cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
Іменем України
04 жовтня 2013 р. 18:30 Справа №801/9522/13-а
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,
при секретарі Проніні Є.С., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Виконавчого комітету Ялтинської міської ради
до Громадської організації "Антикорупційного комітету Великої Ялти"
про обмеження права на мирні зібрання,
за участю представників:
від позивача - Матвієць О. П., представник, довіреність № 07.11.01/451 від 17.06.13 р.;
від відповідача - Бажан П. Ю., керівник, пенсійне посвідчення № 1797201955;
Суть спору: Виконавчий комітет Ялтинської міської ради (далі позивач) звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим з адміністративним позовом до Громадської організації "Антикорупційного комітету Великої Ялти" (далі відповідач) про заборону Громадській організації "Антикорупційного комітету Великої Ялти" проведення масового заходу у вигляді мітингу при вході в будівлю прокуратури м. Ялта 07.10.2013 року з 11:00 по 13:00 годин.
Ухвалою суду від 04.10.2013 р. відкрито провадження у адміністративній справі.
На адресу суду 04.10.2013 р. від Виконавчого комітету Ялтинської міської ради надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи фотоматеріалів, які підтверджують розташування заявленого місту проведення масового заходу у вигляді мітингу.
У судовому засіданні, яке відбулось 04.10.2013 р., представник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог з підстав, викладених у адміністративному позові, зазначив, що проведення масового заходу біля входу в будівлю прокуратури м. Ялта призведе до створення перешкод громадянам для пересування впродовж вул. Кірова в м. Ялта.
Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти задоволення адміністративного позову, зазначив, що дотриманий порядок повідомлення, відсутні підстави вважати, що проведення мітингу призведе до порушення прав та інтересів інших осіб.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ
Громадська організація "Антикорупційного комітету Великої Ялти" 02.10.2013р. повідомила позивача про проведення 07.10.2013 р. з 11:00 по 13:00 годин біля входу в будівлю прокуратури м. Ялта масового заходу у вигляді мітингу з повісткою дня: про дотримання прокурором та працівниками прокуратури м. Ялта Конституції та Законів України по розгляду заяв громадян та ведення особистого прийому.
Зазначене повідомлення розглянуто та листом від 03.10.2013 р. №0211-07/876 відповідач був повідомлений про те, що позивач заперечує проти проведення заявлених заходів, у зв'язку із несвоєчасним повідомленням про їх проведення.
Згідно ст. 39 Конституції України громадяни мають право збиратися мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку - з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 19.04.2001р. у справі №4-рп/2001 (справа щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання) тривалість строків завчасного сповіщення має бути у розумних межах і не повинна обмежувати передбаченого статтею 39 Конституції України права громадян на проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій. Такі строки мають слугувати гарантією реалізації цього права громадян. Упродовж цього строку зазначені органи мають здійснити і ряд підготовчих заходів, зокрема, для забезпечення безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингу, походу чи демонстрації, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей. У разі необхідності органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування можуть погоджувати з організаторами масових зібрань дату, час, місце, маршрут, умови, тривалість їх проведення тощо. Строк завчасного сповіщення має бути достатнім і для того, щоб органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування могли визначитися, наскільки проведення таких зібрань відповідає закону, та в разі потреби, згідно з частиною другою статті 39 Конституції України, звернутися до суду для вирішення спірних питань.
У Декларації Парламентської Асамблеї Ради Європи № 187(1990) щодо створення Комісії за демократію через право (Венеціанська комісія) як сприяння просуванню Ради Європи в якості форуму для демократичної інтеграції, співпраці та підтримки миру між державами, зазначено, що Комісія зосереджує свою увагу на поглибленому вивченні правових систем держав-членів, головним чином з метою зближення цих систем, перетворенні у життя принципів правової держави та демократії, дослідженні проблем, які пов'язані з функціонуванням демократичних інститутів, їх посиленням та розвитком.
Документи Венеціанської комісії використовуються законодавчими, правозастосовними та іншими органами держав - членів Комісії . На них посилається у своїх рішеннях і Європейський суд з прав людини. Так, на Кодекс належної практики у виборчих справах та Керівні принципи щодо виборів 2002 р. [16] Європейський суд з прав людини посилався у рішенні у справі "Мельниченко проти України" від 19 жовтня 2004 р., аналізуючи відповідне міжнародне право, національне законодавство та практику; у рішенні у справі "Суховетський проти України" від 28 березня 2006 р.
На час розгляду справи не прийнято спеціальний Закон про регулювання питання проведення мирних зібрань в Україні.
За таких обставин, в умовах відсутності спеціального Закону про регулювання питання проведення мирних зібрань суд вважає можливим використати висновки Венеціанської комісії та ОБСЄ/БДІПЛ щодо свободи мірних зібрань в Україні, прийняті на 84-й пленарній сесії 15-16.10.2010.
У своєму Спільному експертному висновку Венеціанська комісія та БДІПЛ/ОБСЄ вважає, що організатори зобов'язані повідомити компетентний орган в письмовій формі про зібрання не пізніше ніж за чотири робочі дні до його початку.
Судом встановлено, що відповідач надіслав 02.10.2013 р. на адресу позивача повідомлення про проведення масового заходу у вигляді мітингу 07.10.2013 р., тобто за п'ять днів.
Виходячи з наведених вище висновках Венеціанської комісії та ОБСЄ/БДІПЛ щодо свободи мірних зібрань в Україні, прийнятих на 84-й пленарній сесії 15-16.10.2010, суд вважає, що матеріалами справи спростовують твердження позивача про повідомлення відповідача про проведення заходу без дотримання вимог достатнього строку, необхідного для забезпечення охорони здоров'я учасників мітингу та захисту прав і свобод інших громадян.
Особливості провадження у справах за адміністративними позовами суб'єктів владних повноважень про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання передбачені статтею 182 КАС України.
За вимогами ч.5 ст.182 КАС України суд задовольняє позов про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання лише у разі створення реальної небезпеки заворушень чи злочинів, загрози здоров'ю населення або правам і свободам інших людей через проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань. Крім того суд задовольняє вимоги позивача в інтересах національної безпеки та громадського порядку.
Судом встановлено, що відповідач повідомив позивача про проведення 07.10.2013 р. масового заходу у вигляді мітингу при вході в будівлі прокуратури розташованої по вул. Кірова у м. Ялта, яка є однією з центральних вулиць міста, з напруженим рухом транспорту.
З наданих позивачем документів вбачається, що безпосередньо біля цього місця знаходиться зупинка громадського транспорту, сторона вул. Кірова, на якій знаходиться будівля прокуратури, обладнано вузьким тротуаром (шириною не більш 1,5 метрів), без огорожі, на вході в будівлю прокуратури розташований пандус для пересування осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Вивчивши наведені обставини, суд дійшов висновку, що проведення у цьому місці будь-якого заходу, що передбачає присутність додаткової кількості осіб, призведе до перешкод проходу громадян, доступу відвідувачів в будівлю прокуратури м. Ялта, може створити загрозу порушення роботи громадського транспорту, а також призвести до доріжмо-транспортних пригод.
З огляду на зазначене стає зрозумілим, що проведення відповідачем мітингу безпосередньо при вході в будівлю прокуратури м. Ялта створює загрозу порушення прав та інтересів громадян, може завдати шкоду їх здоров'ю, призвести до порушення громадського порядку.
За таких обставин суд вважає, що позовні вимоги належить задовольнити.
Керуючись ст.ст. 19, 39 Конституції України, ст. 160-163, 182 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Заборонити Громадській організації "Антикорупційного комітету Великої Ялти" (98650, АР Крим, м. Ялта, вул. Совхозна, 4, смт. Масандра, ЄДРПОУ 37561670) проведення масового заходу у вигляді мітингу при вході в будівлю прокуратури м. Ялта (вул. Кірова, 18, м. Ялта) 07.10.2013 р. з 11:00 годин по 13:00 годину.
Постанова виконується негайно та може бути оскаржена через Окружний адміністративний суд АР Крим до Севастопольського апеляційного адміністративного суду відповідно до положень КАС України.
Суддя Яковлєв С.В.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2013 |
Оприлюднено | 07.10.2013 |
Номер документу | 33916391 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Яковлєв С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні