Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 вересня 2013 р. Справа №805/12071/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: о 12 год. 00 хв.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ткаченко Т.С. при секретарі судового засідання Швидуновій Х.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Прокурора м. Сніжного в інтересах держави в особі Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Сніжнянський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.
за участю представників сторін:
від прокурора Хейфець Р.В., посвідчення № 013671 від 05.12.2012 р.
від позивача не з'явився
від відповідача не з'явився, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Сніжного в інтересах держави в особі Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулися до Донецького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства «Сніжнянський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що Відкритим акціонерним товариством «Сніжнянський хлібокомбінат» порушені вимоги ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» в частині нездійснення переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну та вимоги п. 5 розділу XVII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про акціонерні товариства» у частині не приведення у термін до 30.04.2011 р. Статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону.
На підставі п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 1 розділу ХІV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007, № 2272, розпорядженням позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 47-ДО від 13.02.2012 року відповідача зобов'язано у термін до 10.08.2012 року (включно) здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, привести статут та внутрішні положення Товариства у відповідність із нормами Закону та до 10.08.2012 р. (включно) письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження. Оскільки у встановлений термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем усунуто не було, постановою № 1218-ДО-1-Е від 26.12.2012 року на підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 4 розділу II, п. 1, 4 розділу 7 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007, № 2272, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 гривень. Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку просять стягнути з відповідача в дохід бюджету суму фінансових санкцій у розмірі 17000,00 гривень, оскільки відповідачем у встановлений 15 денний строк добровільно вона сплачена не була.
У судовому засіданні прокурор підтримав позов у повному обсязі та просив про його задоволення з підстав, викладених у позовній заяві.
Представники Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку та Відкритого акціонерного товариства «Сніжнянський хлібокомбінат» у судове засідання не з'явилися з невідомих суду причин, хоча про дату, час і місце судового розгляду повідомлялись належним чином, з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України, про що є відомості в матеріалах справи.
При цьому, 19.09.2013 р. до відділу діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду від Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Разом із тим, від відповідача до суду повернувся поштовий конверт з відміткою про повернення поштового відправлення «За відмовою адресата від одержання».
Оскільки ухвала про відкриття провадження у справі, направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою його місцезнаходження, а саме: 86500, Донецька область, м. Сніжне, пров. Аверіна, 6, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача про судовий розгляд справи виходячи з того, що частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Таким чином, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності представників позивача та відповідача на підставі наявних у матеріалах справи доказів.
Суд, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокуратури України покладені функції представництва інтересів держави в суді.
Відповідно до статті 36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Підставою представництва в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави.
Прокурор м. Сніжного Донецької області представляє інтереси держави в особі Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави шляхом пред'явлення вимог про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів.
Відповідно до преамбули Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» цей Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
У відповідності до ст. 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Статтею 6 цього Закону встановлено, що Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Таким чином, позивач - Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, є суб'єктом владних повноважень та здійснює у даних правовідносинах повноваження, надані йому Законом.
Відповідач - Відкрите акціонерне товариство «Сніжнянський хлібокомбінат» є юридичною особою (код ЄДРПОУ 00376113).
Як свідчать матеріали справи, при перевірці Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було встановлено, що Відкритим акціонерним товариством «Сніжнянський хлібокомбінат» порушені вимоги ч. 2 ст. 20 Закону України «Про акціонерні товариства» в частині нездійснення переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну та вимоги п. 5 розділу XVII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про акціонерні товариства» у частині не приведення у термін до 30.04.2011 р. Статуту та внутрішніх положень товариства у відповідність із нормами Закону.
Відповідно до розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 47-ДО від 13.02.2012 року відповідача зобов'язано у термін до 10.08.2012 року (включно) здійснити переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну, привести статут та внутрішні положення Товариства у відповідність із нормами Закону та до 10.08.2012 р. (включно) письмово проінформувати уповноважену особу Комісії про виконання цього розпорядження.
Згідно акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 1218-ДО-1-Е від 13 грудня 2012 року станом на 13.12.2012 року розпорядження позивача про усунення порушень законодавства про цінні папери № 47-ДО від 13.02.2012 року не виконано, що є порушенням вимог п. 10 ст. 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні». Відповідач для підписання вказаного акту до Комісії не з'явився.
Постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 1218-ДО-1-Е від 26.12.2012 року на підставі п. 14 ст. 8, ст. ст. 9, 11, 12 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», п. 4 розділу II, п. 1, 4 розділу 7 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007, № 2272, до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 гривень.
Діяльність державних акціонерних товариств та державних холдингових компаній, єдиним засновником та акціонером яких є держава в особі уповноважених державних органів, регулюється Законом України «Про акціонерні товариства» (далі - Закон), з урахуванням особливостей, передбачених спеціальними законами.
Статтею 20 Закону України «Про акціонерні товариства» передбачено, що акція товариства посвідчує корпоративні права акціонера щодо цього акціонерного товариства. Усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.
Статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.
Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:
1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;
2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.
Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.
Приведенням діяльності акціонерних товариств у відповідність із вимогами цього Закону в частині забезпечення існування акцій виключно у бездокументарній формі є здійснення таких дій: наглядова рада акціонерного товариства в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, зобов'язана прийняти рішення про переведення випуску цінних паперів з документарної форми у бездокументарну (далі - рішення про дематеріалізацію) та забезпечити вчинення нижчезазначених дій у такій послідовності:
1) опублікування в офіційному друкованому органі повідомлення про прийняте рішення про дематеріалізацію цінних паперів та повідомлення про це персонально кожного акціонера, зареєстрованого в реєстрі власників іменних цінних паперів випуску, що дематеріалізується, у спосіб, визначений при прийнятті рішення про дематеріалізацію (крім випадку, коли акції товариства належать одній особі);
2) подання до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку документів для заміни свідоцтва про реєстрацію випуску іменних акцій документарної форми існування на свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку зобов'язана видати свідоцтво про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування протягом 10 робочих днів з дати подання емітентом належним чином оформлених документів відповідно до встановлених нею вимог;
3) припинення обслуговуванн випуску цінних паперів у документарній формі у реєстроутримувача в системі реєстру власників іменних цінних паперів за цим випуском. Реєстроутримувач припиняє ведення реєстру протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування. Датою закриття реєстру є дата припинення ведення реєстру;
4) укладення в порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, договору про обслуговування емісії цінних паперів з обраним наглядовою радою депозитарієм, який буде обслуговувати випуск акцій, що дематеріалізується, з наступним відкриттям рахунку в цінних паперах емітента в цьому депозитарії та укладення договору про відкриття рахунків у цінних паперах власникам з обраним наглядовою радою зберігачем;
5) депонування глобального сертифіката в обраному депозитарії та надання йому необхідних розпоряджень та інших документів відповідно до вимог Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Депонування депозитарієм глобального сертифіката здійснюється протягом 10 робочих днів з дати публікації рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про видачу емітенту свідоцтва про реєстрацію випуску акцій у бездокументарній формі існування;
6) забезпечення передачі реєстру власників іменних цінних паперів та переведення обліку прав власності на акції у бездокументарній формі до зберігача. Передача реєстру власників іменних цінних паперів до зберігача здійснюється протягом трьох робочих днів дати припинення ведення реєстру. Дата передачі реєстру власників іменних цінних паперів спільно визначається емітентом, реєстратором та зберігачем. Зберігач цінних паперів зобов'язаний відкрити рахунки в цінних паперах акціонерам та зарахувати на них акції на підставі договору з емітентом та переданого йому (зберігачу) реєстру власників іменних цінних паперів протягом двох місяців з дати передачі реєстру;
7) зберігання відповідно до законодавства реєстру власників іменних цінних паперів, складеного на дату припинення ведення системи реєстру, та інших документів.
Отже, Донбаським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку були встановлені порушення, допущені відповідачем, які останній мав усунути до 10.08.2012 р., про що було зазначено у розпорядженні про усунення порушень законодавства про цінні папери від 13.02.2013 р. № 47-ДО.
Проте, у встановлений позивачем термін порушення законодавства про цінні папери відповідачем усунуто не було.
Пунктом 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Донбаське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Комісії або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Комісії щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За невиконання розпорядження Комісії постановою позивача про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів № 1218-ДО-1-Е від 26.12.2012 року до відповідача застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 17000,00 гривень.
Вищенаведена постанова відповідає вимогам Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» та Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 11.12.2007 року за № 2272, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.02.2008 року за № 120/14811.
Частиною 2 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку (ч. 3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
У відповідності до розд. XVIIІ вищевказаних Правил штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.
Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету.
Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії).
У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.
Відомостей щодо оскарження відповідачем постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 1218-ДО-1-Е від 26.12.2012 року немає, при цьому, суму фінансових санкцій у встановлений законом строк відповідачем сплачено не було.
За таких обставин, не сплачена сума фінансових санкцій у загальному розмірі 17000,00 гривень підлягає стягненню у судовому порядку, відтак, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та, відповідно, їх задоволення у повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 2-11, 69-71, 94, 98, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов прокурора м. Сніжного в інтересах держави в особі Донбаського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства «Сніжнянський хлібокомбінат» про стягнення фінансових санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у розмірі 17000,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства «Сніжнянський хлібокомбінат» Відкритого акціонерного товариства «Сніжнянський хлібокомбінат» (86500, Донецька область, м. Сніжне, пров. Аверіна, 6, код ЄДРПОУ 00376113) в дохід Державного бюджету України (УДКС в м. Донецьку на р/р 31110106700004, код ЄДРПОУ 38033949, банк отримувач - Головне управління Державної казначейської служби у Донецькій області, МФО 834016, код платежу 21081100) фінансові санкції у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частини проголошені у судовому засіданні 19 вересня 2013 року у присутності сторін, що з'явились.
Повний текст постанови складено та підписано 20 вересня 2013 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Ткаченко Т.С.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.09.2013 |
Оприлюднено | 04.10.2013 |
Номер документу | 33873954 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Ткаченко Т.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні