Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
07 серпня 2013 р. № 820/5109/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Зоркіної Ю.В. при секретарі судового засідання Мелконян А.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Харківської районної державної адміністрації Харківської області Орлова Наталія Олександрівна, третя особа ТОВ "ДМК Плюс" про скасування реєстраційної дії
встановив
Позовні вимоги заявлені до державного реєстратора Харківської РДА, третя особа ТОВ «ДМК Плюс» про скасування реєстраційної дії. У судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримав у повному обсязі, пославшись на те, оскаржувані реєстраційні дії вчинені із порушенням вимог ст..19, 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців»
Представник третьої особи підтримав адміністративний позов, просив позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні адміністративний позов не визнала, просила у задоволенні вимог відмовити пославшись на те, що відповідно до положень ст..19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» державний реєстратор не наділений повноваженнями на перевірку правомірності документів, що подаються для вчинення реєстраційної дії.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Закону України «Про місцеве самоврядування», місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження в галузі управління майном, приватизації та підприємництва, а саме приймають рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління. Місцева державна адміністрація та виконавчі комітети міських рад в межах своїх повноважень здійснюють виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізують делеговані повноваження.
Частиною першою статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» встановлено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Статтею 5 цього Закону визначено, що державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи -підприємця.
Судом встановлено, що 20.08.2004 року рішенням загальних зборів учасників у складі трьох засновників прийняте рішення про створення ТОВ «ДМК Плюс», затверджено статут та обрано директора. 20.10.2004 року ТОВ «ДМК Плюс» зареєстроване як юридична особа Харківською РДА, про що в ЄДРПОУ зроблено запис 14711020000000162, директором визначено ОСОБА_3
20.06.2006 року проведені загальні збори ТОВ «ДМК Плюс», на яких змінено засновників, перерозподіл часток, затверджено нову редакцію Статуту та 23.07.2006 року Харківською РДА зареєстровані відповідні зміни до установчих документів (засновниками згідно п.2.1. Статуту стали ОСОБА_4 та ОСОБА_1, директор ОСОБА_3.)
Згідно виписки з ЄДРПОУ АВ № 512961 від 28.05.2013 року встановлено, що з 22.01.2007 року по 02.03.2007 року та з 11.10.2007 року керівником ТОВ «ДМК Плюс» був ОСОБА_4, який згідно актового запису про смерть № 4388 від 27.03.2013 року помер ІНФОРМАЦІЯ_1.
Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Матеріалами справи підтверджено, що для здійснення оскаржуваних реєстраційних дій ОСОБА_4 подано реєстраційну картку (форма № 4)- а.с.20-22, у якій у розділі 3 «зміна керівника юридичної особи» вказано - ОСОБА_4, ідентифікаційний код НОМЕР_1
На підставі вказаних реєстраційних карток відповідачем 24.01.2007 року (за № 14711070005000162) та 11.10.2007 року (за № 14711070010000162) вчинено реєстраційну дію - внесено зміни до відомостей про юридичну особу товариства з обмеженою відповідальністю, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, якою засвідчено факт внесення змін про директора підприємства.
Перевіряючи оскаржувані дії відповідача на відповідність положенням ч.3 ст.2 КАСУ країни суд зазначає наступне. Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», для внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, які не пов'язані зі змінами до установчих документів, а саме для зміни відомостей про керівника юридичної особи, державному реєстратору необхідно надати лише реєстраційну картку встановленого зразка, що і було зроблено.
Державний реєстратор, змінюючи відомості про керівника юридичної особи, діяв відповідно до ч.2 ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців», в якій зазначено, що державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо вони не передбачені частиною першою цієї статті. Таким чином, Державний реєстратор не мав права вимагати додаткові документі, крім реєстраційної картки встановленого зразка, для внесення змін до Єдиного державного реєстру стосовно ТОВ «ДМК Плюс» про заміну керівника.
Проте суд зауважує, що ч.1,3 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» визначено, що реєстраційна картка подається (надсилається) державному реєстратору двома суб'єктами: виконавчим органом юридичної особи або уповноваженою ним особою, якщо реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, подається особисто особою, уповноваженою виконавчим органом юридичної особи, державному реєстратору додатково пред'являються її паспорт та документ, що підтверджує її повноваження.
Із долученого до матеріалів справи статуту ТОВ «ДМК Плюс» (а.с.12-14) встановлено, що загальне керівництво діяльністю підприємства здійснюється Загальними зборами учасників (п.8.1-8.2); для безпосереднього керівництва діяльністю Товариства збори призначають директора (п.8.6-8.7), який вирішує всі питання діяльності Товариства за винятком тих, що віднесені до виняткової компетенції Загальних зборів.
Матеріали реєстраційної справи не містять доказів на підтвердження повноважень ОСОБА_4 - доручення, протоколу 9наказу) про обрання директором на підтвердження повноважень на подання реєстраційної картки в порядку, визначеному ч.ч.1,3 ст.19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»
Відповідно до ст. 11, 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У відповідності до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає позов таким, що підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу в порядку, визначеному ст..94 КАС України
Керуючись ст..ст.160-163,185-186 КАС України суд
постановив
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Державного реєстратора Харківської районної державної адміністрації Харківської області Орлова Наталія Олександрівна , третя особа ТОВ "ДМК Плюс" про скасування реєстраційної дії задовольнити.
Скасувати реєстраційні дії 24.01.2007 року (за № 14711070005000162) та 11.10.2007 року (за № 14711070010000162) в частині внесення зміни до відомостей про юридичну особу товариства з обмеженою відповідальністю, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, якою засвідчено призначення директором ТОВ «ДМК Плюс» (код ЄДРПОУ 33197947) ОСОБА_4.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження
У повному обсязі постанова виготовлена та підписана 12.08.2013 року
Суддя Зоркіна Ю.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33770382 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Зоркіна Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні