Постанова
від 03.10.2013 по справі 801/9148/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

03 жовтня 2013 р. Справа №801/9148/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі: головуючого судді Ольшанської Т.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні за участю секретаря судового засіданні Ківа А.С., представника відповідача- Набойщикова О.М. паспорт серії ЕЕ№575653, адміністративну справу

за позовом Сакської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів АР Крим

до Приватного підприємства "Родоніт"

про стягнення заборгованості у сумі 337238 грн.,

Обставини справи: Сакська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів АР Крим звернулась до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Родоніт" про стягнення заборгованості у сумі 337238 грн..

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про місце, час та день його проведення був повідомлений належним чином, надав клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Представник відповідача заперечував проти задоволення адміністративного позову.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до пункту 5 частини 2 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України дано визначення суб'єктів владних повноважень, до яких належать орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 41 Податкового кодексу України, контролюючими органами є: органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби; митні органи - щодо мита, акцизного податку, податку на додану вартість, інших податків, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони.

Розмежування повноважень і функціональних обов'язків між контролюючими органами визначається цим Кодексом та Митним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами.

Порядок контролю митними органами за сплатою платниками податків податку на додану вартість, акцизного податку та екологічного податку встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків, у тому числі на запит правоохоронних органів.

Органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Враховуючи обсяг повноважень, наданих державній податковій службі законодавством, суд дійшов висновку, що позивач у відносинах з фізичними та юридичними особами є суб'єктом владних повноважень та даний спір належить до розгляду у порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.

Приватне підприємство "Родоніт", адреса: 96500, Автономна Республіка Крим, місто Саки, вулиця Тертишного, будинок 48, зареєстровано розпорядженням Сакської міської ради від 07.05.1996 №82, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 143 120 0000 000119, свідоцтво серії ААО №443821.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є, зокрема платником податку на додану вартість та податку на приубток.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовані Податковим кодексом України.

Пунктом 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з пунктом 46. 1 статті 46 Податкового кодексу України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді (пункт 49.2 статті 49 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 49.18. статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:

календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;

календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (пункт 57.1 статті 57 Податкового кодексу України).

Порядок оподаткування податком на прибуток підприємств визначений розділом III Податкового кодексу України.

Відповідно до статті 134 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування є: прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом зменшення суми доходів звітного періоду, визначених згідно зі статтями 135 - 137 цього Кодексу, на собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та суму інших витрат звітного податкового періоду, визначених згідно зі статтями 138 - 143 цього Кодексу, з урахуванням правил, встановлених статтею 152 цього Кодексу; дохід (прибуток) нерезидента, що підлягає оподаткуванню згідно зі статтею 160 цього Кодексу, з джерелом походження з України.

Порядок оподаткування з податку на додану вартість визначений Розділом V Податкового кодексу України.

Згідно із статтею 203 цього Розділу податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Згідно з підпунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Пунктом 120.1 статті 120 Податкового кодексу України встановлено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

При цьому, у пункті 7 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість відповідача з податку на прибуток та податку на додану вартість складається із сум нарахованих штрафних (фінансових) санкцій у загальній сумі 337238,00 грн..

На підставі направлення від 27.02.2013 №52/22-0, згідно підпункту 78.1.1, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України проведена позапланова документальна перевірка Приватного підприємства "Родоніт" з питань своєчасності нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість, при здійсненні фінансово-господарських операцій з фірмою "Капітель Плюс", ПП "Візіт Торг", ПП "Комманд" за період з 01.01.2009 по 31.03.2012.

На підставі направлення від 27.02.2013 №52/22-00, підпункту 78.1.1, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України проведена позапланова документальна перевірка Приватного підприємства "Родоніт" з питань своєчасності нарахування та сплати податку на прибуток та податку на додану вартість, при здійсненні фінансово-господарських операцій з фірмою "Капітель Плюс", ПП "Візіт Торг", ПП "Комманд" за період з 01.01.2009 по 31.03.2012.

У ході перевірки встановлені порушення:

-частини 1, частини 5 статті 203, статті 215, частини 1 статті 216, статті 228 ЦК України в частині недодержання вимог зазначених статей в момент вчинення правочинів, які не спрямовані на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ними по правочинах, здійснених ПП «Родоніт» з Фірмою «Капітель Плюс», ПП «Візит Торг», ПП «Комманд»;

-підпункту 3.1.1. пункту 3.1 статті 3, підпункту 7.7.1 пункту 7.1 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 №168/97-ВР (із змінами та доповненнями), пункту 185.1 статті 185 Розділу V Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями) від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ встановлено завищенні податкового кредиту на суму 162497,00 грн., в тому числі за лютий 2009 року у сумі 1 495,00 грн., за березень 2009 року у сумі 1646,00 грн., за квітень 2009 року у сумі 7228,00 грн., за травень 2009 року у сумі 8249,00 грн., за червень 2009 року у сумі 8486,00 грн., за липень 2009 року у сумі 1619,00 грн., за серпень 2009 року у сумі 178,00 грн., за вересень 2009 року у сумі 30,00 грн., за жовтень 2009 року у сумі 4556,00 грн., за листопад 2009 року у сумі 1179,00 грн., за грудень 2009 року у сумі 57,00 грн., за квітень 2010 року у сумі 11205,00 грн., за травень 2010 року у сумі 16680,00 грн., за червень 2010 року у сумі 22175,00 грн., за липень 2010 року у сумі 2618,00 грн., за серпень 2010 року у сумі 14706,00 грн., за вересень 2010 року у сумі 2595,00 грн., за жовтень 2010 року у сумі 3902,00 грн., за листопад 2010 року у сумі 98,00 грн., за квітень 2011 року у сумі 2186,00 грн., за травень 2011 року у сумі 12657,00 грн., за червень 2011 року у сумі 11520,00 грн., за липень 2011 року у сумі 13600,00 грн., за серпень 2011 року у сумі 11841,00 грн., за вересень 2011 року у сумі 372,00 грн., за лютий 2012 року у сумі 1619,00 грн. по взаємовідносинам з Фірмою «Капітель Плюс», ПП «Візит Торг», ПП «Комманд», за період з 01.01.2009 по 31.03.2012.

Що призвело до завищення залишку від'ємного значення з ПДВ у сумі 1 979,00 грн., у тому числі:за лютий 2009 у сумі 764,00 грн., за травень 2009 у сумі 130,0 грн., за листопад 2009 у сумі 1085,00 грн.;заниження ПДВ, що підлягає до сплати в бюджет у сумі 160518,00 грн., в тому числі:за лютий 2009у сумі 731,00 грн., за березень 2009 у сумі 1 646,00 грн., за квітень 2009 у сумі 7228,00 грн.. за травень 2009 у сумі 8119,00 грн., за червень 2009 у сумі 8486,0 грн., за липень 2009 у сумі 1619,00 грн., за серпень 2009 у сумі 178,00 грн., за вересень 2009 у сумі 30,00 грн., за жовтень 2009 у сумі 4556,00 грн., за листопад 2009 у сумі 94,00 грн., за грудень 2009 у сумі 57,00 грн., за квітень 2010 у сумі 11205,00 грн., за травень 2010 у сумі 16 680,00 грн., за червень 2010 у сумі 22175,00 грн., за липень 2010 у сумі 2618,00 грн., за серпень 2010 у сумі 14706,00 грн., за вересень 2010 у сумі 2595,00 грн., за жовтень 2010 у сумі 3902,00 грн., за листопад 2010 у сумі 98,00 грн., за квітень 2011 у сумі 2186,00 грн., за травень 2011 у сумі 12657,00 грн., за червень 2011 у сумі 11520,00 грн., за липень 2011 у сумі 13600,00 грн., за серпень 2011 у сумі 11841,00 грн., за вересень 2011 у сумі 372,00 грн., за лютий 2012 у сумі 1619,00 грн.,

- статі 5 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" від 28.12.1994 року за №334/94-ВР (зі змінами та доповненнями) та ппідпункту 134.1.1. пункту 134.1. статті 134 Розділу III Податкового Кодексу України (із змінами та доповненнями) від 2 грудня 2010 року № 2755-УІ встановлено завищення валових витрат у сумі 839248,00 грн., що призвело до заниження податку на прибуток на загальну суму 203200,00 грн., у тому числі за І квартал 2009 у сумі 3927,00 грн.; за II квартал 2009 у сумі 29953,00 грн., за III квартал 2009 у сумі 2283,00 грн., за IV квартал 2009 у сумі 7241,00 грн., за II квартал 2010 у сумі 62574,00 грн., за III квартал 2010 у сумі 24898,00 грн., за IV квартал 2010 у сумі 4999,00 грн., II квартал 2011 у сумі 30318,00 грн., III квартал 2011 у сумі 29684,00 грн., І квартал 2012 у сумі 7323,00 грн., по взаємовідносинам з Фірмою «Капітель Плюс», ПП «Візит Торг», ПП «Комманд» за період з 01.01.2009 по 31.03.2012;

-встановлено відображення в податковому обліку господарських операцій та розрахунків з Фірмою «Капітель Плюс», ПП «Візит Торг», ПП «Комманд» за період з 01.01.2009 по 31.03.2012;

-не підтверджено реальність проведених господарських операцій з Фірмою «Капітель Плюс», ПП «Візит Торг», ПП «Комманд» за період з 01.01.2009 по 31.03.2012 з урахуванням їх виду, обсягу, якості та розрахунків.

За результатами перевірки був складений акт перевірки від 14.03.2013 №196/22-0/23891912, на підставі якого прийняті податкові повідомлення-рішення:

1) від 27.03.2013 №0000612200 про збільшення грошового зобов'язання з ПДВ на загальну суму 153127,75 грн., у тому числі 127774,00 грн. за основним платежем та 25353,75 грн. за штрафними санкціями.

2) від 27.03.2013 №0000642200 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток на загальну суму 184451,58 грн., у тому числі 159796,00 грн. за основним платежем та 24655,58 грн. за штрафними санкціями.

У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.1 статті 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (пункт 59.3 статті 59 Податкового кодексу України).

Податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (пункт 59.4 статті 59 Податкового кодексу України).

Таким чином, несплачена платником податків сума податкового боргу за податковими деклараціями є узгодженою з моменту отримання ним податкової вимоги.

Відповідно до пункту 60.6 статті 60 Податкового кодексу України якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміністративного оскарження, раніше надіслане податкове повідомлення-рішення або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилається окреме податкове повідомлення-рішення, а на суму збільшення податкового боргу окрема податкова вимога не надсилається.

На підставі зазначеного вище, позивачем на адресу відповідача було направлено податкову вимогу від 08.04.2013 №18-19 на суму 397471,25 грн..

Якщо розмір податкового боргу збільшився після надсилання податкової вимоги, то податковий орган не повинен надсилати нову податкову вимогу незалежно від того, з якого саме податку збільшився податковий борг - із того, що зазначений у податковій вимозі, чи з іншого. При цьому заявник (позивач) не повинен подавати до суду доказів, що підтверджують надсилання повторних податкових вимог у разі, якщо податковий борг збільшився після надсилання податкової вимоги. Зазначений висновок міститься у листі Вищого адміністративного суду від 12.04.2012 № 1044/11/13-12 "Щодо строків звернення до адміністративного суду у справах, що виникають із податкових відносин у сфері погашення податкового боргу".

Відповідач у порядку, передбаченому статтею 71 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав доказів сплати штрафних санкцій у розмірі 337238,00 грн.

Відповідно до частини першої статті 138 КАС України предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та з урахуванням того, що вимогою заявленого позову є стягнення штрафних санкцій, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими законом пов'язує можливість стягнення штрафних санкцій у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.

При цьому, питання правомірності застосування штрафних санкцій не охоплюється предметом даного позову, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, за яким такі санкції застосовані, не є предметом позову у даній справі, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

Вказаної думки підтримується Вищий адміністративний суд України в постанові від 24.04.2013 по справі №К/9991/15364/11.

Враховуючи зазначене вище, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

У судовому засіданні, яке відбулось 03.10.2013, оголошено вступну та резолютивну части постанови. Відповідно до вимог статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України постанову оформлено та підписано 04.10.2013.

На підставі викладеного, керуючись статтями 160-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позов задовольнити.

2.Стягнути з розрахункових рахунків Приватного підприємства "Родоніт" (96500, АР Крим, м. саки, вул. Тертишного, 48, ЄДРПОУ 23891912; р/р 26003218769300, р/р 26047218769300 АТ "УкрСиббанк" МФО 351005, р/р 26060212254401, р/р 26004212254401 ВАТ "ЄБРЗ" м. Сімферополь МФО 324485; р/р 26007307115011 КРИМ.РУПАТКБ "ПРИВАТБАНК" м. Сімферополь МФО 384436; р/р 26006307115001 ЄВП. Ф-Я ЗАТ КБ "ПРИВАТБАНК" м. Євпаторія МФО 384566) заборгованість з податку на додану вартість та податку на прибуток (на р/р 31117029700021 в ГУ ДКСУ в АР Крим, МФО 824026, код платежу 14010100, ЄДРПОУ 38006171, державний бюджет м. Саки) у сумі 337238,00 грн..

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Т.С. Ольшанська

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено07.10.2013
Номер документу33907362
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/9148/13-а

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

Ухвала від 20.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Ольшанська Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні