копія ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2013 р. Справа № 804/10820/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі судді Златіна С.В. , розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративний позов Теритроріального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Кіровоградській області до Комунального позашкільного закладу "Дитячий оздоровчий табір "Сонячний" про застосування заходів реагування у вигляді повної заборони виконання робіт , -
ВСТАНОВИВ :
12 серпня 2013 року Територіальне управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства «Дитячий оздоровчий табір «Сонячний»» у якому простить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме: заборонити виконання робіт з оперативно-технічного обслуговування закритої комплексної транспортної підстанції - 10/0.4 кВ - 225, розташованої за адресою: Кіровоградська область, Долинський район, с. Гурівка, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Ухвалою суду від 12 серпня 2013 року суддею Злітіним С.В. відкрито скорочене провадження.
Позовні вимоги мотивовані тим, що 26.07.2013 року відповідно до направлення на перевірку від 21.06.2013 року №1618, посадовими особами територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області проведено планову перевірку виробничого об'єкта суб'єкта господарювання, а саме: закритої комплексної трансформаторної підстанції - 10/0.4 кВ Комунального позашкільного закладу «Дитячий оздоровчий табір «Сонячний»». За результатами перевірки були виявлені порушення нормативно правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, у зв'язку з чим, позивач звернувся до суду із зазначеним позовом для захисту прав та законних інтересів людей через застосування до відповідача заходів реагування в порядку ч.5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Позивач про розгляд справи у скороченому провадженні за цим адміністративним позовом був повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням з відміткою про вручення позивачу 16.08.2013 року ухвали про відкриття скороченого провадження, яке міститься в матеріалах справи.
Відповідач про розгляд справи у скороченому провадженні за цим адміністративним позовом повідомлявся належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням з відміткою про вручення позивачу 20.08.2013 року ухвали про відкриття скороченого провадження, яке міститься в матеріалах справи, заперечень проти позову до суду не надав.
Згідно пункту 3 частини 5 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа повинна бути розглянута у порядку скороченого провадження не пізніше трьох днів - у разі якщо протягом семи днів з дня закінчення строку, передбаченого частиною третьою цієї статті, до суду не надійшло заперечення відповідача та за умови, що справа не розглядається судом за місцезнаходженням відповідача.
Суд, дослідивши матеріали справи та надані докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до Указу Президента України «Про Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України» від 6 квітня 2011 року №408/2011 (далі - Указ) Держгірпромнагляд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.
Відповідно до Указу одним з основних завдань Держгірпромнагляд України є організація та здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законів та інших нормативно-правових актів з питань: промислової безпеки, охорони праці, безпечного ведення робіт юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
Судом встановлено, що 26.07.2013 року відповідно до направлення на перевірку від 21.06.2013 року №1618, посадовими особами територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області проведено планову перевірку виробничого об'єкта суб'єкта господарювання, а саме: закритої комплексної трансформаторної підстанції - 10/0.4 кВ Комунального позашкільного закладу «Дитячий оздоровчий табір «Сонячний»».
За результатами проведеної перевірки складено акт від 26.07.2013 року № 81-ІФ, примірник якого отримано директором Крошка О.О. 26.07.2013 року, про що свідчить його підпис у акті.
Як вбачається з акту, перевіркою встановлено ряд порушень нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників:
1. Не проведено чергових профілактичних іспитів основному та допоміжному електрообладнанню КТП-225 (не видано відповідних протоколів випробувань), що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
2. Не виконуються організаційні заходи, що убезпечують безпечну роботу в електроустановках, а саме: не розроблені і не затверджені переліки робіт, що виконуються за нарядом-допуском, по розпорядженню та в порядку поточної експлуатації, що є порушенням вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці»;
3. Не проводиться відповідним працівникам інструктаж на першу групу з електробезпеку встановленому порядку, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
4. Засоби індивідуального захисту зберігаються з порушенням, що є порушенням вимог ст.8 Закону України «Про охорону праці»;
5. Засоби індивідуального захисту, що придбаються на підприємстві не мають сертифікату якості, що є порушенням вимог ст.8 Закону України «Про охорону праці»;
6. Електротехнічний персонал не забезпечений в повній мірі індивідуальними засобами захисту, згідно норм комплектування, що є порушенням вимог ст.8 Закону України «Про охорону праці»;
7. Прострочений термін іспиту діелектричних рукавичок, що є порушенням вимог ст.8 Закону України «Про охорону праці»;
8. В посвідченнях про перевірку знань електротехнічного персоналу відсутня відмітка про проходження медичного огляду, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
9. Однолінійна схема електропостачання підприємства і дільниць не переглядається, не вносяться зміни в схему, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
10. Відсутній список осіб, що мають право ведення оперативних переговорів з електропостачальною організацією, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
11. Не ведеться журнал обліку перевірки та випробувань електроінструментів, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
12. Не проведено чергових профілактичних іспитів інструменту з ізольованими ручками, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
13. Не проведено опосвідчення стану безпеки електроустановок, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
14. Не призначена наказом особа, яка має право заміщати особу, відповідальну за електрогосподарство у разі її відсутності, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
15. Не забезпечені безпечні умови для доступу і спостереженням за рівнем масла по шкалі масло покажчика силового трансформатора ТП, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
16. Не поновлені диспетчерські надписи та знаки безпеки на ТП 10/0.4кВ, розподільчих пунктах та опорах ПЛ, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
17. Не закриваються на замикаючий пристрій двері електрощитів в насосній підприємства, що є порушенням вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці»;
18. Перебуваючи в приміщенні з діючим електрообладнанням підстанції працівники не завжди користуються захисними касками, що є порушенням вимог ст.8 Закону України «Про охорону праці».
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про охорону праці», державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.
Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), заборона виробництва - зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта, окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).
Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) затвердженого наказом Міністерство надзвичайних ситуацій України, від 11.08.2011 року № 826 передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.
Згідно преамбули Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст.7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).
У разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування (ч.10 ст.7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).
Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.
Суд звертає увагу на тому, що позовні вимоги з якими звернувся позивач до суду, щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, а саме: заборонити виконання робіт з оперативно-технічного обслуговування закритої комплексної транспортної підстанції - 10/0.4 кВ - 225, розташованої за адресою: Кіровоградська область, Долинський район, с. Гурівка, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, не відповідають приписам ч.5 ст.4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» якими передбачено виключно повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, а вжиття інших заходів реагування, передбачених законом (в тому числі і заборона експлуатації), допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Аналізуючи наведені норми, суд вважає, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду у Дніпропетровській області є обґрунтованими та підлягають частковому задоволенню шляхом повного зупинення зазначених в акті перевірки механізмів, оскільки, подальша експлуатація зазначених в акті перевірки механізмів безспірно може стати причиною аварійної ситуації та несе загрозу для життя та здоров'я працівників Комунального позашкільного закладу «Дитячий оздоровчий табір «Сонячний»».
Суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Відмова у задоволенні заяви не перешкоджає повторному зверненню до суду із заявою про скасування заходів реагування.
Відповідно до частини першої статті 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження. Отже, постанова підлягає негайному виконанню.
Керуючись статтями 160,165,183-2 КАС України, Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», Законом України «Про охорону праці» та Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального позашкільного закладу «Дитячий оздоровчий табір «Сонячний» (50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Косіора, буд.20, код ЄДРПОУ 26509385), а саме: зупинити виконання робіт з оперативно-технічного обслуговування закритої комплексної транспортної підстанції - 10/0.4 кВ - 225, розташованої за адресою: Кіровоградська область, Долинський район, с. Гурівка, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Постанова підлягає негайному виконанню відповідно до ч.6 ст.183-2 та ч.1 ст. 256 КАС України.
Постанова можу бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня отримання копії постанови апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя (підпис) З оригіналом згідно. Постанова не набрала законної сили станом на 30.09.2013 року СуддяС.В. Златін С.В. Златін
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2013 |
Оприлюднено | 01.10.2013 |
Номер документу | 33783589 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні