ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 вересня 2013 р. Справа № 804/10787/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОзерянської С.І. при секретаріМізері А.В. за участю: представника позивача представника відповідача Акімової Т.С. Ваховської Г.О. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпропетровську адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Едінор" до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР» 09 серпня 2013 року звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби з позовними вимогами про скасування податкового повідомлення - рішення № 0003671501 від 26.03.2013 року Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Державної податкової служби, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств за основним платежем 0,00 грн. за штрафними санкціями 170,00 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що позивач направив поштою належним чином оформлену декларацію. Податковий орган не прийнявши до уваги надіслану поштою, податкову звітність, провів камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток за звітній податковий період 9 місяців та склав акт № 722-151/33771376 від 04.03.2013 року, яким встановив ненадання до моменту перевірки податкової звітності з податку на прибуток за звітній податковий період 9 місяців. На підставі акту № 722-151/33771376 від 04.03.2013 року було прийнято податкове повідомлення - рішення № 0003671501 від 26.03.2013 року, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств за штрафними санкціями у розмірі 170,00 грн.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити, посилаючись на обставини, що викладені в позовній заяві.

Відповідач проти позову заперечував повністю, просив відмовити в його задоволенні з підстав наведених у запереченнях на адміністративний позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

З матеріалів справи вбачається, що 26.10.2012 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР», код платника податку за ЄДРПОУ 33771376, направило поштою до ДПІ у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська лист з рекомендованим повідомленням про вручення за № 4909403272712 від 26.10.2012 року разом зі звітною податкової декларацією з податку на прибуток підприємства за три квартали 2012 року.

Не отримавши повідомлення про вручення поштового відправлення № 4909403272712 Товариство звернулось до Дніпропетровської дирекції Поштамт ЦПЗ № 1 з листом № 5 від 27.11.2012 року.

Листом № 3-01-Ю-1 від 17.01.2013 року Дніпропетровська дирекція Поштамт - Центр поштового зв'язку № 1 зазначило, що лист з оголошеною цінністю з повідомленням про вручення «приоритетний» № 4909403272712 на ДПІ Бабушкінського району за адресою вул. Героїв Сталінграду, 25, м. Дніпропетровськ, 49061 надійшов до адресного відділення поштового зв'язку 29.10.2012 року та одержаний 30.10.2012 року уповноваженою особою Куль.

04 березня 2013 року Держаною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР» за звітний податковий період 9 місяців 2012 року з причини неподання податкової звітності з податку на прибуток.

За результатами перевірки було складено акт № 722/151/33771376 від 04.03.2013 року, яким встановлено неподання декларації з податку на прибуток за 9 місяців 2012 року.

15 березня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю надало заперечення на акт камеральної перевірки податкової звітності з податку на прибуток № 722/151/33771376 до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська .

Залишивши без уваги заперечення позивача, 26.03.2013 року Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби прийнято податкове повідомлення - рішення форми «Р» за № 0003671501, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 170,00 грн., з яких 170,00 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами).

Не погодившись із зазначеним повідомленням - рішенням Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР» подало первинну скаргу 12.04.2013 року. За результатами розгляду первинної скарги 31.05.2013 року було винесено рішення Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області за № 147/10/10-25, яким податкове повідомлення - рішення № 0003671501 від 26.03.2013 року залишено без змін.

14.06.2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР» не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням- рішенням подає до податкового органу повторну скаргу на податкове повідомлення від 26.03.2013 року № 0003671501.

Листом № 5990/6/99-99-10-05-15 від 02.07.2013 року Міністерство Доходів і зборів України повідомило позивача, про залишення без змін податкового повідомлення - рішення від 26.03.2013 року за № 0003671501, прийнятого Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби.

Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України.

Відповідно до статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Прийняття податкової декларації є обов'язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3. та 48.4. статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Згідно пункту 49.9. статі 49 Податкового кодексу України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених зазначеною статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.

До того ж, згідно з до п.п 4.9.2 наказу Держаної податкової служби України від 14.06.2012 року за № 516, яким затверджено Методичні рекомендації щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах Державної податкової служби України, зазначено , що Декларація, надана платником, також вважається прийнятою за умови дотримання вимог, встановлених ст. ст. 48 і 49 Кодексу :за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація, та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання або квитанції в електронному вигляді з накладеним ЕЦП ЦОЕЗ про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв'язку або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою.

Відповідно до п.п. 4.12 цього наказу, при надходженні на адресу відповідного органу державної податкової служби податкової звітності поштовими відправленнями платники податків вживають заходів щодо:

оформлення поштових відправлень відповідно до Порядку оформлення поштових відправлень із вкладенням матеріалів звітності , розрахункових документів і декларацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 1997 року № 799 (далі - Порядок);

надсилання не пізніше ніж за десять днів до закінчення граничного строку подання податкової звітності з повідомленням про вручення (п. 49.5 ст. 49 Кодексу).

У разі втрати або зіпсуття поштового відправлення чи затримки його вручення органу ДПС з вини оператора поштового зв'язку, такий оператор несе відповідальність відповідно до закону. У такому разі платник податків звільняється від будь-якої відповідальності за неподання або несвоєчасне подання такої податкової декларації.

Платник податків протягом п'яти робочих днів з дня отримання повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення зобов'язаний надіслати поштою або надати особисто (за його вибором) органу державної податкової служби другий примірник податкової декларації разом з копією повідомлення про втрату або зіпсуття поштового відправлення (п. 49.6 ст. 49 Кодексу ).

Надіслані листи приймаються загальними відділами, реєструються датою надходження до ДНІ та у день отримання або не пізніше наступного робочого дня, якщо документ надійшов у неробочий час, передаються до підрозділів приймання та обробки податкової звітності для подальшого опрацювання (згідно з пп. 3.2.6 та пп. 3.3.3 Типової інструкції з діловодства). У БДАЗ така податкова звітність реєструється датою надходження до податкового органу (підрозділів приймання та обробки податкової звітності), в коментарях проставляється дата надходження та реєстраційний номер загального відділу.

Документи, які складають частину податкової звітності та мають інший статус, відмінний від "Конфіденційно" (наприклад, "Для службового користування"), обробляються згідно з чинним законодавством для цієї групи документів працівниками, наділеними відповідними повноваженнями.

В судовому засіданні був досліджений опис вкладення в лист, квитанція та оригінал дублікату поштового повідомлення про вручення, з якого вбачається, що кореспонденція отримана відповідачем 30.10.2012 року, уповноваженою особою Куль.

При цьому представником відповідача не заперечувалось, що уповноважена особа Куль є працівником відповідача.

За таких обставин, суд вважає, що позивачем доведений факт направлення відповідачу 26.10.2012 року податкової звітності з податку на прибуток за 9 місяців 2012 року, що в свою чергу дає підстави суду стверджувати про своєчасне надання позивачем зазначеної податкової звітності та відповідно про відсутність законодавчо визначених підстав для застосування штрафних санкцій за її (податкової звітності) неподання.

З огляду на викладене, позовна вимога про скасування податкового повідомлення - рішення № 0003671501 від 26.03.2013 року Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «ЕДІНОР» збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств за основним платежем 0,00 грн., за штрафними санкціями 170,00 грн. є обґрунтованою, а адміністративний позов таким, підлягає задоволенню повністю.

Суд також присуджує позивачу суму сплаченого ним судового збору в розмірі 114,70 грн. згідно задоволених позовних вимог відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Едінор" до Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення- рішення - задовольнити повністю.

Скасувати податкове повідомлення-рішення № 0003671501 від 26.03.2013 року Державної податкової інспекції у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області Державної податкової служби, яким Товариству з обмеженою відповідальністю "Едінор" збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на прибуток приватних підприємств за основним платежем 0,00 грн. за штрафними санкціями 170,00 грн.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Едінор" з Державного бюджету України судовий збір в розмірі 114,70 грн.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та строки, встановлені статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови складено 13 вересня 2013 року

Суддя С.І. Озерянська

Дата ухвалення рішення 09.09.2013
Зареєстровано 03.10.2013
Оприлюднено 04.10.2013

Судовий реєстр по справі 804/10787/13-а

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 16.12.2014 Вищий адміністративний суд України Адміністративне
Постанова від 09.09.2013 Дніпропетровський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 12.08.2013 Дніпропетровський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Стежити за справою 804/10787/13-а

Встановіть Опендатабот та підтвердіть підписку

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону