Харківський окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 вересня 2013 р. № 820/8236/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бідонька А.В,
при секретарі судового засідання Загребельному В.І
за участю:
представника позивача - Руденко Ю.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області про стягнення суми, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" , звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області в якому просив суд стягнути з відповідача (63822, Харківська область , Борівський район, с. Гороховатка, вул. Центральна, 26, р\р 31428000700109 в ГУДКУ Харківської області, МФО 851011, код 36796910) у доход держбюджету штраф у сумі 10^20 (одна тисяча двадцять) грн. одержувач: р/р 31111106700105 відкритий на УДКСУ у Борівському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37880458, код платежу до держбюджету 21081100. .
В обґрунтування позову позивач зазначив, що у ході перевірки ВП "Держенергонагляд у Північному регіоні" за дотриманням чинного законодавства встановлено, що 14 лютого 2013р. інспекцією з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області було проведено обстеження технічного стану електричного обладнання Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області, про що було складено акт № 07/12-06-027. За результатами обстеження відповідачеві було видано обов'язковий для виконання припис №07/12-06-027 від 14.02.13р. про усунення виявлених порушень, які відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) №07/12-06-002 від 17.04.13р. Старшим держінспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису на відповідача, згідно з ст. 27 ЗУ "Про електроенергетику" та "Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері постачання", накладено штраф у розмірі 1020,0, про що винесено постанову № 07/10-01-012 від 23.04.13р.
Оскільки до теперішнього часу, відповідачем штраф до держбюджету не сплачено, позивач звернувся з даним позовом до суду, посилаючись на те, що ненадходження а також несвоєчасне надходження штрафних санкцій до бюджету зачіпає інтереси держави, відбувається недофінансування бюджетних установ, організацій, соціальних програм, що створює загрозу стабільності соціальної політики держави.
Відповідач - Комунальна організація (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області у письмових поясненнях зазначив, що підтримує позов, не заперечує проти позовних вимог та просить розглядати справу у її відсутності.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позові, просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, про час , дату на місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 5 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення "Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії, яка підпорядкована безпосередньо Мінпаливенерго в частині виконання функцій, покладених на Держенергонагляд, та діє у складі державного підприємства, що здійснює централізоване диспетчерське (оперативно-технологічне) управління об'єднаною енергетичною системою України, та його територіальних структурних підрозділів.
Указом Президента України "Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади" від 15.12.1999р. №1573/99 визначено, що Міністерство палива та енергетики України входить до складу органів виконавчої влади України.
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України «Про теплопостачання», державний нагляд у сфері теплопостачання здійснюють державні інспектори та інші органи у порядку, встановленому законом.
Відповідно до п. 1 Положення „Про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії", затвердженого КМУ від 07.08.96р. №929 із змінами та доповненнями, державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії (Держенергонагляд). Державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право застосовувати у встановленому законом порядку санкції до суб'єктів господарювання за порушення нормативно-правових актів.
Згідно ч. 8 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Статтею 27 Закону України "Про електроенергетику" визначено, що суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу або постачання електричної енергії та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Національної комісії регулювання електроенергетики України, Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.10.5. Інструкції з організації проведення обстежень електричних, тепловикористовуючих установок, теплових мереж та оформлення їх результатів, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 24.12.2004р. №817, вимоги повинні бути виконані в повному обсязі після закінчення встановленого терміну виконання приписів. У разі, якщо суб'єкт господарювання не в змозі виконати вимоги, установлені приписом, з причин, які неможливо передбачити заходами щодо їх виконання, керівник суб'єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до закінчення встановленого терміну виконання відповідного заходу звертається до відповідного структурного підрозділу Держенергонагляду з метою отримання письмового дозволу на подовження термінів виконання. Ухилення від виконання або несвоєчасне виконання Припису є порушенням, за яке суб'єкти господарювання несуть відповідальність.
Судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду Погребняком В.В. відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», ст. 9 Закону України "Про електроенергетику", ст.14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії, проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області , розташованої за адресою: 63822, Харківська область, с. Гороховатка, вул. Центральна, 26, обстеження з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання енергії споживача із сезонним характером роботи.
Вказане обстеження проведено державним інспектором в присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання - завідуючої Надворної Валентини Іванівни.
Результати обстеження оформлені актом №07/12-06-027 від 12.02.2013 року (а.с.6-8).
Суд відзначає, що вищевказаний акт був підписаний уповноваженою особою суб'єкта господарювання Надворною В.І. без зауважень .
За результатами обстеження, відповідачеві було видано обов'язковий до виконання припис № 07/12-06-027 від 14.02.2013р. про усунення виявлених порушень (а.с.9).
На теперішній час даний припис є чинним, у встановлений законом спосіб відповідачем не оскаржений та не скасований.
17.04.2013р. інспекцією Держенергонагляду у Харківській області проведено перевірку виконання припису № 07/12-06-027 від 14.02.2013р.. та встановлено, що припис відповідачем не виконано, про що був складений акт перевірки (протокол) № 07/12-06-002 від 17.04.2013р.(а.с. 10).
Постановою №07/10-01-012 від 23.04.2013р., за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання старшим державним інспектором Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у Харківській області Расторгуєвим О.К. на відповідача накладено штраф у розмірі 1020,0 грн. (а.с.13)
Вказана вище постанова отримана уповноваженою особою Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області , розташованої за адресою: 63822, Харківська область, с. Гороховатка, вул. Центральна, 26, що підтверджується наявним у матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.15).
Доказів втрати зазначеним рішенням юридичної дії внаслідок оскарження в судовому або позасудовому порядку, доказів виконання відповідачем обов'язку за згаданим правовим актом індивідуальної дії, доказів відсутності обов'язку за згаданим правовим актам індивідуальної дії сторонами до суду не подано.
Пунктом 10 Положення "Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", визначено, що суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Судом встановлено, що станом на час розгляду справи штраф до бюджету відповідачем у добровільному порядку не сплачений.
Згідно п.3 ст.112 КАС України у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову.
Враховуючи вищевикладене, та те що відповідач підтримує позов та не заперечує проти позовних вимог, суд вважає позовні вимоги Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області про стягнення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання у розмірі 1020,0 грн. обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 9, 11, 71, 72, 94, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області про стягнення суми - задовольнити.
Стягнути з Комунальної організації (установа, заклад) Гороховатський дошкільний навчальний заклад "Сонечко" (ясла-садок) Гороховатської сільської ради Борівського району Харківської області (63822, Харківська область, Борівський район, с. Гороховатка, вул. Центральна, 26, р\р 31428000700109 в ГУДКУ Харківської області, МФО 851011, код 36796910) до державного бюджету України (одержувач: р/р 31111106700105 відкритий на УДКСУ у Борівському районі Харківської області, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37880458, код платежу до держбюджету 21081100) штраф у розмірі 1020 (одна тисяча двадцять гривень).
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.
Суддя Бідонько А.В.
Повний текст постанови виготовлений 27.09.2013 року
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33762187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні