Постанова
від 03.10.2013 по справі 815/6139/13-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/6139/13-а

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2013 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

при секретарі: Галушко Б.С.

за участю сторін:

позивач: Танашевич О.А.- представник за довіреністю

відповідач: Громко С.Т.- директор

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за адміністративним позовом Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації обладнання,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс», в якому позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації обладнання, а саме: електрозварювального напівавтомата (електрозварювальна установка), без інвентарного номеру; крана-балки, вантажопідіймальністю 1000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі № 1; крана-балки, вантажопідіймальністю 3000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі; підйомника автомобільного, У90L-2, без інвентарного номеру, який вмонтовано в боксі №1; посудини, працюючої під тиском, а саме: компресора без інвентарного номеру Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс», які розташовані за адресою м. Одеса, вул. Промислова, буд. 21 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Представник позивача у судовому засіданні, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві, підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні зазначив, що порушення, викладені у приписі №15/11-534/07-50 від 21 серпня 2013 року будуть усунуті.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Транссервіс» зареєстровано 02.02.1995 року виконавчим комітетом Одеської міської ради (а.с.29).

У період з 13 серпня по 16 серпня 2013 року відповідно до наказу територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області №482 від 18.07.2013 року, згідно графіку перевірок суб'єктів господарювання, виробничих об'єктів на серпень 2012 року, на підставі направлення на проведення перевірки №15/11-534 від 18.07.2013 року, у присутності уповноважених осіб суб'єкта господарювання - директора Громко Сергія Тарасовича проведено планову перевірку виробничого об'єкта - Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс» (м. Одеса, вул. Партизанська, буд. 3), а саме: експлуатація та ремонт колісних транспортних засобів, експлуатація посудин, працюючих під тиском, безпечне виконання зварювальних робіт, безпечна експлуатація будівель та споруд, СОП TOB «Транссервіс», які розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Промислова, буд. 21, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки було виявлено 32 порушення нормативно-правових актів з охорони праці, 15 з яких створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) № 15/11-534/07-50 від 16.08.2013 року, яким встановлено 32 порушення нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення, визначені у рядках 8,10-11,13-18,20-25 розділу V, створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (а.с.22-24).

Примірник акту перевірки отримано директором Громко Сергієм Тарасовичем.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Згідно Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826 (далі - Положення), заборона виробництва - зупинення виробництва суб'єкта господарювання (у тому числі експлуатації підприємства, виробничого об'єкта, окремого виробництва, робочого місця, будівлі, споруди, приміщення, машин і механізмів) шляхом видачі розпорядчого документа Держгірпромнагляду України (розпорядження).

Пунктами 2.26 та 2.27 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України та уніфікованої форми Акта перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України № 826 від 11.08.2011 року передбачено, що у разі виявлення під час перевірки: порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників; порушень вимог Кодексу України про надра; відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки; виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку в посадової особи Держгірпромнагляду України виникає право заборони виконання робіт, виробництва. Заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки.

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 05.04.2007р.(надалі Закон № 877-V) визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 4 Закону № 877-V встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом (ч.7 ст.7 ЗУ «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).

У разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб'єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування (ч.10 ст.7 Закону № 877-V).

Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.

Відповідачем не надано доказів усунення порушень.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню, оскільки подальша експлуатація обладнання, а саме: електрозварювального напівавтомата (електрозварювальна установка), без інвентарного номеру; крана-балки, вантажопідіймальністю 1000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі № 1; крана-балки, вантажопідіймальністю 3000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі; підйомника автомобільного, У90L-2, без інвентарного номеру, який вмонтовано в боксі №1; посудини, працюючої під тиском, а саме: компресора без інвентарного номеру Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс», які розташовані за адресою м. Одеса, вул. Промислова, буд. 21 призведе до виникнення аварійної ситуації та несе загрозу для життя та здоров'я працівників підприємства.

Суд роз'яснює відповідачу, що у відповідності до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідач визнав встановлені в ході проведення перевірки порушення, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області є обґрунтованими та законними, підтверджені належними доказами, в зв'язку з чим вони підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 159-164,167, 183-2 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Територіального управління Держгірпромнагляду в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації обладнання, - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс» (код ЄДРПОУ 22456597), що знаходиться за адресою: 65098, м. Одеса, вул. Партизанська, 3 шляхом повного зупинення виконання робіт по експлуатації:

• електрозварювального напівавтомата (електрозварювальна установка), без інвентарного номеру;

• крана-балки, вантажопідіймальністю 1000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі № 1;

• крана-балки, вантажопідіймальністю 3000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі;

• підйомника автомобільного, У90L-2, без інвентарного номеру, який вмонтовано в боксі №1;

• посудини, працюючої під тиском, а саме: компресора без інвентарного номеру Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс», які розташовані за адресою м. Одеса, вул. Промислова, буд. 21 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «Транссервіс» (м. Одеса, вул. Партизанська, буд. 3) повністю зупинити виконання робіт по експлуатації:

• електрозварювального напівавтомата (електрозварювальна установка), без інвентарного номеру;

• крана-балки, вантажопідіймальністю 1000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі №1;

• крана-балки, вантажопідіймальністю 3000 кг, без інвентарного номеру, яка розміщена в боксі;

• підйомника автомобільного, У90L-2 , без інвентарного номеру, який вмонтовано в боксі №1;

• посудини, працюючої під тиском, а саме: компресора без інвентарного номер Товариства з обмеженою відповідальністю «Транссервіс», які розташовані за адресою м. Одеса, вул. Промислова, буд. 21 у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України він має право подати заяву про скасування цих заходів реагування, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та в строки встановлені ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано 03 жовтня 2013 року

Суддя: Г.П. Самойлюк

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено03.10.2013
Номер документу33869599
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/6139/13-а

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 28.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні