Рішення
від 01.10.2013 по справі а15/339-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Київської області

01032, м. Київ - 32, вул. Комінтерну, 16 тел. 230-31-77 У Х В А Л А

"01" жовтня 2013 р. Справа № А15/339-07

Господарський суд Київської області у складі колегії суддів: Рябцевої О.О. (головуючий), Антонової В.М., Бабкіної В.М. розглянувши матеріали справи

За позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Київській області, м. Київ

до Переяслав-Хмельницької житлово-експлуатаційної контори, Київська обл., м. Переяслав-Хмельницький

про стягнення 129608,31 грн.

при секретарі судового засідання Верьовкін С.С.

за участю представників:

від позивача : не з'явився;

від відповідача: не з'явився;

Встановив:

Державна інспекція з контролю за цінами в Київській області звернулася до господарського суду Київської області з адміністративним позовом до Переяслав-Хмельницької житлово-експлуатаційної контори про стягнення 129608,31 грн. за порушення державної дисципліни цін при застосуванні тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Ухвалою господарського суду Київської області від 04.09.2007р. відкрито провадження в адміністративній справі № А15/339-07.

Ухвалою господарського суду Київської області від 07.07.2009р. зупинено провадження у справі № А15/339-07 до розгляду Вищим адміністративним судом України касаційної скарги Переяслав-Хмельницької житлово-експлуатаційної контори у справі № А6/571-07.

Ухвалою Вищого Адміністративного суду України від 02.02.2012р. у справі № А6/571-07 (№ К-20155/09) касаційну скаргу Переяслав-Хмельницької житлово-експлуатаційної контори залишено без задоволення, а постанову господарського суду Київської області від 17.01.2008р. та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17.04.2009р. залишено без змін.

Ухвалою господарського суду Київської області від 06.09.2013р. поновлено провадження у справі № А15/339-07, розгляд справи призначено на 01.10.2013р.

24.09.2013р. до господарського суду Київської області від Державної інспекції України з контролю за цінами надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника.

Крім того, Державна інспекція України з контролю за цінами повідомила суд, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011р. № 346 «Про ліквідацію урядових органів» та наказу Міністерства економіки України від 08.06.2011р. № 484 «Деякі питання ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів» Державна інспекція з контролю за цінами та її територіальні органи припинені шляхом ліквідації.

В подальшому Указом Президента України від 19.01.2012р. № 19 «Про Державну інспекцію України з контролю за цінами» утворено Держцінінспекцію України та Указом Президента України від 30.03.2012р. № 236 «Питання реалізації державної політики з контролю за цінами», із змінами згідно Указу Президента від 17.04.2013р. № 220, затверджено Положення про Держцінінспекцію України, яке визначає повноваження Державної інспекції України з контролю за цінами, як новоствореного центрального органу виконавчої влади, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2012р. № 429-р «Про утворення територіальних органів Державної інспекції України з контролю за цінами» утворено територіальні органи Держцінінспекції України (сектори) як структурні підрозділи, зокрема, Сектор у Київській області. Одночасно з тексту вказаного Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 04.07.2012р. № 429-р не вбачається надання жодному із територіальних органів Держцінінспекції України статусу юридичної особи.

01.10.2013р. фіксування судового засідання у даній справі не здійснювалося відповідно до норм ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України, в зв'язку з неявкою в судове засідання представників обох сторін.

Згідно норм ч. 2 і 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи. Проте за клопотанням сторони та з урахуванням обставин у справі суд може відкласти її розгляд. Також якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

01.10.2013р. судом на вирішення було поставлено питання про заміну позивача - Державної інспекції з контролю за цінами в Київській області (ідентифікаційний код 21565999) на його процесуального правонаступника - Державну інспекцію України з контролю за цінами (ідентифікаційний код 38005487).

Розглянувши питання про процесуальне правонаступництво, вивчивши матеріали справи, суд дійшов висновку про наступне.

У відповідності до п. 1 Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, затвердженого Указом Президента України від 30.03.2012р. № 236 (із змінами та доповненнями внесеними Указом Президента України від 17.04.2013р. № 220/2013),(далі - Положення), Державна інспекція України з контролю за цінами (далі - Держцінінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі України, та який входить до системи органів виконавчої влади і реалізує державну політику з контролю за цінами.

До основних завдань Держцінінспекції України, згідно п. 3 цього Положення, відносяться:

1) реалізація державної політики з контролю за цінами шляхом: проведення постійного моніторингу, аналізу і дослідження динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку та оперативне забезпечення Кабінету Міністрів України, органів державної влади прогнозно-аналітичними матеріалами щодо очікуваних змін цінової ситуації в державі; внесення Міністрові, центральним і місцевим органам виконавчої влади пропозицій щодо визначення методів впливу на економічні процеси та цінову ситуацію на споживчому ринку; надання у випадках, передбачених законодавством, висновків щодо економічного обґрунтування витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів); здійснення державного контролю (нагляду)за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; запобігання порушенням у сфері ціноутворення та їх усунення;

2) внесення на розгляд Міністра пропозицій щодо формування державної політики з контролю за цінами.

При цьому для виконання покладених на неї завдань Держцінінспекція України, в тому числі має право в установленому порядку звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін (пп. 8 п. 6 цього Положення).

Згідно п. 7 Положення Держцінінспекція України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Разом з тим, як зазначалося вище, утворені в регіонах України згідно Розпорядження Кабінету Міністрів України від 04.07.2012р. № 429-р «Про утворення територіальних органів Державної інспекції з контролю за цінами», територіальні органи Держцінінспекції України - сектори (в тому числі Сектор у Київській області) за своєю організаційною формою є лише структурними підрозділами названого центрального органу виконавчої влади в сфері державної політики з контролю за цінами, без права юридичної особи.

В силу ст. 55 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником.

В розумінні вказаної статті процесуальним правонаступництвом визнається заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб'єкта владних повноважень), прав і обов'язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, що яких виник спір.

Згідно з п. 9 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008р. № 2 «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» при визначенні процесуального правонаступництва судам слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників суду необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.

Виходячи з положень статей 55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.

З огляду на те, що на даний момент повноваженнями щодо державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, з подальшим ініціюванням звернення в судовому порядку стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вказаних вимог законодавства, наділена саме Держцінінспекція України, тобто вона є процесуальним правонаступником Державної інспекції з контролю за цінами в Київській області в спірних правовідносинах, суд вважає за необхідне допустити заміну позивача Державної інспекції з контролю за цінами в Київській області на його правонаступника - Державну інспекцію України з контролю за цінами.

Керуючись ст. ст. 55, 150, 160, 165, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ухвалив:

1. Замінити позивача - Державну інспекцію з контролю за цінами в Київській області на правонаступника Державну інспекцію України з контролю за цінами (місцезнаходження: 01011, м. Київ, вул. Арсенальна, 9/11, ідентифікаційний код 38005487).

2. Розгляд справи відкласти на 22 жовтня 2013р. на 10 год. 20 хв.

3. Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.

4. Роз'яснити позивачу (правонаступнику), що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до його вступу, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.

Головуючий Рябцева О.О.

Суддя Антонова В.М.

Суддя Бабкіна В.М.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення01.10.2013
Оприлюднено04.10.2013
Номер документу33885680
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а15/339-07

Постанова від 22.10.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Рішення від 01.10.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 06.09.2013

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 18.05.2009

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 12.10.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

Ухвала від 04.09.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Рябцева О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні