Ухвала
від 02.10.2013 по справі 22-ц/796/11161/2013
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

03680 м. Київ, вул. Солом'янська, 2-а,

факс 284-15-77 e-mail: inbox@kia.court.gov.ua

Справа № 22-ц/796/11161/2013 Головуючий у першій інстанції - Пятничук І.В.

Доповідач - Оніщук М.І.

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

2 жовтня 2013 року колегія суддів Судової палати з розгляду цивільних справ Апеляційного суду міста Києва в складі:

головуючого судді Оніщука М.І.,

суддів Українець Л.Д., Шебуєвої В.А.,

при секретарі Сливка А.В.,

за участю:

позивача ОСОБА_2,

відповідача ШпортК.О.,

представника відповідача ШелестІ.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Святошинського районного суду м. Києва від 3 липня 2013 року по цивільній справі за позовом ОСОБА_2 до Голови правління Житлово-будівельного кооперативу «Арматурщик» Шпорт КатериниОлексіївни про визнання незаконними дій щодо встановлення тарифу за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і зобов'язання провести його перерахунок,

В С Т А Н О В И Л А:

У лютому 2013 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Голови правління ЖБК «Арматурщик» Шпорт К.О. в якому просив суд постановити рішення, яким визнати незаконними дії виконавця послуг Шпорт К.О., скасувати запроваджений виконавцем послуг тариф на оплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкової території, введений в дію 01.06.2009, зобов'язати Шпорт К.О. зробити перерахунок за період з 01.06.2009 по 01.01.2013 у сумі 2808 грн.

Свої вимоги обґрунтовував тим, що відповідно до статуту ЖБК «Арматурщик» він є споживачем житлово-комунальних послуг, які повинен сплачувати, а виконавець послуг Шпорт К.О, нараховувати відповідно до тарифу, встановленого правлінням та ревізійною комісією та затвердженого на загальних зборах. Починаючи з 01.06.2009 йому як споживачу почали надходити розрахунки на оплату житлово-комунальних послуг, в яких міститься інший тариф, ніж передбачений раніше. Вважає, що такі дії є незаконними, оскільки відповідно до п. 2 ч. 2 постанови КМУ від 20.05.2009 № 520 виконавець послуг доводить розрахунок тарифів до відома споживачів послуг шляхом проведення щодо кожного будинку громадських слухань і затверджується на загальних зборах кооперативу згідно ст. 15 п. 4 Закону України «Про кооперацію» та п. 2 ст. 53 статуту кооперативу. Однак, в даному випадку такі процедури проведені не були. Мешканці будинку АДРЕСА_1 не брали участі в обговоренні тарифної політики виконавця послуг Шпорт К.О., а були поставлені перед фактом підвищення тарифів. Договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, в якому були б визначені не лише обов'язки мешканців на оплату цих послуг, а й обсяги послуг, їх якість, відповідальність за їх виконання з позивачем укладений не був. Оскільки, даний тариф був включений до загального рахунку на оплату квартирної плати та комунальних послуг, це змушувало позивача здійснювати оплату належної йому квартири разом з цим тарифом протягом періоду з 01.06.2009 по 01.01.2013 і за цей період було сплачено 2808 грн.

Рішенням Святошинського районного суду м. Києва від 03.07.2013 в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі позивач, посилаючись на неповне дослідження судом матеріалів справи просить рішення скасувати та ухвалити нове про задоволення позову. Вважає, що суд першої інстанції дійшов неправомірного висновку про те, що позивачем не надано суду доказів щодо не належної якості наданих послуг, оскільки в розрахунках закладені послуги, яких в будинку не повинно бути і немає. Також суд дійшов неправомірного висновку про те, що тарифи вставнолені у відповідності з вимогами закону.

В судовому засіданні позивач підтримав апеляційну скаргу з викладених в ній підстав та просив її задовольнити.

Відповідач та представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення апеляційної скарги заперечували за її безпідставністю та необґрунтованістю і просили рішення суду залишити без змін, оскільки воно постановлено з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Заслухавши доповідь судді, вислухавши пояснення осіб, які з'явились в судове засідання, вивчивши та дослідивши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість рішення в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 303 ЦПК України під час розгляду справи в апеляційному порядку апеляційний суд перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги та вимог, заявлених в суді першої інстанції.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що при нарахуванні платежів відповідачем застосовувались чинні тарифи, що діяли на час нарахування оплати і споживання послуг. Крім того, позивачем не надано суду доказів щодо не належної якості наданих послуг.

Вказаний висновок суду є законним і обґрунтованим, з огляду на наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, що позивач проживає та зареєстрований в АДРЕСА_2, тобто користується комунальними послугами за вказаною адресою.

Обслуговування будинку, в якому знаходиться квартира позивача та його прибудинкових територій, віднесено до ЖБК «Арматурщик», що утворений мешканцями будинку та здійснює свою діяльність на підставі статуту.

Відповідно до довідки АБ №617070 з Єдиного державного реєстру підприємств організацій України, зареєстровано ЖБК «Арматурщик» ідентифікаційний код 24075729 зареєстровано в АДРЕСА_1, керівник кооперативу - Шпорт Катерина Олексіївна.

Згідно до положень ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належать, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529.

Зазначеним нормативним актом передбачено, що порядок формування тарифів поширюється на суб'єкти господарювання всіх форм власності, які надають послуги (виконавці), суб'єкти господарювання всіх форм власності, що спеціалізуються на виконанні окремих послуг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями (субпідрядники), органів місцевого самоврядування, власників житлових будинків (гуртожитків), власників (наймачів) квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках).

В свою чергу п. 2 розпорядження Київської міської державної адміністрації від 31.08.2009 №979 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» з відповідними доповненнями та змінами, ЖБК, ОСББ та іншим балансоутримувачам жилих будинків, що не відносяться до комунальної форми власності зобов'язано подати відповідні розрахунки тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та результати громадських слухань, оформлених письмово в установленому законом порядку для встановлення тарифів по цих будинках до Головного управління з питань цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Крім того, за п. 11, при перерахунку тарифів з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій необхідно подати до вищезазначеного органу відповідні розрахунки та результати громадських слухань.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до протоколу № 3 від 20.07.2009 засідання членів правління та проведення громадських слухань, дані слухання були проведені з порядком денним - формування нових тарифів на послуги з утримання будинку та прибудинкової території ЖБК «Арматурщик», згідно протоколу затверджено тарифний розрахунок по фактичним витратам 2,29 грн. за 1 кв.м. загальної площі квартири, передати в ГІОЦ даний перелік фактичних витрат для розрахунку і для погодження в управління цінової політики. За підтримання даного питання проголосували 129 осіб з 130 присутніх.

Відповідно до листа ЖБК «Арматурщик» № 41 від 22.07.2009 Начальнику головного управління цінової політики правлінням ЖБК направлено на погодження тарифу на послуги з утримання будинку та прибудинкової території для будинку АДРЕСА_1.

Відповідно до листа КП ГІОЦ, 16.07.2009 виконано розрахунок згідно порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з використанням програмного забезпечення, розробленого ТОВ «Проблемний інститут нетрадиційних енерготехнологій та інжинірингу» та показників фактичних витрат, отриманих від ЖБК «Арматурщик».

Розпорядженням № 1292 від 17.11.2009 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій» погоджено тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надаються житлово-будівельними кооперативами, об'єднаннями співвласників багатоквартирних будинків, іншим балансоутримувачами жилих будинків, уповноваженими ними особами або управителями жилих будинків по кожному будинку окремо, що додаються.

Таким чином, будинок забезпечений такими комунальними послугами як централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення. газо- та електропостачання, централізоване опалення та здійснюються через відповідні комунальні та приватні підприємства.

Послугами з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо, а також послугами з управління будинком, (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо) та послугами з ремонту приміщень, будинків, споруд будинок також забезпечений, такі послуги надаються співробітниками ЖБК «Арматурщик» у відповідності до вимог ЗУ «Прожитлово-комунальні послуги», на підтвердження чого представником ЖБК «Арматурщик» були надані відповідні копії розрахунків витрат ЖБК, звіту про утримання будинку, тощо.

ЖБК «Арматурщик» як виконавець, виробник житлово-комунальних послуг та як балансоутримувач будинку, в якому розташована квартира позивача формував, погоджував та виставляв до оплати мешканцям будинку рахунки за оплату наданих послуг. При цьому, при здійсненні такого формування рахунків ЖБК «Арматурщик» зобов'язаний враховувати вимоги відповідних профільних розпоряджень органів місцевого самоврядування, в даному випадку Київської міської державної адміністрації, щодо встановлення вартості таких послуг.

Згідно положень ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», обов'язок по сплаті за обслуговування і ремонт будинку, комунальні та інші послуги покладається на власника, наймача, орендаря житлового приміщення.

Хоча жодних договорів між сторонами укладено не було, у правовідносинах, що склались вбачаються обопільні договірні стосунки, в яких позивач виступає споживачем послуг, а відповідач виробником та виконавцем. Позивач отримував комунальні послуги та сплачував рахунки за їх отримання.

В судовому засіданні суду апеляційної інстанції позивач стверджував, що відповідач ухилявся від укладення договору про споживання житлово-комунальних послуг, утримання будинку та прибудинкової території, але позивачем не надано підтвердження, що відповідачу направлявся для підписання договір по надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення, і на утримання будинку та прибудинкової території, який би відповідач не підписав, не погоджуючись з умовами договору, що є його правом.

Позивачем споживались послуги, що надавались відповідачем, що свідчить про приєднання до договору на тих же умовах, на яких споживають комунальні послуги і всі інші споживачі.

Посилання позивача на некоректність відмови суду першої інстанції у перерахунку плати за житлово-комунальні послуги є недоведеними, оскільки відповідачем застосовувались при нарахуванні платежів чинні тарифи, що діяли на час нарахування оплати і споживання послуг.

Чинність тарифів підтверджується протоколом № 3 від 20.07.2009 засідання членів правління та проведення громадських слухань, та розпорядженням № 1292 від 17.11.2009 «Про погодження тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій».

У зв'язку з вищевикладеним, колегія суддів вважає безпідставними та необґрунтованими доводи викладені в апеляційній скарзі про порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права. При цьому слід зазначити, що наведені доводи апеляційної скарги були предметом дослідження в суді першої інстанції, висновків суду не спростовують та на законність рішення не впливають.

Отже, суд першої інстанції повно та всебічно розглянув справу, надав всім доводам сторін належну правову оцінку, оцінив належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності та постановив законне, правильне по суті і справедливе рішення.

Відповідно до ст. 308 ЦПК України апеляційний суд відхиляє апеляційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, при цьому, не може бути скасоване правильне по суті і справедливе рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Отже, оскільки при апеляційному розгляді справи порушень норм матеріального і процесуального права, які є підставою для скасування судового рішення, в справі не виявлено, колегія суддів приходить до висновку про відхилення апеляційної скарги та залишення рішення суду без змін.

Враховуючи викладене, керуючись, ст.ст. 218, 303, 304, 305, 307, 308, 313-315, 317, 319 ЦПК України, колегія суддів -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 - відхилити .

Рішення Святошинського районного суду м. Києва від 3 липня 2013 року - залишити без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та протягом двадцяти днів може бути оскаржена до Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

Головуючий

Судді

СудАпеляційний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено09.10.2013
Номер документу33969269
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —22-ц/796/11161/2013

Ухвала від 02.10.2013

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Оніщук Максим Іванович

Ухвала від 27.08.2013

Цивільне

Апеляційний суд міста Києва

Оніщук Максим Іванович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні