Постанова
від 25.09.2013 по справі 805/13229/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2013 р. Справа №805/13229/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10-20

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Бойка М.І.,

при секретарі Кусти Ю.Ф.

за участі

представника позивача Берющев С.Г.,

представника відповідача Янченко О.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області до Державного підприємств «Макіїввугілля» відокремлений підрозділ «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

Територіальне управління Державного комітету гірничого нагляду та промислової безпеки у Донецькій області (далі - позивач) звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державного підприємств «Макіїввугілля» відокремлений підрозділ «Шахтоуправління ім.. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Доводи позовної заяви обґрунтовує тим, що відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно підпункту 7 пункту 4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю.

Відповідно до направлення на перевірку № 025М-953 від 09.09.2013р. у період з 09вересня по 09 вересня 2013 року посадовими особами теруправління проведено позапланову перевірку суб'єкта господарювання (об'єкта) відокремленого підрозділу «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта « Ясинівська - Глибока» ДП «Макіїввугілля», ЄДРПОУ38519860, розташованого за адресою: 86185 м. Макіївка, с. Нижня Кринка, на предмет додержання законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки в виробках, відповідних позиціям:

№ 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3;

№ 64 - вентиляційна магістраль пл. m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій (крім робіт по усунення порушень, з яких неможливо виконати план ліквідації аварій).

Під час перевірки виявлено 11 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 7 (п.2.2, п. 3.1, п. 3.2, п. 4.1, п. 5.1, п. 6.1, п.8) створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу 5 акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкту) від 09 вересня 2013р. № 025М-3/140 встановлені наступні порушення:

не погоджені позиції № 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу. Порушення п.6.гл.3. р. ІV. НПАОП 10.0-1.01-10. «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

відсутній паспорт на перемичці № 12. Порушення п.1.гл.2. р. VI. НПАОП 10.0-1.01-10. «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-21+8 вивал породи з покрівлі. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-1+6 не затягнута покрівля виробки. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-2+8, ПК-2+9 відсутня бічна рама аркового кріплення. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-1+5, ПК-2+1 вивали порід з боків виробки. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-0+6, ПК-0+8 у замках з'єднання аркового кріплення встановлено по 1 з'єднувальній скобі. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-2+2 - ПК-2+9 зламані трапи. Порушення п.4.гл.2. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

обводнена виробка. Порушення п.1.гл.6. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

у виробках, що відповідають позиціям: № 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій відсутній протипожежний трубопровід. Порушення п.7.гл.3. р. ІХ. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

недостатній рівень відомчого контролю над станом охорони праці й промислової безпеки по стану гірничих виробок пл.. m3, які є запасними виходами людей при аварії на шахті. Порушення п.15.гл.5. р. ІV. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах».

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці» визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей є підстави для заборони ведення робіт в виробках, відповідних позиціям:

№ 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3;

№ 64 - вентиляційна магістраль пл. m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій (крім робіт по усуненню порушень, з яких неможливо виконати план ліквідації аварій).

Просили застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ДП «Макіїввугілля») відокремленого підрозділу «Шахтоуправління ім.. С.М. Кірова» технічної одиниці «Шахта «Ясинівська - Глибока», ЄДРПОУ38519860, розташованого за адресою: 86185 м. Макіївка, с. Нижня Кринка, шляхом повного, зупинення роботи в виробках, відповідних позиціям:

№ 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3;

№ 64 - вентиляційна магістраль пл. m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій (крім робіт по усуненню порушень, з яких неможливо виконати план ліквідації аварій), у зв'язку з загрозою життю та здоров'ю людей.

Представник позивача у судовому засіданні надав заяву про уточнення позовних вимог у якій просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Державного підприємства «Макіїввугілля» відокремлений підрозділ «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» (86185, м. Макіївка, сел. Нижня Кринка) шляхом заборони робіт, крім робіт щодо усунення причин, через які неможливе виконання плану ліквідації аварій в виробках, що відповідають позиціям плану ліквідації аварії: № 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій. Просив задовольнити позов в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти доводів позовної заяви не заперечував,зазначив, що вимоги позивача є обґрунтованими, на час розгляду справи порушення зазначені в акті перевірки від 09.09.2013 р. не усунені, оскільки вимагають додаткового фінансування для їх виконання.

Вислухавши в судовому засіданні представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпомнагляду України у та їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Згідно підпункту 7 пункту 4 Положення про теруправління, територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань:

здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань:

будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв;

видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях;

застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту;

виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва;

облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища;

проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

Наказом позивача від 22.08.2013 р № 18 визначено провести позапланову перевірку щодо здійснення державного нагляду в частині виконання порушень вимог законодавства про охорону праці на підприємствах, яким раніше були видані акти та приписи щодо усунення порушень, в тому числі в ВП «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» ДП «Макіїввугілля».

Відповідно до направлення на перевірку № 025М/953 від 09.09.2013р. у період з 09 вересня по 09 вересня 2013 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку суб'єкта господарювання (об'єкта) технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» ВП «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» ДП «Макіїввугілля», розташованого: 86185, м. Макіївка Донецької області, сел. Нижня Кринка, щодо стану виробок по пл.m3, план ліквідації аварії, електровозний гараж по пл.m3.

Під час позапланової перевірки виявлено 11 порушень нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), з яких 7(п.2.2, п. 3.1, п. 3.2, п. 4.1, п. 5.1, п. 6.1, п.8) створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Так, згідно розділу 5 акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 09 вересня 2013р. № 025М-3/140 встановлені наступні порушення:

не погоджені позиції № 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу. Порушення п.6.гл.3. р. ІV. НПАОП 10.0-1.01-10. «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

відсутній паспорт на перемичці № 12. Порушення п.1.гл.2. р. VI. НПАОП 10.0-1.01-10. «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-21+8 вивал породи з покрівлі. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-1+6 не затягнута покрівля виробки. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-2+8, ПК-2+9 відсутня бічна рама аркового кріплення. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-1+5, ПК-2+1вивали порід з боків виробки. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-0+6, ПК-0+8 у замках з'єднання аркового кріплення встановлено по 1 з'єднувальній скобі. Порушення п.5.гл.3. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

ПК-2+2 - ПК-2+9 зламані трапи. Порушення п.4.гл.2. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

обводнена виробка. Порушення п.1.гл.6. р. V. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

у виробках, що відповідають позиціям:№ 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій відсутній протипожежний трубопровід. Порушення п.7.гл.3. р. ІХ. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

недостатній рівень відомчого контролю над станом охорони праці й промислової безпеки по стану гірничих виробок пл.. m3, які є запасними виходами людей при аварії на шахті. Порушення п.15.гл.5. р. ІV. НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах».

Таким чином, судом встановлено та не заперечується представниками сторін, що порушення, встановлені за актом перевірки від 09.09.2013 р. № 025М-3/140 відповідачем не усунені в повному обсязі.

З огляду на встановлені в справі обставини, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Державного підприємства «Макіїввугілля» відокремлений підрозділ «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» (86185, м. Макіївка, сел. Нижня Кринка) шляхом заборони робіт, крім робіт щодо усунення причин, через які неможливе виконання плану ліквідації аварій в виробках, що відповідають позиціям плану ліквідації аварії: № 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій, підлягають задоволенню.

Враховуючи, що позивачу надавалось відстрочення по сплаті судового збору до винесення рішення по даній справі, судовий збір в розмірі 34,41 грн. підлягає стягненню з позивача до Державного бюджету.

На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, ст. 2, ст. 7- 14, ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст. 122-154, ст. 158-163, ст. 167, ст. 183, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області до Державного підприємства «Макіїввугілля» відокремлений підрозділ «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),- задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Державного підприємства «Макіїввугілля» відокремлений підрозділ «Шахтоуправління ім. С.М. Кірова» технічна одиниця «Шахта «Ясинівська - Глибока» (86185, м. Макіївка, сел. Нижня Кринка) шляхом заборони робіт, крім робіт щодо усунення причин, через які неможливе виконання плану ліквідації аварій в виробках, що відповідають позиціям плану ліквідації аварії: № 62 - обгінна 2-хвентиляційних штреків ЦУ пл. m3,2-й східний вентиляційний штрек ЦУ пл.m3, вентиляційний ходок ЦУ пл.m3; № 64 - вентиляційна магістраль пл.m3, заперевальний ухил пл.m3, приймальний майданчик східного вентиляційного стволу, плану ліквідації аварій.

Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України Донецькій області (83001, м. Донецьк, вул. Артема, буд 97, ЕДРПОУ 37968280) на користь Державного бюджету судовий збір в розмірі 34 (тридцять чотири) грн. 41 коп.

Звернути постанову до негайного виконання.

Вступну та резолютивну частину постанови прийнято в нарадчій кімнаті та проголошено в судовому засіданні 25 вересня 2013 року у присутності представників сторін.

Постанова в повному обсязі виготовлена та підписана 30 вересня 2013 року.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження .

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Бойко М.І.

Дата ухвалення рішення25.09.2013
Оприлюднено02.10.2013
Номер документу33844434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13229/13-а

Постанова від 25.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 13.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Постанова від 25.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні