Ухвала
від 24.09.2013 по справі 161/16451/13-к
ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 161/16451/13-к

Провадження № 1-кс/161/3672/13

У Х В А Л А

м. Луцьк 24 вересня 2013 року

Слідчий суддя Луцького міськрайонного суду Волинської області Ковтуненко В.В.,

при секретарі Соколовій К.Ю.,

з участю слідчого Данильчук Т.В.,

розглянувши у відкритому судовому засідання в залі суду м. Луцька клопотання слідчого СУ УМВС України у Волинській області Данильчук Т.В. про проведення огляду іншого володіння особи,

ВСТАНОВИВ:

Слідчий СУ УМВС України у Волинській області Данильчук Т.В. звернулася до суду з клопотанням, погодженим із заступником начальника відділу прокуратури Волинської області Ющиком В.М., про проведення огляду земельної ділянки, яка перебуває у власності ОСОБА_3.

В обґрунтування клопотання посилається на те, що слідчим управлінням УМВС України у Волинській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12013020020000205 від 29.05.2013 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Службові особи Грядівської сільської ради, Іваничівської РДА та управління Держкомзему Іваничівського району, протягом 2007-2010 років, діючи за попередньою змовою групою осіб, з чітким розподілом ролей та злагодженістю дій, зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно, з корисливих мотивів та в інтересах третіх осіб, для досягнення єдиного плану вчинення злочинів з набуття права власності на земельні ділянки і отримання кримінальних прибутків, в порушення вимог ст.19 Конституції України, ст.ст.20, 22. 38. 39 Земельного кодексу України, ст.60 Закону України «Про землеустрій», ст.ст. 5, 7, 12, 15, 17, 18. 20. 24, 25 Закону України «Про основи містобудування», ст.7, 12, 13, 17, 19, 30-2, 32 Закону України «Про планування та забудову територій», будучи обізнаними з процедурою та порядком набуття права власності на земельні ділянки, достовірно знаючи, що запроектовані до відведення у власність земельні ділянки відносяться до земель сільськогосподарського призначення, знаходяться за межами с. Низкиничі та їх забудова не передбачена генеральним планом населеного пункту та іншою містобудівної документацією, протягом 2007-2010 років прийняли рішення Грядівської сільської ради щодо передачі у власність 19 громадянам земельних ділянок загальною площею 2,2 га для будівництва та обслуговування житлових будинків за межами е. Низкиничі, в які внесли недостовірні дані щодо розміщення земельних ділянок в межах населеного пункту с. Низкиничі, а також підготували, погодили, подали на підпис та в подальшому прийняли розпорядження Іваничівської РДА щодо передачі в довгострокову оренду терміном на 25 років ТзОВ «Будремсервіс» земельної ділянки загальною площею 5,10 га для будівництва та обслуговування житлових котеджних будинків та гаражів за рахунок земель сільськогосподарського призначення за межами с. Низкиничі Грядівської сільської ради (біля м. Нововолинська). В подальшому, протягом 2008-2009 років службовими особами Грядівської сільської ради та Іваничівської РДА було неправомірно вилучено з користування ТзОВ «Будремсервіс» 1.8 га земель та в порушення вимог Земельного законодавства вчинено протиправні дії щодо передачі у приватну власність громадянам даних земель під будівництво та обслуговування житлових будинків за межами с. Низкиничі, внісши недостовірні дані щодо розміщення ділянок в межах с. Низкиничі та те, що подальша забудова їх буде відповідати генеральному плану населеного пункту.

Надалі, відповідно до узгоджених раніше дій, з метою доведення свого злочинного умислу до кінця, службові особи управління Держкомзему в Іваничівському районі та Іваничівської РДА - видали позитивні висновки до проектів землеустрою та технічної документації щодо погодження відведення земельних ділянок у власність для будівництва та обслуговування житлових будинків, в які внесли недостовірні дані, а також погодили ситуаційні схеми, викопіювання з чергового кадастрового плану, акт встановлення в натурі та погодження меж земельних ділянок.

Таким чином, внаслідок протиправних дій службових осіб Грядівської сільської ради, що виразились у видачі рішень сільської ради про передачу у власність земельних ділянок, в які були внесені недостовірні дані та дій службових осіб управління Держкомзему в Іваничівському районі та Іваничівської РДА, що виразились у видачі фізичним особам висновків, умов відведення земельних ділянок, погодження ситуаційних схем та викопіювань з чергового кадастрового план) до проектів землеустрою щодо можливості відведення земельних ділянок для будівництва житлових будинків за рахунок земель сільськогосподарського призначення, в які було внесено недостовірні дані, та видачі розпоряджень РДА щодо передачі у власність фізичним особам, та на умовах оренди юридичним особам, земельних ділянок під будівництво та обслуговування житлових будинків господарських будівель та споруд за межами с. Низкиничі, внаслідок чого незаконно передано земельні ділянки державної власності загальною площею 2,2 га та надано в довгострокову оренду терміном на 25 років земельну ділянку 5,10 га, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам у вигляді матеріальних збитків на загальну суму 2 млн. 435 тис. грн.

В ході розслідування кримінального провадження виникла необхідність у проведенні огляду вищевказаних земельних ділянок, з метою підтвердження факту виділення даних ділянок на місцевості в натурі, можливих фактів незаконної їх забудови, використання не за цільовим призначенням.

Метою проведення огляду земельної ділянки є підтвердження того факту, що земельна ділянка з кадастровим № 0721181200:02:001:0123 площею 0.1000 га. за адресою: Волинська обл. Іваничівський р-н. Грядівська с/р надана протиправним шляхом у власність ОСОБА_3 і є об'єктом кримінально протиправних дій службових осіб Грядівської сільської ради, Іваничівської РДА та управління Держкомзему Іваничівського р-ну. Встановити вказані обставини іншим способом не має можливості, оскільки згідно рапорту УДСБЕЗ УМВС України у Волинській області, отримати дозвіл на добровільний огляд у власника зазначеної ділянки не виявилося можливим.

У зв'язку з викладеними вище обставинами та підставами, як кожної окремо, так і у своїй сукупності, приходжу до висновку, що проведення огляду являється єдиною необхідною та доцільною слідчою дією, яка забезпечить виконання вимог ст. 2 КПК України, щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування, захисту держави від кримінальних правопорушень. встановлення та притягнення винних осіб до відповідальності.

Просить надати дозвіл на проведення огляду земельної ділянки кадастровий номер 0721181200:02:001:0116 площею 0.0999 га за адресою: Волинська область, Іваничівський район Грядівська сільська рада, яка перебуває у власності ОСОБА_3.

Фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів не здійснювалось у відповідності до вимог ч. 1 ст. 107 КПК України.

Слідчий в судовому засіданні доповнив своє клопотання. В обгрунтування клопотання посилається на те, що в ході проведення необхідних слідчих дій встановлено фактичні обставини справи, що підтверджують вчинення службовими особами Грядівської сільської ради, Іваничівської РДА та Управління Держкомзему у Іваничівському районі кримінальних правопорушень. Однак з метою виявлення та фіксації щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів, вважає за необхідне провести огляд земельної ділянки, площею 0,9999 га, яка розташована в с. Низкиничі, Іваничівського району з цільовим призначенням для будівництва та обслуговування житлового будинку господарських будівель та споруд, що належить ОСОБА_3 на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку № 053805. Будь-яких доказів у відповідності до ст. 99 КПК України немає. Оскільки вони відсутні у Грядівській сільській раді. В решті клопотання підтримав з підстав у ньому викладених та просив його задовольнити.

Заслухавши пояснення слідчого, дослідивши письмові матеріали клопотання, приходжу до висновку про задоволення клопотання з наступних підстав.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Відповідно до ст. 85 КПК України належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Відповідно до ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню:

1) подія кримінального правопорушення (час, місце, спосіб та інші обставини вчинення кримінального правопорушення);

2) винуватість обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, форма вини, мотив і мета вчинення кримінального правопорушення;

3) вид і розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, а також розмір процесуальних витрат;

4) обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом'якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження;

5) обставини, що є підставою для звільнення від кримінальної відповідальності або покарання.

Доказування полягає у збиранні, перевірці та оцінці доказів з метою встановлення обставин, що мають значення для кримінального провадження.

Відповідно до ст. 92 КПК України обов'язок доказування обставин, передбачених статтею 91 цього Кодексу, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті, покладається на слідчого, прокурора та, в установлених цим Кодексом випадках, - на потерпілого. Обов'язок доказування належності та допустимості доказів, даних щодо розміру процесуальних витрат та обставин, які характеризують обвинуваченого, покладається на сторону, що їх подає.

Відповідно до ч. 1 ст. 98 КПК речовими доказами є матеріальні об'єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об'єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом.

Відповідно до ч. 1 ст. 237 КПК України з метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення слідчий, прокурор проводять огляд місцевості, приміщення, речей та документів.

При розгляді клопотання встановлено, що в провадженні СУ УМВС України у Волинській області перебуває кримінальне провадження щодо службових осіб Грядівської сільської ради, Іваничівської РДА та управління Держкомзему в Іваничівському районі у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Також встановлено, що вказані особи в період часу з 2007 року до 2010 року, зловживаючи своїм службовим становищем, незаконно приймали рішення щодо передачі у власність громадянам земельних, які знаходяться за межами населених пунктів Грядівської сільської ради. Чим заподіяли Державі матеріальних збитків на загальну суму 300 000 гривень.

Також встановлено, що земельна ділянка - кадастровий номер 0721181200:02:001:0116 площею 0.0999 га., яка начебто розташована на території Грядівської сільської ради Іваничівського району Волинської області, належить на праві приватної власності - ОСОБА_3, що підтверджується державним актом про право власності на земельну ділянку серії ВЛ № 0503805 (а.с. 4).

Також встановлено, що з метою дотримання вимог ст. 2 КПК України щодо повного та неупередженого розслідування в даному кримінальному провадженні, а також виявлення відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення службовими особами Грядівської сільської ради, Іваничівської РДА та управління Держкомзему в Іваничівському районі необхідно провести огляд вказаної земельної ділянки. В разі виявлення відомостей та об'єктів матеріального світу, які були використані при вчиненні кримінального правопорушення будуть речовими доказами і відповідати вимогам ст. 98 КПК України.

Однак Конституція України гарантує кожній людині в Україні недоторканність житла та іншого володіння особи. Основним Законом не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку, крім випадків, передбачених вмотивованим рішенням суду.

Таким чином положеннями Конституції України чітко передбачено, що гарантоване Конституцією право недоторканості житла може бути обмежене лише з метою розкриття та розслідування злочинів.

Також при розгляді клопотання встановлено, що стороною кримінального провадження повністю доведено необхідність і обґрунтованість проведення огляду земельної ділянки - кадастровий номер 0721181200:02:001:0116 площею 0.0999 га., яка начебто розташована на території Грядівської сільської ради Іваничівського району Волинської області, яка перебуває у власності ОСОБА_3.

Приймаючи до уваги викладене та враховуючи, що стороною кримінального провадження повністю доведено обґрунтованість та необхідність проведення огляду земельної ділянки для виявлення та фіксації відомостей щодо підтвердження вчинення кримінального правопорушення службовими особами Грядівської сільської ради, Іваничівської РДА та управління Держкомзему в Іваничівському районі, які будуть речовими доказами у кримінальному провадженні. А тому за таких обставин, приходжу до висновку про задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 234, 237 КПК України,

УХВАЛИВ :

Клопотання слідчого СУ УМВС України у Волинській області Данильчук Т.В. про проведення огляду іншого володіння особи - задовольнити повністю.

Надати слідчому СУ УМВС України у Волинській області Данильчук Т.В. дозвіл на проведення огляду земельної ділянки - кадастровий номер 0721181200:02:001:0116 площею 0.0999 га., яка розташована на території Грядівської сільської ради Іваничівського району Волинської області та перебуває у власності ОСОБА_3.

Строк дії ухвали один місяць з дня постановлення ухвали.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя В.В. Ковтуненко

СудЛуцький міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33825813
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —161/16451/13-к

Ухвала від 24.09.2013

Кримінальне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Ковтуненко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні