Постанова
від 06.08.2013 по справі 809/2296/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

               ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД                                                               ПОСТАНОВА                                                       ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ "06" серпня 2013 р.                                                                 Справа № 809/2296/13-а м. Івано-Франківськ   Івано-Франківський  окружний адміністративний суд у складі судді Микитин Н.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Коломийської об'єднаної державної податкової інспекції Івано-Франківської області до  товариства з обмеженою відповідальністю ''АВС'' про стягнення заборгованості  в сумі 3060,00 грн.,-                                                               ВСТАНОВИВ: 24.07.2013 року Коломийська об'єднана державна податкова інспекція  Івано-Франківської області звернулася до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю ''АВС'' про стягнення заборгованості  в сумі 3060,00  грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами проведених перевірок позивачем винесено податкові повідомлення-рішення, якими  відповідачу збільшено суми грошового зобов'язання з податку на прибуток – 1020 грн та з податку на додану вартість – 2040 грн. загальна сума заборгованості становить 3060 грн. Оскільки податковий борг відповідачем не сплачено, позивач просить стягнути його у судовому порядку. Представник позивача в судове засідання не з'явився, подавши до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності. Представник відповідача в судове засідання не прибув, належним чином повідомлявся про дату, час та місце судового розгляду справи, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи (а.с. 25). Своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався. Відтак, суд доходить висновку про можливість розгляду справи у відсутності відповідача на підставі частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, з огляду на  наявні у матеріалах справи докази, які повно та всебічно висвітлюють обставини спірних правовідносин. Згідно ч. 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. Розглянувши матеріали адміністративної справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що даний адміністративний позов підставний та підлягає до задоволення з наступних підстав. Судом встановлено, що 16.05.2002 року виконавчим комітетом Коломийської міської ради Івано-Франківської області здійснено державну реєстрацію юридичної особи – товариства з обмеженою відповідальністю «АВС», що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с 19-20). Головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Коломийської оДПІ 17.01.2013 року проведено камеральну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «АВС» за звітний податковий  період 1 півріччя 2012 року. Перевіркою встановлено порушення п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, а саме платником порушено термін подання податкової звітності з податку на прибуток. Відповідальність за дане порушення передбачене п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України. Згідно пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. За результатами перевірки Коломийською оДПІ складено акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток  №317/151/13656009 від 17.01.2013 року (а.с.5-6). 23.01.2013 року працівниками Коломийської оДПІ складено акт №2/151 про неможливість вручення акту перевірки (а.с. 7). На підставі вказаного акту перевірки Коломийською оДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0000041510 від 24.01.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання за штрафними фінансовими санкціями на 1020 грн. (а.с. 9). Дане податкове повідомлення-рішення надсилалось відповідачу та було повернуто відправнику у з'язку з відмовою адресата від одержання поштового відправлення(а.с. 10). Пунктом 58.3 статті 58 ПК України встановлено, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Відповідно до п.57.3  ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3  статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. Оскільки, відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання визначеного податковим повідомленням - рішенням, то сума вказаного податкового зобов'язання відповідача з податку на прибуток в розмірі 1020 грн. у відповідності до норм Податкового кодексу України, є узгодженою. Станом на момент звернення до суду з адміністративним позовом та розгляду справи судом, зазначене податкове зобов'язання по податку на прибуток відповідачем не сплачене. Таким чином, сума непогашенного, узгодженого податкового боргу з податку на прибуток становить 1020 грн. Судом встановлено, що за відповідачем, також, рахується заборгованість по податку на додану вартість в розмірі 2040 грн. Старшим державним податковим ревізором-інспектором відділу адміністрування ПДВ проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за червень 2012 року та серпень 2012 року. При перевірці встановлено факт порушення відповідачем п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 4, п. 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України, тобто податкову звітність з податку на додану вартість за червень та серпень 2012 року подано до Коломийської оДПІ не своєчасно. У зв'язку з виявленими порушеннями позивачем складено акт №916/1600/13656009 від 28.02.2013 року про результати камеральної перевірки щодо неподання (несвоєчасного подання) податкової звітності з податку на додану вартість (а.с. 11-12). На підставі акту перевірки Коломийськкою оДПІ винесено податкове повідомлення-рішення №0000701520 від 09.04.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість за штрафними (фінансовими) санкціями на 2040 грн. Відповідачем не була порушена процедура апеляційного узгодження податкового зобов'язання визначеного податковим повідомленням - рішенням, отже сума вказаного податкового зобов'язання відповідача з податку на додану вартість в розмірі 2040 грн. у відповідності до норм Податкового кодексу України, є узгодженою. На час судового розгляду грошове зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 2040 грн. застосоване податковим повідомленням-рішенням від 09.04.2013 року відповідачем до бюджету не сплачено. Відповідно до  ст. 67 Конституції України  кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України, надалі–Кодекс). Приписами  статті 16 Податкового кодексу України  (далі –  ПК України) визначені зобов'язання платників податків, один з яких зобов'язує, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно пунктів 49.1, 49.2 статті 49 Податкового кодексу України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді. Платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (п. 110.1  ст. 110 ПК України), зокрема: фінансову відповідальність (пп. 111.1.1 п. 111.1  ст. 111 ПК України). Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з  Податковим кодексом України  та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені (п. 111.2  ст. 111 ПК України). Відповідно до п. 113.3  ст. 113 Податкового кодексу України  штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України. Податковим кодексом України  (далі –  ПК України) встановлено, що податковий борг  сума грошового зобов'язання  (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання ( пп. 14.1.175 п. 14.1  ст. 14 ПК України). Пунктом 59.1  статті 59 Податкового кодексу України  встановлено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу     в    порядку,    визначеному    для    надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Судом встановлено, що Коломийською оДПІ надіслано відповідачу податкову вимогу (а.с. 16). Згідно пп. 20.1.18 п. 20.1  ст. 20 Податкового кодексу України  органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини. Відповідно до абзацу першого пункту 95.3  статті 95 Податкового кодексу України  стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Відповідно до ч.95.1  ст.  95 Податкового кодексу України  орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Згідно пункту 95.3. статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду. Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Коломийської ою'єднаної державної податкової інспекції до товариства з обмеженою відповідальністю «АВС» про стягнення податкового боргу в сумі 3060 грн. є обґрунтованим, а тому підлягає до задоволення. На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-                                                       ПОСТАНОВИВ:           Позов задовольнити.           Стягнути з відповідача – товариства з обмеженою відповідальністю «АВС» (ідентифікаційний код 13656009, місцезнаходження – 78200, Івано-Франківська область, м. Коломия, вул. Староміська, 88) із розрахункових рахунків у банках, що обслуговують відповідача та за рахунок належної товариству готівки в дохід  бюджету 3060 (три тисячі шістдесят) гривень податкового боргу.   Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.           Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.                      Суддя:                                                                                          Микитин Н.М.           

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.08.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33748257
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2296/13-а

Постанова від 06.08.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитин Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні