ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
24 вересня 2013 р. (10:05) Справа №801/8913/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді Сидоренка Д.В., при секретарі Леоновій В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Управління праці та соціального захисту населення Нижньоггріської районної державної адміністрації АР Крим
до ОСОБА_1
про стягнення 791,96 грн. заборгованості,
Обставини справи: Управління праці та соціального захисту населення Нижньоггріської районної державної адміністрації АР Крим звернулось до Окружного адміністративного суду АР Крим з позовом про стягнення з ОСОБА_1 791,96 грн. переплати допомоги. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем були заявлені недостовірні дані про отримані доходи для призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Зазначене призвело до переплати допомоги за період з 01.09.2011 року по 28.02.2012 року в сумі 791,96 грн., яка і підлягає стягненню з відповідача.
Позивач явку свого представника в судове засідання 24.09.2013 року не забезпечив, надав клопотання про розгляд справи за його відсутності та підтримання позовних вимог у повному обсязі.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце його проведення повідомлений належним чином - судовою повісткою, яка вручена 20.09.2013 року, що підтверджується відміткою на повідомленні про вручення поштового відправлення №9500018439595. Заперечення на позовну заяву відповідач до суду не надав, про причини неявки суд не повідомив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши надані докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
Гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім'ї, її доходів та віку дітей і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім'ям з дітьми у загальній системі соціального захисту населення відповідно до Конституції України визначений Законом України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» N 2811-XII від 21.11.1992 року (далі по тексту Закон №2811).
Статтею 1 Закону № 2811 встановлено, що громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України.
Відповідно до ст. 5 Закону № 2811 всі види державної допомоги сім'ям з дітьми, крім допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами жінкам, зазначеним у частині другій статті 4 цього Закону, призначають і виплачують органи соціального захисту населення за місцем проживання батьків (усиновлювачів, опікуна, піклувальника).
Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону № 2811 право на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дитини, усиновлювач, опікун, баба, дід або інший родич), яка фактично здійснює догляд за дитиною.
Порядок призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми затвердждено постановою Кабінету Міністрів України N 1751 від 27.12.2001року (далі по тексту - Порядок).
Згідно з пунктом 20 Порядку для одержання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку органам праці та соціального захисту населення подаються такі документи: заява матері (батька, усиновлювача, опікуна, дідуся, бабусі або іншого родича, який фактично здійснює догляд за дитиною), що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копія або витяг з наказу (розпорядження) роботодавця про надання відпустки; копія свідоцтва про народження дитини; копія трудової книжки матері (батька, усиновлювача, опікуна, дідуся, бабусі або іншого родича), яка (який) здійснює догляд за дитиною; довідка з місця навчання - для осіб, які навчаються; довідка про те, що виплата допомоги по безробіттю або матеріальної допомоги по безробіттю не проводиться, - для непрацюючих осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості.
Відповідно до пункту 18 Порядку допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку призначається з дня звернення за її призначенням, але не раніше ніж з дня, що настає після закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами для непрацюючих осіб та осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, а для працюючих осіб - з дня настання відпустки по догляду за дитиною по день її закінчення.
Днем звернення за призначенням допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку вважається день прийняття органом праці та соціального захисту населення відповідної заяви з усіма необхідними документами.
Як вбачається з матеріалів справи, 17.03.2011 року ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Нижньогірської районної державної адміністрації із заявою про призначення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.
До заяви відповідачем були додані, зокрема довідка про склад сім'ї, декларація про доходи та копії інших документів, передбачених законодавством.
На підставі отриманих від ОСОБА_1 документів їй була призначена вищевказана допомога по догляду за донькою ОСОБА_2 (ІНФОРМАЦІЯ_1) у розмірі 432,50 грн. з 01.03.2011 року та 451,50 грн. з 01.04.2011 року, що підтверджується рішенням Управління праці та соціального захисту населення Нижньогірської районної державної адміністрації від 29.03.2011 року.
Статтею 15 Закону № 2811 визначено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 гривень.
Пунктом 48 Порядку органам, що призначають і виплачують державну допомогу сім'ям з дітьми, надано право у разі потреби перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність документів, поданих для призначення допомоги.
Також, у відповідності до положень статті 22 Закону № 2811 органам, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги надано право перевіряти матеріальний стан сімей з дітьми.
За результатами проведеної соціальним інспектором перевірки даних, наданих заявником, у листопаді 2011 року було виявлено, що ОСОБА_1 була надана неповна інформація про доходи за період з 01.09.2011 року по 28.02.2012 року (не зазначена заробітна плата чоловіка в КФХ «Сиваш»).
Ці дані підтверджуються, зокрема, наявною в матеріалах справи довідкою № 259 від 14.08.2012 року про доходи чоловіка ОСОБА_3 - ОСОБА_4.
Зазначене вище призвело до переплати допомоги відповідачу за період з березня 2011 року по серпень 2011 року на суму 891,96 грн.
Позивачем на адресу відповідача були направлені листи, а також повідомлення про підстави та необхідність повернення надмірно виплаченої суми допомоги.
Згідно із статтею 22 Закону № 2811 одержувачі державної допомоги зобов'язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.
Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.
Згідно із наявною в матеріалах справ інформацією, заборгованість відповідача із переплати допомоги по догляду за дитиною становить 791,96 грн.
В порядку статті 71 КАС України відповідачем не надано доказів погашення заборгованості у повному обсязі.
Отже, на підставі ст. 1166 ЦК України, незаконно виплачена державна допомога підлягає стягненню з відповідача.
Таким чином, позовні вимоги є обґрунтованими, такими що підтверджуються матеріалами справи та підлягають задоволенню у повному обсязі.
У судовому засіданні, яке відбулось 24.09.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Відповідно до вимог ст. 163 КАС України постанову оформлено та підписано 26.09.2013 року.
На підставі зазначеного вище, керуючись ст. 160-163,167 КАС України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2.Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Нижньоггріської районної державної адміністрації АР Крим (р/р № 335412016001575 у ГУ ДКСУ в АР Крим, м. Сімферополь, ЄДРПОУ 03194068, МФО 824026) заборгованість у розмірі 791,96 грн.
Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Сидоренко Д.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33753978 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Сидоренко Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні