2-24/14331-2006А
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Ухвала
Іменем України
22 грудня 2006 року
Справа № 2-24/14331-2006А
Севастопольський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Градової О.Г.,
суддів Голика В.С.,
Дугаренко О.В.,
секретар судового засідання Фоменко В.М.
за участю представників сторін:
позивача: не з'явився,
відповідача: не з'явився,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у місті Ялта Автономної Республіки Крим на постанову господарського суду Автономної Республіки Крим (суддя Колосова Г.Г.) від 9 жовтня 2006 року по справі № 2-24/14331-2006А
до Державної податкової інспекції у місті Ялта Автономної Республіки Крим (вул. Васильєва, 16,Ялта,98600)
про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до господарського суду з позовом (з урахуванням уточнень) про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення про визначення Ялтинській філії позивача податкового зобов'язання з податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів зі штрафними санкціями у загальній сумі 4.668,30грн.
Позов обґрунтований тим, що філія позивача правильно, за встановленою на той час законодавством ставкою податку, самостійно визначила собі податкове зобов'язання з податку з власників транспортних засобів за 2005 рік, підстав для надання уточнюючого розрахунку не було, збільшення ставки податку відбулося у подальшому –з 31 березня 2005 року, але закон не має зворотної сили.
При розгляді позову судом першої інстанції встановлено, що філія позивача 20 січня і 8 лютого 2005 року надала до податкового органу розрахунки податку з власників транспортних засобів, визначив себе податкове зобов'язання за ставками податку до набрання 31 березня 2005 року чинності змін до закону стосовно збільшення ставок податку. Податковим органом донарахований філії позивача податок за новими ставками за 2-4 квартали 2005 року.
Постановою господарського суду позов задоволено, визнано нечинним податкове повідомлення-рішення, з Державного бюджету України на користь позивача стягнуто 3,40грн. державного мита.
Постанова мотивована тим, що на час самостійного визначення платником податку податкового зобов'язання філія позивача правильно застосувала ставки податку, а тому у податкового органу не було підстав вважати, що податкове зобов'язання занижено, закон про збільшення ставок податку набрав чинності після подання декларації, він зворотної сили не має, а зміна податків можлива не пізніше, ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року, і застосовуються з початку нового бюджетного року.
Не погодившись з судовим рішенням, відповідач надав апеляційну скаргу, якою просить постанову місцевого господарського суду скасувати, у позові відмовити, вважаючи судове рішення прийнятим з порушенням норм матеріального права, при неповному з'ясуванні обставинам, що мають значення для справи.
Заперечень на апеляційну скаргу не надійшло.
У судовому засіданні з 19 до 22 грудня 2006 року оголошувалася перерва, представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, представник позивача зі скаргою не погодився тому, що філія позивача на час надання розрахунку податку діяла відповідно до вимог діючого законодавства, у тому числі при застосування ставок податку.
На підставі статей 184, 195, 196, 198 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційний господарський суд витребував додаткові докази (а.с. 125-128), розглянув справу і встановив наступне.
1 серпня 2006 року першим заступником керівника Державної податкової інспекції у місті Ялта на підставі акту перевірки №1710\23-0\03448422\115 від 21 липня 2006 року прийнято податкове повідомлення-рішення №000791701\0 про визначення філії „Ялтинський дорожно-експлуатаційної ділянки” дочірнього підприємства „Кримавтодор” (код 03448422) податкового зобов'язання з податку з власників транспортних засобів та самохідних машин і механізмів у сумі 3.334,50грн. і застосування штрафних санкцій –1.333,80грн., усього 4.668,30грн. (а.с. 7).
З вказаного акту перевірки і довідки до нього вбачається, що вказана філія без права юридичної особи взята на податковий облік з 10 квітня 1995 року, у період, що перевірявся (1 січня 2005 року –31 березня 2006 року) суб'єкт господарювання був платником прибуткового, комунального, земельного податків, збору за забруднення навколишнього природного середовища та консолідованого податку на прибуток і податку на додану вартість. Підприємство 20 січня 2005 року надало до податкового органу розрахунок податку з власників транспортних засобів за 2005 рік, яким самостійно визначило податкові зобов'язання щоквартально, але за 2-4 квартали 2005 року занижена ставка податку, що привело до несплати податку у сумі 1.111,50грн. за кожний квартал (а.с. 8-18, 40-48).
З розрахунків податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за 2005 рік вбачається, що філія позивача подала такі розрахунки до податкового органу 20 січня і 8 лютого 2005 року, визначив податкове зобов'язання у загальній сумі 12.109грн. (поквартально –по 3.028грн.) за існуючими на той час ставками податку (а.с. 60-63, 68-69).
Згідно з Законом України „Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України” N2505-IV від 25 березня 2005 року, який набрав чинності з 31 березня 2005 року, частина 1 статті 3 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” N1963-XII від 11 грудня 1991 року була викладена у новій редакції. Відповідно до цих змін збільшені ставки податку.
Підпункт „б” підпункту 4.2.2 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” N2181-III від 21 грудня 2000 року (зі змінами на час прийняття податкового повідомлення-рішення, далі Закон України N2181-III) встановлює обов'язок контролюючого органу самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Як вказано вище, на час подання філією позивача податкової декларації податкові зобов'язання були визначені за встановленими законом ставками. А тому у податкового органу не було підстав вважати, що у податковій декларації занижені податкові зобов'язання.
Крим того, відповідно до статті 1 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів” N1963-XII від 11 грудня 1991 року (зі змінами на час подання розрахунків і прийняття податкового повідомлення-рішення, далі Закон України N1963-XII) платниками податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є підприємства, установи та організації, які є юридичними особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні особи), які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби, які відповідно до статті 2 цього Закону є об'єктами оподаткування.
Зі Статуту дочірнього підприємства „Кримавтодор” і Положення філії „Ялтинської ДЕД”, довідок про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, наказу про створення філії (а.с. 19-28, 125) вбачається, що філія, якої відповідач визначив податкове зобов'язання, не є юридичної особою, а тому відповідно до закону не може бути платником вказаного податку.
Також зі свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів вбачається, що транспортні засоби зареєстровані не за філією, а за юридичною особою –дочірнім підприємством „Кримавтодор” (а.с. 126-128).
Стосовно доводів позивача про не можливість застосування закону, що набрав чинності після надання декларації, а саме Закону України „Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2005 рік" та деяких інших законодавчих актів України” N2505-IV від 25 березня 2005 року, яким викладена нова редакція статті 3 Закону України „Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів", апеляційний господарський суд вважає, що відповідність цього Закону №2505-IV іншім законам України, у тому числі Закону України „Про систему оподаткування” не є компетенцією господарських судів.
На підставі вказаного, апеляційний господарський суд дійшов до висновку про те, що податковим органом прийнятий акт ненормативного характеру з порушенням вказаних законів України, що відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України є підставою для визначення такого акту нечинним, а тому місцевим господарським судом постанова прийнята без порушення вказаних норм матеріального права, при повному з'ясуванні обставин, що мають значення для справи, інших підстав для скасування (зміни) судового рішення не має, апеляційна скарга необгрунтована та задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 24, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у місті Ялта Автономної Республіки Крим залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Автономної Республіки Крим від 9 жовтня 2006 року у справі №2-24/14331-2006 залишити без змін.
Ухвала набирає законну силу з моменту проголошення.
Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з моменту проголошення.
Головуючий суддя О.Г. Градова
Судді В.С. Голик
О.В. Дугаренко
Суд | Севастопольський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 340230 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Севастопольський апеляційний господарський суд
Голик В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні