Постанова
від 02.09.2013 по справі 815/5688/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/5688/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 вересня 2013 року о 10.28. м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

при секретарі судового засідання - Каракаш Ю.І.,

за участю сторін:

прокурора відділу прокуратури м. Одеси - Ейсмонт І.С., (за посвідченням)

від позивача представник - Корнишин Ю.О., за довіреністю

від відповідача представник - Маркін В.В., за довіреністю

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Главанбудматеріали" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов позов заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Главанбудматеріали" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач не виконав у добровільному порядку постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

В судовому засіданні законний представник прокуратури м. Одеси позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав викладених в позовній заяві.

Представник позивача у відритому судовому засіданні також підтримав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши обставини, якими обґрунтовуються вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню в повному обсязі з наступних підстав.

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №26-ОД-1-Е від 11 січня 2013 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ЗАТ "Главанбудматеріали", що полягало у невиконанні розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери №67-ОД-1-Е від 12.09.2012 року, яким передбачалось у термін до 03.12.2012року згідно вимог ч. 2 ст. 20 розділу IV Закону України "Про акціонерні товариства" привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність пункту 5 розділу 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України "Про акціонерні товариства", надати до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого Рішенням ДКЦПФР №1180 від 30.08.2011року, в термін до 07.12.2012 року письмово проінформувати Одеське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання даного розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів.

Зазначеною постановою було викликано представника ЗАТ "Главанбудматеріали" на 31 січня 2013 року о 11 год. 10 хв. для підписання акту про правопорушення. Постанова отримана відповідачем 19.01.2013 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.10).

31 січня 2013 року начальником відділу корпоративних фінансів, звітності учасників фондового ринку та захисту прав інвесторів Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт № 54-ОД-1-Е, яким встановлено, що ЗАТ "Главанбудматеріали" не виконало розпорядження про усунення порушення законодавства про цінні папери №67-ОД-1-Е від 12.09.2012року (а.с.11).

Постановою Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 01 лютого 2013 року №76-ОД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, справа у відношенні ЗАТ "Главанбудматеріали" була призначена до розгляду на 18 лютого 2013 року на 12 год. 10 хв. Зазначена постанова отримана відповідачем 09.02.2013 року, що підтверджується підписом уповноваженої особи на повідомленні про вручення поштового відправлення (а.с.12-13).

Згідно постанови Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №42-ОД-1-Е від 18 лютого 2013 року, ЗАТ "Главанбудматеріали" було застосовано фінансові санкції у вигляді накладення штрафу у розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 17000 грн.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 121 Конституції України на прокуратуру покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України "Про прокуратуру", представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Однією із форм представництва є звернення до суду з позовами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб. Підставою представництва інтересів держави в судах є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних і інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або державою.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року, N 448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Відповідно ч. 2 ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" № 514-VI від 17.09.2008 року усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Згідно п. 5 Розділу XVII Прикінцеві та Перехідні положення Закону України "Про акціонерні товариства", статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а саме до 30.04.2011 року.

Так, відповідно до п. 10, 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства,накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Судом встановлено, що у зв'язку з не переведенням випуску акцій документарної форми існування в бездокументарну, не приведення статуту та внутрішніх положень акціонерного товариства у відповідність до вимог п. 5 Розділу XVII Прикінцеві та Перехідні положення Закону України "Про акціонерні товариства", позивачем винесено розпорядження №67-ОД-1-Е від 12.09.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери, яким зобов'язано відповідача в термін до 03.12.2012року згідно вимог ч. 2 ст. 20 розділу IV Закону України "Про акціонерні товариства" привести статут та внутрішні положення акціонерного товариства у відповідність пункту 5 розділу 17 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України "Про акціонерні товариства", надати до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку документи для заміни свідоцтва (свідоцтв) про реєстрацію випуску (випусків) емісійних цінних паперів у зв'язку зі зміною найменування емітента та/або зміною форми існування акцій, затвердженого Рішенням ДКЦПФР №1180 від 30.08.2011року, в термін до 07.12.2012 року письмово проінформувати Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про виконання даного розпорядження із наданням копій підтверджуючих документів (а.с.7).

Розпорядження №67-ОД-1-Е від 12.09.2012 року про усунення порушень законодавства про цінні папери було отримано відповідачем 19 вересня 2012 року та не оскаржувалося.

У зв'язку з невиконанням зазначеного розпорядження, позивачем прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11 січня 2013 року. За результатами розгляду справи прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 42-ОД-1-Е від 18.02.2013року.

Пунктом 8 статті 11 Закону України N 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до ст. 238 Господарського кодексу України, за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно ст. 241 цього кодексу, адміністративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачується суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у разі порушення ним встановлених правил здійснення господарської діяльності. Перелік порушень, за які з суб'єкта господарювання стягується штраф, розмір і порядок його стягнення визначаються законами, що регулюють податкові та інші відносини, в яких допущено правопорушення.

Статтею 250 ГКУ встановлено, що адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем в межах строків та у порядку передбаченому законом застосовані адміністративно-господарські санкції у вигляді штрафу.

Згідно з п.2 Розділу 18 Правил розгляду справ за правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій № 1470, штраф має бути сплачений порушником не пізніше як через 15 днів з дня отримання ним постанови.

Судом встановлено, що на час розгляду справи штраф відповідачем не сплачено, постанову не оскаржено.

Відповідно до ст.9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника прокурора Малиновського району міста Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та документально доведеними, у зв'язку з чим підлягають задоволенню у повному обсязі.

З огляду на вищевикладене, враховуючи положення Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", «Правил розгляду справ за правопорушення на ринку цінних паперів та застосування санкцій», затверджені рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 року №1470 керуючись ст.ст. 2,4,72 158-163, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов заступника прокурора Малиновського району м. Одеси в інтересах держави в особі Одеського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Закритого акціонерного товариства "Главанбудматеріали" про стягнення штрафних санкцій у розмірі 17000 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Главанбудматеріали" (код ЄДРПОУ 00291345, місцезнаходження: с. Главани, Арцизький район, Одеська область, 68434) штрафні санкції у розмірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) за правопорушення на ринку цінних паперів до державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31114106700038, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38019107 в ГУДКСУ в Одеській області.

Постанова може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.

Повний текст постанови складений 02 жовтня 2013 року.

Суддя Л.Р. Юхтенко

Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Главанбудматеріали" (код ЄДРПОУ 00291345, місцезнаходження: с. Главани, Арцизький район, Одеська область, 68434) штрафні санкції у розмірі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) за правопорушення на ринку цінних паперів до державного бюджету України на розрахунковий рахунок 31114106700038, МФО 828011, код ЄДРПОУ 38019107 в ГУДКСУ в Одеській області.

02 вересня 2013 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33851429
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/5688/13-а

Ухвала від 13.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Постанова від 02.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 06.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні