Рішення
від 17.09.2013 по справі 908/2451/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 номер провадження справи 5/71/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.09.2013 Справа № 908/2451/13

За позовом: Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (69107, м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 164)

До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» (69002, м. Запоріжжя, вул. Крива Бухта, буд. 1)

про стягнення 408 000,00 грн.

Суддя Проскуряков К.В.

Представники сторін:

Від позивача: Чечель К.І., довіреність № 38 від 02.07.2013р.

Від відповідача: не з'явився

СУТНІСТЬ СПОРУ:

17.07.2013р. до господарського суду Запорізької області надійшла позовна заява Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» про стягнення 311 100,00 грн.

Ухвалою суду від 17.07.2013р. позовну заяву прийнято до розгляду та порушено провадження у справі № 908/2451/13, присвоєно справі номер провадження - 5/71/13, розгляд якої призначено на 28.08.2013р.

27.08.2013 р. до канцелярії суду позивачем надано заяву від 27.08.2013 р. за вих. №01-29.2/05-3363 про збільшення розміру позовних вимог, у якій просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства про захист економічної конкуренції у розмірі 204 000,00 грн. та пеню у розмірі 204 000,00 грн.

Зазначена заява прийнята судом до розгляду, оскільки відповідає ст. 22 ГПК України. Ухвалою від 28.08.2013р. розгляд справи відкладено на 17.09.2013р. У судовому засіданні 17.09.2013р. судом прийнято рішення.

За письмовою заявою представника позивача розгляд справи відбувався без фіксації судового процесу за допомогою технічних засобів.

У судовому засіданні 17.09.2013р. представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги з урахування заяви про збільшення розміру позовних вимог пояснивши, що 29.03.2013р. адміністративною колегією Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення № 14-рш по справі № 03/34-12/02/07/08-13 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції», яким дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Козак-Інвест», які полягали у погодженні своїх тендерних пропозиціях під час участі: у березні 2011р. у процедурі відкритих торгів, проведених ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» на закупівлю за державні кошти виробів текстилю (код 17.40.2 відповідно до ДК) (парусина) відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 19161(лег), опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 19 (465) від 14.02.2011р.; у липні-серпні 2011р. у процедурі відкритих торгів проведених державним підприємством «Одеська залізниця» на закупівлю за державні кошти послугу з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту нелінійних опорів ВНКС-25М та вентильних розпорядників РВЄ-25 моторванного рухомого складу - 35 од., код згідно з Державним класифікатором продукції - 35.20.9, відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 092172, опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 73 (519) від 20.06.2011р.; у квітні 2011р. процедурі відкритих торгів, проведених державним підприємством «Придніпровська залізниця» на закупівлю за державні кошти послуг з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту філітових розрядників РМВУ - 3.3А, РВКУ - 3.3 А01 зі зміною елементів - 70 од., код згідно з Державним класифікатором продукції - 35.20.9, відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 147435, опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 40 (642) від 02.04.2012р. порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачений п.п. 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

Відповідно до ч.ч. 2, 3 та 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ТОВ «Квік-2006» накладено штраф у розмірі 204 000,00 грн. За прострочення терміну сплати штрафу позивачем нараховано пеню за період з 11.06.2013р. по 28.08.2013р. включно у розмірі 241 740,00 грн., однак оскільки відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладного рішенням органу АМК, то розмір пені позивачем заявляється у сумі 204 000,00 грн.

В обґрунтування позову посилається на ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», ст. 5 Закону України «Про Антимонопольний комітет України». Просить суд позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання 17.09.2013р. вдруге не з'явився, про причини неявки суду не повідомив. Про дату, час та місце призначеного судового засідання був повідомлен належним чином шляхом направлення на його адреси відповідних ухвал. Клопотань про розгляд справи без уповноваженого представника відповідача або про відкладення розгляду справи на адресу суду не надходило. Відзив на позовну заяву та документи витребувані ухвалами суду від 17.07.2013р. та 28.08.2013р. та не надіслав.

Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд,

ВСТАНОВИВ:

З матеріалів справи вбачається, що рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.03.2013р. № 14-рш у справі № 03/34-12/02/07/08-13 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції» дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Козак-Інвест», які полягали у погодженні своїх тендерних пропозиціях під час участі у:

- березні 2011р. у процедурі відкритих торгів, проведених ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» на закупівлю за державні кошти виробів текстилю (код 17.40.2 відповідно до ДК) (парусина) відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 19161(лег), опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 19 (465) від 14.02.2011р., порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачений пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

- липні - серпні 2011р. у процедурі відкритих торгів, проведених державним підприємством «Одеська залізниця» на закупівлю за державні кошти послуг з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту нелінійних опорів ВНКС-25М та вентильних розпорядників РВЄ-25 моторванного рухомого складу - 35 од., код згідно з Державним класифікатором продукції - 35.20.9, відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 092172), опублікованому в офіційному бюлетені «вісник державних закупівель» № 73 (519) від 20.06.2011р., порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачений пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

- квітні 2011р. у процедурі відкритих торгів, проведених державним підприємством «Придніпровська залізниця» на закупівлю за державні кошти послуг з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту філітових розрядників РМВУ - 3.3А, РВКУ - 3.3 А01 зі зміною елементів - 70 од., код згідно з державним класифікатором продукції - 35.20.9, відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 147435, опублікованому в офіційному бюлетені «вісник державних закупівель» № 40 (642) від 02.04.2012р., порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачений пунктом 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

За вчинення зазначеного порушення відповідно до ч.ч. 2 та 5 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» на ТОВ «Квік-2006» накладено штраф у розмірі 204 000,00 грн.

Стосовно дій Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Козак-Інвест», які полягали у погодженні своїх тендерних пропозиціях під час участі у березні 2011р. у процедурі відкритих торгів, проведених ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» на закупівлю за державні кошти виробів текстилю (код 17.40.2 відповідно до ДК) (парусина) відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 19161(лег), опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 19 (465) від 14.02.2011р., рішення Адміністративної колегії мотивовано наступним.

В ході розгляду справи тервідділенням встановлено, що ТОВ «Квік-2006» та ТОВ «Козак-Інвест» узгодили між собою умови участі у Торгах.

Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» надали Замовнику тендерні пропозиції одночасно, в останній день подання тендерних пропозицій, а саме: ТОВ «Козак-Інвест» - 16.03.2011р. під порядковим номером у реєстрі 951, ТОВ «Квік-2006» - 16.03.2011р. під номером у реєстрі 952.

Представники ТОВ «Квік-2006» не приймали участь у процедурі розкриття ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» пропозицій конкурсних торгів (згідно з протоколом по розкриття конкурсних пропозицій від 16.03.2011р.), що може свідчити про заздалегідь відомі їм результати торгів.

Шаблонна форма реєстру тендерної пропозиції Замовником не затверджувалась, вимог до складання у певному порядку документів тендерна документація Замовника також не містила.

У складі пропозицій на Торги-1 Учасниками наданий однаковий за структурою та змістом реєстр тендерної пропозиції.

Зазначені реєстри є схожими, мають однаковий текст та стилістику написання.

Обидва Учасники у складі своїх тендерних пропозицій надали документи «Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази» від однієї дати 16.03.2011р., сході між собою за найменуванням, зовнішнім оформленням та текстовим змістом.

ТОВ «Квік-2006» та ТОВ «Козак-Інвест» надали у складі конкурсних пропозицій на Торги-1 відповідні довідки від однієї дати 11.03.2011р. № 02-41/571 та № 02-41/566, видані Відділом з питань банкрутства у Запорізькій області Державного департаменту з питань банкрутства станом на 09.03.2011р.

Обидва Учасника надали ідентично оформлені довідки у вигляді таблиць, які містили однакову назву, однаково розташовані колонки які містили ідентичні заголовки.

Цінові пропозиції Учасників Торгів-1 є дуже близькими, а саме: цінова пропозиція ТОВ «Козак-Інвест» перевищує цінову пропозицію ТОВ «Квік-2006» на 1,96 відсотки.

У своїй сукупності факти, викладені вище, виключають можливість того, що тендерні пропозиції, що були подані ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» для участі у Торгах-1, котувалися кожним окремо і без обміну інформацією між ними.

Адміністративна колегія Запорізького обласного тервідділення встановила, що пропозиції готувалися однією особою - інженером - конструктором ТОВ «Квік-2006» - Якубовим П.В.

Предметом закупівлі Замовником (Державним підприємством «Одеська залізниця») на Торгах-2 були послуги з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту нелінійних опорів ВНКС-25М та вентильних розрядників РВЄ-25 моторвагонного рухомого складу - 35 од.

Аналіз пропозицій конкурсних торгів, що були подані ТОВ «Квік-2006» та ТОВ «Козак-Інвест» для участі у Торгах-2, свідчить, що Учасниками здійснювався обмін інформацією під час підготовки конкурсних пропозицій. Зазначене підтверджується наступним.

Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» надали нарочно Замовнику конкурсних пропозиції одночасно, в останній день їх подання - 21.07.2011р., час отримання Замовником пропозицій: ТОВ «Козак-Інвест» - о 10 год. 50 хв., ТОВ «Квік-2006» - о 10 год. 55 хв.

У процедурі розкриття пропозицій Торгів-2 представники Учасників процедури закупівлі не приймали участь (протокол про розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) від 21.07.2011р. № 173).

У складі пропозицій на Торги-2 Учасниками надано схожий за структурою та змістом реєстр наданих документів до конкурсних торгів, шаблонна форма якого Замовником не затверджувалась.

Зазначені реєстри є схожими за оформленням, містять однакові найменування документів.

У складі конкурсних пропозицій ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» надали копії документів, завірених одним і тим же нотаріусом та в один і той же день.

Обидва Учасника надали ідентично оформлені довідки у вигляді таблиць, які містили однакову назву, однаково розташовані колонки які містили ідентичні заголовки.

Таким чином, сукупність всіх виявлених в ході розгляду справи фактів свідчать про узгоджену поведінку Учасників Торгів-2, що призвело до усунення між ними конкуренції, а право на укладання договору було отримано ТОВ «Квік-2006» не на конкурсних засадах, чим було спотворено результати Торгів-2.

Предметом закупівлі Замовником на Торгах-3 були послуги з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу.

Аналіз пропозицій конкурсних торгів, що були подані ТОВ «Квік-2006» та ТОВ «Козак-Інвест» для участі у Торгах-3, свідчить, що Учасниками здійснювався обмін інформацією під час підготовки конкурсних пропозицій. Зазначене підтверджується наступним.

Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» надали конкурсні пропозиції Замовнику нарочно в останній день їх подання - 07.05.2012р., час отримання Замовником пропозицій: ТОВ «Квік-2006» - о 10 год. 22 хв.; ТОВ «Козак-Інвест» - о 10 год. 54 хв.

У складі пропозицій на Торги-3 Учасниками надані схожі за структурою та змістом реєстри наданих документів до конкурсних торгів (комерційної та технічної частин), шаблонна форма яких Замовником не затверджувалась. Зазначені документи мають схожі назви «РЕЄСТР наданих документів», оформлені у вигляді таблиць.

ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» в складі конкурсної документації надали інформаційні довідки з Єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, що видані Головним управлінням юстиції у Запорізькій області в один день - 03.05.2012р.

Витяги з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, що надані Учасниками у складі конкурсних пропозицій, видані виконавчим комітетом Запорізької міської ради станом на 03.05.2012р. та мають послідовні номери, а сам: серія АЖ № 51089 3 та серія АЖ № 51089 4 .

В калькуляціях обидва Учасника розрахунок витрат на заробітну плату здійснювали, виходячи із тарифних ставок працівників, незважаючи на те, що згідно зі штатними розкладами ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006», заробітна плата працівників складається із щомісячних окладів.

Згідно з калькуляціями, Учасниками в розрахунку вартості послуг застосовані однакові коефіцієнти «Загально виробничих» (50 %) та «адміністративних» (150 %) витрат та врахована однакова «Планова рентабельність» у розмірі 8 %.

В ході здійснення позапланових виїзних перевірок Учасників тервідділенням було встановлено, що дирекції обох підприємств знаходяться в одному офісі, розташованому за адресою: м. Запоріжжя, пр. Леніна, буд. 166. Відповідно до договору суборенди приміщення № АО108 від 01.08.2010р., ТОВ «Квік-2006» суборендує у ТОВ «Козак-Інвест» частину кімнати № 209, яка розташована в адміністративному будинку за вищезазначеною адресою.

Згідно Витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо підтвердження відомостей відносно ТОВ «Козак-Інвест» та ТОВ «Квік-2006» № 13646185 від 24.04.2012р. та № 13646508 від 24.04.2012р. відповідно в розділі «Телефон для зв'язку» суб'єктами господарювання зазначений однаковий телефон - 695337, який зареєстрований за адресою: вул. Крива бухта, буд. 1, що в свою чергу, є юридичною адресою ТОВ «Квік-2006».

Адміністративна колегія Запорізького обласного тервідділення встановила, що у 2011 - 2012 роках головний бухгалтером обох підприємств була одна і та ж особа - Красна О.Л. та між Учасниками існують господарсько-правові відносини, що підтверджується договорами щодо поставки продукції електротехнічного призначення від 01.03.2011р. № 701, № КП-01/0103.

Отже, вищезазначені факти свідчать про узгодженість дій ТОВ «Квік-2006» та ТОВ «Козак-Інвест» при підготовці тендерної документації та під час участі у Торгах.

Відповідно до п. 32 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 р. № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06.05.1994 р. за № 90/299, на адресу ТОВ «Квік-2006» листом від 02.04.2013 р. № 02-29.3/01-1551 направлено витяг з рішення адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.03.2013р. №14-рш. Також, у даному листі відповідачу було роз'яснено, що штрафи загалом у розмірі 204 000,00 грн. сплачуються у двомісячний строк з дня одержання рішення територіального відділення, у разі несплати зазначеної суми на підставі ч.5 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" буде нараховуватися пеня за кожний день прострочення сплати штрафу у розмірі 1,5% від суми штрафу.

Відповідач суму штрафів у розмірі 204 000,00 грн., які накладені рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення від 29.03.2013р. №14-рш не сплатив.

Позивач нарахував ТОВ «Квік-2006» пеню за період з 11.06.2013р. по 28.08.2013р. включно на загальну суму 241 740,00 грн., однак оскільки відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного рішенням органу АМК, то розмір пені позивачем заявляється у сумі 204 000,00 грн., який станом на 17.09.2013 р. відповідачем не сплачено.

Станом на 17.09.2013 р. рішення адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення від 29.03.2013р. №14-рш відповідачем не оскаржено у судовому порядку.

Оцінивши представлені докази у їх сукупності, вважаю, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Пунктом 1 ст. 3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993 № 3659-ХП (далі Закон) передбачено, що одним з основних завдань Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах різності суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Пунктами 1, 4, 15 ч. 1 ст. 7 зазначеного Закону визначено, що у сфері здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції Антимонопольний комітет України має повноваження розглядати заяви і справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та проводити розслідування за цими заявами і справами; перевіряти суб'єкти господарювання, об'єднання, органи влади, органи місцевого самоврядування, органи адміністративно-господарського управління та контролю щодо дотримання ними вимог законодавства про захист економічної конкуренції та під час проведення розслідувань за заявами і справами про порушення законодавства про захист економічної конкуренції; звертатися до суду з позовами, заявами і скаргами у зв'язку із застосуванням законодавства про захист економічної конкуренції, а також із запитами щодо надання інформації про судові справи, що розглядаються цими судами відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.

Запорізьким обласним тервідділенням Антимонопольного комітету України розглянута справа № 03/34-12 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку ТОВ «Квік-2006».

Адміністративною колегією Запорізького обласного тервідділення Антимонопольного комітету України прийнято рішення від 29.03.2013р. № 14-рш.

Зазначеним рішенням дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Козак-Інвест», які полягали у погодженні своїх тендерних пропозицій від час участі у: березні 2011р. ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод», щодо закупівлі за державні кошти виробів з текстилю (код 17.40.2 відповідно до ДК (парусина) відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 19161(лег), опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 19 (465) від 14.02.2011р.; у липні-серпні 2011р. у процедурі відкритих торгів проведених державним підприємством «Одеська залізниця» на закупівлю за державні кошти послугу з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту нелінійних опорів ВНКС-25М та вентильних розпорядників РВЄ-25 моторванного рухомого складу - 35 од., код згідно з Державним класифікатором продукції - 35.20.9, відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 092172, опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 73 (519) від 20.06.2011р.; у квітні 2011р. процедурі відкритих торгів, проведених державним підприємством «Придніпровська залізниця» на закупівлю за державні кошти послуг з технічного обслуговування, ремонту та відновлення залізничних, трамвайних локомотивів та рухомого складу (послуги з ремонту філітових розрядників РМВУ - 3.3А, РВКУ - 3.3 А01 зі зміною елементів - 70 од., код згідно з Державним класифікатором продукції - 35.20.9, відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі № 147435, опублікованому в офіційному бюлетені «Вісник державних закупівель» № 40 (642) від 02.04.2012р. порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачений п.п. 1 статті 50, пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).

За вчинення зазначених порушень відповідно до ч. ч. 2 та 5 ст. 52 Закону України «про захист економічної конкуренції» на ТОВ «Квік-2006» накладено штраф у розмірі 204 000,00 грн. (за кожне порушення накладено штраф у розмірі 68 000,00 грн.).

Частиною 2 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання.

Витяг з рішення № 14-рш від 29.03.2013р. надіслано разом із супровідним листом тервідділення від 02.04.2013р. № 02-29.3/01-1552 на адресу відповідача (а.с. 8).

Статтею 24 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» від 26.11.1993р. №3659-XII визначено, що рішення та розпорядження, що приймаються органами Антимонопольного комітету України, головами його територіальних відділень відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції, надаються особам, які беруть участь у справі, у вигляді їх копій, посвідчених у порядку, встановленому законодавством. Особливості порядку надання та оприлюднення рішень, розпоряджень встановлюються законодавством про захист економічної конкуренції.

Згідно ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.

Відповідно до ч. 3 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.

У відповідача виник обов'язок сплатити штраф у двомісячний строк, тобто кінцевим терміном для сплати штрафу є 10.06.2013р. (оскільки 09.06.2013р. припадає на вихідний день).

Станом на 17.07.2013 штраф ТОВ «Квік-2006» не сплачено.

Відповідно до ч. 7 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням органи Антимонопольного комітету України стягують штраф у судовому порядку.

Отже, тервідділення при накладенні штрафу не вийшло за межі наданої йому компетенції, в частині розміру накладеного штрафу, оскільки дотримувалось вимог ч.ч. 2, 6 ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та п. 33 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19.04.1994 р. № 5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 06.05.1994 р. за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29.06.1998 р. № 169-р) (із змінами).

Відповідно до ст. 60 Закону України «Про захист економічної конкуренції» заявник, відповідач, третя особа (у розумінні конкурентного законодавства) мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.

Станом на 17.07.2013 р. рішення адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення від 29.03.2013р. №14-рш відповідачем не оскаржено у судовому порядку.

Частиною 5 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.

Прострочення сплати штрафу складає 79 днів (з 11.06.2013р. по 28.08.2013р. включно). За прострочення терміну сплати штрафу тервідділенням нараховано пеню на загальну суму 241 740,00 грн.

Разом з тим, оскільки відповідно до ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного рішенням органу Антимонопольного комітету України, то позивачем заявлено до стягнення розмір пені у сумі 204 000,00 грн., які ТОВ «Квік-2006» не сплачено.

Таким чином, вимоги про стягнення з відповідача штрафу у розмірі 204 000,00 грн. та 204 000,00 грн. пені нормативно обґрунтовані, документально підтверджені і підлягають задоволенню.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 3 ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору.

Керуючись ст. ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» (69002, м. Запоріжжя, вул. Крива Бухта, буд. 1; код ЄДРПОУ 34155688) за позовом Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (69107, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 164, ЄДРПОУ 20497824) штраф за порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладений рішенням адміністративної колегії Запорізького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 29.03.2013р. № 14-рш у розмірі 204 000 (двісті чотири тисячі) грн. 00 коп. та 204 000 (двісті чотири тисячі) грн. 00 коп. пені за прострочення терміну сплати штрафу з зарахуванням до загального фонду Державного бюджету України на рахунки відкриті в управління Державної казначейської служби України за місцем реєстрації платника податків за кодом бюджетної класифікації доходів 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Видати наказ.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Квік-2006» (69002, м. Запоріжжя, вул. Крива Бухта, буд. 1; код ЄДРПОУ 34155688) на користь Державного бюджету Орджонікідзевського району (одержувач: УДКСУ у м. Запоріжжі (Орджонікідзевський район), 22030001, банк одержувача: ГУДКСУ у Запорізькій області, МФО 813015, код ЄДРПОУ 38025409, р/р №31215206783007) 8 160 (вісім тисяч сто шістдесят) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.

Суддя К.В. Проскуряков

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.09.2013
Оприлюднено30.09.2013
Номер документу33757441
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2451/13

Судовий наказ від 08.10.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

К.В. Проскуряков

Ухвала від 28.08.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

К.В. Проскуряков

Рішення від 17.09.2013

Господарське

Господарський суд Запорізької області

К.В. Проскуряков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні