Постанова
від 04.09.2013 по справі 826/12214/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 вересня 2013 року 11:55 № 826/12214/13

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., при секретарі судового засідання Медведєвій А.С., за участю представників: позивача - Кізік А.М., відповідача - Павліченко Л.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008» до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві про визнання протиправними дій, зобов'язання вчинити певні дії -

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 04 вересня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

31 липня 2013 року до Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Приватне підприємство «ГЛАМУР 2008» (далі - ПП «ГЛАМУР 2008», позивач) з адміністративним позовом про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у Дарницькому районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - контролюючий орган, відповідач) щодо:

- визнання Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008» суб'єктом господарювання, що має ознаки фіктивності та визнання укладених угод Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008» такими, що не спричиняють реального настання правових наслідків, а отже - є нікчемними по ланцюгу постачання товарів та послуг за період: серпень 2011 року - квітень 2012 року, зробленими за Актом перевірки від 14.05.2013 року № 2121/22-30/35660279;

- непідтвердження у Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008» об'єктів оподаткування податком на додану вартість по операціях з придбання робіт (послуг) від ТОВ «Бізнес столиця» код 37414168, ТОВ «Каманбуд» код 37745406 та ТОВ «ТД Оса» код ЄДРПОУ 35995417 та відсутності об'єктів оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу робіт (послуг) підприємствам-покупцям в розумінні ст. ст. 22, 88 Податкового кодексу України;

- визнання правочинів, укладених між Приватним підприємством «ГЛАМУР 2008» та контрагентами-покупцями, зазначеними ним у додатку 5 до податкових декларацій з ПДВ «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» нікчемними в силу ст. 203 Цивільного кодексу України та такими, в силу ст. 216 Цивільного кодексу України, що не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю за період: з серпня 2011 року по квітень 2012 року та зобов'язання відповідача внести відповідні зміни до системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні Міністерства доходів і зборів України, бази даних АІС співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту, бази АІС «Аудит» в частині скасування відображення інформації, викладеної в акті перевірки від 14.05.2013 року за № 2121/22-30/35660279.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити.

Контролюючий орган подав заперечення проти адміністративного позову, в яких просить в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, в судовому засіданні проти задоволення адміністративного позову представник відповідача заперечував.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «ГЛАМУР 2008» (ідентифікаційний код юридичної особи 35660279) зареєстроване Дарницькою районною у місті Києві державною адміністрацією 14 січня 2008 року за № 10651020000010466 (Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ № 616797). Вказане підприємство розташоване за адресою: 02140, м. Київ, вулиця Вишняківська, будинок 13.

ПП «ГЛАМУР 2008» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 15 січня 2008 року за № 62-08, на час проведення перевірки та складання акту підприємство перебувало на обліку в ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС.

Згідно Свідоцтва № 100092678 від 25 січня 2008 року ПП «ГЛАМУР 2008» є платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 356602726515).

В період з 25 квітня 2013 року по 07 травня 2013 року Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі міста Києва Державної податкової служби проведено документальну позапланову невиїзну перевірку Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008», код за ЄДРПОУ 35660279 з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства при проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Бізнес столиця», код 37414168, ТОВ «Каманбуд», код 37745406 та ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 за період з серпня 2011 року по квітень 2012 року, за результатами якої складено Акт № 2121/22-30/35660279 від 14 травня 2013 року.

Перевірка проводилась на підставі наказу від 23.04.2013 року № 431-П, виданого в.о. начальника ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС, відповідно до вимог пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI в зв'язку з виявленням недостовірних даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих ПП «ГЛАМУР 2008», код за ЄДРПОУ 35660279 щодо підтвердження відомостей по взаємовідносинам з платниками податків ТОВ «Бізнес столиця», код 37414168, ТОВ «Каманбуд», код 37745406 та ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 за період з серпня 2011 року по квітень 2012 року.

В ході перевірки контролюючим органом не встановлено факту реального здійснення господарських операцій ПП «ГЛАМУР 2008» за період з серпня 2011 року по квітень 2012 року.

Відповідачем встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення ст. 22, ст. 185 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки не підтверджено задекларовані ПП «ГЛАМУР 2008» податкові зобов'язання з ПДВ за період з серпня 2011 року по квітень 2012 року, в частині поставки, а також, не підтверджено задекларований ПП «ГЛАМУР 2008» податковий кредит з ПДВ по контрагентам-постачальникам: ТОВ «Бізнес столиця», код 37414168, ТОВ «Каманбуд», код 37745406 та ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417.

Незгода з діями відповідача та необхідністю вчинення ним певних дій обумовила позивача звернутись до суду.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд не погоджується з доводами Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008», виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Податкового кодексу України (далі - ПК України).

Згідно з ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами п. 1.1 ст. 1 ПК України (в редакції, чинній в момент проведення перевірки) визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

В статті 75 ПК України визначені види перевірок.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно з пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.

Статтею 78 ПК України встановлено порядок проведення документальних позапланових перевірок.

Відповідно до п. 78.1 ст. 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема:

- за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України).

У відповідності до п. 78.5 ст. 78 ПК України документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.

Згідно з ст. 79 ПК України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

Виконання умов цієї статті надає посадовим особам органу державної податкової служби право розпочати проведення документальної невиїзної перевірки.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова.

Згідно з п. 86.1 ст. 86 ПК України результати перевірок (крім камеральних) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами органу державної податкової служби та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати.

В п. 86.4 ст. 86 ПК України визначено, що акт (довідка) документальної невиїзної перевірки складається у двох примірниках, підписується посадовими особами органу державної податкової служби, які проводили перевірку, та реєструється в органі державної податкової служби протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).

Акт (довідка) документальної невиїзної перевірки після його реєстрації вручається особисто платнику податків чи його законним представникам або надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення. У разі відмови платника податків або його законних представників від підписання акта (довідки) перевірки посадовими особами органу державної податкової служби складається відповідний акт, що засвідчує факт такої відмови. Відмова платника податків або його законних представників від підписання акта перевірки не звільняє такого платника податків від обов'язку сплатити визначені органом державної податкової служби за результатами перевірки грошові зобов'язання. Заперечення по акту перевірки розглядаються у порядку і строки, передбачені пунктом 86.7 цієї статті. Податкове повідомлення-рішення приймається у порядку і строки, передбачені пунктом 86.8 цієї статті.

Як підтверджено матеріалами справи, при проведенні перевірки контролюючим органом були використані дані актів «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Бізнес столиця», код 37414168 з питань правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 за вересень 2011 року, січень 2012 року, березень 2012 року» № 66/3-22-80-37414168 від 01.02.2013 року; «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Каманбуд», код 37745406 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків-контрагентами за листопад 2011 року-квітень 2012 року» № 791/2250/37745406 від 09.11.2012 року; «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків-контрагентами за періоди діяльності з 01.07.2011 р. по 31.08.2011 р., з 01.03.2012 р. по 31.03.2012 р» № 844/2210/35995417 від 12.10.2012 року; «Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 щодо підтвердження господарських відносин із платниками податків-контрагентами за період з 01.10.2011 р. по 29.02.2012 р.» № 261/2220/35995417 від 25.05.2012 року.

Вищенаведеними актами встановлений факт проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру.

Перевіркою ТОВ «Бізнес столиця», код ЄДРПОУ 37414168 (акт ДПІ у Голосіївському районі м. Києва від 01.02.2013 року № 66/3-22-80-37414168), ТОВ «Каманбуд», код ЄДРПОУ 37745406 (акт ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 09.11.2012 року № 791/2250/37745406), ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 (акти ДПІ у Дарницькому районі м. Києва ДПС від 12.10.2012 року № 844/2210/35995417 та від 25.05.2012 року № 261/2220/35995417) не підтверджено факту реального вчинення господарських операцій з ПП «ГЛАМУР 2008», натомість встановлено відсутність об'єктів оподаткування при придбанні та продажу товарів (послуг), які підпадають під визначення ст. 185 ПК України.

За результатами проведеної перевірки, контролюючим органом було встановлено, що в зв'язку з непідтвердженням у ПП «ГЛАМУР 2008» об'єктів оподаткування податком на додану вартість по операціях з придбання робіт (послуг) від ТОВ «Бізнес столиця» код 37414168, ТОВ «Каманбуд» код 37745406 та ТОВ «ТД Оса» код ЄДРПОУ 35995417, відсутні об'єкти оподаткування податком на додану вартість по операціях з продажу робіт (послуг) підприємствам-покупцям в розумінні ст. ст. 22, 88 Податкового кодексу України.

Як наслідок, правочини між ПП «ГЛАМУР 2008» та контрагентами-покупцями, зазначеними ним у додатку 5 до податкових декларацій з ПДВ «Розшифровки податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів», за період з серпня 2011 року по квітень 2012 року, здійснені без мети настання реальних наслідків.

А тому, зазначені правочини відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 215 Цивільного кодексу України є нікчемними, і в силу ст. 216 Цивільного кодексу України не створюють юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з їх недійсністю.

В своєму акті № 2121/22-30/35660279 від 14.05.2013 р. відповідач дійшов висновку, що ПП «ГЛАМУР 2008» здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третіх осіб.

Дослідивши вказані відомості, суд вважає, що відповідачем обґрунтовано поставлено під сумнів господарські операції ТОВ «Бізнес столиця», ТОВ «Каманбуд» та ТОВ «ТД Оса» з позивачем, зокрема, щодо товарності операцій та наявності наміру учасників правочинів досягти реальних правових наслідків та зроблено висновок про те, що правочини здійснені позивачем без мети настання реальних правових наслідків, обумовлених ними.

Враховуючи викладене, відповідач під час організації та проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008», код за ЄДРПОУ 35660279 з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства при проведенні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ «Бізнес столиця», код 37414168, ТОВ «Каманбуд», код 37745406 та ТОВ «ТД Оса», код ЄДРПОУ 35995417 за період з серпня 2011 року по квітень 2012 року, діяв у відповідності до норм податкового законодавства.

Висновки податкового органу відповідають фактичним обставинам, а надані докази позивача за вказаних обставин не доводять протиправності дій відповідача.

Окрім цього, суд вважає, що встановивши під час перевірки порушення, відповідачем правомірно складено акт, який не створює для позивача юридичних наслідків у формі прав та обов'язків.

Акт документальної позапланової невиїзної перевірки, який містить висновки контролюючого органу щодо результатів перевірки, не є рішенням органу владних повноважень, оскільки такий акт не породжує для платника податків настання будь-яких юридичних наслідків, що спрямовані на регулювання тих чи інших суспільних відносин і не має обов'язкового характеру для платника податків, який перевірявся, оскільки не містить обов'язкового припису для нього, а відтак не є правовим актом індивідуальної дії.

Дії зі складання акту (довідки) є логічним завершенням вже проведеної перевірки, а тому, такі дії контролюючого органу відповідають вимогам, що визначені Податковим кодексом України.

А тому, дії відповідача з підстав того, що в результаті перевірки певні факти знайшли своє підтвердження не можуть бути визнані протиправними.

Крім того, суд зазначає, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин, вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, якщо позивач вважає, що цими рішеннями, діями чи бездіяльністю його права чи свободи порушені або порушуються, створено або створюються перешкоди для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав чи свобод.

З наведених норм права випливає, що позивач на власний розсуд визначає, чи порушені його права рішеннями, діями або бездіяльністю суб'єкта владних повноважень. Проте ці рішення, дії або бездіяльність повинні бути такими, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки у сфері публічно-правових відносин.

Оскільки дії відповідача у спірних правовідносинах не породжують, не змінюють і не припиняють прав та обов'язків у сфері публічно-правових відносин, позовні вимоги про визнання протиправними дій не підлягають до задоволення.

Зобов'язання відповідача вчинити певні дії є похідною вимогою від попередніх вимог позивача, яка також до задоволення не підлягає.

Відповідно до частини першої статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування (ч. 1 ст. 70 КАС України).

Зазначене вище дає суду підстави стверджувати, що дії відповідача є правомірними.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час розгляду справи доводи позивача були спростовані.

Натомість, відповідачем доведено правомірність його дій.

Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представників сторін у справі, вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.

Керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства «ГЛАМУР 2008» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.М. Погрібніченко

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 09.09.2013 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.09.2013
Оприлюднено07.10.2013
Номер документу33918636
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12214/13-а

Постанова від 04.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні