Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
(в порядку скороченого провадження)
24 вересня 2013 року Справа №811/2867/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Момонт Г.М., розглянув у порядку скороченого провадження в м. Кіровограді адміністративну справу
за позовом : Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області
до відповідача : Приватного підприємства «Паритет Сервіс»
про застосування заходів реагування.
Державна екологічна інспекція у Кіровоградській області звернулася з позовом до Приватного підприємства «Паритет Сервіс» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Приватного підприємства «Паритет Сервіс», а саме: повністю зупинити виконання робіт Приватним підприємством «Паритет Сервіс» з експлуатації стаціонарного джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря - котла опалювального НАВІТАТ 23 Е - 23 SE до отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач здійснює свою діяльність з порушенням вимог природоохоронного законодавства, оскільки у нього відсутній дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелом - котлом опалювальним НАВІТАТ 23 Е - 23 SE.
Відповідачем копію ухвали про відкриття скороченого провадження отримано 11.09.2013 року (а.с.75).
23.09.2013 р. відповідачем до суду подано заперечення на позовну заяву відповідно до змісту якого позовні вимоги ним не визнаються у повному обсязі, оскільки ПП «Паритет Сервіс» виконано всі умови, передбачені Порядком проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, з метою отримання відповідного дозволу. Також відповідач вказує, що в період з 15.04.2013 р. та до даного часу котел опалювальний НАВІТАТ 23 Е - 23 SE не використовується, оскільки його використання можливе лише в опалювальний сезон (з 15 жовтня до 15 квітня).
Дослідивши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд, -
ВСТАНОВИВ:
26 березня 2013 року Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області відповідно до наказу №169 від 19.03.2013 р. (а.с.26) та направлення №295/13 від 19.03.2013 р. (а.с.27) проведено планову перевірку ПП «Паритет Сервіс» щодо дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, за результатами якої складено акт №07-65, висновками якого, зокрема, встановлено відсутність дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на стаціонарне джерело - опалювальний котел (а.с.28-40).
27 березня 2013 року Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області винесено припис №47 від 27.03.2013 р., яким ПП «Паритет Сервіс» зобов'язано, зокрема, оформити дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на стаціонарні джерела викидів (а.с.41-42). Зазначений припис відповідачем одержано 28.02.2013 р., що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.43).
28 серпня 2013 року Державною екологічною інспекцією у Кіровоградській області відповідно до наказу №545 від 27.08.2013 р. (а.с.44) та направлення №1180/13 від 27.08.2013 р. (а.с.27) проведено позапланову перевірку ПП «Паритет Сервіс» щодо виконання припису від 27.03.2013 р., за результатами якої складено акт №07-198, висновками якого, зокрема, встановлено не оформлення дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на стаціонарне джерело викидів (котел опалювальний НАВІТАТ 23 Е - 23 SE) та не проведено інвентаризацію джерел викидів (а.с.46-56).
Позивач вказує, що плановою та позаплановою перевірками встановлено здійснення ПП «Паритет Сервіс» діяльності з порушенням вимог природоохоронного законодавства з огляду на відсутність у нього дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелом - котлом опалювальним НАВІТАТ 23 Е - 23 SE.
У відповідності до абз.2 ч.1 ст.1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого указом Президента України від 13.04.2011 р. №454/2011, Державна екологічна інспекція України (Держекоінспекція України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України.
Згідно з п.1 Положення про державну екологічну інспекцію в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 04.11.2011 р. №429 (далі за текстом - Положення) Державна екологічна інспекція в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - Держекоінспекція) є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, який діє у складі Держекоінспекції України і їй підпорядковується. На підставі пп.«г» п.4.2 Положення, Держекоінспекція відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами-нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря щодо : виконання запланованих і затверджених загальнодержавних, галузевих або регіональних природоохоронних програм; наявності та додержання дозволів на викиди забруднюючих речовин ; забезпечення безперебійної ефективної роботи і підтримання у справному стані споруд, устаткування та апаратури для очищення викидів і зменшення рівнів впливу фізичних та біологічних факторів; додержання нормативів у галузі охорони атмосферного повітря; додержання екологічних показників нафтопродуктів (бензину автомобільного та дизельного палива), які реалізуються шляхом оптової та роздрібної торгівлі суб'єктами господарювання; порядку здійснення діяльності, спрямованої на штучні зміни стану атмосфери і атмосферних явищ у господарських цілях; надання своєчасної, повної та достовірної інформації про стан атмосферного повітря, визначення видів і обсягів забруднюючих речовин, що викидаються в атмосферне повітря.
Відповідно до ч.7 ст.7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно з ч.5 ст.4 вказаного Закону повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
У відповідності до абз.2 ч.1 ст.10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 р. №2707-ХІІ (далі за текстом - Закон), підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.
Згідно з абз.6, 13 ч.1 ст.1 Закону викид - надходження в атмосферне повітря забруднюючих речовин або суміші таких речовин; джерело викиду - об'єкт (підприємство, цех, агрегат, установка, транспортний засіб тощо), з якого надходить в атмосферне повітря забруднююча речовина або суміш таких речовин.
Як встановлено судом, опалення приміщення адміністративної будівлі відповідача здійснюється за допомогою котла «Hermann Habitat» НАВІТАТ 23 Е - 23 SE, тепловою потужністю 23,7 кВт (а.с.57, 67).
Зі змісту п.1.6 Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, затвердженої наказом Мінприроди України №108 від 09.03.2006 р., встановлено, що склад Документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, залежить від ступеня впливу об'єкта на забруднення атмосферного повітря. Об'єкти, для яких розробляють Документи, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, розподіляються на три групи, зокрема:
а) перша група - об'єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування;
б) друга група - об'єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися найкращі доступні технології та методи керування;
в) третя група - об'єкти, які не входять до першої та другої груп.
Відповідно до письмової інформації Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області стаціонарне джерело викиду ПП «Паритет Сервіс» - котел опалювальний НАВІТАТ 23 Е - 23 SE потужністю 23,7 кВт відноситься до третьої групи об'єктів - стаціонарні джерела викидів загальна сумарна потужність яких менше 50 МВт і які не взяті на державний облік (а.с.76-78).
Згідно з ч.5 ст.11 Закону викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
У запереченнях на позовну заяву відповідач вказує, що ним виконано усі умови, передбачені Порядком проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 р. №302, однак, зі змісту заперечень встановлено, що на даний час відповідний дозвіл ПП «Паритет Сервіс» не отримано.
З огляду на зміст ст.12 Закону господарська чи інші види діяльності, пов'язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що використання стаціонарного джерела викидів без наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря заборонено Законом України «Про охорону атмосферного повітря», а тому діяльність щодо використання такого джерела викидів відповідно до ст.12 зазначеного Закону може бути тимчасово заборонена (зупинена).
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оскільки відповідачем не надано доказів наявності у нього дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, то роботи щодо експлуатації стаціонарного джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря - котла опалювального НАВІТАТ 23 Е - 23 SE підлягають зупиненню до отримання відповідного дозволу.
При цьому суд зауважує, що посилання відповідача, як на підставу для відмови в задоволенні позовних вимог, на ту обставину, що котел опалювальний НАВІТАТ 23 Е - 23 SE ним не використовується, оскільки не розпочався опалювальний сезон є необґрунтованим.
Так, відповідно до п.5 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 рішення про початок та закінчення опалювального сезону приймається виконавчими органами відповідних сільських, селищних та міських рад або місцевими державними адміністраціями виходячи з кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації, нормами санітарного законодавства та іншими нормативними документами.
Таким чином, з огляду на функціональне призначення котла опалювального НАВІТАТ 23 Е - 23 SE він може використовуватися ПП «Паритет Сервіс» у випадку початку опалювального сезону.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної екологічної інспекції у Кіровоградській області підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст.86, 94, 158-163, 167, 183 2 , 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Застосувати відносно Приватного підприємства «Паритет Сервіс», код ЄДРПОУ 32324756 (25013, м. Кіровоград, вул. Тореза, 25-а) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: повністю зупинити виконання Приватним підприємством «Паритет Сервіс» робіт з експлуатації стаціонарного джерела утворення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря - котла опалювального НАВІТАТ 23 Е - 23 SE до отримання Приватним підприємством «Паритет Сервіс» дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Постанова суду підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Г.М. Момонт
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2013 |
Оприлюднено | 08.10.2013 |
Номер документу | 33969070 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Г.М. Момонт
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні