Справа № 122/17374/13-а
Провадження по справі 2-а/122/277/13
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2013 року Залізничний районний суд м. Сімферополя Автономної Республіки Крим у складі:
Головуючого судді Масалигіної Н.С.
за участю секретаря Курського І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Залізничного районного суду м. Сімферополя АР Крим адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімферопольська Транспортна Компанія» до Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту « 5» рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради №199 від 19.02.2013 року в частині дострокового розірвання договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Сімферополі від 22.02.2010 року №597, який укладений між Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «СТК»,
ВСТАНОВИВ:
02.07.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Сімферопольська Транспортна Компанія» звернулось до суду з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради №199 від 22.02.2013 року в частині дострокового розірвання договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Сімферополі від 22.02.2010 року №597, який укладений між Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «СТК».
В обґрунтування заявлених вимог, які були уточнені у заяві від 30.07.2013 року, позивач зазначає, що ТОВ «Сімферопольська Транспортна Компанія» відповідно до виданої Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті ліцензії серії АВ №477507 надає послуги з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами. За результатами проведеного конкурсу з визначенням автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування, 22.02.2010 року укладений договір на здійснення перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування №597 «Сьома міська лікарня - Мар'їно». Згідно умов договору замовник перевезень надає перевізнику право на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті у м. Сімферополі за маршрутом №54а «Сьома міська лікарня - Мар'їно», 12-юодиницями транспортних засобів. Згідно пункту 4.1. договір припиняє свою дію 22.02.2015 року. 18.02.2013 року ТОВ «СТК» отриманий лист-запрошення від Виконавчого комітету Сімферопольського ради 24/01-10/33 про те, що 19.02.2013 року буде розглядатися питання про дострокове розірвання договору №597. 19.03.2013 року Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради прийнято рішення від 19.02.2013 року №199 про дострокове розірвання договорів на здійснення перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах користування в м. Сімферополі. Із прийнятим рішенням ТОВ «СТК» не згодне, оскільки воно має ознаки протиправності та прийняте без дотримання принципу пропорційності, а тому просить скасувати пункт « 5» рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради №199 від 19.02.2013 року в частині дострокового розірвання договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Сімферополі від 22.02.2010 року №597, який укладений між Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «СТК».
В судовому засіданні представник позивача Решитов Е.М., який діє на підставі довіреності уточнені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради - Лавринова А.О. у судовому засіданні просила відмовити у задоволенні заявлених вимог, з підстав викладених у запереченнях, також зазначила, що рішення про дострокове розірвання договорів на здійснення перевозки пасажирів на міських автобусних маршрутів приймаються колегіально членами виконавчого комітету на підставі виявлених порушень з боку перевізчика здійснюючого перевозку пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування. Крім того, рішення №199 від 19.02.2013 року, з яким не згодний позивач, вже виконане (а.с.71-75).
Вивчивши доводи позову, враховуючи надані заперечення представника відповідача, дослідивши усі письмові докази, які надані сторонами на підтвердження своїх вимог та заперечень, визначивши характер спірних правовідносин та закон, який підлягає застосуванню до спірних правовідносин, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, які підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Статтею 6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи чи інтереси.
Відповідно до ст. 55 Конституції України, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Згідно з ч. 1 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні усі адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган чи посадова особа місцевого самоврядування, посадова чи службова особа органу місцевого самоврядування.
Зі змісту ч.2 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України вбачається, що адміністративні справи з приводу оскарження правових актів індивідуальної дії, а також дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об'єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, передбачених цим Кодексом.
Судовим розглядом встановлено, що на підставі ліцензії серії АВ № 477507 виданої Головною державною інспекцією на автомобільному транспорті ТОВ «Сімферопольська Транспортна Компанія» надає послуги з внутрішніх перевезень пасажирів автобусами (а.с.6).
За результатами проведеного конкурсу з визначення автомобільного перевізника на міському автобусному маршруті загального користування, 22.02.2010 року укладений договір №597 на здійснення перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування № 54-А « 7 міська лікарня - Мар'їно» (а.с.9-10).
Згідно з умовами договору Замовник перевезень надає перевізнику право на перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті в м. Сімферополі за маршрутом № 54А « 7 міська лікарня - Марїно», 12-ю (дванадцятьма) одиницями транспортних засобів (а.с.9-10).
У відповідності з пунктом 4.1 договір припиняє свою дію 22.02.2015 року (а.с.10 на звороті).
Товариством з обмеженою відповідальністю «Сімферопольська Транспортна Компанія» отримано лист-запрошення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 24/01-10/333 з інформацією, що 19.02.2013 буде розглядатися питання про дострокове розірвання договору № 597 (а.с.11).
Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради 19.03.2013 року, прийнято рішення № 199 про дострокове розірвання договорів на здійснення перевезень пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування в м. Сімферополі. У пункті 5 вищезазначеного рішення, зазначено: «Достроково розірвати договір на здійснення перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування від 22.02.2010 р. № 597, укладений між виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «Сімферопольська Транспортна Компанія» з 11.03.2013 року» (а.с.14-15).
Пунктом 2.1.1 договору № 597 від 22.02.2010 року (далі Договір), передбачено, що Замовник перевезень має право здійснювати постійний контроль, в т.ч. із залученням представників відповідних контролюючих органів, міських служб та вповноважених Замовником осіб: за зовнішнім виглядом транспортних засобів, їх екіпіровкою та укомплектуванням, за дотриманням Перевізником вищевказаної вимоги по роботі на маршруті необхідної кількості транспортних засобів та зобов'язань за договором. Складати Акти про порушення Перевізником умов даного договору (а.с.9 на звороті).
Пункт 2.4.12 Договору визначає, що у п'ятнадцяти денний строк з моменту отримання акта про порушення Перевізником умов договору, усунути виявленні порушення та письмово повідомити про це замовника (а.с.10).
Суд вважає за необхідне зазначити, що жодних доказів, яки б підтверджували факт надіслання або факт отримання позивачем актів перевірки на маршруті, які були надані в судовому засіданні відповідачем не представлено.
Рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради від 22.02.2012 року № 428 створено робочу групу по здійсненню контролю за виконанням автомобільними перевізниками умов договору на здійснення перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування. Так п. 2.2 рішення № 428 встановлено, що у разі порушення автомобільним перевізником умов договору на здійснення перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування складається акт про порушення умов договору на здійснення перевезень пасажирів на міському автобусному маршруті загального користування, в межах повноважень, згідно додатку 1 до рішення. Пункт 3.1 рішення також передбачає, що управління транспорту та зв'язку щомісячно готує на засідання Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради звіти про результати функціонування робочої групи, з запрошенням на засідання представників автоперевізників, відносно яких складені акти.
Вищенаведене рішення виконкому чітко визначає порядок дії Замовника у випадку порушень договірних зобов'язань Перевізником.
На засідання комісії з розгляду актів, які стали підставою для розірвання договору та долучені до матеріалів справи відповідачем, перевізник ТОВ «СТК» не запрошувався у порядку передбаченому рішенням Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 428 від 22.02.2012 року. Всі акти, які складалися робочою групою повинні були бути направлені належним чином перевізнику та у місячний термін розглянуті на засіданні Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради за участю перевізника. Варто зазначити, що усупереч вимог рішення № 428 від 22.02.2010 р. акти першої половини 2012 року розглядались 19.02.2013 року (а.с.85-86).
Акти долучені до матеріалів справи та які стали підставою для розірвання договору не містять порушень, які б могли стати підставою для розірвання договору, а саме в трьох актах вказано на відсутність талону на експлуатацію (дозвіл, розроблений Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, для розміщення на вітровому склі), а в одному зазначено про інформацію про відхилення від схеми маршруту (а.с.87-88; 90-97).
Слід врахувати, що автобуси, які зазначені в актах перевірок, як ті що не мали талону на експлуатацію (дозвіл, розроблений Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради, для розміщення на вітровому склі), були заявлені для участі в конкурсі з визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті в м. Сімферополь в якому ТОВ «СТК» визнане переможцем конкурсу за маршрутом №54А.
Такий неправильний висновок про відсутність оформленого талону на експлуатацію автобуса зроблений у зв'язку із тим, що підприємством зазначені автобуси були придбані на умовах фінансового лізингу, та у зв'язку із тим, що змінилися реєстраційні номери (у зв'язку і з перереєстрацією) на вказані автобуси, робочою грубою зроблено помилкові висновки про відсутність талонів на експлуатацію автобусів. Крім того, слід зазначити що станом на 10.10.2012 на всі без виключення автобуси, що були предметом лізингових угод, управлінням транспорту та зв'язку Сімферопольської міської ради було переоформлено талони на експлуатацію відповідно до нових реєстраційних номерів, що означає,що станом на дату розірвання в односторонньому порядку договору та засідання виконкому вказані автобуси мали талони на експлуатацію відповідно до реєстраційних номерів.
Також необхідно зазначити, що нормативно-правовими актами України у сфері автомобільного транспорту не передбачений такий документ, як талон на експлуатацію автобусу (дозвіл, розроблений Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради, для розміщення на вітровому склі).
Акт перевірки про відхилення від схеми маршруту водієм ОСОБА_5, складено на транспортний засіб, який здійснював перевезення не за маршрутом №54А, у зв'язку з чим не має відношення до виконання умов договору № 597 .
Таким чином посилання у Рішенні Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради № 199 від 22.02.2013 року на акти про порушення є не обґрунтованим та безпідставними.
Другою підставою для розірвання договору № 597 є лист ДАІ м. Сімферополя від 15.02.2013 року № 11/15-352 (а.с.78).
Лист управління ДАІ в м. Сімферополь № 11/15-352 не містить порушень умов Договору № 597(а.с.78).
Варто також зазначити, що згідно відповіді ДАІ на запит ТОВ «СТК» стосовно порушень за маршрутом № 54А (за вих. № 304 від 21.02.2013 року), детальної інформації від ДАІ по маршруту не надано та вказано на те, що вбачається неможливим зробити це, так як у протоколі про адміністративне правопорушення не передбачається внесення даних про маршрут руху автобуса. У зв'язку із чим, виконкомом Сімферопольської міської ради помилково зроблений висновок про порушення умов договору № 597 ТОВ «СТК» (а.с.17-18).
Згідно з відповіддю Управління Укртрансінспекції в АР Крим на запит ТОВ «СТК» вбачається, що автобуси, а саме транспортні засоби з реєстраційними номерами АК6072АА, АК3996АА, АК2200АА не є власністю та не орендовані підприємством, ліцензійні картки на вказані автобуси підприємству ТОВ «СТК» не видавались. Інші транспорті засоби, які зазначені в листі ДАІ № 11/15-352, а саме автобуси з реєстраційними номерами АК5118АА, АК5121АА, АК3829АА експлуатуються на інших маршрутах, а не за маршрутом №54-А (а.с.21).
Таким чином, виходячи з меж позивних вимог, аналізу положень чинного законодавства України, вимоги позивача про визнання протиправним та скасування пункту « 5» рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради №199 від 19.02.2013 року в частині дострокового розірвання договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Сімферополі від 22.02.2010 року №597, який укладений між Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «СТК», є обґрунтованими, та засновані на нормах матеріального права, у зв'язку з чим підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа) пропорційно задоволеним вимогам.
А тому на користь позивача з Державного бюджету підлягають відшкодуванню документально підтверджені судові витрати в розмірі 114,70 грн. та 34,41 грн. (а.с.1-2).
Враховуючи викладене, керуючись, ст.ст.6, 18, 19, 94, 98, 160-163 КАС України, ст. 55 Конституції України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімферопольська Транспортна Компанія» до Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради про визнання протиправним та скасування пункту « 5» рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради №199 від 19.02.2013 року в частині дострокового розірвання договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Сімферополі від 22.02.2010 року №597, який укладений між Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «СТК» - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати пункт « 5» рішення Виконавчого комітету Сімферопольської міської ради №199 від 19.02.2013 року в частині дострокового розірвання договору на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування в м. Сімферополі від 22.02.2010 року №597, який укладений між Виконавчим комітетом Сімферопольської міської ради та ТОВ «СТК»
Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Сімферопольська Транспортна Компанія» (юридична адреса: 95024, АР Крим, м. Сімферополь, вул. Ак'Яр, мікрорайон Фонтани, буд.10, ідентифікаційний код юридичної особи: 30691999) судові витрати в сумі 149 (сто сорок дев'ять) грн. 11 коп.
Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду шляхом подання через Залізничний районний суд м. Сімферополя Автономної Республіки Крим апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя:
Суд | Залізничний районний суд м. Сімферополя |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2013 |
Оприлюднено | 18.11.2013 |
Номер документу | 33785141 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Залізничний районний суд м. Сімферополя
Масалигіна Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні