Постанова
від 22.12.2006 по справі 07/5010а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

07/5010а

                              ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ                              

                                                                Справа №  07/5010а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"22" грудня 2006 р.

12год., м. Черкаси

За позовом держаної податкової інспекції у Шполянському районі

до відкритого акціонерного товариства „Дитячий позашкільний оздоровчий табір „Олімпія”

про стягнення 108142грн. 02коп..

Суддя Дорошенко М.В.

Секретар судового засідання Долженкова І.М.

Представники сторін:

від позивача: Каландирець З. М. - за довіреністю від 16.08.2006р.;

від відповідача: Діденко В.О. –голова правління, Багатченко В.П. –за довіреністю від 18.12.2006р.

Заявлено позов про стягнення з відповідача 108142грн. 02коп. заборгованості станом на 27.09.2006р., у тому числі зі сплати:

506грн. 65коп. податкового боргу з податку на прибуток;

15967грн. 02коп. податкового боргу з податку з доходів фізичних осіб;

1грн. 40коп. податкового боргу зі збору за забруднення навколишнього природного середовища;

3369грн. податкового боргу з комунального податку;

85691грн. фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки;

2606грн. 37коп. недоїмки зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

В обґрунтування позову позивач вказав на невиконання відповідачем зобовязань зі сплати стягуваних суми податків, зборів (обов'язкових платежів).

У засіданні суду представник позивача позов підтримав з викладених у ньому підстав.

Відповідач проти позову заперечив, вказавши при цьому на рішення господарського суду Черкаської області від 04.12.2006р. у справі №03/5220, яким була скасована державна реєстрація відповідача як юридичної особи у зв'язку з його незаконним створенням. На думку відповідача якщо він був незаконно створений, то і податки нараховані за час його діяльності є незаконними і не підлягають сплаті.

Крім того, відповідач вказав на ненадання позивачем розрахунку стягуваної суми фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки.

У засіданні суду представники відповідача підтримали викладені вище заперечення проти позову.

Дослідивши наявні у справі матеріали, господарський суд встановив наступне.

11 липня 1996р. відповідач Шполянською районною державною адміністрацією була здійснена державна реєстрація міжгосподарського оздоровчого табору „Олімпія” як юридичної особи.

20 травня 2003р. Шполянською районною державною адміністрацією була здійснена перереєстрація міжгосподарського оздоровчого табору „Олімпія” у відкрите акціонерне товариство „Дитячий позашкільний оздоровчий табір „Олімпія”.

18 листопада відповідач був узятий Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією, правонаступником якої є позивач, на облік як платника податків.

Станом на 27.09.2005р. у відповідача утворився податковий борг у сумі 19844грн. 07коп., у тому числі:

506грн. 65коп. з податку на прибуток, який виник внаслідок несплати відповідачем в установлений строк відповідної суми податкового зобов'язання з цього податку, визначеного Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією і узгодженого відповідачем за податковим повідомленням-рішенням від 26.06.2006р. №0004041501/0 у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, передбачених пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” (далі - Закон №2181-ІІІ), за неподання відповідачем у строки, встановлені законодавством, податкових декларацій з податку на прибуток за перше півріччя 2004р., перше півріччя 2005р. і за 11 місяців 2005р.;

15967грн. 02коп. з податку з доходів фізичних осіб, який виник внаслідок несплати відповідачем в установлений строк відповідної суми податкового зобов'язання з цього податку, визначеного Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією і узгодженого відповідачем за податковим повідомленням-рішенням від 23.03.2006р. №0000262303/0;

1грн. 40коп. зі збору за забруднення навколишнього природного середовища, який виник внаслідок несплати відповідачем в установлений строк відповідної суми податкового зобов'язання з цього збору, самостійно узгодженого відповідачем за поданим ним позивачу податковим розрахунком збору за забруднення навколишнього природного середовища за перше півріччя 2006р.;

3369грн. з комунального податку, який виник внаслідок несплати відповідачем в установлений строк:

- 32грн. 48коп. податкового зобов'язання з цього податку, самостійно узгодженого відповідачем за поданими ним Смілянській об'єднананій державній податковій інспекції податковими розрахунками комунального податку за січень та лютий 2006р.;

- 3167грн. 10коп. податкового зобов'язання з комунального податку, визначеного Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією і узгодженого відповідачем за податковим повідомленням-рішенням від 23.03.2006р. №0000072301/0, у тому числі 277грн. 10коп. основного платежу і 2890 штрафних (фінансових) санкцій, передбачених пп. 17.1.1 та пп. 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ, за неподання відповідачем у строки, встановлені законодавством, податкових розрахунків з комунального податку усі чотири квартали 2003р. та усі чотири квартали 2004р.;

- 170грн. податкового зобов'язання з комунального податку, визначеного Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією і узгодженого відповідачем за податковим повідомленням-рішенням від 26.06.2006р. №0004051501 у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, передбачених пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ, за неподання відповідачем у строки, встановлені законодавством, податкового розрахунку з комунального податку за другий квартал 2005р.

Крім того, станом на 27.09.2006р. відповідач мав заборгованість перед бюджетом зі сплати 85691грн. штрафних санкцій, застосованих до нього Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією за рішенням від 23.03.2006р. №0000262303/0 за порушення відповідачем норм з регулювання обігу готівки у відповідності з вимогами Указу Президента України від 12.06.1995р. №436/95 „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки”.

Факти порушення норм з регулювання обігу готівки, які були встановлені Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією внаслідок проведеної ним перевірки відповідача, оформленої актом від 13.03.2006р. №70/23-21381265, відповідач не заперечив, а рішення Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції від 23.03.2006р. №0000262303/0 ні у адміністративному порядку ні у судовому порядку не оспорив.

Звенигородська міжрайонна виконавча дирекція Черкаського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, посилаючись на пп. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 Закону №2181-ІІІ, надіслала позивачу повідомлення на стягнення з відповідача 2606грн. 37коп. недоїмки зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яка також не була сплачена відповідачем станом на 27.09.2006р.

14 квітня 2006р. Смілянська об'єднана державна податкова інспекція вручила повноважному представнику відповідача першу податкову вимогу від 11.04.2006р. №1/152 104823грн. 60коп. податкового боргу, а 17 травня 2006р. –другу податкову вимогу №2/191 на сплату 107511грн. 65коп. податкового боргу.

16 червня 2006р. Смілянською об'єднаною державною податковою інспекцією було прийняте рішення №9 про стягнення коштів та продаж інших активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

19 липня 2006р. позивачем, як правонаступником Смілянської об'єднаної державної податкової інспекції, був проведений опис активів відповідача і складений відповідний акт №2.

Після 27.09.2006р. станом на день прийняття господарським судом цієї постанови відповідач податковий борг у сумі 19844грн. 07коп., фінансові санкції за порушення норм з регулювання обігу готівки у сумі 85691грн. та недоїмку зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності у сумі 2606грн. 37коп. не сплатив.

В преамбулі Закону №2181-ІІІ зазначається, що цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податкові контролюючими органами, в тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення .

Вичерпний перелік податків і зборів (обов'язкових платежів) визначено у ст.ст. 14 та 15 Закону України  „Про систему оподаткування”.

Відповідно до ст. 14 та 15 Закону України „Про систему оподаткування” податок на прибуток, податок з доходів фізичних осіб, збір за забруднення навколишнього природного середовища відносяться до загальнодержавних податків та зборів, а комунальний податок - до місцевих податків. Страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності до складу податків і зборів, інших обов'язкових платежів, що складають систему оподаткування не відносяться.

Податковим зобов'язанням згідно з п. 1.2 ст.1 Закону №2181-ІІІ є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Пункт 1.3 ст. 1 Закону №2181-ІІІ передбачає, що податкове зобов'язання (з у рахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання, є податковим боргом (недоїмкою).

Стаття 3 Закону №2181-ІІІ передбачає можливість примусового стягнення за рішенням суду активів платника податків у рахунок погашення його податкового боргу. При цьому вказаний Закон не ставить у залежність можливість примусового стягнення податкового боргу за рішенням суду від вжиття контролюючим органом та органом стягнення передбачених чинним законодавством позасудових заходів з погашення податкового боргу.

Згідно з п. 5.1 ст. 5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Відповідно до п. 5.2.1 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, а саме у разі, коли платник податків протягом десяти  календарних днів, наступних за днем отримання ним податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, звернутися до останнього із скаргою про перегляд цього рішення, або оскаржив таке рішення у судовому порядку.

Згідно з пп. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону №2181-ІІІ платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пп. 4.1.4 п. 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації. У разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Пункт 11 ст. 11 Закону України  від 04.12.1990р. №509-ХІІ „Про державну податкову службу в Україні” передбачає право органів державної податкової служби застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України. Ця норма стосується і штрафних санкцій, передбачених Указом Президента України від 12.06.1995р. №436/95 „Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки”.

До 1 січня 2001р. суб'єкти підприємницької діяльності сплачували збір на обов'язкове соціальне страхування відповідно до вимог Закону України від 26.06.1997р. №402/97-ВР „Про збір на обов'язкове соціальне страхування”. Цей збір згідно з п. 16 ст. 14 Закону України від 25.06.1991р. №1251-ХІІ „Про систему оподаткування” в редакції, яка була чинною до набрання чинності Законом України від 16.01.2003р. №429-ІУ, відносився до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів). Відповідно порядок погашення зобовязань з цього збору з моменту набрання чинності Законом №2181-ІІІ регулювася цим Законом, ст. 2 якого визначала податкові органи органами стягнення, у тому числі і стосовно внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Закону України від 18.02.1997р. №77/97-ВР „Про внесення змін до Закону України „Про систему оподаткування” дія цього Закону поширюється на відповідні правовідносини у сфері соціального страхування щодо зборів на соціальне страхування до прийняття законів України з питань соціального страхування.

З 1 січня 2001р. набрав чинності Закон України від 18.01.2001р. №2240-ІІІ „ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням”, яким було встановлено зобов'язання суб'єктів підприємницької діяльності нараховувати і сплачувати страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Тобто, з набранням чинності Законом України від 18.01.2001р. №2240-ІІІ „ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням” страхові внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності уже не відносилися до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) і порядок погашення зобовязань з цих внесків не регулювався Законом №2181-ІІІ.

Законом України від 16.01.2003р. №429-ІУ збір на обов'язкове соціальне страхування був виключений із переліку загальнодержавних податків, зборів (обов'язкових платежів) приведеного у ст. 14 Закону України від 25.06.1991р. №1251-ХІІ „Про систему оподаткування”.

Отже, позивач не є належним органом стягнення заявленої у позові суми недоїмки зі страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності.

Рішення господарського суду Черкаської області від 04.12.2006р. у справі №03/5220, яким була скасована державна реєстрація відповідача як юридичної особи у зв'язку з його незаконним створенням не має значення для вирішення даної справи, оскільки дія цього судового рішення поширюється лише на майбутні відносини відповідача, тобто на ті відносини, які виникнуть за його участю після набрання законної сили судовим рішенням. У даному випадку зобов'язання відповідача зі сплати до бюджету стягуваних сум податкового боргу і фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки виникли до набрання законної сили рішенням господарського суду Черкаської області від 04.12.2006р. у справі №03/5220.

Не є достатньою підставою для відмови у задоволенні позову і названа відповідачем обставина щодо ненадання позивачем розрахунку стягуваної суми фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки. В акті перевірки позивача від 23.03.2006р. №0000262303/0 вказані суми, від яких нараховувалися фінансові санкції і норми права, які передбачають розмір останніх, тому відповідач мав змогу перевірити правильність нарахування сум застосованих до нього фінансових санкцій.

З огляду на викладене позов підлягає задоволенню лише в частині стягнення з відповідача 19844грн. 07коп. податкового боргу та 85691грн. фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки. Відповідно судовий збір у сумі 1055грн. 35коп. підлягає стягненню з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 160 -163 Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити частково.

Стягнути із відкритого акціонерного товариства „Дитячий позашкільний оздоровчий табір „Олімпія” (с. Кримки, Шполянський район, Черкаська область, 20640, ідентифікаційний код 21381265, поточний рахунок №260019842 в АППБ „Аваль”, МФО 354499):

- в доход бюджету через державну податкову інспекцію у Шполянському районі (вул. Леніна, буд. 12, м. Шпола, Черкаська область, ідентифікаційний код 34118033) –19844грн. 07коп. податкового боргу та , 85691грн. фінансових санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки;

- в доход Державного бюджету України через державну податкову інспекцію у Шполянському районі (вул. Леніна, буд. 12, м. Шпола, Черкаська область, ідентифікаційний код 34118033) для зарахування на реєстраційний рахунок ВДК у м. Черкаси №31110095600002 в управлінні державного казначейства в Черкаській області, МФО 854018, - 1055грн. 35коп. судового збору;

У решті позову відмовити.

Ця постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського міжобласного апеляційного господарського суду шляхом подання через господарський суд Черкаської області заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня оголошення постанови і апеляційної скарги - протягом двадцяти днів після подання такої заяви.

Ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

У разі своєчасного подання заяви про апеляційне оскарження і неподання апеляційної скарги у встановлений строк, ця постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

СУДДЯ                                                                                          Дорошенко М.В.

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення22.12.2006
Оприлюднено28.08.2007
Номер документу338513
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —07/5010а

Постанова від 22.12.2006

Господарське

Господарський суд Черкаської області

Дорошенко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні