Ухвала
від 21.12.2006 по справі 1/435ад
ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

1/435ад

ЛУГАНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД

м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 2


 У Х В А Л А

Іменем України  

21.12.2006 року                                                Справа № 1/435ад

Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого:                                        Медуниці О.Є.

суддів                                                  Баннової Т.М.

Бойченка К.І.

                                        

Секретар судового засідання:          Сідорова О.А.

за участю представників сторін:

від  позивача                                        повноважний представник в судове

                                                            засідання не прибув;

  

від відповідача                                        Пульна Н.В., директор, паспорт ЕМ

№026712 від 16.12.98;

розглянувши у відкритому

судовому засіданні

апеляційну скаргу           Товариства з обмеженою відповідальністю

          „Мирне”, с. Караван – Солодкий

Марківський район, Луганська область

на постанову

господарського суду          Луганської області

від          31.10.06 (підписана 06.11.06)

по справі          №1/435ад  (суддя – Зюбанова Н.М.)

за позовом          Луганського обласного відділення Фонду

          соціального захисту інвалідів,

м. Луганська

до відповідача                               Товариства з обмеженою відповідальністю

                                                     „Мирне”, с. Караван – Солодкий

                                            Марківський район, Луганська область

про          стягнення 32144 грн. 00 коп.

ВСТАНОВИВ:

          

Позивач не забезпечив участі свого повноважного представника у судовому засіданні, проте 20.12.06 подав клопотання про розгляд справи без його представника.

 Клопотання позивача судовою колегією було розглянуто у судовому засіданні та задоволене, оскільки судова колегія вважає за можливе розглянути дану справу в апеляційному провадженні за матеріалами наявними у справі за відсутності представника позивача.  

Луганський обласний відділ Фонду соціального захисту інвалідів, м.Луганськ звернувся до господарського суду Луганської області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю науково – виробничої фірми „Лугелектроремонт”, м. Луганськ, на користь державного бюджету України суми 2318 грн. 75 коп. штрафних санкцій за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 ріці.

Луганський обласний відділ Фонду соціального захисту інвалідів, м.Луганськ звернувся до господарського суду Луганської області з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Мирне”, с.Караван – Солодкий, Марківський район, Луганської області, на користь державного бюджету України суми 32144 грн. 00 коп. штрафних санкцій за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 ріці.

Постановою господарського суду Луганської області від 31.10.06 по справі №1/435ад позов задоволений повністю.

Мотивована дана постанова тим, що відповідачем неналежним чином виконані обов'язки відповідно до чинного законодавства щодо виконання нормативу зі створення робочих місць для інвалідів та інформування відповідних державних органів для їх працевлаштування.

          Не погоджуючись з постановою господарського суду Луганської області від 31.10.06 по справі №1/435ад Товариство з обмеженою відповідальністю „Мирне”, с. Караван – Солодкий, Марківський район, Луганської області, звернулося до Луганського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою від 28.11.06 №217, в якій просить скасувати постанову господарського суду Луганської області від 31.10.06 та прийняти нове рішення про відмову позивачу у позові.

В обґрунтування своїх апеляційних вимог її заявник посилається на те, що судом першої інстанції неповно з'ясовані обставини, що мають значення для справи, викладені у постанові висновки не відповідають обставинам справи, порушені норми матеріального та процесуального права.          

Згідно ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України ухвалою Луганського апеляційного господарського суду від 07.12.06 по справі №1/435ад відкрите апеляційне провадження за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю „Мирне”.

          Відповідно до ст. 190 Кодексу адміністративного судочинства України Луганський апеляційний господарський суд ухвалою від 15.12.06 по справі №1/435ад закінчив підготовку та призначив адміністративну справу до апеляційного розгляду.

Учасникам судового процесу по справі, направленими судом апеляційної інстанції повістками-викликами, сповіщені, що розгляд скарги відбудеться 21.12.06, у вказаний час і в приміщенні Луганського апеляційного господарського суду за вказаною адресою.

Судовою колегією встановлено, що при друкуванні ухвали Луганського апеляційного господарського суду від 07.12.06 про відкриття апеляційного провадження в адміністративній справі допущено описку у даті даної ухвали: ”18 грудня 2006 року”.

Відповідно до ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів з власної ініціативи виправляє описку, тому датою ухвали Луганського апеляційного господарського суду про відкриття апеляційного провадження в адміністративній справі необхідно вважати: „07 грудня 2006 року”.

Відповідно до ст. 195 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши присутніх у судовому засіданні представників сторін, перевіривши юридичну оцінку обставин даної справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга відповідача за викладеними у ній доводами до задоволення не підлягає.

Стаття 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб в сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Стаття 7 Кодексу адміністративного судочинства України визначає принципи здійснення адміністративного судочинства, першими із яких вказані верховенство права і законність.

Обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, що мають значення для даної справи, висновки суду стосовно встановлених обставин і правові наслідки є вичерпними, відповідними дійсності та підтвердженими достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.

Згідно ст.8 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” державне управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування.

Відповідно до пункту першого Положення про Міністерство праці та соціальної політики України, затвердженого Указом Президента України від 30 серпня 2000 року №1035/2000, спеціальним уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики є Міністерство праці та соціальної політики України.

У відповідності з пунктом першим Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року №1434, Фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.

Згідно з пунктом дев'ятим Положення про Фонд для реалізації покладених на нього завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду.

Відповідно до пункту третього пункту четвертого Положення про Фонд він відповідно до покладених на нього завдань здійснює контроль за своєчасним перерхуванням сум штрафних санкцій, що надходять від підприємств, установ і організацій за недодержання ними нормативів робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

З наведеного випливає, що Відділення, звертаючись до суду із позовом про стягнення заборгованості зі сплати штрафних санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, діяло як орган державної влади при здійснені ним владних управлінських функцій і, відповідно, як суб'єкт владних повноважень.

За змістом ст.20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” саме Фонду соціального захисту інвалідів надано право на стягнення штрафних санкцій за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

Отже суд першої інстанції обґрунтовано розглянув даний спір за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ст.19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (далі - Закон) для підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік у кількості одного робочого місця (в редакції Законів України від 05.06.03 №910-IV, від 15.06.04 №1771- IV, від 31.05.05 №2602- IV).

Згідно з п. 14 "Положення про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95 № 314, підприємства (об'єднання), установи та організації у межах доведеного нормативу створюють за власні кошти робочі місця для працевлаштування інвалідів.

З урахуванням вказаних положень та фактичних обставин норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів для Товариства з обмеженою відповідальністю „Мирне” у 2005 році становить 10 чоловік (а.с.11,12).  

Згідно з п. 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями, установами), організаціями  штрафних санкцій до відділень  Фонду соціального захисту інвалідів акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою  Кабінету Міністрів України від  28.12.01 № 1767, підприємства щороку не пізніше 1 лютого  подають до відділень Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за формою, що затверджується наказом Мінпраці України за поданням Фонду   та погоджується з Держкомстатом.

Згідно з п. 3.3.3. Інструкції зі статистики чисельності працівників, зайнятих у народному господарстві України, затвердженої  наказом Міністерства статистики України № 171 від 07.07.95 за погодженням з Міністерством економіки України, Міністерством праці України, Міністерством фінансів України, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.08.95 за № 287/823 (далі Інструкція) середньооблікова чисельність працівників з початку року обчислюється шляхом підсумовування  середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку  року до звітного місяця включно та ділення одержаної суми на кількість місяців за період з початку року, тобто відповідно на 12.

Як вбачається зі звіту відповідача про зайнятість та працевлаштування інвалідів форми №10-ПІ (а.с.10) (звіт здано позивачу 11.04.06) на підприємстві відповідача середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу становила 250 чоловік, замість 10 інвалідів фактично у 2005 році  працювало 5 інвалідів, що є порушенням ст. 19 Закону №875.   

Стаття 20 Закону встановлює, що підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських  організацій  інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова   чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом,  передбаченим статтею  19  цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної  заробітної  плати  на відповідному  підприємстві,  установі,  організації,  у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце,  призначене  для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для  підприємств,  установ,  організацій, у тому числі підприємств,   організацій   громадських   організацій  інвалідів, фізичних   осіб,   на  яких  працює  від  8  до  15  осіб,  розмір адміністративно-господарських  санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві...

З урахуванням викладеного, позивач нарахував штрафні санкцій за порушення відповідачем нормативу робочих місць у 2005 році, тобто за 5 робочих місць, які не зайняті інвалідами, розмір штрафу склав 32144 грн. 00 коп. Розрахунок штрафу вірний, відповідачем заперечень на нього не подавалось.  

Пункт 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділення Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від  28.12.01 № 1767 ( далі – Порядок №1767), передбачає, що штрафні санкції сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

У разі несплати штрафних санкцій в установлений термін відділення Фонду вживають заходи щодо їх стягнення у судовому порядку                             (п. 11 вказаного Порядку).

Зазначені штрафні санкції відповідачем взагалі не сплачені, будь – які докази їх сплати у матеріалах справи відсутні.  

Щодо здійснення відповідачем необхідних заходів для працевлаштування інвалідів судова колегія Луганського апеляційного господарського суду на підставі наявних матеріалів встановила, що відповідачем належним чином не виконувались вимоги діючого законодавства стосовно даного питання.

Так, Положенням про робоче місце інвалідів і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.95 №314 передбачено, що підприємства розробляють заходи по створенню робочих місць для інвалідів, вносять їх в колективний договір, інформують центри зайнятості, місцеві органи соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів, а працевлаштування інвалідів здійснюється державною службою зайнятості, органами Мінсоцзахисту, місцевими радами народних депутатів, громадськими організаціями інвалідів з урахуванням побажань, стану здоров'я інвалідів, їхніх здібностей і професійних навичок відповідно до висновків МСЕК.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач належним чином не інформував ці органи про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів.

З довідок позивача (а.с.5,9) вбачається, що у 2005 році підприємство відповідача не надавало інформацією про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів та атестацію відповідних робочих місць не проводило.

З довідки Марківського міського центру зайнятості від 22.08.06 №19/04-504 вбачається, що у 2005 році підприємство не надавало звіти за формою 3-ПН з інформацією про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів, а також про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватись праця інвалідів (а.с.6).

Управлінням праці та соціального захисту населення Харківської районної державної адміністрації Луганської області (лист від 21.08.06 №671) зазначено, що у 2005 році підприємство відповідача не надавало інформацією про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інвалідів (а.с.7).

Положення про заходи щодо працевлаштування інвалідів до колективного договору відповідач не вносив.

Отже доводи скаржника, що він інформував державні органи про створення робочих місць для інвалідів не відповідає дійсності.

Надіслання двох листів – повідомлень (від 19.05.05 і від 01.06.06 – а.с.36,37) на адресу Марківського центру зайнятості про створення 5 робочих місць для інвалідів не може бути прийнято судовою колегією за належне виконання відповідачем свого обов'язку із забезпеченням 4 % нормативу, оскільки відповідач мав створити 10 відповідних місць та повідомляти центр зайнятості щомісячно по формі 3-ПН про вільні робочі місця. Даного обов'язку відповідач не виконав.

Не відповідають дійсності доводи скаржника про наявність атестації робочих місць для інвалідів, оскільки із наданих ним матеріалів (а.с.28-34) випливає, що атестація робочих місць для працевлаштування інвалідів за участю працівників МСЕК згідно до Постанови Кабінету Міністрів України №314 від 03.05.95 не проводилась.

Таким чином, вимоги позивача щодо стягнення з відповідача штрафних санкцій за нестворення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2005 році є обґрунтованими.

Доводи скаржника стосовно того, що в обґрунтування своїх вимог позивач не навів доказів про відмову відповідача у прийнятті на роботу інвалідів, які безпосередньо зверталися до нього або були направлені переліченими у ст.18 Закону органами, не можуть бути прийняті до уваги.

Відповідач не спростовував в судовому засіданні зазначених вище фактів.

Отже, матеріали справи свідчать про невиконання відповідачем обов'язку, передбаченого нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні, по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів. Відповідачем не вжито передбачені чинним законодавством заходи по забезпеченню працевлаштування інвалідів: відповідач не довів суду, що  у 2005 році підприємством розроблялись всі необхідні заходи по створенню робочих місць для інвалідів, вносились  в колективний договір, підприємство не інформувало центр зайнятості, місцевий орган соціального захисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інвалідів, проти чого сам відповідач не заперечує. Тобто доказів того, що відповідні робочі місця для інвалідів створені суду не надано.

Закон України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” не вимагає від підприємства відшукання інвалідів з метою їх працевлаштування, але, і Закон, і підзаконні нормативні акти (перелічені вище) передбачають обов'язок підприємства здійснити заходи для працевлаштування інвалідів (звітування та повідомлення органів соціального захисту та працевлаштування інвалідів, атестація робочих місць, наявність в колективному договорі норм щодо захисту даної категорії робітників, в тому числі стосовно забезпечення їх робочими місцями тощо).

Враховуючи викладене, судова колегія дійшла висновку, що оскаржувана постанова місцевого господарського суду прийнята з додержанням норм матеріального та процесуального права та відповідає обставинам справи.

Підстав для скасування або зміни постанови не вбачається.

Відповідно до вимог ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати за апеляційною скаргою підлягають віднесенню на її заявника – Товариство з обмеженою відповідальністю „Мирне”, с. Караван – Солодкий, Марківський район, Луганської області.

У судовому засіданні 21.12.06 були оголошені лише вступна та резолютивна частини даної ухвали.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 167, 195, 196, 200, п. 1 ч. 1 ст. 198, п. 1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 254, п.6 Розділу VІІ „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, Луганський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів

У Х В А Л И В :

1.          Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю „Мирне”, с. Караван – Солодкий, Марківський район, Луганської області, від 28.11.06 №217 на постанову господарського суду Луганської області від 31.10.06 по справі №1/435ад залишити без задоволення.

2.          Постанову господарського суду Луганської області від 31.10.06 по справі №1/435ад залишити без змін.

3. Судові витрати за подання апеляційної скарги покласти на скаржника.

Ухвала Луганського апеляційного господарського суду від 21.12.06 по справі №1/435ад відповідно до ст. ст. 103, 160, 167 Кодексу адміністративного судочинства України виготовлена у повному обсязі 26.12.06.

Відповідно до ч.5 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала суду апеляційної інстанції за наслідками перегляду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку згідно ч. 2 ст. 212 Кодексу адміністративного судочинства України протягом одного місяця після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції.   

Головуючий суддя                                                             О.Є. Медуниця

Суддя                                                                                 Т.М. Баннова

Суддя                                                                                   К.І. Бойченко

СудЛуганський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення21.12.2006
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу339491
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/435ад

Ухвала від 15.12.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Ухвала від 07.12.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Ухвала від 30.11.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Ухвала від 21.12.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Медуниця О.Є.

Ухвала від 31.10.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Зюбанова Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні