Постанова
від 26.09.2013 по справі 815/6266/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

     Справа № 815/6266/13-а ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 26 вересня 2013 року                             15 год. 42 хв.                                        м. Одеса Суддя Одеського окружного адміністративного суду Тарасишина О.М., розглянувши в скороченому провадженні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Європро Україна» про застосування  заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - ВСТАНОВИВ: 02.09.2013 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Європро Україна» про застосування  заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). 13.09.2013 року відповідач отримав копію ухвали про відкриття провадження у справі, що підтверджується зворотнім поштовим повідомленням, але жодних заяв про визнання позовних вимог чи заперечень на адміністративний позов до суду не надходило. 25.09.2013 року до суду повернулось поштове повідомлення про вручення копії ухвали про відкриття провадження у справі. Позивач на підставі ст.ст.4,5 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст.15,44 цього ж Закону здійснює повноваження щодо проведення перевірок та звернення до суду з метою застосування  заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а тому позовні вимоги з цих підстав згідно положень ч.1 ст.17, ч.4 ст.50 КАС України підвідомчі адміністративним судам і повинні розглядатись у порядку адміністративного судочинства. Відповідно до ч.3 ст.4 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції», метою здійснення ринкового нагляду є вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів з відповідним інформуванням про це громадськості щодо продукції, яка при її використанні за призначенням або за обґрунтовано передбачуваних умов і при належному встановленні та технічному обслуговуванні становить загрозу суспільним інтересам чи яка в інший спосіб не відповідає встановленим вимогам. Згідно наказу Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області №484-од від 14.08.2013 року, направлення на проведення перевірки №166 від 14.08.2013 року та на підставі Закону України “Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції”, було проведено планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Європро Україна». Перевірка проводилась відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції». Відповідно до ст.22 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» заходами ринкового нагляду є: перевірки характеристик продукції, у т.ч. відбір зразків продукції та їх експертиза (випробування); обмежувальні (корегувальні) заходи, що включають: обмеження надання продукції на ринку; заборону надання продукції на ринку; вилучення продукції з обігу; відкликання продукції; контроль стану виконання рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів; попередження органами ринкового нагляду споживачів (користувачів) про виявлену цими органами небезпеку, що становить продукція. Відповідно до ч.1, п.1 ч.2 ст.33 Закону України «Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції» обмежувальні (корегувальні) заходи запроваджуються відповідними рішеннями органів ринкового нагляду. Рішення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів можуть бути прийняті: за результатами проведених органами ринкового нагляду перевірок характеристик продукції (крім перевірок, що проводяться відповідно до ст.26 цього Закону), у т.ч. перевірок, що проводяться на підставі повідомлень митних органів про призупинення митного оформлення продукції відповідно до ч.6 ст.38 цього Закону. Згідно акту перевірки характеристик продукції №000127 від 14.08.2013 року   встановлено: маркування пакування рідкого мийного засобу містить графічне зображення продуктів харчування та відсутній Національний знак відповідності, що є порушенням п.п. 14, 17 Технічного регламенту мийних засобів, затвердженого постановою КМУ №717 від 20.08.2008 року, а також не надано декларації про відповідність, висновку санітарно-епідеміологічної експертизи, протоколу випробовування. Згідно п.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти днів з дня завершення здійснення заходів державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадах, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.   Згідно ч.4 ст.42 Конституції України, держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю та безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів. Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/ або здоров`ю людей, а   також з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей є підстави для заборони надання зазначеної продукції на ринку, що становить серйозний ризик. Відповідно до п.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за   результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Аналогічні правові норми містяться у ст. 183-6 КАС України, яка регламентує порядок застосування судами заходів реагування в сфері державного нагляду за позовами суб'єктів владних повноважень. Суд вважає, що наведені вище обставини свідчать про ґрунтовність заходів, які просить застосувати позивач, адже зазначені вище порушення можуть призвести до настання шкоди здоров'ю та життю людей. Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до ч.12   ст.183-2 КАС України   особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження. За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню. Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування. Відповідно до положень ст.183-6, ст.256 КАС України постанови по вказаній категорії справ підлягають негайному виконанню.          Відповідно до ч. 3, п.2, ч.5 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів з дня закінчення десятиденного строку отримання відповідачем адміністративного позову, якщо до суду не було подано заперечення відповідача та за умови, що справа розглядається судом за місцезнаходженням відповідача. Враховуючи вище викладене, суд вважає, що позовні вимоги є законними, обґрунтованими та підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 183-2,  183-6, 256 КАС України, суд, – ПОСТАНОВИВ:           Адміністративний позов Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Європро Україна» про застосування  заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)– задовольнити повністю. Застосувати обмежувальні (корегувальні) заходи у відношенні товариства з обмеженою відповідальністю «Європро Україна» (ідентифікаційний код 38438457) у вигляді прийняття рішення про обмеження надання продукції ТОВ «Європро Україна», а саме: засіб для миття посуду «Нева-цитрус» (апельсин), 500 мл, виробник ТОО «СП Евроиндустрия», Росія, м. Санкт-Петербург, м. Красное село, Кингисеппское шоссе, 55, представник ТОВ «Європро Україна», м. Одеса, вул. Кінна, 22 шляхом тимчасової заборони надання зазначеної продукції на ринку. Судові витрати розподілити відповідно до статті 94 КАС України. Постанова підлягає негайному виконанню Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Якщо постанову було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 КАС України. Суддя                                                                                О.М. Тарасишина                      Застосувати обмежувальні (корегувальні) заходи у відношенні товариства з обмеженою відповідальністю «Європро Україна» (ідентифікаційний код 38438457) у вигляді прийняття рішення про обмеження надання продукції ТОВ «Європро Україна», а саме: засіб для миття посуду «Нева-цитрус» (апельсин), 500 мл, виробник ТОО «СП Евроиндустрия», Росія, м. Санкт-Петербург, м. Красное село, Кингисеппское шоссе, 55, представник ТОВ «Європро Україна», м. Одеса, вул. Кінна, 22 шляхом тимчасової заборони надання зазначеної продукції на ринку.                   

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33735591
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6266/13-а

Постанова від 26.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Тарасишина О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні