Постанова
від 26.09.2013 по справі 809/2725/13-а
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13:26

"26" вересня 2013 р. Справа № 809/2725/13-a

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В., розглянувши у порядку скороченого провадження в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області до Філії "Городенківська дорожня експлуатаційна дільниця" ДП Івано-Франківський облавтодор" ВАТ "Державна акціонерна компанія" "Автомобільні дороги України" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,-

ВСТАНОВИВ:

04 вересня 2013 року до Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Територіального управління Держгірпромнагляду у Івано-Франківській області (далі - позивач) до філії "Городенківська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства Івано-Франківський облавтодор Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" "Автомобільні дороги України" (далі - відповідач) з позовними вимогами про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: заборонити виконання робіт та експлуатацію машин, механізмів і обладнання підвищеної небезпеки (зберігання балонів; роботи в діючих електроустановках напругою в 1000В та в зонах дії струму високої частоти; зварювальні та газополум`яні роботи; експлуатація електричного устаткування електричних станцій та мереж напругою понад 1000В; експлуатація посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа; експлуатація вантажопідіймальних кранів і машин; експлуатація технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держгірпромнагляду), експлуатацію:

- кран-балки Т-1012, яка розміщена у ремонтно-механічній майстерні дорожньо-ремонтного пункту №1 (ДРП-1), 1987 року випуску, інвентарний номер 0024, заводський номер 87108599;

- компресора С 415М, 1978 року випуску, розміщений у ремонтно-механічній майстерні (ДРП-1), інвентарний номер 0016;

- автогрейдера ГС-14.02, 2007 року випуску,б/н, інвентарний номер 0156, заводський номер 070273, номер рами шасі 070273(384), марка двигуна ЯМЗ-236;

- автогрейдера ГС-14.02 державний реєстраційний номер 03897 МА, 2008 року випуску, серія свідоцтва про реєстрацію АБ № 668178, номер рами шасі 050231, марка двигуна ЯМЗ-236, інвентарний номер 0098, заводський номер 080368;

- трактора МТЗ-82, державний реєстраційний номер 01712 АТ, інвентарний номер 0095, заводський номер 004332;

- трактора МТЗ-82, державний реєстраційний номер 00957 АТ 2005 року випуску, інвентарний номер 0113, заводський номер 80821116;

- ескаватора марки "Борекс", державний реєстраційний номер 00957 АТ, 2006 року випуску, номер рами шасі 80816372, марка двигуна Д-243, інвентарний номер 00115, заводський номер 198014;

- котка ДУ-48, б/н, 1990 року випуску, інвентарний номер 0033, заводський номер 281, марка двигуна Д-37М;

- крана автомобільного на базі автомобіля ЗиЛ-133ГЯ, марка КС 3575А,, 1990 року випуску, державний реєстраційний номер кранової установки І/2301, інвентарний номер кранової установки 0023, заводський номер кранової установки 17599, що знаходяться за адресою: вул.. Вітовського 24, с. Котиківка, Городенківський район до усунення порушень зазначених в розпорядженні №009/25 від 30.08.2013 року, що несе ризик спричинення внаслідок подальшої їх експлуатації фізичної шкоди працівників філії в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків до усунення зазначених вище порушень та отримання у встановленому порядку рішення на відновлення робіт.

Ухвалою суду від 04 вересня 2013 року відкрито скорочене провадження в даній адміністративній справі відповідно до п.5 ч.1 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 19 липня 2013 року відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області від 18.07.2013 року № 294 на підставі направлення на проведення перевірки головним державним інспектором з охорони праці територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області - Семчуком В.Д. проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки філії Городенківська ДЕД дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", розташованої за адресою: вул. Вітовського, 24, с. Котиківка, Городенківський район, Івано-Франківська область. За результатами проведеної перевірки в розділі 5 акту перевірки суб`єкта господарювання зафіксовано порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, фізичних осіб, а саме:

1. Відсутній дозвіл від органів Держгірпромнагляду України на виконання робіт та експлуатацію машин, механізмів і обладнання підвищеної небезпеки (зберігання балонів; роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000В та в зонах дії струму високої частоти; зварювальні та газополум`яні роботи; експлуатація електричного устаткування електричних станцій та мереж напругою понад 1000В; експлуатація посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа; експлуатація вантажопідіймальних кранів і машин; експлуатація технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держгірпромнагляду України), порушено статтю 21 Закону України "Про охорону праці",

2. Не проведено часткове технічне опосвідчення кран-балки Т-1012, 1987 року випуску, інвентарний номер 0024, заводський номер 87108599, порушено п.7.3.3. НПАОП 0.00-1.01-07 Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів та п. 6.1.8 НПАОП 0.00-1.30-01 Правила безпечної роботи з інструментами та пристроями.

3. Відсутнє огородження приводу пасової передачі компресора С 415М, 1978 року випуску, інвентарний номер 0016, порушено п. 1.2, 1.5 розділу VIII НПАОП 0.00-1.61-12.

4. Не проведено повний технічний огляд компресора С 415М, 1978 року випуску, інвентарний номер 0016, порушено інструкцію по експлуатації заводу виробника.

5. Не проведено повний технічний огляд крану автомобільного на базі автомашини ЗиЛ-133ГЯ, марка КС 3575А, 1990 року випуску, державний реєстраційний номер кранової установки 17599, порушено п.7.3.3. НПАОП 0.00-1.01-07 Правила будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів.

6. Не зареєстровано:

- автогрейдер ГС-14.02, 2007 року випуску, інвентарний номер 0156, заводський номер 070273, номер рами шасі 070273(384), марка двигуна ЯМЗ-236 в органах Держтехнагляду;

- коток ДУ-48, 1990 року випуску, марка двигуна Д-37М, інвентарний номер 0033, заводський номер 281 в органах Держгірпромнагляду, порушено п. 1.1. розділу VIII НПАОП 0.00-1.61-12, п.31.3 Правил дорожнього руху України, стаття 34 Закону України "Про дорожній рух".

7. Не проведено щорічний державний технічний огляд:

- 2-ох автогрейдерів ГС-14.02 (б/н) 2007 року випуску, інвентарний номер 0156, заводський номер 070273, номер рами шасі 070273 (384), марка двигуна ЯМЗ-236 та ГС-14.02 державний реєстраційний номер 03897 МА, 2008 року випуску, серія свідоцтва про реєстрацію АБ № 668178, номер рами шасі 050231, марка двигуна ЯМЗ-236, інвентарний номер 0098, заводський номер 080368;

- 2-ох тракторів МТЗ-82, державний реєстраційний номер 01712 АТ, інвентарний номер 0095, заводський номер 004332 та МТЗ-82, державний реєстраційний номер 00957 АТ 2005 року випуску, інвентарний номер 0113; заводський номер 80821116;

- ескаватора марки "Борекс", державний реєстраційний номер 0956АТ, 2006 року випуску, № рами шасі 80816372, марка двигуна Д-243, інвентарний номер 00115, заводський номер 198014;

- коток ДУ-48, б/н, 1990 року випуску, інвентарний номер 0033, заводський номер 281, марка двигуна Д-37М, чим порушено п. 1.1. розділу VII НПАОП 0.00-1.61-12, п.31.3 Правил дорожнього руху України, стаття 35 Закону України "Про дорожній рух", у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом для захисту прав та законних інтересів працівників через застосування до відповідача заходів реагування в порядку ч.5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

06 вересня 2013 року відповідач отримав увалу про відкриття скороченого провадження, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення (рекомендованим) (а.с. 24), однак своїм правом на подання письмового заперечення проти позову не скористався.

Згідно пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.

Враховуючи, що до суду не було подано заперечення відповідача проти заявленого позову та те, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача, поданий територіальним управлінням Держгірпромнагляду у Івано-Франківській області позов до філії "Городенківська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства Івано-Франківський облавтодор Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" "Автомобільні дороги України" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду підлягає розгляду в строк визначений пунктом 3 частиною 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суд, в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України розглянувши матеріали справи, оцінивши повідомлені сторонами обставини, встановив наступне.

Відповідно до Указу Президента України "Про Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України" від 6 квітня 2011 року №408/2011 (далі - Указ) Держгірпромнагляд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Відповідно до Указу одним з основних завдань Держгірпромнагляду України є організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань: промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Судом встановлено, що 19 липня 2013 року відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області від 18.07.2013 року № 294 на підставі направлення на проведення перевірки головним державним інспектором з охорони праці територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області - Семчуком В.Д. проведено планову перевірку дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки філії Городенківська ДЕД дочірнього підприємства "Івано-Франківський облавтодор" відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України", розташованої за адресою: вул. Вітовського, 24, с. Котиківка, Городенківський район, Івано-Франківська область.

За результатами проведеної перевірки складено акт від 22.08.2013 року № 009/53, примірник якого отримано відповідачем 17.07.2013 року, про що свідчить його підпис у акті (а.с. 14-17).

Як вбачається з акту, перевіркою встановлено ряд порушень (порушення зазначених в розпорядженні №009/25 від 30.08.2013 року) в розділі 5 акту перевірки суб`єкта господарювання зафіксовано порушення вимог нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працюючих, фізичних осіб.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці", державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), заборона виробництва - зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта, окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).

Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) затвердженого наказом Міністерства з надзвичайних ситуацій України, від 11.08.2011 року № 826 передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; непроведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.

Згідно преамбули Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст. 7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").

У разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування (ч.10 ст. 7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності").

Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.

Аналізуючи наведені норми, суд вважає, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду в Івано-Франківській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі, оскільки, подальша експлуатація зазначених в акті перевірки механізмів безспірно призведе до виникнення аварійної ситуації та несе загрозу для життя та здоров'я працівників.

Суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.

За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.

Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.

Відповідно до частини першої статті 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження. Отже, постанова підлягає негайному виконанню.

Керуючись статтями 160,165,183-2 КАС України, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Законом України "Про охорону праці" та Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Заборонити філії "Городенківська дорожня експлуатаційна дільниця" дочірнього підприємства Івано-Франківський облавтодор Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія" "Автомобільні дороги України", 78106, вул. Вітовського 24, с. Котиківка, Городенківський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 33645442 виконання робіт та експлуатацію машин, механізмів і обладнання підвищеної небезпеки (зберігання балонів; роботи в діючих електроустановках напругою в 1000В та в зонах дії струму високої частоти; зварювальні та газополум`яні роботи; експлуатація електричного устаткування електричних станцій та мереж напругою понад 1000В; експлуатація посудин, що працюють під тиском понад 0,05 МПа; експлуатація вантажопідіймальних кранів і машин; експлуатація технологічних транспортних засобів, що підлягають реєстрації в територіальних органах Держгірпромнагляду), експлуатацію

1. кран-балки Т-1012, яка розміщена у ремонтно-механічній майстерні дорожньо-ремонтного пункту №1 (ДРП-1), 1987 року випуску, інвентарний номер 0024, заводський номер 87108599;

2. компресора С 415М, 1978 року випуску, розміщений у ремонтно-механічній майстерні (ДРП-1), інвентарний номер 0016;

3. автогрейдера ГС-14.02, 2007 року випуску, б/н, інвентарний номер 0156, заводський номер 070273, номер рами шасі 070273(384), марка двигуна ЯМЗ-236;

4. автогрейдера ГС-14.02 державний реєстраційний номер 03897 МА, 2008 року випуску, серія свідоцтва про реєстрацію АБ № 668178, номер рами шасі 050231, марка двигуна ЯМЗ-236, інвентарний номер 0098, заводський номер 080368;

5. трактора МТЗ-82, державний реєстраційний номер 01712 АТ, інвентарний номер 0095, заводський номер 004332;

6. трактора МТЗ-82, державний реєстраційний номер 00957 АТ 2005 року випуску, інвентарний номер 0113, заводський номер 80821116;

7. ескаватора марки "Борекс", державний реєстраційний номер 00957 АТ, 2006 року випуску, номер рами шасі 80816372, марка двигуна Д-243, інвентарний номер 00115, заводський номер 198014;

8. катка ДУ-48, б/н, 1990 року випуску, інвентарний номер 0033, заводський номер 281, марка двигуна Д-37М;

9. крана автомобільного на базі автомобіля ЗиЛ-133ГЯ, марка КС 3575А,, 1990 року випуску, державний реєстраційний номер кранової установки І/2301, інвентарний номер кранової установки 0023, заводський номер кранової установки 17599 до усунення порушень зазначених в розпорядженні №009/25 від 30.08.2013 року в повному обсязі та отримання рішення на відновлення роботи.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ч.9 ст.183-2 постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 КАС України, апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Відповідно до ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, рішення суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточним і оскарженню не підлягає.

Суддя: Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33748275
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2725/13-а

Постанова від 26.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 04.09.2013

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні