cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
30.09.2013р. Справа № 917/86/13-г
за заявою Полтавської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області (36007, м. Полтава, вул. М. Бірюзова, код ЄДРПОУ 38719466)
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Владтранс - 2" (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345)
про визнання банкрутом
Суддя Ореховська О.О.
За участю представників:
від ініціюючого кредитора - Вітренко А.Ю. ., довіреність від 17.07.2013 р. № 70/10/10-19
ліквідатор - арбітражний керуючий Ївженко Р.О.
Відповідно до правової позиції Вищого господарського суду ( див. п.4.1 Постанови Пленуму ВГСУ від 24.10.2011 № 11 ) ... ухвали зі справ про банкрутство , в яких вирішуються питання по суті ( про визнання або відмову у визнанні вимог кредиторів, про затвердження плану санації, про затвердження звіту ліквідатора та припинення провадження у справі, тощо... ) фактично є рішеннями суду .
Відповідно до ст.85 ГПК України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду.
Суть справи: розглядається справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Владтранс-2", смт. Решетилівка Полтавської області (далі по тексту - ТОВ "Владтранс-2"), порушена за заявою Полтавської міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби (правонаступником якої стала Полтавська об"єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області) (далі по тексту - ініціюючий кредитор - Полтавська ОДПІ) відповідно до вимог ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013р. включно).
Змінами до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 22.11.2011 р. № 4212-VІ (далі - Закон про банкрутство), який набрав чинності 19.01.2013р. , визначено новий порядок застосування Закону про банкрутство.
Положення Закону про банкрутство застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання ним чинності.
Водночас положення Закону про банкрутство, що регулюють ліквідаційну процедуру, застосовуються господарськими судами також під час розгляду справ про банкрутство, провадження у яких порушено до набрання чинності Законом про банкрутство, якщо на момент набрання ним чинності господарським судом не було прийнято постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
З огляду на те, що провадження у даній справі про банкрутство ТОВ "Владтранс-2" було порушено 18.01.2013 р., тобто до набрання чинності новою редакцією Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також приймаючи до уваги те, що із положень нової редакції Закону про банкрутство виключено положення, що регулюють особливості банкрутства відсутнього боржника (спрощена процедура банкрутства - ст. 52 попередньої редакції Закону), на підставі яких господарським судом було порушено провадження у справі про банкрутство ТОВ "Владтранс-2", при розгляді даної справи суд керується положеннями попередньої редакції Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", чинній до 18.01.2013 р. включно (Аналогічна правова позиція викладена в п. 40 Інформаційного листа Вищого господарського суду України №01-06/606/2013 від 28.03.2013р. Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 р. № 4212-VІ)).
Через канцелярію господарського суду Полтавської області ліквідатор ТОВ "Владтранс- 2" - арбітражний керуючий Ївженко Р.О. з супровідним листом від 24.09.2013 р. за № 02-4/7 надав додаткові документи по справі.
Вищевказані документи залучено судом до матеріалів справи.
Через канцелярію господарського суду Полтавської області від Полтавської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області надійшло клопотання (з додатком) від 24.09.2013 р. за № 807/10 про заміну кредитора по справі, відповідно до якого заявник просить суд замінити ініціюючого кредитора у даній справі - Полтавську міжрайонну державну податкову інспекцію Полтавської області Державної податкової служби на її правонаступника Полтавську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Полтавській області.
Суд встановив, що на виконання Постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Міністерства доходів і зборів" від 20.03.2013 р. № 229 утворено територіальні органи Міністерства доходів і зборів згідно з додатком 1 до цієї Постанови.
Реорганізовано шляхом приєднання до відповідних територіальних органів Міністерства доходів і зборів територіальні органи Державної податкової служби та органи Державної митної служби згідно з додатком 2 до цієї Постанови.
Також, Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 р. № 229 визначено територіальні органи Міністерства доходів і зборів правонаступниками територіальних органів Державної податкової служби та Державної митної служби, що реорганізуються.
Відповідно до ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації. Юридична особа є такою, що припинилася , з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Факт реорганізації шляхом приєднання Полтавської міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби до Головного управління Міндоходів у Полтавській області підтверджується наданими заявником копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та копією Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців станом на 04.06.2013 р.
Статтею 4 1 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України ) визначено, що господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно ст. 25 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення діяльності суб'єкта господарювання шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, господарський суд залучає до участі у справі правонаступника відповідної сторони або третьої особи на будь-якій стадії судового процесу.
Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Про заміну або про відмову заміни сторони чи третьої особи її правонаступником господарський суд виносить ухвалу.
В п. 51 Постанови № 15 від 18.12.2009 р. "Про судову практику в справах про банкрутство" Пленум Верховного суду України зазначає, що статтею 512 ЦК ( 435-15 ) встановлено підстави заміни кредитора у зобов'язанні, в тому числі й грошовому. Законом ( 2343-12 ) не передбачено заборони на перехід прав кредиторів за грошовими зобов'язаннями до іншої особи у провадженні у справі про банкрутство. Тому арбітражні керуючі мають вносити до реєстру відомості про заміну кредиторів за грошовими зобов'язаннями у разі переходу їх права вимоги відповідно до правил ЦК ( 435-15 ), а господарські суди - зобов'язувати арбітражних керуючих вносити відповідні зміни до реєстру в разі оскарження необґрунтованої відмови арбітражних керуючих у внесенні відомостей про заміну кредитора. Особа, до якої перейшли права кредитора під час провадження у справі про банкрутство, отримує статус учасника провадження відповідно до абзацу двадцять другого статті 1 Закону ( 2343-12 ). Заміна кредитора у зобов'язанні не впливає на права та обов'язки боржника і не потребує його згоди, якщо така згода не передбачена договором або законом ( 2343-12 ).
В п. 52 вищевказаної Постанови Пленуму Верховного суду України зазначається, що законодавством про оподаткування та про загальнообов'язкове державне соціальне страхування не передбачено можливості й підстав заміни органів стягнення обов'язкових платежів та страхових внесків. Тому з огляду на вимоги частини другої статті 19 Конституції України у провадженні у справі про банкрутство не допускається заміна органів державної податкової служби та цільових страхових фондів, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) і страхових внесків на загальнообов'язкове державне страхування та виконують у цьому провадженні функції кредиторів за недоїмками з відповідних платежів, за винятком випадків правонаступництва при реорганізації або ліквідації.
З огляду на те, що факт реорганізації шляхом приєднання Полтавської міжрайонної державної податкової інспекції Полтавської області Державної податкової служби до Головного управління Міндоходів у Полтавській області підтверджується матеріалами справи, а також враховуючи правову позицію Пленуму Верховного суду України щодо можливості внесення змін до реєстру вимог кредиторів, суд вважає за можливе клопотання від 24.09.2013 р. за № 807/10 про заміну кредитора задовольнити і замінити ініціюючого кредитора у даній справі - Полтавську міжрайонну державну податкову інспекцію Полтавської області Державної податкової служби на її правонаступника Полтавську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Полтавській області.
В судовому засіданні ліквідатор Ївженко Р.О. просить суд затвердити підсумковий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс ТОВ "Владтранс-2", підприємство ліквідувати.
Присутній в судовому засіданні представник ініціюючого кредитора щодо затвердження звіту ліквідатора Ївженка Р.О. та ліквідаційного балансу ТОВ "Владтранс-2" не заперечує.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні уповноваженого представника ініціюючого кредитора та ліквідатора, суд встановив:
В січні місяці 2013 р. Полтавська міжрайонна державна податкова інспекція Полтавської області Державної податкової служби, правонаступником якої стала Полтавська об"єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Полтавській області ( Полтавська ОДПІ) звернулась до господарського суду Полтавської області із заявою від 14.01.2013 р. за № 88/10/10-017 (вх. № 118/13 від 15.01.2013р.) про порушення справи про банкрутство боржника - ТОВ "Владтранс - 2 " (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345) в порядку, визначеному ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ухвалою господарського суду Полтавської області від 18.01.2013 р. (а.с. 1-2) вищевказану заяву прийнято судом до розгляду та порушено провадження у справі №917/86/13-г про банкрутство ТОВ "Владтранс- 2 " , введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, ... .
Постановою господарського суду Полтавської області від 29.01.2013 р. (а.с. 92-99) ТОВ "Владтранс- 2" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру відповідно до вимог ст. 52 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ліквідатором підприємства-банкрута призначено арбітражного керуючого Ївженка Романа Олександровича (ліцензія на право провадження діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) серії АД № 040807 від 16.07.2012 р.) з наданням йому повноважень відповідно до положень вищевказаного Закону.
За результатами проведеної роботи ліквідатор представив на розгляд суду ліквідаційний баланс ТОВ "Владтранс- 2", кінцевий звіт від 19.09.2013 р. за № 02-4/2, а також документи на підтвердження обставин, викладених у звіті (а.с. 134-150,159-167).
З представлених документів вбачається, що відповідно до вимог ст. 52 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" для визначення розміру вимог кредиторів до боржника ліквідатором письмово повідомлено про визнання боржника банкрутом усіх відомих кредиторів, а також направлено запит до органу державної виконавчої служби щодо наявності (чи відсутності) виконавчих проваджень де стороною, зокрема боржником, є підприємство - банкрут.
В ході ліквідаційної процедури кредитори з грошовими вимогами до підприємства-банкрута не звертались.
На письмовий запит ліквідатора Відділ державної виконавчої служби Решетилівського РУЮ листом від 16.07.2013 р. за № 4363 (а.с. 138) повідомив, що виконавчі документи, боржником за якими є ТОВ "Владтранс- 2", у відділі на виконанні не перебувають.
Таким чином, до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Владтранс- 2" ліквідатором включено лише кредиторські вимоги ініціюючого кредитора - Полтавської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області в сумі 4 356 967,03рн. (визнані постановою господарського суду Полтавської області від 29.01.2013р. по даній справі).
На початку ліквідаційної процедури ліквідатором здійснено огляд підприємства-банкрута за адресою його державної реєстрації: Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20 та встановлено, що ТОВ "Владтранс- 2" та його керівні органи за юридичною адресою підприємства відсутні.
Внаслідок проведених заходів спрямованих на пошук майна банкрута, встановлено наступне.
Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 11.12.2012 р. № 39249984 (а.с. 59) за параметрами запиту: ТОВ "Владтранс- 2" ( код 33964345) в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна інформація відсутня.
На письмовий запит ліквідатора державний реєстратор прав на нерухоме майно відмовив у наданні інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно у формі витягу щодо ТОВ "Владтранс- 2" ( код 33964345) (Рішення щодо отримання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 24.09.2013 р. № 6165742 - а.с. 166). При цьому, державний реєстратор встановив, що у Державному реєстрі прав відсутні відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно боржника та їх обтяження.
З представлених ліквідатором документів вбачається, за результатами проведених ним заходів, спрямованих на виявлення майна підприємства-банкрута, ні рухомого майна, ні нерухомого майна ТОВ "Владтранс- 2", на яке можна було б звернути стягнення в ліквідаційній процедурі, не виявлено.
Відсутність у ТОВ "Владтранс- 2" на праві власності об"єктів нерухомого майна, земельних ділянок, с/г техніки та автотранспортних засобів підтверджується листами:
- КП "Бюро містобудування та технічної інвентаризації Решетилівського району" від 12.12.2012 р. за вих. № 280 (а.с. 162);
- Відділу Держземагентства у Решетилівському районі Полтавської області від 10.12.2012 р. № 71/01-21 (а.с. 161);
- Державної інспекції сільського господарства в Полтавській області від 14.11.2012 р. № 01-10/3784 (а.с. 163),
- Кобеляцького ВРЕР від 21.12.2012 р. за вих. № 1775 (а.с. 164).
За інформацією, наданою Полтавською МДПІ (а.с. 164 ), у ТОВ "Владтранс- 2" в банківських установах відкриті рахунки не обліковуються.
Таким чином, грошові зобов'язання перед ініціюючим кредитором задовольнити не має можливості в зв'язку з відсутністю у банкрута власності, транспортних засобів та грошових коштів.
Відповідно до ч. 6 ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.
По завершенню ліквідаційної процедури печатка ТОВ "Владтранс- 2" знищена, про складено відповідний Акт від 17.09.2013 р. (а.с. 137).
При винесенні даної ухвали судом прийнято до уваги наступне.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вбачається, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, вживає заходів по забезпеченню його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; здійснює інвентаризацію та оцінку майна банкрута згідно з законодавством; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу.
Як вбачається з вимог ст. 25 Закону ліквідатор зобов'язаний вчинити всі можливі дії щодо з'ясування активу та пасиву боржника шляхом запитів до відповідних органів, у тому числі державної виконавчої служби, банківських установ, бюро технічної інвентаризації, реєстраційних відділень МВС України тощо (див. Постанова ВГСУ 04 серпня 2009 р. № 44/76-б ).
На виконання вимоги суду ліквідатор банкрута Ївженко Р.О. представив суду на затвердження підсумковий звіт про проведену роботу в процедурі ліквідації ТОВ "Владтранс- 2" , з якого вбачається, що у банкрута відсутнє майно і кошти; грошові вимоги кредитора погасити не має можливості, а тому ліквідатор банкрута просить затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута.
Відповідно до вимог п.1 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: показники виявленої ліквідаційної маси (дані її інвентаризації); відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі -продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Відповідно до вимог п. 5 ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" , якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.
Відповідно до ст. 40 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" підставою для припинення провадження у справі є затвердження звіту ліквідатора в порядку, передбаченому ст. 32 цього Закону.
Суд встановив, що звіт ліквідатора Ївженка Р.О. та ліквідаційний баланс ТОВ "Владтранс- 2" подані у відповідності до вимог ст. 32 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", підтверджені матеріалами справи і підлягають затвердженню даною ухвалою, а підприємство ліквідації.
Керуючись ст. ст. 32 , ст. 40 ( п. 6 ч. 1) Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції чинній до 18.01.2013 р.), ст. ст. 25, 86 ГПК України, суд ,-
УХВАЛИВ :
1. Задовольнити клопотання Полтавської об"єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області від 24.09.2013 р. за № 807/10 про заміну кредитора по справі.
2. Замінити ініціюючого кредитора у справі № 917/86/13-г про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Владтранс - 2" (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345) - Полтавську міжрайонну державну податкову інспекцію Полтавської області Державної податкової служби (36007, м. Полтава, вул. М. Бірюзова, 47, код ЄДРПОУ 21050315 ) на її правонаступника - Полтавську об"єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Полтавській області (36007, м. Полтава, вул. М. Бірюзова, код ЄДРПОУ 38719466 ).
3. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "Владтранс - 2" (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345).
4. Ліквідувати Товариство з обмеженою відповідальністю "Владтранс - 2" (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345)
5. Державному реєстратору внести запис до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю "Владтранс - 2" (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345).
6. Зобов'язати ліквідатора у разі наявності оригіналів установчих документів та свідоцтва про державну реєстрацію Товариства з обмеженою відповідальністю "Владтранс - 2" (38400, Полтавська область, смт. Решетилівка, вул. Тельмана, 20, код ЄДРПОУ 33964345) передати їх державному реєстратору.
7. Провадження у справі припинити.
8. Копію ухвали направити ініціюючому кредитору, арбітражному керуючому Ївженку Р.О., державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору, облстатуправлінню для виключення з ЄДРПОУ.
Повний текст ухвали складено 03.10.2013 р..
Суддя О.О. Ореховська
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2013 |
Оприлюднено | 03.10.2013 |
Номер документу | 33874675 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Ореховська О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні