ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 вересня 2013 року 08:33 № 826/14583/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Шулежка В.П.,
при секретарі Пасічнюк С.В.,
за участю сторін:
прокурора - Сезонов Д.І.,
представника позивача - Русіна О.С.,
представник відповідача - не прибув.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві до Учбово-спортивної бази «Спартак» про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся перший заступник прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - позивач) до Учбово-спортивної бази «Спартак» (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 471 280,15 грн.
Позовні вимоги ґрунтуються на здійсненні податковим органом визначеної законом компетенції щодо здійснення контролю за своєчасністю, правильністю нарахування та сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також стягнення з платників податків заборгованості перед бюджетами та державними цільовими фондами. Право звертатись до суду із заявами про захист прав і законних інтересів держави законом надано також прокурору. Виявивши невиконання відповідачем своїх зобов'язань по сплаті податкового боргу з податків, зборів та інших обов'язкових платежів, що порушує економічні інтереси держави, прокурор звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкового боргу.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, згідно з даними податкового обліку за відповідачем обліковується податковий борг з орендної плати за земельну ділянку з юридичних осіб, який в добровільному порядку не сплачений.
Прокурор та представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі, та просили позов задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не прибув, хоча про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, заяви про розгляд справи за його відсутності не подавав.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Учбово-спортивна база «Спартак» зареєстровано Подільською районною в м. Києві державною адміністрацією 10.03.1994 року за № 10711080007001216, код ЄДРПОУ 02583615.
Як платник податків відповідач перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві з 17.07.1996 року № 86.
Відповідач перебуває на податковому обліку як окремий платник податків по орендній платі за земельну ділянку з юридичних осіб.
Судом встановлено, що між відповідачем та Київською міською радою укладений договір оренди земельної ділянки від 16.11.2007 року, який зареєстрований Головним управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), про що зроблено запис від 16.11.2007 року за № 85-6-00355 у книзі записів державно реєстрації договорів.
Згідно з умовами вказаного Договору орендодавець (Київська міська рада), на підставі рішення Київської міської ради від 11.10.2005 року №195/3656 та рішення Київської міської ради від 28.09.2006 року № 37/94, за актом приймання-передачі передає, а орендар (Учбово-спортивна база «Спартак») приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку за адресою: м. Київ, вул. Фрунзе, 105, розміром - 3,5427 га, для експлуатації та обслуговування комплексу будівель і споруд стадіону «Спартак», кадастровий номер 8000000000:85:089:0001.
Відповідно до пунктів 4.1., 4.2. Договору визначена цим Договором орендна плата за земельну ділянку становить платіж, який орендар самостійно розраховує та вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою у грошовій формі.
Річна орендна плата за земельну ділянку встановлюється у розмірі 1,5 відсотків від її нормативної грошової оцінки.
Як вбачається з витягу з технічної документації № Ю-11964/2007 про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:85:089:0001) виданий Учбово-спортивній базі «Спартак», нормативна грошова оцінка зазначеної земельної ділянки складає 40 818 852,77 грн.
Згідно пункту 4.6 Договору, орендна плата вноситься орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця .
Відповідачем подано до податкового органу податкову декларацію з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2013 року № 9002228499 від 25.01.2013 року, відповідно до якої самостійно визначено суму податкового зобов'язання на рік в сумі 767880,44 грн. із зобов'язанням щомісячної сплати рівними частинами в розмірі 63990,04 грн.
Судом встановлено, що відповідачем до встановленого граничного строку орендну плату за земельну ділянку не сплачено.
Відповідно до розрахунку сум податкового боргу платника податків, відповідачем не сплачено визначені грошові зобов'язання за період з березня по серпень 2013 року в загальній сумі 471 280,15 грн.
В той час, податковим органом за несвоєчасну сплату відповідачем орендної плати нарахована пеня в сумі 23 349,87 грн.
Відтак, з урахуванням несплачених самостійно визначених грошових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб та нарахованої податковим органом пені за несплату відповідач має заборгованість - 471 280,15 грн.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами у справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України, що визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України, виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
В пункті 14.1.136 статті14 Податкового кодексу України зазначено, що орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності є обов'язковим платежем, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
У свою чергу, пункт 288.1 статті 288 Податкового кодексу України визначає, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Разом з тим, згідно із статтею 288 Податкового кодексу України, порядок обчислення орендної плати за землю, строки подання звітності, сплати податку регулюються тими ж нормами, що встановлюють такі вимоги до сплати земельного податку.
Згідно з приписами пункту 286.2 статті 286 цього Кодексу, платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно (пункт 31.1 статті 31 Податкового кодексу України).
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, передбачено, що сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, визнається сумою податкового боргу платника податків. Відповідно до пункту 56.11. статті 56 Податкового кодексу України грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків оскарженню не підлягає.
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу Кодексу, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Стаття 59 Податкового кодексу України передбачає, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В силу вимог пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.
У зв'язку з наявністю заборгованості, позивачем було направлено відповідачу першу податкову вимогу від 02.08.2010 року за № 1/1575, яка отримана відповідачем 11.08.2010 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи відповідача та другу податкову вимогу від 10.09.2010 року №2/1990, яка отримана відповідачем 14.09.2010 року.
Доказів оскарження у судовому порядку податкової вимоги або сплати боргу, суду не надано.
Всупереч вищевказаним нормам Конституції України, Податкового кодексу України, а також договору оренди земельної ділянки, відповідач не вчасно вносить суму орендної плати за землю. Станом за на час прийняття рішення за Учбово-спортивною базою «Спартак» обліковується податковий борг з орендної плати за землю в сумі 471 280,15 грн.
Згідно з підпунктом 20.1.18 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, а також стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 2 статті 121 Конституції України на прокуратуру України покладено представництво інтересів громадянина або держави у суді у випадках, визначених законом.
Відповідно до статті 36-1Закону України «Про прокуратуру» від 05.11.1991 р. № 1789-XII прокурор здійснює представництво інтересів держави у суді, тобто, здійснює від імені держави процесуальні та інші дії, спрямовані на захист у суді інтересів держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою.
Враховуючи, що предметом позову є стягнення до Державного бюджету України податкового боргу, позов прокурором пред'явлено в інтересах держави, в межах наданих законом повноважень.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи податкового органу, відповідач суду не надав, своїм правом на подачу письмових заперечень проти пред'явленого позову не скористався. В матеріалах справи відсутні докази сплати в повному обсязі податкового зобов'язання.
Оцінивши докази, які є у справі, проаналізувавши положення чинного законодавства України та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає, що позивачем доведена правомірність визначення у відповідача податкової заборгованості та на її підтвердження надано суду всі відповідні докази.
Таким чином, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а доказів понесення ним інших витрат, пов'язаних з розглядом справи, суду не надано, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги першого заступника прокурора Подільського району м. Києва в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Подільському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві задовольнити повністю.
Стягнути заборгованість перед бюджетом з розрахункових рахунків та за рахунок готівки з Учбово-спортивної бази «Спартак» (код ЄДРПОУ 02583615, 04080, м. Київ, вул. Фрунзе, 105) у розмірі 471 280 (чотириста сімдесят одна тисяча двісті вісімдесят тисяч) гривень 15 коп. на р/р 34129999700008, одержувач: управління Державної казначейської служби України у Подільському районі м. Києва (код ЄДРПОУ 37975298), банк одержувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку 820019.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі до Окружного адміністративного суду міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений та підписаний 26.09.2013 року.
Суддя В.П. Шулежко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 02.10.2013 |
Номер документу | 33837124 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шулежко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні