Постанова
від 07.10.2013 по справі 812/7458/13-а
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.1

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 жовтня 2013 року Справа № 812/7458/13-а

Луганський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Твердохліба Р.С.,

за участю

секретаря судового засідання Андріасяна Е.А.,

та

представників сторін:

від позивача - Лисенко Н.П. (довіреність від 19.01.2012 № 1/01-5839),

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську справу за адміністративним позовом Луганського міського центру зайнятості до дочірнього підприємства «БМУ-Термо» про стягнення переплати допомоги по безробіттю у розмірі 9223,63 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 27 серпня 2013 року відкрито провадження по справі за адміністративним позовом Луганського міського центру зайнятості до дочірнього підприємства «БМУ-Термо» про стягнення переплати допомоги по безробіттю у розмірі 9223,63 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що до Луганського міського центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні звернулись громадянки ОСОБА_2 та ОСОБА_3, звільнені з дочірнього підприємства «БМУ-Термо» згідно п.1 ст.36 Кодексу законів про працю України та їм було надано статус безробітних.

Безробітними були подані до Луганського міського центру зайнятості довідки про середню заробітну плату (дохід) для розрахунку виплат на випадок безробіття, надані їм дочірнім підприємством «БМУ-Термо». Враховуючі ці данні, безробітні ОСОБА_2 та ОСОБА_3 мають право отримувати допомогу по безробіттю згідно п.1 ст.22 та п.1 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», тобто залежно від страхового стажу з урахуванням довідки про середню заробітну плату. Згідно обміну інформацією з Державним реєстром загальнообов'язкового державного соціального страхування від 12 липня 2012 року єдиний страховий внесок було сплачено за період з 01 січня 2011 року по 27 березня 2012 року. Стараховий стаж ОСОБА_2 за останні 12 місяців, що передували початку безробіття, склав 47 тижнів, страховий стаж ОСОБА_3 - 48 тижнів.

Повторним обміном інформацією з Державним реєстром загальнообов'язкового державного соціального страхування від 13 вересня 2012 року по вищевказаним особам, підтвердилась сплата єдиного соціального внеску лише за період з 01 січня 2011 року по 30 вересня 2011 року. Тобто страховий стаж ОСОБА_2 за останні 12 місяців зменшився і складає менше 26 тижнів, сума виплаченої допомоги за період з 05 квітня 2012 року по 19 вересня 2012 року складає 12068,71 грн. (переплата 7898,04 грн.). Страховий стаж ОСОБА_3 за останні 12 місяців зменшився і складає менше 26 тижнів, сума виплаченої допомоги за період з 10 квітня 2012 року по 16 вересня 2012 року складає 5436,02 грн. (переплата 1325,59 грн).

Таким чином, загальна сума переплати допомоги безробітним особам, звільненим з дочірнього підприємства «БМУ-Термо» складає 9223,63 грн.

У зв'язку з вищевикладеним, позивач просить суд стягнути з дочірнього підприємства «БМУ-Термо» переплату допомоги по безробіттю у розмірі 9223,63 грн.

Представник позивача у судовому засіданні адміністративний позов підтримав, просив його задовольнити повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві.

Представник відповідача у судове засіданні не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином, 04 жовтня 2013 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду повернулось поштове відправлення, яке направлялось на адресу відповідача із зазначенням причини повернення «за закінченням терміну зберігання» (арк. справи 68-69).

Відповідно до ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

З огляду на положення ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності належним чином повідомленого представника відповідача.

Відповідно до ч.6 ст.71 КАС України суд вирішує справу на основі наявних в матеріалах справи доказів.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню, з таких підстав.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - страхування на випадок безробіття) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з п.12 ч.1 ст.1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає страхуванню на випадок безробіття та за який сплачено страхові внески (нею, роботодавцем).

Частиною 1 статті 4 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» встановлено, що страхуванню на випадок безробіття підлягають особи, які працюють на умовах трудового договору (контракту), цивільно-правового договору, включаючи тих, які проходять альтернативну (невійськову) службу, а також тих, які працюють неповний робочий день або неповний робочий тиждень, та на інших підставах, передбачених законодавством про працю, військовослужбовці (крім військовослужбовців строкової служби), особи, які забезпечують себе роботою самостійно, та фізичні особи - підприємці.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено під час судового розгляду, 10 квітня 2012 року до Луганського міського центру зайнятості звернулась ОСОБА_3 із заявою про надання статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю (арк. справи 22).

Відповідно до наказу про прийняття на роботу від 18 жовтня 2010 року № 103 ОСОБА_3 працювала у ДП «БМУ-Термо» табельником, наказом від 29 березня 2012 року звільнена на підставі п.1 ст.36 Кодексу законів про працю України (арк. справи 24, 25).

10 квітня 2012 року ОСОБА_3 Луганським міським центром занятості надано статус безробітної, що підтверджується персональною карткою № 120112040300016 (арк. справи 23).

05 квітня 2012 року до Луганського міського центру зайнятості звернулась ОСОБА_2 із заявою про надання статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю (арк. справи 35).

Відповідно до наказу про прийняття на роботу від 22 жовтня 2010 року № 73 ОСОБА_2 працювала у ДП «БМУ-Термо» інженером ПТО, наказом від 27 березня 2012 року звільнена на підставі п.1 ст.36 Кодексу законів про працю України (арк. справи 36, 37).

05 квітня 2012 року ОСОБА_2 Луганським міським центром занятості надано статус безробітної, що підтверджується персональною карткою № 120112032900011 (арк. справи 33).

Відповідно до ч.1 ст.22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з ч.1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом Міністрів України, залежно від страхового стажу: до 2 років - 50 відсотків; від 2 до 6 років - 55 відсотків; від 6 до 10 років - 60 відсотків; понад 10 років - 70 відсотків. Допомога по безробіттю виплачується залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: перші 90 календарних днів - 100 відсотків; протягом наступних 90 календарних днів - 80 відсотків; у подальшому - 70 відсотків.

На підставі довідок про середню заробітну плату (дохід) для розрахунку виплат на випадок безробіття, наданих ОСОБА_3 та ОСОБА_2, з урахуванням вимог ч.1 ст.22 та ч. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», відповідно до інформації з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, ОСОБА_3 та ОСОБА_2 Луганським міським центром зайнятості призначено та виплачено допомогу по безробіттю, з урахуванням того, що страховий стаж ОСОБА_2 за останні 12 місяців, що передували безробіттю склав 47 тижнів, ОСОБА_3 - 48 тижнів (арк. справи 26, 28, 71-105).

Відповідно до п.22 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266, довідка про середню заробітну плату (дохід) видається роботодавцем за вимогою застрахованої особи або робочих органів виконавчих дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на підставі платіжних відомостей та інших документів про нараховану заробітну плату (дохід).

Згідно з ч.1 ст.34 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Фонд, зокрема, має право: користуватися в установленому порядку відомостями Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, необхідними для забезпечення виконання покладених на нього функцій.

Частиною 6 ст.20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» встановлено, що Відомості про страховий стаж та заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплаченого єдиного внеску та інші дані, що містяться в реєстрі застрахованих осіб, використовуються для обчислення та призначення страхових виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням.

Тобто призначення допомоги по безробіттю застрахованими особами з урахуванням страхового стажу відповідно до ч.1 ст.22, ч.1 ст.23 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» має здійснюватись відповідно до п.14 Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266 та Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

12 липня 2013 року відповідно до статей 20, 34, 35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», п.18 ч.2 ст.22 Закону України «Про зайнятість населення», Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення без робітним, затвердженого Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової служби України від 13 лютого 2009 року № 60/62 з метою забезпечення цільового та ефективного використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, Луганським міським центром зайнятості проведено розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», за результатами якого складено акт від 12 липня 2013 року № 1459 (арк. справи 10-11).

Висновками акту від 12 липня 2013 року № 1459 встановлено, що в довідках про середню заробітну плату для розрахунку виплат на випадок безробіття від 28 березня 2012 року № 96113-044, виданою ОСОБА_2 та від 30 березня 2012 року № 96113-047, виданої ОСОБА_3, ДП «БМУ-Термо» вказано неправдиві відомості щодо сплати єдиного соціального внеску.

В результаті чого, встановлено, що страховий стаж ОСОБА_3 та ОСОБА_2 за останні 12 місяців зменшився і складає мельне ніж 26 тижнів.

Відповідно до ч. 2 ст.22 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, які протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування мають страховий стаж менше шести місяців або звільнені з останнього місця роботи з підстав, передбачених статтею 37, пунктами 3, 4, 7 і 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України, особи, зазначені у частині другій статті 6 цього Закону, мають право на допомогу по безробіттю у мінімальному розмірі.

Згідно з ч.2 ст.23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» допомога по безробіттю особам, зазначеним у частині другій статті 22 цього Закону, виплачується у мінімальному розмірі, який встановлюється правлінням Фонду.

Пунктом 2.7 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики від 20 листопада 2000 року № 307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2000 року за № 915/5136, без урахування страхового стажу в розмірі, установленому законодавством, визначається допомога по безробіттю для таких категорій безробітних:

1) особам, звільненим з останнього місця роботи з підстав, передбачених пунктами 3, 4, 7, 8 статті 40, статтями 41 і 45 Кодексу законів про працю України, військовослужбовцям, зазначеним у пункті 2.1 цього Порядку, та іншим особам, звільненим

з останнього місця роботи (служби) у зв'язку із застосуванням до них заходів дисциплінарного впливу, - виплата починається з 91 календарного дня;

2) особам, які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали менше 26 календарних тижнів;

3) особам, які бажають відновити трудову діяльність після тривалої (більше 6 місяців) перерви;

4) особам, які брали участь у загальнообов'язковому державному соціальному страхуванні на випадок безробіття на добровільних засадах та протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали або займались підприємницькою діяльністю і сплачували страхові внески до Фонду та/або єдиний внесок менше 26 календарних тижнів;

5) категоріям осіб, зазначеним у пункті 2.5 Порядку, які працювали або займались підприємницькою діяльністю і не сплачували страхові внески до Фонду та/або єдиний внесок, але мали раніше набутий трудовий, що прирівнюється до страхового, або страховий стаж.

У зв'язку з вищевикладеним, Луганськім міським центром зайнятості перераховано допомогу по безробіттю та встановлено її переплату ОСОБА_3 за період з 01 січня 2012 року по 16 вересня 2012 року у розмірі 1325,59 грн. та ОСОБА_2 за період з 09 травня 2012 року по 19 вересня 2012 року у розмірі 7898,04 грн. (арк. справи 21, 34).

Розглянувши матеріали розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення (протокол засідання комісії по розслідуванню страхових випадків від 12 липня 2013 року № 38), на виконання п.3 ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Луганським міським центром зайнятості видано наказ від 12 липня 2013 року № 64 - б про повернення коштів ДП «БМУ-Термо» (арк. справи 12-13, 17).

На підставі п.3 ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» Луганський міський центр зайнятості направив на адресу ДП «БМУ-Термо» повідомлення про повернення незаконно виплачених коштів від 15 липня 2013 року № 1/09-3501, з вимогою повернути кошти у загальному розмірі 9223,63 грн. протягом 15-ти календарних днів (арк. справи 18)

Зазначене повідомлення про повернення незаконно виплачених коштів позивач направив на 2 відомі адреси відповідача: за попереднім місцем реєстрації - 91055, м. Луганськ, вул. Лермонтова, 1Б, за місцем реєстрації - 91005, м. Луганськ, вул. Фрунзе, 107 Б, поштові направлення повернулись без вручення на адресу Луганського міського центру зайнятості, із зазначенням причини повернення «за зазначеною адресою не проживає» та «за місцем обслуговування» відповідно (арк. справи 19, 20).

Відповідно до п.7, п.8 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Державної податкової адміністрації України від 13 лютого 2009 року № 60/62, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2009 року за № 232/16248, рішення про повернення коштів особою чи роботодавцем

оформлюється наказом. Протягом двох робочих днів після прийняття рішення центр зайнятості надсилає особі чи роботодавцю рекомендованим листом повідомлення про необхідність протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення повернути незаконно виплачені кошти. У разі неможливості вручення повідомлення про необхідність повернення коштів з підстав, передбачених абзацом першим пункту 132 Правил надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 серпня 2002 року № 1155, відмови особи чи роботодавця повернути кошти, а також у разі неповернення їх у встановлений строк стягнення таких коштів здійснюється у судовому порядку відповідно до законодавства.

Згідно з п.3 ст.35 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» достовірність зазначених у документах даних перевіряється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції. У разі подання недостовірних відомостей, передбачених пунктом 2 частини другої цієї статті, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.

У зв'язку з вищевикладеним, суд вважає, що адміністративний позов Луганського міського центру зайнятості до дочірнього підприємства «БМУ-Термо» про стягнення переплати допомоги по безробіттю у розмірі 9223,63 грн. підлягає задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи вимоги частини 4 статті 94 КАС України, а також те, що позивач відповідно до статті 5 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» від сплати судового збору звільнений, судові витрати у цій справі не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 23, 69-72, 87, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Луганського міського центру зайнятості до дочірнього підприємства «БМУ-Термо» про стягнення переплати допомоги по безробіттю у розмірі 9223,63 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з дочірнього підприємства «БМУ-Термо» (ідентифікаційний код 30921326, місцезнаходження: 91005, м. Луганськ, вул. Фрунзе, 107б) на користь Луганського міського центру зайнятості переплату допомоги по безробіттю у розмірі 9223,63 грн. (дев'ять тисяч двісті двадцять три гривні шістдесят три копійки).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя Р.С. Твердохліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2013
Оприлюднено08.10.2013
Номер документу33941851
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/7458/13-а

Ухвала від 16.05.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 08.04.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В.Тихонов

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

Ухвала від 27.08.2013

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Р.С. Твердохліб

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні