 від 17.11.2011 року, складеного на підставі проведеної технічної інвентаризації зазначеної нежитлової будівлі та у зв'язку зі зверненням позивача до Управління містобудування та архітектури Кіровоградської міської ради вищезазначеній будівлі присвоєно адресу: АДРЕСА_1.

Оскільки побудований магазин згідно з ДБН Ф.2.2.-3-2004 підпадає до категорії громадських будинків ІІ категорії складності, то його прийняття в експлуатацію відбувалось у відповідності до наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 91 від 24.06.2011 р., що затвердив «Порядок встановлення процедури та умови прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, прибудов до них, громадських будинків І та II категорій складності (далі - об'єкти), збудованих до 31.12.2009 р. без дозволу на виконання будівельних робіт, заяви про прийняття в експлуатацію яких подано до 31.12.2012р., а також механізм проведення технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж» (далі Порядок).

За результатами звіту ПАТ «Проектно-вишукувальний інститут «Кіровоградагропроект» від 01.12.2011 року про проведення технічного обстеження об'єкта, встановлено його відповідність вимогам надійності і безпечної експлуатації.

У відповідності до п. 3.1. Порядку, прийняття в експлуатацію об'єктів здійснюється безоплатно територіальними органами Державної архітектурно-будівельної інспекції України за результатами технічного обстеження їх будівельних конструкцій та інженерних мереж та за наявності документа, що посвідчує право власності або користування земельною ділянкою, на якій розміщений об'єкт, шляхом реєстрації поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації, в лютому 2012 року ОСОБА_1 було подано декларацію про готовність об'єкта до експлуатації з необхідними документами, яку зареєстровано Інспекцією ДАБК у Кіровоградській області за № КД 20212031009 від 29.02.2012 року.

Згідно до п. 3.11. Порядку, датою прийняття в експлуатацію об'єкта є дата реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації. Тобто, з 29.02.2012 року належна позивачу одноповерхова цегляна нежитлова будівля, площею 21,0 кв.м, з функціональним призначенням - магазин, що розташована за адресою: АДРЕСА_1, прийнята в експлуатацію.

У відповідності до п. 3.11. Порядку, зареєстрована декларація є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об'єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно; державний реєстр речових прав на нерухоме - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

У ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» вказано, що держава гарантує достовірність зареєстрованих прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Ч. 2 ст. 9 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачає прямий обов'язок державного реєстратора під час розгляду заяви про реєстрацію встановити відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав, поданим документам. У разі потреби реєстратор має право вимагати подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень.

Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) прийняття і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав та їх обтяжень, реєстрація заяви; 2) встановлення факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав та їх обтяжень, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень; 3) прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, відмову в ній або зупинення державної реєстрації; 4) внесення записів до Державного реєстру прав; 5) видача свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 6) надання витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.

Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Судом встановлено, що 20.03.2013 р., представник позивача, звернувся за територіальністю до Реєстраційної служби Кіровоградського міського управління юстиції з відповідною заявою про державну реєстрацію прав та їх обмежень для проведення державної реєстрації права власності на вищезазначену будівлю, що розташована за адресою: м.Кіровоград, АДРЕСА_1, з додачею всіх документів, передбачених Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою КМУ від 22.06.2011 р. № 703, зокрема: паспортів громадянин України і довідок про присвоєння ідентифікаційних номерів заявника та довірителя; довіреністю ВРА №489893, засвідченою приватним нотаріусом ОСОБА_3 01.08.2010 р. (п.9); підтвердженням внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав та документ про сплату державного мита (п.10); технічним паспортом на новозбудований об'єкт (п.29); документом, що посвідчує право на земельну ділянку; документ, що засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта; документ, що підтверджує присвоєння об'єкту нерухомого майна адреси (п.46).

За результатом розгляду зазначеної заяви державним реєстратором прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Кіровоградського міського управління юстиції прийнято рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 1022723 від 20.03.2013 р. (а.с. 7).

Підставою для відмови позивачу у державній реєстрації прав державним реєстратором зазначено те, що документи, подані для проведення державної реєстрації прав, не відповідають вимогами, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 р. № 703 деталізовано процедуру державної реєстрації прав власності, в тому числі і особливості державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до п. 16 Порядку за результатами розгляду заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення, державний реєстратор приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або рішення про відмову в такій реєстрації.

Згідно п. 23 Порядку державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав та їх обтяжень виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені у Законі України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» визначено виключний перелік підстав для відмови у державній реєстрації прав та їх обтяжень, зокрема у даному випадку, державний реєстратор у рішенні про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень визначив, що подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують (п.4 ч.1 ст.24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») .

Для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідними документами є документи, що підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно та інші документи, визначені цим Порядком.

Пунктом 27 Порядку № 703 визначено перелік документів для проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно необхідні для виникнення, переходу або припинення права власності.

Судом встановлено, що позивачем було надано всі необхідні документи, для державної реєстрації права власності будівлі, що розташована за адресою: м.Кіровоград, АДРЕСА_1.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем по справі, як суб'єктом владних повноважень, не виконано покладеного на нього обов'язку щодо доказування правомірності прийняття оскаржуваного рішення.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, про неправомірність прийняття державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_2 Рішення про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 1022723 від 20.03.2013 р.

Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Таким чином, судові витрати у розмірі 34,41 грн., здійснені позивачем, підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1.

Керуючись ст.,ст. 94, 162 , 163 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в

Позовні вимоги ОСОБА_1 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно ОСОБА_2 про відмову у державній реєстрації прав та їх обтяжень № 1022723 від 20.03.2013 р.

Зобов'язати Реєстраційну службу Кіровоградського міського управління юстиції здійснити державну реєстрацію права власності на належну йому нежитлову будівлю площею 21.0 кв.м., що розташована за адресою: АДРЕСА_1, на земельній ділянці площею 24,30 кв.м., кадастровий номер земельної ділянки: 3510100000:29:286:0025, з оформленням свідоцтва на право власності.

Присудити з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 34,41 грн. на користь ОСОБА_1.

Постанова відповідно до ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду К.М. Притула

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.09.2013
Оприлюднено30.09.2013
Номер документу33725868
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —811/1663/13-а

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

Постанова від 09.09.2013

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

К.М. Притула

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні