Постанова
від 24.09.2013 по справі 805/12003/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 вересня 2013 р. Справа №805/12003/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 13:10 год.

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Чекменьова Г.А.,

при секретарі Токмаковій Є.А.,

за участю представника позивача Сидоренко Д.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Східної державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «МетГрупКМН» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «МетГрупКМН» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, шляхом заборони ведення гірничих робіт у шахті ТОВ «МетГрупКМН» мотивуючи вимоги тим, що відповідно до направлень на перевірки № 238 від 09.08.2013 року та № 243 від 13.08.2013 року, 09 серпня 2013 року та 13 серпня 2013 року посадовими особами теруправління проведені позапланові перевірки ТОВ «МетГруп КМН», код ЄДРПОУ 33417212, розташованого за адресою: 83054, місто Донецьк, вул. Поліграфічна, буд. 1 на предмет дотримання вимог «Правил безпеки у вугільних шахтах» та інших нормативно-правових актів з охорони праці у період проведення особливого режиму посиленого нагляду на підприємствах недержавної форми власності.

Під час перевірок даного об'єкту виявлено 14 порушень вимог нормативно-правових актів з охорони праці (охорони надр), які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Посилаючись на вказані обставини та у зв'язку з тим, що виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров'ю людей, керуючись частиною другою 2 статті 19 Конституції України, частиною п'ятою статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", п. 2.26 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826, позивач просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «МетГрупКМН», шляхом заборони ведення гірничих робіт на шахті ТОВ «МетГрупКМН».

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час і місце судового розгляду повідомлявся належним чином, причин неявки суду не повідомив. Заяв про відкладення розгляду справи від нього не надходило. На адресу суду повернувся конверт з повісткою з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Відповідно до ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідач був належним чином повідомлений про дату і місце судового засідання, в зв'язку з чим вважає за можливе розглянути справу за його відсутності на підставі наявних у справі доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню з наступних підстав.

Згідно з п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпромнагляду України та їй підпорядковується (а.с. 13-17).

Відповідно до вимог статті 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Підпунктом 7 пункту 4 вказаного Положення встановлено, що Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

За приписами п.2.1 Положення "Про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України", затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 N 826, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 р. за N 1531/20269, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (далі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (далі - об'єкти перевірки).

Судом встановлено, що на підставі направлень № 238 від 09 серпня 2013 року та № 243 від 13 серпня 2013 року посадовими особами Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області проведено позапланові перевірки ТОВ «МетГруп КМН», код ЄДРПОУ 33417212, розташованого за адресою: 83054, м. Донецьк, вул. Поліграфічна, 1, на предмет дотримання вимог «Правил безпеки у вугільних шахтах» та інших нормативно-правових актів з охорони праці у період проведення особливого режиму посиленого нагляду на підприємствах недодержаної форми власності (а.с.28,31).

Під час перевірки вищевказаного об'єкту виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на підприємстві не організовано функціонування системи управління охороною праці, що є порушенням п. 7 гл. 1 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 на підприємстві не створена ділянка ВТБ, що забезпечує провітрювання підземних виробок шахти й здійснюючий контроль за пило газовим режимом, що є порушенням п. 9 гл. 1 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.ст.11,13,25,27,28 Закону України "Про охорону праці" №2694 на підприємстві відсутній план ліквідації аварій, який розробляється кожні 6 місяців, узгоджується з командиром 6-го ВГРЗ, які обслуговують підприємство, що є порушенням п. 6 гл. 3 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.ст. 13,51 Закону України "Про охорону праці" №2694 не розроблений план розвитку гірничих робіт на 2013 рік у частині їх безпечного ведення, який повинен бути погоджений з територіальними органами Держгірпромнагляду , що є порушенням п. 12 гл. 1 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.ст.13, 24,53 Закону України "Про охорону праці" №2694 відсутня необхідна геолого-маркшейдерська документація на підприємстві, що є порушенням п. 6 гл. 3 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 у дозволі на експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки - відсутня електропускова апаратура, що є порушенням п. 10 гл. 1 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 для безпосереднього виконання функцій по організації експлуатації електроустановок не призначена особа, відповідальне за електрогосподарство споживача, і особа, яка буде його заміщати у випадку відсутності, що є порушенням п. 1 гл. 3 розд. 1 ДНАОП 0.00-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не створений перелік посад і професій електротехнічних і електротехнологічних працівників, яким необхідно мати відповідну групу по електробезпечності, що є порушенням п. 1.3.1 ДНАОП 0.00-1.21-98 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не створена комісія для проведення перевірки знань електротехнічного й електротехнологічного персоналу;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не проводиться обстеження гірничих виробок шахти старшим наглядом, що є порушенням п. 15 гл. 5 розд. ІV НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не ведеться контроль стану рудничної атмосфери, що є порушенням п. 3 гл. 8 розд. VІ, п. 5 гл. 8 розд. VІ НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 будівля компресорної побудована з горючого матеріалу, що є порушенням п. 1 гл. 6 розд. VІІІ НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 у будівлі компресорної відсутності первинні засоби пожежогасіння-вогнегасники, пісок, що є порушенням п. 3 гл. 10 розд. ІХ НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України "Про охорону праці" №2694 не проведений технічний огляд компресорної установки спеціалізованою організацією , що є порушенням п. 7 гл. 6 розд. VІІІ НПАОП 10.0-1.01-10 «Правил безпеки у вугільних шахтах» (а.с.29-30,33-34).

Статтею 4 Закону України "Про охорону праці", визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

Судом встановлено та не спростовано відповідачем, що на час розгляду справи відповідачем не усунуті виявлені порушення в актах перевірок від 09.08.13 року № 024/2-2-2 та від 13.08.2013 року № 024/2-2-3.

За таких обставин, позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 7, 17, 86, 94, 158-163, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Територіального управління Держгірпромнагляду у Донецькій області Східної державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «МетГрупКМН» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «МетГрупКМН» (код ЄДРПОУ 33417212, розташованого за адресою: 83054, місто Донецьк, вул. Поліграфічна, 1) шляхом заборони ведення гірничих робіт на шахті Товариства з обмеженою відповідальністю «МетГруп КМН».

Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.

Відповідно до частини 12 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Вступна та резолютивна частина постанови складена у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 24 вересня 2013 року. Постанова у повному обсязі виготовлена 30 вересня 2013 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову може бути подана до адміністративного суду апеляційної інстанції через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Чекменьов Г.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.09.2013
Оприлюднено08.10.2013
Номер документу33940696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/12003/13-а

Постанова від 24.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 19.08.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні