Рішення
від 24.09.2013 по справі 913/2129/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251 ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 91016, м. Луганськ, пл. Героїв ВВв, 3а. Тел./факс 55-17-32, inbox@lg.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

24 вересня 2013 року Справа № 913/2129/13

Провадження №1/913/2129/13

За позовом прокурора Жовтневого району м. Луганська в інтересах держави в особі позивача Державної екологічної інспекції у Луганській області

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ФС-Транс", м. Луганськ

за участю третіх осіб на стороні відповідача, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору :

- Головного Управління Державної казначейської служби України у Луганській області .

- Луганської обласної ради

про стягнення 6437 грн. 76 коп.

Суддя Зюбанова Н.М.

Секретар судового засідання Вороніна О.С.

У засіданні брали участь:

від позивача - Землянська О.С., довіреність від 19.06.2013 № 22;

від відповідача - представник не прибув;

прокурор відділу прокуратури м. Луганська Голоденко К.О.

Суть спору: про стягнення 6437 грн. 76 коп. шкоди, завданої порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, його представник у судове засідання не прибув.

Учасників судового процесу було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом з урахуванням вимог ст. 43 ГПК України створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.

Неприбуття вдруге у судове засідання відповідача, який був належним чином повідомлений про час і місце проведення судового засідання не перешкоджає розгляду спору по суті згідно положень ст. 75 ГПК України.

Ухвалою від 09.08.2013 при порушенні провадження у справі суд залучив третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області та на стороні відповідача - Луганську обласну раду.

Як вбачається з матеріалів справи, Луганська обласна рада у письмових поясненнях за листом від 21.08.2013 № 10/10-1318 підтримує позовні вимоги прокурора та звертає увагу суду на те, що для підрахунку кількості коштів, які спрямовуються до спеціального фонду місцевих бюджетів, необхідно відокремити від загальної суми грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності у розмірі 70%, що складає 4506 грн. 43 коп.; для визначення остаточної суми коштів, яка зараховується до спеціального фонду обласного бюджету необхідно визначити 20% частку з коштів, які спрямовуються до спеціального фонду місцевих бюджетів за відповідну шкоду, що складає 1287 грн. 55 коп.

Головне управління Державної казначейської служби України у Луганській області у відзиві на позовну заяву за листом від 12.09.2013 № 15-13/7324 інформує суд про те, що у процесі казначейського обслуговування доходів та інших надходжень державного бюджету органи Державного казначейства України здійснюють розподіл платежів між загальним та спеціальними фондами державного бюджету, між державним і місцевими бюджетами та державними цільовими фондами відповідно до нормативів відрахувань, визначених законодавством та перераховують за належністю розподілені кошти.

Розглянувши матеріали справи, додатково надані сторонами документи, вислухавши представника позивача та прокурора, суд дійшов до наступного.

Так, ст. 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.

Відповідно до ст. 20 Закону України "Про прокуратуру" при виявленні порушень закону прокурор у межах своєї компетенції має право звертатись до суду в передбачених законом випадках.

Статтею 36-1 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

За змістом ст. 2 ГПК України (у редакції Закону від 18.09.2012), яка регулює порушення справ у господарському суді, такі справи порушуються за позовними заявами прокурорів, які звертаються до господарського суду в інтересах держави. Також законодавцем передбачено, що прокурор, який звертається до господарського суду в інтересах держави, в позовній заяві самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також вказує орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до господарського суду прокурор зазначає про це в позовній заяві.

Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави є порушення відповідачем законодавства про охорону атмосферного повітря.

Щодо фактичних обставин справи, то зі змісту позову та доданих до нього матеріалів вбачається, що в обґрунтування вимог про стягнення збитків прокурор та позивач посилаються на те, що проведеною 5 грудня 2012 року позаплановою перевіркою Державною екологічною інспекцією в Луганській області виявлено, що в періоді з 31.12.2009 по 05.09.2012 ТОВ "ФС-Транс" здійснювало викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без відповідного дозволу, що є порушенням ст. 11 Закону України "Про охорону атмосферного повітря".

За результатами даної перевірки позивачем складено відповідний акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства (арк. справи 8-23), на підставі якого у відповідності до Методики розрахунку розмірів відшкодування збитків, які заподіяні державі в результаті наднормативних викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря", затв. наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 10.12.2008 № 639 та зареєстр. в Міністерстві юстиції України 21.01.2009 за № 48/16064 (далі - Методика) до стягнення заявлено 6437 грн. 76 коп. шкоди за період з 31.12.2009 по 05.09.2012.

Також до матеріалів справи додано припис від 06.12.2012, виданий директору ТОВ "ФС-Транс" про усунення допущених порушень у діяльності товариства, протокол № 004765 про адміністративне правопорушення, постанова про накладення адміністративного стягнення від 07.12.2012 № 004768, які у сукупності свідчать про порушення відповідачем природоохоронного законодавства.

Встановивши фактичні обставини справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог прокурора та задоволення позову, виходячи з наступних підстав.

Так, у відповідності до ст. 20 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", а також п. 5 Положення про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі, затв. наказом Мінприроди від 19.12.2006 за № 548, зареєстр. в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 за № 120/13387 Державна екологічна інспекція в Луганській області є належним позивачем за позовами щодо відшкодування збитків, завданих внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства.

Правове регулювання охорони атмосферного повітря здійснюється Законом України "Про охорону атмосферного повітря" від 16.10.1992 № 2707-ХІІ, ст. 2 якого передбачено, що відносини в галузі охорони атмосферного повітря регулюються цим Законом, Законом України "Про охорону навколишнього природного середовища" та іншими нормативно-правовими актами.

Згідно зі ст. 10 вказаного Закону підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких зв'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані:

- здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо;

- вживати заходів щодо зменшення обсягів викидів забруднюючих речовин і зменшення впливу фізичних факторів;

- забезпечувати безперебійну ефективну роботу і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів;

- здійснювати контроль за обсягом і складом забруднюючих речовин, що

викидаються в атмосферне повітря, і рівнями фізичного впливу та вести їх постійний облік та інше.

У відповідності до ст. 11 вказаного Закону викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, який видається територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів за погодженням із територіальним органом спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони здоров'я.

Статтею 33 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" визначена відповідальність за порушення законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, до яких зокрема віднесено викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря без дозволу спеціально уповноважених на те органів виконавчої влади відповідно до закону; дотримання вимог, передбачених дозволом на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Також у відповідності до п. 2.1.2 Методики наднормативними викидами забруднюючих речовин в атмосферне повітря, вважаються зокрема, викиди забруднюючих речовин, на які відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, уключаючи окремі забруднюючі речовини, викиди яких підлягають регулюванню відповідно до законодавства.

Відповідно до вимог статті 34 Закону України "Про охорону атмосферного повітря" шкода, завдана порушенням законодавства про охорону атмосферного повітря, підлягає відшкодуванню у порядку та розмірах, встановлених законом.

Розмір шкоди, нанесеної державі внаслідок порушення вимог природоохоронного законодавства у частині забруднення атмосфери обчислений позивачем згідно Методики та складає 6437 грн. 76 коп.

Відповідно до ст. 68 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" підприємства, установи, організації та громадяни повинні відшкодувати шкоду та збитки, заподіяні ними внаслідок порушення природоохоронного законодавства.

Як звісно, для настання деліктної відповідальності необхідна наявність складу правопорушення, а саме: наявність шкоди, протиправна поведінка заподіювача шкоди, причинний зв"язок між шкодою та протиправною поведінкою заподіювача та вина.

Таким чином матеріалами справи підтверджено зазначені вище складові шкоди, тому позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю з віднесенням судового збору на відповідача згідно ст. 49 ГПК України, який стягується в доход державного бюджету України, оскільки прокурор та позивач звільнені від їх сплати у встановленому законом порядку.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 44, 49, 75, 82, 84, 85 ГПК України, суд

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФС-Транс", м. Луганськ, вул. Фрунзе, буд. 127к, ідент. код 31673326 - 6437 грн. 76 коп. збитків на користь спеціальних фондів Державного та місцевих бюджетів на рахунок, відкритий за балансовим рахунком № 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державним та місцевим бюджетами" Плану розрахунків в розрізі кодів класифікації доходів бюджету та територій" за наступними реквізитами: п/р 33117331700004 спеціального фонду місцевого бюджету Жовтневого району м. Луганська, код за ЄДРПОУ 37991477 УДКСУ у Жовтневому районі м. Луганська, код платежу за бюджетною класифікацією 24062100, банк одержувач - ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ФС-Транс", м. Луганськ, вул. Фрунзе, буд. 127к, ідент. код 31673326 в доход державного бюджету України на рахунок 31214206783006, отримувач УДКСУ у м. Луганську, код ОКПО 37991503, МФО 804013, банк отримувач ГУДКСУ у Луганській області, по коду класифікації доходів (ККД) 22030001, символ 206, назва Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050) судовий збір у сумі 1720 грн. 50 коп., видати на виконання наказ ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська Головного управління Міндоходів у Луганській області після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складене 30.09.2013.

Суддя Н.М.Зюбанова

Помічник судді Г.А.Кравцова

30.09.2013

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено01.10.2013
Номер документу33804615
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/2129/13

Рішення від 24.09.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 22.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

Ухвала від 22.08.2013

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні