ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
Іменем України
24 вересня 2013 р. м. Чернівці Справа № 824/1305/13-а
13 год. 15 хв.
Чернівецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Огородника А.П. при секретарі судового засідання Харабарі А.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Вікнянського сільського споживчого товариства
до Головного управління Міністерства доходів і зборів у Чернівецькій області
про скасування рішення про застосування фінансових санкцій
за участю:
представника позивача Котик М.М.,
представника відповідача Фуштея М.В.,-
встановив:
Позивач звернувся до адміністративного суду з адміністративним позовом , в якому просив скасувати рішення регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в Чернівецькій області від 01.04.2013року №240198 про застосування до Вікнянського сільського споживчого товариства фінансових санкцій в сумі 19552,46 грн. і №240197 про застосування фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що факти, викладені в Акті №39/21/01707316, на підставі якого прийнято оскаржувані рішення, не відповідають дійсним обставинам справи з тієї причини, що термін дії ліцензії до 01.02.2013 року не означає що 01.02.2013 року позивач не мав права реалізовувати алкогольні напої та тютюнові вироби , крім того з 02.02.2013 року у Вікнянського сільського споживчого товариства були в наявності ліцензії на право торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, вартість яких оплачено завчасно у встановленому законом порядку, що підтверджується платіжними дорученнями № 202, №201 від 10.01.2013 року.
В судовому засіданні представник позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти позову в судовому засіданні заперечив з підстав, викладених у запереченні на адміністративний позов, а також зазначив, що позивачем було реалізовано 01.02.2013 року, алкогольні напої і тютюнові вироби без наявності ліцензії, оскільки термін дії попередніх ліцензій на права роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами становив з 01.02.2012 року до 01.02.2013 року , а термін дії діючих ліцензій починався тільки з 02.02.2013 року.
В судовому засіданні 24 вересня сторону відповідача управління Департаменту САТ ДПА України в Чернівецькій області судом було замінено його правонаступником Головним управління Міністерства доходів і зборів у Чернівецькій області.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Про час складання постанови у повному обсязі повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини в судовому засіданні з урахуванням вимог ст. 167 КАС України.
Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Вікнянське сільське споживче товариство зареєстровано як суб"єкт господарювання за юридичною адресою вул. Головна 101 А, с. Вікно, Заставнівський район, Чернівецька область, 59433, код ЄДРПОУ 01707316.
Регіональне управління Департаменту САТ ДПА України в Чернівецькій області 25.03.2013 року провело перевірку Вікнянського сільського споживчого товариства, за результатами якої було складено акт №39/21/01707316 від 25.03.2013 року, яким було встановлено порушення вимог статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та порушення вимог постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2008 року № 957 "Про встановлення розміру мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін на окремі види алкогольних напоїв". На підставі зазначеного акту перевірки відповідачем було винесено рішення про застосування фінансових санкцій від 01.04.2013 року №240198 на суму 19552,46 гривень , №240197 на суму 1700 гривень за порушення вимог статті 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР. Не погодившись із з прийнятими рішеннями позивач направив 16.04 2013 року скаргу до Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПС України. Зазначена скарга була розглянута Міністерством доходів і зборів України та рішенням від 13.05.2013 року № 2274/6/99-99-р. було відмовлено в її задоволенні.
Суд застосовує до вказаних правовідносин законодавство, яке діяло на момент їх виникнення..
Приписами статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" встановлено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами може здійснюватися суб"єктами підприємницької діяльності всіх форм власності за наявності у них ліцензій.
Згідно із статтею 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва торгівлі етиловим, коньячним, і плодовим спиртом, алкогольними напоями та тютюнових виробів" - ліцензія (спеціальний дозвіл) - це документ державного зразка, який засвідчує право суб"єкта підприємницької діяльності на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.
Відповідно до статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади в містах, районах, районах у містах Києві та Севастополі за місцем торгівлі суб"єкта підприємницької діяльності терміном на один рік і підлягають обов"язковій реєстрації в органі державної податкової служби, а у сільській місцевості - і в органах місцевого самоврядування за місцем торгівлі суб"єкта підприємницької діяльності.
Суд, визначаючись щодо правомірності рішення про застосування фінансових санкцій від 01.04 2013 року за №240197, №240198, враховує , що Закон України "Про державне регулювання виробництва і торгівлі етиловим, коньячним, і плодовим спиртом, алкогольними напоями та тютюнових виробів" не визначає порядок обчислення строку (терміну) дії ліцензії, і, здійснивши системний аналіз положень ст. ст. 251, 252, 253, 254, 255 Цивільного кодексу України ( Глава 18, яка регламентує визначення та обчислення строків), зроблено висновок, що строк дії ліцензій на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами починається з наступного дня після дати їх видачі, а закінчується датою, яка зазначена днем їх видачі, через один рік. В свою чергу, термін визначається вказівкою на календарну дату, тобто конкретний день, який чітко зазначений у ліцензії.
За таких обставин, враховуючи що ліцензії АГ №485803, АГ №485319 діють з 01 лютого 2012 року до 01 лютого 2013 року, висновки відповідача про те, що Вікнянське сільське споживче товариство 01 лютого 2013 року здійснювало роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності відповідних ліцензій є помилковими, що, в свою чергу, спростовує висновок про порушення вимог статті 15 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
Окрім того, суд бере до уваги те, що, маючи намір провадити зазначені в ліцензії види господарської діяльності після закінчення строку її дії, позивач у порядку, встановленому Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", зареєстрував нові ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами терміном дії з 02.02.2013 року по 02.02.2014 року, які були видані позивачу 31.01.2013 року.
Наведене, також підтверджує, що строк дії попередньої ліцензії закінчився саме 01 лютого 2013 року, при чому, до 24 години цього дня.
На час перевірки наявні у позивача ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами в установленому порядку призупинені чи анульовані не були.
А тому суд вважає що, 01.02.2013 року вказані ліцензії ще були чинними і надавали право позивачу здійснювати роздрібну торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.
З урахуванням наведеного, суд вважає, що заявлені позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що відповідають дійсним обставинам, встановленим у справі.
Керуючись ст.ст. 69-72, 76,79, 86, 94, 158-163, 167, 254 КАС України, суд ,-
постановив:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Скасувати рішення регіонального управління Департаменту САТ ДПА України в Чернівецькій області від 01.04.2013року №240198 про застосування до Вікнянського сільського споживчого товариства фінансових санкцій в сумі 19552,46 грн і №240197 - про застосування фінансових санкцій в сумі 1700,00 грн.
3.Органу Державної казначейської служби України стягнути на користь Вікнянського сільського споживчого товариства понесені судові витрати в сумі 212,54 грн. згідно квитанції №21715.12.1 від 04 червня 2013 року із Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунку суб'єкта владних повноважень - Головного управління Міністерства доходів і зборів у Чернівецькій області.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Відповідно до частини першої статті 185 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених КАС України.
Відповідно до статті 186 КАС України апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У судовому засіданні 24 вересня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Постанову виготовлено в повному обсязі 30 вересня 2013 року (29 вересня 2013 року вихідний день - неділя).
Суддя А.П.Огородник
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 02.10.2013 |
Номер документу | 33832951 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Огородник Анатолій Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Огородник Анатолій Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні