Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
30 вересня 2013 р. № 820/6331/13-а
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Панова М.М.,
за участю:
секретаря судового засідання - Каряки С.Г.,
представників сторін:
позивача - Линник І.М.,
відповідача - Шляхта В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом
Приватного підприємства "Ікар-97" до Індустріальної об"єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Приватне підприємство "Ікар-97" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби в якому просить суд скасувати податкові повідомлення - рішення Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № 0000162220 від 28.03.2013 року та № 0000272220 від 21.06.2013 року.
Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав та просив задовольнити у повному обсязі з підстав та мотивів викладених у позовній заяві.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що правомірно формував витрати та податковий кредит по взаємовідносинам з контрагентом ТОВ "Арсенал-Оптторг" за період з 01.02.2011р. по 31.09.2011р., реальність господарських операцій між ним та його контрагентом підтверджується належним чином оформленими первинними документами бухгалтерської та податкової звітності, у зв"язку з чим висновки акту перевірки не відповідають дійсності а податкові повідомлення-рішення прийняті на підставі даного акту підлягають скасуванню.
Представник відповідача проти позову заперечував з посиланням на матеріали перевірки та стверджував, що оскаржувані рішення винесені у відповідності до норм діючого законодавства, є такими, що відповідають фактичним обставинам справи та просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступних підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємство "Ікар-97" пройшов встановлену процедуру державної реєстрації та зареєстрований в Виконавчому комітеті Харківської міської Ради 20.10.1997 р., за № 14801200000009326 , про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію. Перебуває на податковому обліку в Індустріальної об"єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області 16.02.1998 року.
Судом встановлено, що фахівцями Індустріальної об"єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області на підставі направлення від 25.02.2013 року № 526 та відповідно до наказу № 272 від 06.02.2013 року, було проведено позапланову виїзну перевірку. Результати перевірки оформлено актом від 11.03.2013 року № 1385/22-207/25178199.
Висновками зазначеного акту перевірки встановлено порушення: пп. 138.2 ст.138. п.п.139.1.9 п. 139.1 ст.139 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 №2755-УІ зі змінами та доповненнями, яке призвело до заниження до сплати в бюджет суми податку на прибуток на загальну суму 146 690 грн., у тому числі: -1 кв. 2011року на суму 47 333 грн., за 2 кв. 2012 року на 39 271 грн., за З кв. 2011 року на суму 60 086 грн. ;. п.198.3 п. 198.6 ст.198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI із змінами та доповненнями, встановлено заниження до сплати в бюджет суми податку на додану вартість всього у сумі 124 265 грн., у т.ч. за лютий 2011 року у сумі 23092 грн., за березень 2011 року у сумі 14775 грн. за квітень 2011 року у сумі 14770 грн., за травень 2011 року у сумі 2705 грн. за червень2011 року у сумі 16674 грн., за липень 2011 року у сумі 4791 грн.. за серпень 2011 року у сумі 32223 грн. за вересень 2011 року у сумі 5235 грн.
На підставі висновків зазначеного акту відповідачем винесені податкові повідомлення - рішення № 0000162220 від 28.03.2013 року яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в розмірі 137028,25 грн. в т.ч. основний платіж - 124265 грн., штрафні санкції - 13063,25 грн. та № 0000272220 від 21.06.2013 року яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток в розмірі 158523,25 грн. в т.ч. основний платіж - 146690 грн., штрафні санкції - 11833,25 грн.
В мотивувальній частині акту від 11.03.2013 року № 1385/22-207/25178199, висновки якого покладено в основу спірних рішень, зазначено, що від ДПІ у Київському районі м. Харкова було отримано акт "Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Арсенал-Оптторг" код ЄДРПОУ 35699388 щодо документального підтвердження господарських відносин, із платниками податків та зборів, їх реальності та повноти відображення в обліку за період січень 2011р. - липень 2012р." від 23.11.2012р. № 732/220/35999388. Відповідно до цього акту відсутні ознаки реальності господарських операцій ТОВ "Арсенал-Оптторг" за вказаний період у зв"язку з відсутністю його за місцезнаходженням, відсутністю складських приміщень та власного транспорту, а тому, вищезазначене свідчить про неможливість реального здійснення господарських операцій по взаємовідносинам між Приватним підприємством "Ікар-97" та ТОВ "Арсенал-Оптторг" з 01.02.2011р. по 31.09.2011р.
Суд зазначає, що відповідно до п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, що враховуються при обчисленні об'єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6-138.9, підпунктами 138.10.2-138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті: інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.
Відповідно до пп. 138.1.1 п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України витрати операційної діяльності включають: собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг та інші витрати беруться для визначення об'єкта оподаткування з урахуванням пунктів 138.2, 138.11 цієї статті, пунктів 140.2-140.5 статті 140, статей 142 і 143 та інших статей цього Кодексу, які прямо визначають особливості формування витрат платника податку.
Відповідно до п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
Відповідно до п. 138.4 ст. 138 Податкового кодексу України витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, крім нерозподільних постійних загальновиробничих витрат, які включаються до складу собівартості реалізованої продукції в періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.
Відповідно до п. 138.5 ст. 138 Податкового кодексу України інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку.
Відповідно до п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.
Відповідно до п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Відповідно до п. 198.6 ст. 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У разі коли на момент перевірки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними цим пунктом документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи-продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця.
Відповідно до п. 201.8 ст. 201 Податкового кодексу України право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Відповідно до п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704 первинні документи повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
В листопаді 2010 року позивачем (покупець) було укладено договір поставки від 01.11.2010 року № 21/1 з ТОВ «Арсенал-Оптторг» (постачальник) на поставку металопрокату, комплектуючих матеріалів для виготовлення металоконструкцій.
Відповідно до умов п. 1.2 Договору конкретний перелік та безпосередня вартість товару визначались шляхом складання Специфікацій, що є невід'ємними частинами договору. До зазначеного договору була складено наступні специфікації: № 3 на суму 138549,44 грн.; № 4 на суму 88650,31 грн. - № 5 на суму 68619,3 грн.
Фактично товар був отриманий протягом лютого-квітня 2011р. згідно наступних видаткових накладних: № 27 від 07.02.2011р. на суму 73673,65 грн.; № 36 від 08.02.2011р. на суму 45529,77 грн.; № 69 від 18.02.2011р. на суму 19346,02 грн.; № 201 від 01.03.2011р. на суму 55036,24 грн.; № 272 від 14.03.2011р. на суму 33614,07 грн.; № 367 від 06.04.2011р. на суму 40288,44 грн.; № 369 від 14.04.2011р. на суму 28330,86 грн.
До складу податкового кредиту були віднесені суми згідно отриманих протягом лютого -квітня 2011р. податкових накладних: № 27 від 07.02.2011р. на суму 73673,65 грн. (в т.ч. ПДВ - 12278,94 грн.); № 36 від 08.02.2011р. на суму 45529,77 грн. (в т.ч. ПДВ - 7588,29 грн.); № 69 від 18.02.2011р. на суму 19346,02 грн. (в т.ч. ПДВ - 3224,34 грн.); № 1 від 01.03.2011р. на суму 55036,24 грн. (в т.ч. ПДВ -9172,71 грн.); № 48 від 14.03.2011р. на суму 33614,07 грн. (в т.ч. ПДВ - 5602,35 грн.); № 27 від 06.04.2011р. на суму 40288,44 грн. (в т.ч. ПДВ - 6714,74 грн.); № 50 від 14.04.2011р. на суму 28330,86 (в т.ч. ПДВ - 4721,81 грн.).
Придбаний товар був доставлений на склад позивача власним транспортом. Факт перевезення товару, тобто реальність господарської операції за ознакою наявності фізичного переміщення товару, підтверджується товарно-транспортними накладними та подорожніми листами вантажного автомобіля: від 07.02.2011 р.; від 08.02.2011 р.; від 18.02.2011р.; від 01.03.2011р.; від 14.03.2011р.; від 06.04.2011р.; від 14.04.2011р.
Товарно-матеріальні цінності були оприбутковані на склад орендований Позивачем в 2011 році згідно договору № 1 від 30.06.2011р. з ФОП ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_2.
Товар був оприбуткований на склад шляхом внесення даних про зміну вартості активів до журналу ордеру по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» та журналу ордеру по рахунку 201 «матеріали», а також шляхом складання прибуткових накладних: №0010 від 07.02.2011р.; №0011 від 08.02.2011р.; №0017 від 18.02.2011р.; №0020 від 01.03.2011р.; №0022 від 14.03.2011р.; №0032 від 06.04.2011р.; №0041 від 14.04.2011р.
Сплата за поставлений товар здійснювалась згідно платіжних доручень на перерахування грошових коштів з рахунку відкритого в ПАТ «УкрСибБанк», що підтверджується банківськими виписками: від 08.02.2011р. на суму 73044,44 грн.; від 16.02.2011р. на суму 65505 грн.; від 14.03.2011р. на суму 37000 грн.; від 17.03.2011р. на суму 35639,56 грн.; від 29.03.2011р. на суму 16010,75 грн.; від 14.04.2011р. на суму 35143,44 грн.; від 21.04.2011р. на суму 17350 грн.; від 27.04.20Тір. на суму 16125,86 грн.
ПП "Ікар-97" (покупець) було укладено договір поставки від 12.04.2011р. № 21 з ТОВ «Арсенал-Оптторг» (постачальник) на поставку товарно-матеріальних цінностей.
Відповідно до умов п. 1.2 Договору конкретний перелік, дата поставки та безпосередня вартість товару визначались шляхом складання Специфікацій, що є невід'ємними частинами договору.
До зазначеного договору була складено наступні специфікації: № 1 на суму 20000 грн.
Фактично товар був отриманий протягом квітня 2011р. згідно наступних видаткових накладних: № АР-0368 від 12.04.2011р. на суму 20000 грн.
До складу податкового кредиту були віднесені суми згідно отриманих протягом квітня 2011р. податкових накладних: № 46 від 12.04.2011р. на суму 20000 грн. (в т.ч. ПДВ - 3333,33 грн.) .
Придбаний товар був доставлений на склад позивача власним транспортом. Факт перевезення товару, тобто реальність господарської операції за ознакою наявності фізичного переміщення товару, підтверджується товарно-транспортними накладними та подорожніми листами вантажного автомобіля: від 12.04.2011р.
Товарно-матеріальні цінності були оприбутковані на склад орендований Позивачем в 2011 році згідно договору № 1 від 30.06.2011р. з ФОП ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_2.
Товар був оприбуткований на склад шляхом внесення даних про зміну вартості активів до журналу Ордеру по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» та журналу ордеру по рахунку 201 «матеріали», а також шляхом складання прибуткових накладних: №0038 від 12.04.2011р.
Сплата за поставлений товар здійснювалась згідно платіжних доручень на перерахування грошових коштів з рахунку відкритого в ПАТ «УкрСибБанк», що підтверджується банківськими виписками від 15.04.2011р. на суму 20000 грн.
Приватним підприємством "Ікар-97" (покупець) було укладено договір поставки від 04.05.2011р. № 25 з ТОВ «Арсенал-Оптторг» (постачальник) на поставку товарно- матеріальних цінностей.
Відповідно до умов п. 1.2 Договору конкретний перелік та безпосередня вартість товару визначались шляхом складання Специфікацій, що є невід'ємними частинами договору. До зазначеного договору була складено наступні специфікації: № 1 на суму 16229,92 грн.; № 2 на суму 87943,14 грн.; № 3 на суму 28744,98 грн.; № 4 на суму 96337,44 грн.; № 5 на суму 11910,18 грн.
Фактично товар був отриманий протягом травня-вересня 2011р. згідно наступних видаткових накладних: № 505-13 від 19.05.2011р. на суму 16229,92 грн.; № 505-84 від 03.06.2011р. на суму 43843,14 грн.; № 5059 від 20.06.2011р. на суму 44100 грн.; № 0641 від 07.07.2011р. на суму 28744,98 грн.; № 14 від 08.08.2011р. на суму 50032,20 грн.; № 34 від 17.08.2011р. на суму 46305,24 грн.; № 722 від 12.09.2011р. на суму 11910,18 грн.
До складу податкового кредиту були віднесені суми згідно отриманих протягом травня-вересня 2011р. податкових накладних: № 50 від 19.05.2011р. на суму 16229,92 грн. (в т.ч. ПДВ - 2704,99 грн.); № 12 від 03.06.2011р. на суму 43843,14 грн. (в т.ч. ПДВ - 7307,19 грн.); № 32 від 20.06.2011р. на суму 44100 грн. (в т.ч. ПДВ - 7350 грн.); № 9 від 07.07.2011р. на суму 28744,98 грн. (в т.ч. ПДВ - 4790,83 грн.); № 14 від 08.08.2011р. на суму 50032,20 грн. (в т.ч. ПДВ - 8338,70 грн.); № 34 від 17.08.2011р. на суму 46305,24 грн. (в т.ч. ПДВ - 7717,54 грн.); № 21 від 12.09.2011р. на суму 11910,18 грн. (в т.ч. ПДВ - 1985,03 грн.).
Придбаний товар був доставлений на склад позивача власним транспортом. Факт перевезення товару, тобто реальність господарської операції за ознакою наявності фізичного переміщення товару, підтверджується товарно-транспортними накладними та подорожніми листами вантажного автомобіля: від 19.05.2011р.; від 03.06.2011р.; від 20.06.2011р.; від 07.07.2011р.; від 08.08.2011р.; від 17.08.2011р.; від 12.09.2011р.
Товарно-матеріальні цінності були оприбутковані на склад орендований Позивачем в 2011 році згідно договору № 1 від 30.06.2011р. з ФОП ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_2.
Товар був оприбуткований на склад шляхом внесення даних про зміну вартості активів журналу ордеру по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» та журналу ордеру по рахунку 201 «матеріали», а також шляхом складання прибуткових накладних: №0051 від 19.05.2011р.; №0061 від 03.06.2011р.; №0064 від 20.06.2011р.; №0070 від 07.07.2011р.; №0079 від 08.08.2011р.; №0083 від 17.08.2011р.; №0096 від 12.09.2011р.
Сплата за поставлений товар здійснювалась згідно платіжних доручень на перерахування грошових коштів з рахунку відкритого в ПАТ «УкрСибБанк», що підтверджується банківськими виписками: від 27.05.2011р. на суму 16229,92 грн.; від 10.06.2011р. на суму 43843,14 грн.; від 23.06.2011р. на суму 44100 грн.; від 25.07.2011р. на суму 28744,98 грн.; від 09.08.2011р. на суму 50032,20 грн.; від 18.08.2011р. на суму 46305,24 грн.; від 13.09.2011р. на суму 11910,18 грн.
В червні 2011 року позивачем (покупець) було укладено договір поставки від 06.06.2011р. № 35 з ТОВ «Арсенал-Оптторг» (постачальник) на поставку товарно- матеріальних цінностей.
Відповідно до умов п. 1.2 Договору конкретний перелік та безпосередня вартість товару визначались шляхом складання Специфікацій, що є невід'ємними частинами договору.
До зазначеного договору була складено наступні специфікації: - № 1 на суму 12100 грн.; № 2 на суму 9500 грн.
Фактично товар був отриманий протягом червня-вересня 2011р. згідно наступних видаткових накладних: №0515 від 23.06.2011р. на суму 12100 грн.; № 705 від 07.09.2011р. на суму 9500 грн.
До складу податкового кредиту були віднесені суми згідно отриманих протягом червня-вересня 2011р. податкових накладних: № 41 від 23.06.2011р. на суму 12100 грн. (в т.ч. ПДВ - 2016,67 грн.); № 9 від 07.09.2011р. на суму 9500 грн. (в т.ч. ПДВ - 1583,33 грн.).
Придбаний товар був доставлений на склад позивача власним транспортом. Факт перевезення товару, тобто реальність господарської операції за ознакою наявності фізичного переміщення товару, підтверджується товарно-транспортними накладними та подорожніми листами вантажного автомобіля: від 23.06.2011р.; від 07.09.2011р.
Товарно-матеріальні цінності були оприбутковані на склад орендований Позивачем в 2011 році згідно договору № 1 від 30.06.2011р. з ФОП ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_2.
Товар був оприбуткований на склад шляхом внесення даних про зміну вартості активів до журналу ордеру по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» та журналу ордеру по рахунку 201 «матеріали», а також шляхом складання прибуткових накладних: №0066 від 23.06.2011р.; №0095 від 07.09.2011р.
Сплата за поставлений товар здійснювалась згідно платіжних доручень на перерахування грошових коштів з рахунку відкритого в ПАТ «УкрСибБанк», що підтверджується банківськими виписками: від 23.06.2011р. на суму 12100 грн.; від 13.09.2011р. на суму 9500 грн.
Придбаний товар використовується у власній господарській діяльності позивача та був поставлений на баланс підприємства згідно наказу від 23.06.2012р. № 34 та актів приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів від 23.06.2011р.
В серпні 2011 року позивачем (покупець) було укладено договір поставки від 19.08.2011р. № 43 з ТОВ «Арсенал-Оптторг» (постачальник) на поставку пресу листогибочного гідравлічного.
Відповідно до умов п. 1.2 Договору конкретний перелік та безпосередня вартість товару визначались шляхом складання Специфікацій, що є невід'ємними частинами договору. До зазначеного договору була складено наступні специфікації: № 1 на суму 97000 грн.
Фактично товар був отриманий в серпні 2011р. згідно наступних видаткових накладних: № 55 від 26.08.2011р. на суму 97000 грн.
До складу податкового кредиту були віднесені суми згідно отриманих в серпні 2011р. податкових накладних: № 55 від 26.08.2011р. на суму 97000 грн. (в т.ч. ПДВ - 16166,67 грн.)
Товарно-матеріальні цінності були оприбутковані на склад орендований Позивачем в 2011 році згідно договору № 1 від 30.06.2011р. з ФОП ОСОБА_3 за адресою: м. Харків, АДРЕСА_2.
Товар був оприбуткований на склад шляхом внесення даних про зміну вартості активів до журналу ордеру по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» та журналу ордеру по рахунку 201 «матеріали», а також шляхом складання прибуткових накладних: №0089 від 26.08.2011р.
Сплата за поставлений товар здійснювалась згідно платіжних доручень на перерахування грошових коштів з рахунку відкритого в ПАТ «УкрСибБанк», що підтверджується банківськими виписками: від 01.09.2011р. на суму 97000 грн.
Придбаний товар використовується у власній господарській діяльності позивача та був введений в експлуатацію згідно наказу від 30.01.2012р. № 19 та інвентарної картки обліку основних засобів № 113.
В вересні 2011 року позивачем (покупець) було укладено договір поставки від 15.09.2011р. № 46 з ТОВ «Арсенал-Оптторг» (постачальник) на поставку гільйотинних ножиць.
Відповідно до умов п. 1.2 Договору конкретний перелік та безпосередня вартість товару визначались шляхом складання Специфікацій, що є невід'ємними частинами договору.
До зазначеного договору була складено наступні специфікації: № 1 на суму 70000 грн.
Фактично товар був отриманий в вересні 2011р. згідно наступних видаткових -накладних: № 725 від 16.09.2011р. на суму 70000 грн.
До складу податкового кредиту були віднесені суми згідно отриманих в вересні 2011р. податкових накладних: № 36 від 16.09.2011р. на суму 70000 грн. (в т.ч. ПДВ - 11666,67 грн.)
Придбаний товар був доставлений на склад позивача власним транспортом. Факт перевезення товару, тобто реальність господарської операції за ознакою наявності фізичного переміщення товару, підтверджується товарно-транспортними накладними та подорожніми листами вантажного автомобіля: від 16.09.2011р.
Товарно-матеріальні цінності були оприбутковані на склад орендований Позивачем в 2011 році згідно договору № 1 від 30.06.2011р. з ФОП ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_2.
Товар був оприбуткований на склад шляхом внесення даних про зміну вартості активів до журналу ордеру по рахунку 631 «розрахунки з вітчизняними постачальниками» та журналу ордеру по рахунку 201 «матеріали», а також шляхом складання прибуткових накладних: №0100 від 16.09.2011р.
Сплата за поставлений товар здійснювалась згідно платіжних доручень на перерахування грошових коштів з рахунку відкритого в ПАТ «УкрСибБанк», що підтверджується банківськими виписками: від 16.09.2011р. на суму 70000 грн.
Придбаний товар використовується у власній господарській діяльності позивача та був введений в експлуатацію згідно наказу від 20.09.2011р. № 43 та інвентарної картки обліку основних засобів № 108.
Всі придбані у ТОВ «Арсенал-Оптторг» товарно-матеріальні цінності (за винятком товарів віднесених до основаних засобів) були використані позивачем у власній господарській діяльності під час виготовлення металевих дверей (основний вид діяльності підприємства), що підтверджується актами списання: від 28.02.2011р. №0007; від 31.03.2011р. №0022; від 30.04.2011р. №0040; від 31.05.2011р. №0042; від 30.06.2011р. №0047; від 29.07.2011р. №0054; від 31.08.2011р. №0060; від 30.09.2011р. № 0063.
Вказані первинні документи бухгалтерського та податкового обліку відповідають вимогам п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п. 2.4 Розділу 2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 р. за № 168/704.
Отже, вищенаведене свідчить про те, що позивач правомірно включив до витрат та податкового кредиту суми, які підтверджені первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, у зв'язку з придбанням позивачем товарів (робіт, послуг), які в свою чергу були використані останнім в оподатковуваних операціях у межах господарській діяльності.
При зазначених обставинах, суд вважає вимоги позивача правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях діючого законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 94, 159, 160- 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "Ікар-97" до Індустріальної об"єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати податкові повідомлення - рішення Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції м. Харкова Харківської області Державної податкової служби № 0000162220 від 28.03.2013 року та № 0000272220 від 21.06.2013 року.
Стягнути з Державного бюджету України (отримувач: УДКСУ у Червонозаводському районі м. Харкова, код 37999628, банк ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, рахунок 31217206784011) на користь Приватного підприємства "Ікар-97" (адреса: 61060, м. Харків, вул. Олімпійська, 29, кв. 25, код 25178199) 2295 (дві тисячі двісті дев"яносто п"ять) грн. 00 коп. витрат зі сплати судового збору.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня його проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАСУ, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складено 4 жовтня 2013 року.
Суддя Панов М.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2013 |
Оприлюднено | 07.10.2013 |
Номер документу | 33907654 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні