Постанова
від 19.09.2013 по справі 801/7673/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 вересня 2013 р. 13 годин 35 хвилин Справа №801/7673/13-а

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Москаленка С.А., за участю секретаря судового засідання Токарєвої Є.В., представника позивача - ОСОБА_1, довіреність №1574 від 11.10.2012р., представника відповідача - Кондратьєвої Н.М., довіреність №02/01-13/472 від 21.08.13 р., третьої особи - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за адміністративним позовом ОСОБА_4

до Реєстраційної служби Ленінського районного управління юстиції Автономної Республіки Крим,

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство Вега А»

про визнання протиправними дій та спонукання до виконання певних дій,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 звернувся до Окружного адміністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Реєстраційної служби Ленінського районного управління юстиції АР Крим, треті особи, які не заявляють смостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3, Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство Вега А», про визнання протиправним і скасування запису державного реєстратора Ленінської районної державної адміністрації Автономної Республіки Крим від 11.02.2013р. №11291070013000517 про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців змін щодо керівник Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство Вега А», зобов'язати відповідача відновити в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців попередні відомості щодо керівника Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство Вега А» та відомості про керівника, які обліковувалися в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців до внесення державним реєстратором Ленінської районної державної адміністрації АР Крим запису від 11.02.2013р. №11291070013000517.

Позовні вимоги вмотивовані тим, що відповідачем протиправно було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців запис про те, що ОСОБА_4 є керівником Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство Вега А», тоді як позивач заяви про призначення його на посаду керівника товариства не писав, про загальні збори учасників повідомлений не був, участь у них не брав. Оскільки позивач є засновником ТОВ «Виробничо комерційне підприємство Вега А» з часткою у статутному капіталі в розмірі 55 відсотків, відтак загальні збори без його участі, якщо такі били та на них були прийняті рішення про призначення позивача керівником товариства, є неповноважними. Таким чином, за відсутності правових підстав відповідач не мав право вносити до реєстру відомості про зміну керівника ТОВ «Виробничо комерційне підприємство Вега А», а відомості у Єдиному державному реєстрі є недостовірними.

Представник позивача у судовому засіданні на задоволенні позовних вимог наполягав з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях на позов, в яких зазначив, що для внесення до ЄДР відповідних змін ОСОБА_3 були подані усі передбачені законодавством документи, які відповідали ст.8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а відтак у державного реєстратора були відсутні правові підстави для відмови у внесенні змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_3 у судовому засіданні пояснив, що проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначив, що він мав право приймати рішення та подавати документи державному реєстратору для внесення до ЄДР змін щодо керівника ТОВ «Виробничо комерційне підприємство Вега А».

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство «Вега А» є юридичною особою, зареєстрованою Ленінською районною державною адміністрацією 27.12.2006р. реєстраційний №11291020000000517, код ЄДРПОУ 34787616, що підтверджується витягом із ЄДР(а.с.8-10).

Засновниками ТОВ «Виробничо комерційне підприємство «Вега А» є ОСОБА_3, з розміром внеску у статутний капітал у розмірі - 18000грн. та ОСОБА_4, з розміром внеску у статутний капітал 22 000грн., що складає 55 та 45 відсотків відповідно.

11.10.2012року ОСОБА_4 направлена до керівних органів ТОВ «ВКП «Вега А» нотаріально посвідчена заява про вихід зі складу засновників ТОВ «Виробничо комерційне підприємство «Вега А» із виплатою йому вартості його частки у статутному капіталі(а.с.12).

Вказана заява була надіслана рекомендованим листом із описом вкладення на адресу другого засновника - ОСОБА_3 та копія заяви була направлена державному реєстратору Ленінської райдержадміністрації(а.с.13).

Окрім того, позивач листом від 04.01.2013р. повідомив державного реєстратора Ленінської райдержадміністрації про те, що він не уповноважував ОСОБА_3 діяти від свого імені. Також у вказаному листі позивач зазначав про, як на його думку, численні порушення ОСОБА_3 вимог Закону України «Про господарські товариства» при оформленні протоколів загальних зборів засновників товариства.

Станом на 10.02.2013року керівником ТОВ «Виробничо комерційне підприємство «Вега А» був ОСОБА_3, що підтверджується витягом із ЄДР станом на 10.02.2013р.

11.02.2013року ОСОБА_3 державному реєстратору Ленінської районної державної адміністрації надана реєстраційна картка за формою №4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців(а.с.37-39).

Із реєстраційної картки вбачається, що до ЄДР вносяться зміни про керівника товариства та зміна видів економічної діяльності. Керівником ТОВ «Виробничо комерційне підприємство «Вега А», згідно реєстраційної картки, заявлено ОСОБА_4. Реєстраційна картка підписана ОСОБА_3

Разом із вказаною карткою державному реєстратору було подано наказ №05/10-12к ТОВ «Виробничо комерційне підприємство «Вега А» від 05.10.2012року, підписаний керівником ОСОБА_3, із якого слідує, що згідно протоколу зборів ТОВ «ВКП Вега А» №8 від 01.10.2012р. про покладання виконання обов'язків керівника ТОВ «ВКП Вега А» на засновника ОСОБА_4, наказано у зв'язку із звільненням керівника ТОВ «ВКП «Вега А» ОСОБА_3 за власним бажанням, здійснити передачу повноважень і документації підприємства засновнику ОСОБА_4 (а.с.39).

На підставі вказаних документів 11.02.2013року державним реєстратором Ленінської райдержадміністрації АРК до ЄДР внесено запис №11291070013000517, відповідно до якого керівником ТОВ «Виробничо комерційне підприємство «Вега А» є ОСОБА_4.

Про зазначені дії позивач дізнався із листа Державної податкової інспекції у Ленінському районі АР Крим від 06.06.2013р. за №902/10/15-09, відповідно до якого ОСОБА_4, як керівнику ТОВ «ВКП Вега А» було запропоновано надати пояснення причин неподання до органі податкової служби податкової звітності(а.с.11).

Не погоджуючись із діями державного реєстратора щодо внесення відповідних змін до ЄДР позивач звернувся до суду із цим позовом.

Стаття 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Отже "на підставі" означає, що суб'єкт владних повноважень повинний бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України та зобов'язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

"У межах повноважень" означає, що суб'єкт владних повноважень повинен вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов'язків, встановлених законами.

"У спосіб" означає, що суб'єкт владних повноважень зобов'язаний дотримуватися встановленої законом процедури вчинення дії, і повинен обирати лише встановлені законом способи правомірної поведінки при реалізації своїх владних повноважень.

Критерії правомірності рішення суб'єкта владних повноважень визначені ст.2 КАС України, частиною 3 якої встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єктів владних повноважень суд перевіряє, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, в межах та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, чи використане повноваження, надане суб'єкту владних повноважень, з належною метою; обґрунтовано, тобто вчинено через вмотивовані дії; безсторонньо, тобто без проявлення неупередженості до особи, стосовно якої вчиняється дія; добросовісно, тобто щиро, правдиво, чесно; розсудливо, тобто доцільно з точки зору законів логіки і загальноприйнятих моральних стандартів; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, тобто з рівним ставленням до осіб; пропорційно та адекватно; досягнення розумного балансу між публічними інтересами та інтересами конкретної особи.

Законом, який регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб - підприємців, є Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.05.2003 №755-ІУ (далі Закон №755).

Відповідно до змін, внесених Законом України №5461-VI від 16.10.2012р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо діяльності Міністерства юстиції України, Міністерства культури України, інших центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується через відповідних міністрів, а також Державного космічного агентства України», з 1 липня 2013 року повноваження щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців надані державним реєстраторам які є посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Указом Президента України №1085/2010 від 09.12.2010р. «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» створена Державна реєстраційна служба України, на яку покладено функції з реалізації державної політики у сфері реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, у сфері реєстрації релігійних організацій, а також функції Міністерства юстиції України з реалізації державної політики у сфері реєстрації.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців проводиться державним реєстратором за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи - підприємця.

Відповідно до ч.1 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Указом Президента України «Про затвердження Положення про Державну реєстраційну службу України» №401/2011 від 06.04.2011р. затверджено Положення про Державну реєстраційну службу України.

Відповідно до п.1. вказаного Положення Державна реєстраційна служба України (Укрдержреєстр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України та входить до системи органів виконавчої влади.

Укрдержреєстр є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань реалізації державної політики у сферах державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, статутів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо їх реєстрація передбачена законами, статуту територіальної громади міста Києва, друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб'єктів інформаційної діяльності.

Відповідно до п.7 Положення про Укрдержреєстр, останній здійснює свої повноваження безпосередньо та через структурні підрозділи головних управлінь юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, а також районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, що забезпечують реалізацію повноважень Укрдержреєстру.

Наказом Міністерства юстиції України «Про затвердження переліку реєстраційних служб територіальних органів юстиції» №198/5 від 02.02.2012р. створено, зокрема, реєстраційну служба Ленінського районного управління юстиції в Автономній Республіці Крим.

Відповідно до п.12.19 Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення), міськрайонні, міжрайонні управління юстиції, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №1707/5 від 23.06.2011р., реєстраційна служба районного управління юстиції здійснює державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до законодавства.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що Реєстраційна служба Ленінського районного управління юстиції у спірних правовідносинах є суб'єктом владних повноважень при здійсненні ним владних управлінських функцій на основі законодавства та саме до її повноважень з 01.07.2013р. віднесені функції щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та ведення відповідного реєстру. Відтак Реєстраційна служба Ленінського районного управління юстиції є належним відповідачем у справі.

Відповідно до ст.1 Закону №755 Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) - автоматизована система збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.

Згідно ч.1 ст.16 Закону №755 Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Частиною 1 ст.17 Закону №755 передбачено, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Згідно ч.2 ст.17 Закону №755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, прізвище, ім'я, по батькові, дата обрання (призначення) та реєстраційні номери облікових карток платників податків, які обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, уповноважених представляти юридичну особу у правовідносинах з третіми особами, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори.

Відповідно до ч.1. ст.19 Закону №755 у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що якщо зміни до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, пов'язані із зміною керівника або осіб, що обираються (призначаються) до органу управління юридичної особи, або осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи без довіреності, у тому числі підписувати договори, крім документів, передбачених частиною першою цієї статті, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), додатково подає примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Із наведених норм слідує, що у разі якщо зміни відомостей про юридичну особу пов'язані зі зміною керівника, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає заповнену реєстраційну картку та примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміну зазначених осіб та/або примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) розпорядчого документа про їх призначення.

Відповідно до ч.1 ст.145 Цивільного кодексу України вищим органом товариства з обмеженою відповідальністю є загальні збори його учасників.

Частиною 2 цієї статті встановлено, що у товаристві з обмеженою відповідальністю створюється виконавчий орган (колегіальний або одноособовий), який здійснює поточне керівництво його діяльністю і є підзвітним загальним зборам його учасників. Виконавчий орган товариства може бути обраний також і не зі складу учасників товариства.

Як вбачається зі статуту ТОВ «ВКП «Вега А» виконавчим органом товариства є директор.

Згідно п. 3) ч.4 ст.145 ЦК України до виключної компетенції загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю належить, серед іншого, створення та відкликання виконавчого органу товариства.

Відповідно до ч.3. ст.145 ЦК України компетенція виконавчого органу товариства з обмеженою відповідальністю, порядок ухвалення ним рішень і порядок вчинення дій від імені товариства встановлюються цим Кодексом, іншим законом і статутом товариства.

Ч.4 цієї статті передбачено, що питання, віднесені до виключної компетенції загальних зборів учасників товариства, не можуть бути передані ними для вирішення виконавчому органу товариства.

Із наведених норм слідує, що призначення на посаду та звільнення з посади директора ТОВ «ВКП «Вега А» є виключним правом загальних зборів його учасників.

Аналогічні повноваження загальних зборів учасників встановлені ст.59 Закону України «Про господарські товариства».

Відповідно до ч.1 ст.60 Закону України «Про господарські товариства» загальні збори учасників вважаються повноважними, якщо на них присутні учасники (представники учасників), що володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.

Згідно ч.2,3 ст.59 Закону України «Про господарські товариства» з питань, зазначених у пунктах "а", "б" статті 41 цього Закону, а також при вирішенні питання про виключення учасника з товариства рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосують учасники, що володіють у сукупності більш як 50 відсотками загальної кількості голосів учасників товариства.

З решти питань рішення приймається простою більшістю голосів.

Таким чином, належним документом, який підтверджує призначення особи на посаду та звільнення з посади керівника ТОВ «ВКП «Вега А» є протокол загальних зборів учасників товариства. При цьому, при прийнятті відповідного рішення у зборах повинні брати участь учасники, які володіють у сукупності більш як 60 відсотками голосів.

У порушення вищевказаних норм державний реєстратор Ленінської райдержадміністрації 11.02.2013р. вніс до ЄДР запис про зміну керівника ТОВ «ВКП «Вега А» на підставі наказу ТОВ «ВКП «Вега А» від 05.10.2012р. за №05/10-12 к, який не є рішенням загальних зборів учасників товариства, а відтак не може бути підставою для внесення відповідних змін до реєстру.

Суд вважає необґрунтованими посилання третьої особи - ОСОБА_3 на ту обставину, що наказ ТОВ «ВКП «Вега А» від 05.10.2012р. за №05/10-12 к було прийнято на підставі протоколу зборів учасників товариства №8 від 01.10.2012року, а відтак державний реєстратор правомірно вніс відповідні відомості до реєстру.

Суд зазначає, що правомірність або ні рішення зборів учасників щодо призначення ОСОБА_4 керівником, яке оформлено протоколом №8 зборів учасників ТОВ «ВКП «Вега А», не має значення для вирішення цієї справи з урахування предмету позову, оскільки вказаний протокол державному реєстратору взагалі не надавався, а відтак державний реєстратор оцінку такому протоколу не надавав, а вніс запис за відсутності документа, наявність якого відповідно до закону є обов'язковою для внесення змін до ЄДР щодо зміни керівника товариства.

Більш того, як вбачається із реєстраційної картки ф.№4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, на підставі якої були внесені зміни до ЄДР щодо відомостей про керівника ТОВ «ВКП «Вега А», вона підписана ОСОБА_3 (а.с.37-39).

Проте, як зазначив ОСОБА_3 у судовому засіданні, протоколом №8 зборів учасників ТОВ «ВКП «Вега А» від 01.10.2012року та наказом ТОВ «ВКП Вега А» його було звільнено з посади керівника товариства. Більш того, протоколом №8 від 01.10.2012р. уповноважено нового керівника, тобто ОСОБА_4, провести усі правові дії, пов'язані зі зміною керівника підприємства.

Як зазначалося вище, згідно вимог ч.1,2 ст.19 Закону №755 документи для державної реєстрації змін відомостей щодо керівника державному реєстратору подає особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу).

Відповідно до вимог ч.1 ст.92 Цивільного кодексу України юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Згідно ч.4,5 ст.62 Закону України «Про господарські товариства» дирекція (директор) діє від імені товариства в межах, встановлених даним Законом та установчими документами. Генеральний директор має право без довіреності виконувати дії від імені товариства. Інші члени дирекції також можуть бути наділені цим правом.

Статутом ТОВ «ВКП «Вега А» передбачено, що саме директор без довіреності представляє товариство у правовідносинах із іншими особами.

Із наведеного слідує, що уповноваженою особою ТОВ «ВКП «Вега А» є директор.

Станом на момент подання ОСОБА_3 реєстраційної картки за ф.№4 про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться у ЄДР, а саме 11.02.2013року, ОСОБА_3 було звільнено з посади керівника ТОВ «ВКП «Вега А», а відтак останній не є уповноваженою особою товариства та не мав право подавати відповідні документи.

При цьому, державний реєстратор був обізнаний про факт звільнення ОСОБА_3 з посади директора ТОВ «ВКП «Вега А» оскільки на цьому наголошується у наказі товариства від 05.10.2012р. №05/10-12 к, який було подано ОСОБА_3 державному реєстратору разом із реєстраційною карткою для внесення змін до відомостей щодо керівника ТОВ «ВКП «Вега А».

Пунктом 6 ст.19 Закону №755 встановлено, що державний реєстратор залишає без розгляду документи, подані для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, якщо, зокрема:

документи не відповідають вимогам, встановленим частинами першою - п'ятою статті 8 цього Закону;

документи подані особою, яка не має відповідних повноважень.

На підставі викладеного державний реєстратор був зобов'язаний залишити документи, які подані ОСОБА_3 11.02.2012р. для внесення змін до відомостей у ЄДР пов'язані зі зміною керівника товариства ТОВ «ВКП «Вега А», без розгляду.

За таких обставин, суд дійшов висновку про те, що державний реєстратор протиправно вніс до ЄДР запис від 11.02.2013р. №11291070013000517 щодо змін відомостей про керівника ТОВ «ВКП «Вега А».

Позивач у позовній заяві просить визнати протиправними і скасувати запис державного реєстратора Ленінської райдержадміністрації АР Крим від 11.02.2013р. №11291070013000517, проте позивачем не вірно обрано спосіб захисту порушеного права, оскільки Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, згідно вимог ст.1 Закону №755 є автоматизованою системою збирання, накопичення, захисту, обліку та надання інформації про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, відтак запис який міститься є реєстрі не є правовим актом індивідуальної дії, оскільки не є обов'язковим для виконання та не спрямований на регулювання певних правовідносин. Взнати протиправним і скасувати можливо лише правовий акт індивідуальної дії.

Таким чином, позовні вимоги в частині визнання протиправним і скасування запису державного реєстратора від 11.02.2013р. №11291070013000517 задоволенню не підлягають.

Проте, згідно вимог ч. 2. ст.11 КАС України суд може вийти за межі позовних вимог в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Належним способом захисту порушеного права у даному випадку є визнання протиправними дій державного реєстратора щодо внесення відповідного запису до ЄДР та зобов'язання реєстраційної служби Ленінського районного управління юстиції Автономної Республіки Крим внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про скасування запису Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 11.02.2013 року за №11291070013000517.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

У судовому засіданні, яке відбулось 19.09.2013 року, оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Відповідно до вимог ст.163 КАС України постанова оформлена та підписана 20.09.2013 року.

Керуючись ст.ст.11, 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії державного реєстратора Ленінської районної державної адміністрації щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 11.02.2013р. за №11291070013000517 щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, які не пов'язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю «Виробничо комерційне підприємство Вега А».

Зобов'язати реєстраційну службу Ленінського районного управління юстиції Автономної Республіки Крим внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис про скасування запису Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 11.02.2013 року за №11291070013000517.

У задоволенні інших позовних вимог - відмовити.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Москаленко С.А.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення19.09.2013
Оприлюднено15.10.2013
Номер документу34048661
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/7673/13-а

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

Ухвала від 05.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Москаленко С.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні