Постанова
від 18.07.2013 по справі 827/140/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

18 липня 2013 рокуСправа №827/140/13-а

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

судді - Кравченко М.М.;

при секретарі - Коваль К.М.,

за участю:

представник позивача (ТОВ "Порфір") Позняков Сергій Олександрович довіреність № б/н від 06.02.13 паспорт НОМЕР_1, виданий Гагарінським РВ УМВС України в м. Севастополі 28.12.2007 р.;

представник відповідача (ГУ Держземагенства у м. Севастополі) у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі;

представник третьої особи (Севастопольська міська Рада) у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Порфір" до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі, третя особа Севастопольська міська Рада про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Порфір" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держземагенства у м. Севастополі, третя особа Севастопольська міська Рада про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 21 січня 2013 р. відкрито провадження в адміністративній справі № 827/140/13-а, підготовче провадження по справі закінчене, справу призначено до судового розгляду.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позов з підстав, що у ньому наведені.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, надав заперечення проти позову, просив суд у задоволенні позовних вимог відмовити.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки суду не повідомив.

Суд вважає за можливе розглянути справи за відсутність представника відповідача та третьої особи.

Заслухавши думку представника позивача, дослідивши матеріали справи та наявні докази, суд дійшов висновку про задоволення позову виходячи з такого.

16.01.2009 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Порфір» та Севастопольською міською Радою був укладений договір оренди земельної ділянки площею 4,0000 Га, розташованої за адресою: м. Севастополь, Фіолентовське шосе, 134, зареєстрований Севастопольським міським філіалом Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в Державному реєстрі земель 26.03.2009 під № 42040965800016.

Додатковою угодою від 21.04.2011, зареєстрованою Головним управлінням Держкомзему у м. Севастополі в Державному реєстрі земель 16.06.2011 під №853630004000031, до договору оренди земельної ділянки були внесені зміни щодо продовження строків освоєння орендованої земельної ділянки та розміру орендної плати.

16.01.2009 між Позивачем та Севастопольською міською Радою був укладений договір оренди земельної ділянки площею 3,0000 Га, розташованої за адресою: м. Севастополь, Фіолентовське шоссе,138, зареєстрований Севастопольським міським філіалом Державного підприємства «Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в Державному реєстрі земель 12.05.2009 під №040965800028.

Додатковою угодою від 21.04.2011, зареєстрованою Головним управлінням Держкомзему у м. Севастополі в Державному реєстрі земель 10.06.2011 під №853630004000029, до договору оренди земельної ділянки були внесені зміни щодо продовження строків освоєння орендованої земельної ділянки та розміру орендної плати.

Станом на дату розгляду справи договори оренди є діючими, сторонами не розірвані, недійсними не визнані.

Рішенням Севастопольської міської Ради від 20.12.2011 №2163 була затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель в адміністративних межах м. Севастополя, нова грошова оцінка земель введена в дію з 01.01.2012.

З метою приведення договору оренди у відповідність з цим рішенням Позивач звернувся до Головного управління Держземагентства у м. Севастополі із заявами про видачу витягу з технічної документації по нормативній грошовій оцінці орендованих земельних ділянок.

Відповідачем 19.12.2012 під per. №6702-3.1/5, №6703-3.1/5 були видані відповідні витяги, у яких був застосований коефіцієнт функціонального використання орендованих земельних ділянок величиною 2,5 як для земель комерційного використання.

Суд не може погодитися із законністю таких дій Відповідача по застосуванню у відповідних витягах коефіцієнта функціонального використання величиною 2,5 виходячи з наступного.

Відповідно до частини 5 статті 5 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно - оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до статті 20 цього ж Закону дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Постановою Кабінету Міністрів України №213 від 23.03.1995 із змінами та доповненнями затверджена Методика нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, розділом 3 якої встановлений порядок визначення нормативної грошової оцінки земель населених пунктів за встановленою формулою, згідно якої враховується коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову чи громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо).

Зазначений коефіцієнт відображений і в Порядку нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджений наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за №388/12262.

Згідно пункту 3,5 цього Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№6-зем, ба-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 за №788/3228, відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Додатком до цього Порядку визначено, що до земель комерційного використання відносяться: землі торгівлі транспортними засобами та їх ремонту; землі оптової торгівлі і посередництва в торгівлі; землі роздрібної торгівлі побутовими товарами і їх ремонт; землі готелів та ресторанів; землі підприємств фінансового посередництва; землі підприємств страхування; землі підприємств, що здійснюють операції з нерухомістю, здавання під найм та послуги юридичним особам; землі підприємств що здійснюють діяльність у сфері інформатизації; землі підприємств, що здійснюють послуги, які надаються переважно юридичним особам; землі підприємств, що здійснюють індивідуальні послуги; землі підприємств, що здійснюють діяльність у сфері відпочинку та розваг (азартні ігри та ігри на гроші тощо).

Разом з цим Порядком встановлений коефіцієнт функціонального виростання для земель рекреаційного призначення величиною 0,5.

Згідно з пунктом 1.1 договорів оренди орендовані земельні ділянки були надані для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу з віднесенням цих земель до категорії земель - землі рекреаційного призначення.

Згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель, затвердженою Наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998 №377 у рядку 86 ураховуються дані про землекористувачів землями рекреаційного призначення: будинки і бази відпочинку, пансіонати, кемпінги, мотелі-кемпінги, туристичні бази, туристсько-оздоровчі табори, будинки рибальські та мисливські, дитячі туристські та спортивні станції і табори.

Таким чином, до земель рекреаційного призначення відносяться землі під будинками і базами відпочинку, пансіонатами, кемпінгами, мотелями-кемпінгами, туристичними базами, туристсько-оздоровчими таборами, будинками рибальськими і мисливськими, дитячими туристським та спортивними станціями і таборами.

Орендовані земельні ділянки використовуються Позивачем згідно з цільовим призначенням, встановленим пунктом 1.1 договору оренди, - для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу.

Порядком нормативної грошової оцінки, земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, який затверджений наказом Державного комітету по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27.01.2006 №18/15/21/11, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.04.2006 за №388/12262 (далі - «Порядок нормативної грошової оцінки»), Додатком №1, встановлені наступні розділи КВЕД-2005, за якими здійснюється віднесення земель до земель комерційного використання, щодо яких, застосовується коефіцієнт функціонального використання величиною 2,5: G,H,J,K,О93,О92.7. Для земель рекреаційного призначення, щодо яких застосовується коефіцієнт функціонального використання величиною 0,5, розділи КВЕД, які підлягають врахуванню при визначені коеффіціента, не встановлюються.

Порядком нормативної грошової оцінки встановлено, що віднесення земель за функцією використання за окремими категоріями, такими як землі промисловості, землі транспорту, зв'язку, Землі комерції тощо, здійснюється за КВЕД, а такими як землі рекреаційного призначення - КВЕД не застосовується.

Згідно з загальною нормою пункту 3.5 Порядку нормативної грошової оцінки коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки, ураховує відносну прибутковість видів економічної діяльності.

Віднесення земель до категорії земель за функціональним використанням провадиться згідно з Інструкцією з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми №№6-зем, ба-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженою наказом Держкомстату України від 05.11.1998 №377, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 14.12.1998 за №788/3228 (далі - Інструкція), відповідно до видів економічної діяльності, зазначених у довідках, що надають юридичним особам органи державної статистики.

Відповідно до довідки управління, статистики у м. Севастополі АА №771129 від 13.12.2012, копія якої була надана TOB «Порфір» до суду та при зверненні до відповідача із заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, видами діяльності TOB «Порфір» за КВЕД-2010, є:

41.20 - «Будівництво житлових і нежитлових будівель».

68.31 - «Агентства нерухомості»

63.99 - «Надання інших інформаційних послуг»

71.12 - «Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах»

93.29 - «Організування інших видів відпочинку та розваг».

55.90 - «Діяльність інших засобів тимчасового розміщування»

Згідно з Інструкцією, а саме Порядком заповнення граф першого та другого розділів форми №6-зем, у графі 42 вказуються дані про землі, які використовуються в комерційних цілях: землі, які використовуються головним чином комерційними, торговими і відповідними службами - торговими центрами, банками, автозаправними станціями, ремонтними майстернями, готелями, ресторанами, барами, їдальнями, торговими складами та будівлями органів управління ними. Включати потрібно землі за видами економічної діяльності, вказаними у додатку . №3 (розділи КВЕД-2005: G,H,J,K,О93,О92.7).

Матеріали справи свідчать, що всі види економічної діяльності TOB «Порфір», крім 41.20, входять до тих, що встановлені додатком 3 Інструкції.

Суд погоджується із доводами позивача що, у даному випадку, види економічної діяльності TOB «Порфір» не можуть бути критерієм визначення коефіцієнта функціонального використання орендованої земельної ділянки

Порядком нормативної грошової оцінки встановлена категорія земель за функцією використання «Землі рекреаційного призначення». Згідно з договором оренди земельна ділянка віднесена до земель рекреаційного призначення.

Встановлено, що TOB «Порфір» використовує орендовану земельну ділянку саме за рекреаційним призначенням.

TOB «Порфір» використовує орендовану земельну ділянку для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу, згідно з; розробленим проектом організації будівництва АГП-178/12-ОО-ПОС, виконаним TOB «Архіград Проект», копія якого представлялась у Севастопольську міську Раду для вирішення питання щодо продовження строків забудови ділянки.

Як пояснив представник позивача, станом на сьогоднішній день Севастопольською міською Радою підготовлений проект рішення про продовження TOB «Порфір» строків забудови орендованої земельної ділянки, з яким можна ознайомитися на веб-сайті міської ради.

Рекреаційний комплекс призначений для здійснення там відпочинку та проведення відпусток. Комплекс призначений для тимчасового, а не постійного там проживання, для відновлення там розумових, фізичних та духовних сил людини, що обумовлюється, зокрема, місцем розташування земельних ділянок, їх віддаленістю від міської інфраструктури.

Згідно з Інструкцією, а саме Порядком заповнення граф першого та другого розділів, в абзацах «графи 35-36» вказано, що до графи 42, де враховуються землі комерційного використання, не включаються землі, які зайняті будинками відпочинку, кемпінгами, пансіонатами і т.ін., тобто ті, які призначені для відпочинку або проведення відпусток (їх потрібно включати до графи 57).

У графі 57 вказуються дані про кемпінги, будинки для відпочинку або для проведення відпусток: землі під кемпінгами, турбазами, піонерськими таборами, пансіонатами, будинками для відпочинку; земельні ділянки під садовими та дачними будинками з господарськими будівлями і дворами (за виключенням сільськогосподарських угідь).

Таким чином, суд дійшов висновку, що Відповідач без належних на то підстав надав Позивачу витяги з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №6702- 3.1/5 від 19.12.2012, №6703-3.1/5 від 19.12.2012 з застосуванням коефіцієнта функціонального використання величиною 2,5 як до земель комерційного використання, а не коефіцієнта - 0,5 як до земель рекреаційного призначення.

Відповідно до статті 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Як визначено положеннями частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Отже, з наведеного випливає, що позивач може обрати будь-який спосіб захисту свого порушеного права, який не заборонено законом, а суд повинен захистити таке право, якщо буде встановлено його порушення.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Системно аналізуючи докази по справі у їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірності своїх дій та рішень, а заперечення відповідача на позов спростовуються фактичними обставинами, які були досліджені у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 158-163, 167 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати дії Головного управління Держземагентства у м. Севастополі по застосуванню у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №6702-3.1/5 від 19.12.2012 коефіцієнта функціонального використання величиною 2,5 незаконними.

Визнати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №6703-3.1/5 від 19.12.2012, наданий Головним управлінням Держземагентства у м. Севастополі Товариству з обмеженою відповідальністю «Порфір», незаконним та скасувати.

Визнати дії Головного управління Держземагентства у м. Севастополі по застосуванню у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №6702-3.1/5 від 19.12.2012 коефіцієнта функціонального використання величиною 2,5 незаконними;

Визнати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №6703-3.1/5 від 19.12.2012, наданий Головним управлінням Держземагентства у м. Севастополі Товариству з обмеженою відповідальністю «Порфір», незаконним та скасувати.

Зобов'язати Головне управління Держземагентства у м. Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальності «Порфір» новий витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 4,000 Га (кадастровий номер 8536300000:06:002:0245), розташованої за адресою: м. Севастополь, Фіолентовське шоссе,134, яка надана для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу на підставі договору оренди від 16.01.2009, зареєстрованого Севастопольським міським філіалом Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в державному реєстрі земель 26.03.2009 під №040965800016, з застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5 як для земель рекреаційного призначення; Зобов'язати Головне управління Держземагентства у м. Севастополі видати Товариству з обмеженою відповідальності «Порфір» новий витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 3,000 Га (кадастровий номер 8536300000:06:002:0247), розташованої за адресою: м. Севастополь, Фіолентовське шоссе,138, яка надана для будівництва та обслуговування рекреаційного комплексу на підставі договору оренди від 16.01.2009, зареєстрованого Севастопольським міським філіалом Державного підприємства «Центр Державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах» в державному реєстрі земель 12.05.2009 під №040965800028, з застосуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки величиною 0,5 як для земель рекреаційного призначення.

Повний текст постанови складений 23.07.2013 р.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Постанова не набрала законної сили.

Суддя М.М. Кравченко

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення18.07.2013
Оприлюднено30.09.2013
Номер документу33744870
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —827/140/13-а

Постанова від 18.07.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кравченко М.М.

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Кравченко М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні