Постанова
від 25.09.2013 по справі 805/13053/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2013 р. Справа №805/13053/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10-40

Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хохленкова О.В. за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничодобувній промисловості до товариства з обмеженою відповідальністю «Торезьський кар'єр» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення робіт бульдозеру Т-330 держ.номер Т 14-98 ДК,-

представника позивача: Пшоньки Є.Г.

представника відповідача: Ликіна С.В., -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничодобувній промисловості звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Торезьський кар'єр» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення робіт бульдозеру Т-330 держ.номер Т 14-98 ДК.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що під час перевірки кар'єру пісковику ТОВ «Торезьський кар'єр» виявлено 5 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю, що відповідно є підставою для негайного зупинення робіт.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача позов визнав та пояснив, що бульдозер про який йде мова в акті перевірки, ним не експлуатується у зв'язку з поламкою двигуна. Як тільки двигун буде відремонтовано, так зразу ж будуть усунуті всі недоліки вказані в акті.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Позивач - Територіальне управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області є юридичною особою, код ЄДРПОУ 37968280 (а.с.11-12).

Відповідач - товариство з обмеженою відповідальністю «Торезьський кар'єр» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 30962235.

Відповідно до направлення на перевірку від 16.08.2013 року № 030-4-19 у період з 03.09.2013 р. по 06.09.2013 р., було проведено планову перевірку об'єкта відповідача на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки (а.с.25).

Під час цієї перевірки інспектором виявлено 5 порушень нормативно-правових актів з охорони праві, всі з яких, на думку позивача, створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Перевіряючими був складений акт від 04.09.2013 року № 030-4-96.

Відповідно до вищевказаного акту перевірки зафіксовані наступні порушення:

- не пройшов техогляд бульдозер Т-330 держ. № Т 14-98 ДК п.2.7., р. VIII, НПАОП 0.00-1.24-10 «Правил охорони праці під час розборки родовищ копалин відкритим способом»

- не працює освітлення на бульдозері Т-330 держ. № Т 14-98 ДК. П.1.1, р. VII, НПАОП 0.00-1.24-10 «Правил охорони праці під час розборки родовищ копалин відкритим способом»;

- не працює звуковий сигнал на бульдозері Т-330 держ. № Т 14-98 ДК п.1.1., р. VII, 0.00-1.24-10 «Правил охорони праці під час розборки родовищ копалин відкритим способом»;

- відсутнє вогнегасник на бульдозері Т-330 держ. № Т 14-98 ДК п.1.1., р. VII, 0.00-1.24-10 «Правил охорони праці під час розборки родовищ копалин відкритим способом»;

- не працює склоочищувач на бульдозері Т-330 держ. № Т 14-98 ДК п.1.1., р. VII, НПАОП 0.00-1.24-10 «Правил охорони праці під час розборки родовищ копалин відкритим способом», тобто виявлено 5 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю, що відповідно є підставою для негайного зупинення робіт.

Відповідач не заперечує правомірність проведення позивачем перевірки, рівно як і факт наявності на час її проведення відображених в акті порушень.

Спірним питанням у даній справі є усунення відповідачем виявлених порушень на час розгляду справи, а також факт створення цими порушеннями загрози життю та здоров'ю людей.

Оцінюючи обґрунтованість доводів позивача, суд виходить із такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про охорону праці" № 2694 охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Згідно з ч. 1 ст. 6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч. 1 ст. 13 Закону № 2694).

При цьому, нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання (ст. 27 Закону № 2694).

У відповідності до частин 1, 2 ст. 21 вказаного Закону виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Держгірпромнагляду України діє на підставі Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення № 826).

За правилами п. 1.4. розділу І Положення № 826 заборона виконання робіт - зупинення або недопущення виконання певних видів робіт, які здійснюються суб'єктом господарювання на стадії будівництва, експлуатації, реконструкції або ліквідації; виготовлення, застосування або реалізації продукції, небезпечних речовин; користування надрами шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).

Згідно з п. 2.26. розділу ІІ цього Положення право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

Відповідно до абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" у редакції, яка діє з 01.07.2013, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Пунктом 2.40. розділу ІІ Положення № 826 передбачено, що поновлення роботи (виробництва) здійснюється на підставі подання суб'єктом господарювання офіційного письмового повідомлення про повне усунення зазначених у розпорядженні порушень, які стали причиною заборони (обмеження), а також результатів перевірки усунення цих порушень. Така перевірка проводиться у термін не пізніше трьох діб після отримання повідомлення про усунення порушень.

Перевірка виконання припису або усунення порушень, що призвели до заборони виконання робіт або виробництва чи обмеження виробництва, здійснюється шляхом проведення посадовою особою Держгірпромнагляду України, яка видала припис (розпорядження), позапланової перевірки (п. 2.41. Положення № 826).

З приписів цих норм вбачається, що усунення виявлених порушень має бути перевірено посадовою особою Держгірпромнагляду України на підставі подання суб'єктом господарювання офіційного письмового повідомлення про повне усунення порушень, які стали причиною заборони (обмеження), а належним доказом усунення порушень може бути акт, складений за результатами такої перевірки.

Таким чином позовні вимоги Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області підлягають задоволенню.

Одночасно, суд вважає за необхідне роз'яснити відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Питання розподілу судових витрат суд вирішує відповідно до ст..94 КАС України.

Приймаючи до уваги викладене та керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167,183-2, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничодобувній промисловості до товариства з обмеженою відповідальністю «Торезьський кар'єр» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зупинення робіт бульдозеру Т-330 держ.номер Т 14-98 ДК - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Торезьський кар'єр» - шляхом зупинення робіт бульдозеру Т-330 держ.номер Т 14-98 ДК, у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Стягнути з Територіального управління державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області Державної гірничотехнічної інспекції нагляду у гірничодобувній промисловості на користь Державного бюджету судовий збір в розмірі 34 (тридцять чотири гривні) 41 копійку.

Роз'яснити відповідачеві, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та її вступну та резолютивну частину проголошено в судовому засіданні 25 вересня 2013 року в присутності представників сторін.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складений 26 вересня 2013 року.

Суддя Хохленков О.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33744649
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13053/13-а

Ухвала від 10.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Постанова від 25.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні