Постанова
від 03.10.2013 по справі 810/4767/13-а
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 жовтня 2013 року 810/4767/13-а

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спиридонової В.О., за участю секретаря судового засідання Тятькова І.А., представника позивача Зінкевича Д.В., представника відповідача Вештебей О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві адміністративну справу за позовом Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до комунального підприємства «СВІТАНОК 2000» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

ВСТАНОВИВ:

05.09.2013 до Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - Позивач) до комунального підприємства «СВІТАНОК 2000» (далі - Відповідач, Підприємство) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в загальній сумі 6718,36 грн., в тому числі адміністративно-господарські санкції - 6538,89 грн., пеня - 179,47 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Відповідачем в порушення статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», у 2012 році не виконано норматив по створенню робочих місць та не забезпечено працевлаштування особи, якій встановлена група інвалідності, у зв'язку з чим позивач, враховуючи приписи статті 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», визначив Відповідачеві суму адміністративно-господарських санкцій та пені.

Представник Позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав.

В судовому засіданні представник Відповідача проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на адміністративний позов, в яких, зокрема, послався на відсутність у Підприємства коштів у зв'язку зі збитковістю останнього та наявності заборгованості з виплати заробітної плати.

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов наступних висновків.

Згідно з довідкою з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій АА №808779 від 18.03.2013, комунальне підприємство «СВІТАНОК 2000», код за ЄДРПОУ 31254835, зареєстроване як суб'єкт господарювання 24.11.2000 Києво-Святошинською районною державною адміністрацією Київської області.

12.02.2013 Відповідачем до Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів подано звіт форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік (далі - Звіт), згідно якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу у 2012 році на Підприємстві становила 9 осіб. Рядки Звіту 02 (середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність) та 03 (кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідачем відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні») не заповнені.

Також в Звіті Підприємством самостійно визначено суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (рядок 06) в розмірі 6541,00 грн.

Згідно з розрахунком, наданим Позивачем, за порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів Відповідач зобов'язаний сплатити на користь Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції в розмірі 6538,89 грн. та пеню в розмірі 179,47 грн., що разом становить 6718,36 грн.

Суму адміністративно-господарських санкцій та пені Відповідач добровільно не сплатив, тому Позивач звернувся до суду про стягнення сум вказаної заборгованості.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам суд виходить з наступного.

Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 №1434, передбачено, що Фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому, здійснює контроль за виконанням підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами і організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого Законом України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

Статтею 43 Конституції України задекларовано право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Виконання та реалізація зазначеної конституційної норми забезпечується законами України, підзаконними актами та актами ненормативного характеру, які встановлюють механізм реалізації права на працю.

Статтею 92 Конституції України, серед іншого, встановлено, що основи соціального захисту визначаються виключно законами України.

Відповідно до частини восьмої статті 69 Господарського кодексу України підприємство з правом найму робочої сили забезпечує визначену відповідно до закону кількість робочих місць для працевлаштування, зокрема інвалідів. Відповідальність підприємства за невиконання даної вимоги встановлюється законом.

Спеціальним законом, який визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними здібностями і інтересами, є Закон України від 21.03.1991 №875-ХІІ «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» (далі - Закон України №875-ХІІ).

Статтею 6 Закону України № 875-XII визначено, що захист прав, свобод і законних інтересів інвалідів забезпечується в судовому або іншому порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини першої статті 17 Закону України №875-ХІІ, з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом. Право інвалідів на працю, їх працевлаштування реалізується шляхом створення спеціального робочого місця, адаптацією основного і додаткового обладнання, технічного оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежених можливостей інваліда.

Статтею 18 Закону України №875-ХІІ встановлено обов'язок для підприємств, установ та організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою статті 19 Закону України №875-ХІІ, і забезпечують працевлаштування інвалідів.

Згідно з частиною першою статті 19 Закону України №875-ХІІ для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до статті 20 Закону України №875-ХІІ підприємства (об'єднання), установи і організації незалежно від форми власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим частиною першою статті 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.

Частиною другою статті 20 Закону України №875-ХІІ передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Як було зазначено вище, згідно Звіту форми № 10-ПІ про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік середньооблікова кількість штатних працівників Підприємства становить 9 осіб, однак жодної особи із встановленою групою інвалідності за звітний період працевлаштовано не було.

Відповідно до пунктів 2, 4 Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрі України від 31.01.2007 №70, роботодавці сплачують суму адміністративно-господарських санкцій відділенням Фонду соціального захисту інвалідів за місцем їх реєстрації як юридичних осіб до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, а порушення строків сплати суми адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені у розмірі 120 відсотків річних облікової ставки національного банку України за кожний календарний день прострочення.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовували доводи Позивача, Відповідачем суду не надано.

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, беручи до уваги ту обставину, що Відповідачем не дотримано вимог, встановлених частиною першою статті 19 Закону України №875-ХІІ, суд дійшов висновку, що він зобов'язаний сплатити до Фонду соціального захисту інвалідів штрафні санкції та пеню у розмірі, визначеному законодавством.

Враховуючи, що суму заборгованості до державного бюджету у розмірі 6718,36 грн. Відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 11, 14, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 254 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з комунального підприємства «СВІТАНОК 2000» (код ЄДРПОУ 31254835) на користь Київського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції та пеню у загальному розмірі 6718 (шість тисяч сімсот вісімнадцять) грн. 36 коп.

Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядку, встановленому статтями 185-187 КАС України, шляхом подання апеляційної скарги через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Спиридонова В.О.

Дата виготовлення і підписання повного тексту постанови - 07 жовтня 2013 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.10.2013
Оприлюднено09.10.2013
Номер документу33958689
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4767/13-а

Постанова від 03.10.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

Ухвала від 06.09.2013

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Спиридонова В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні