Ухвала
від 29.05.2013 по справі 2а-8921/12/2070
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2013 р.Справа № 2а-8921/12/2070 Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Калитки О. М.

Суддів: Бенедик А.П. , Калиновського В.А.

за участю секретаря судового засідання Дерев'янко А.О.

за участю представника позивача: Пономаренко Г.О.

за участю представника відповідача: Німого О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Харківської об'єднаної Державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2013р. по справі № 2а-8921/12/2070

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Сінтафарм"

до Харківської об'єднаної Державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби

про скасування податкового повідомлення - рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "СІНТАФАРМ", звернулося до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просив визнати недійсними та скасувати податкові повідомлення-рішення: № 0000250221 від 13.06.2012 року про донарахування податку на додану вартість у загальній сумі 227.374,00 грн., та стягнення фінансових санкцій в сумі 113.687,00 грн. та № 0000240221 від 13.06.2012 року про донарахування податку на прибуток у сумі 261.480,00 грн.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2013 р. по справі № 8921/12/2070 позов був задоволений в повному обсязі.

Відповідач не погодився з рішенням суду першої інстанції та подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2013 р. по справі № 8921/12/20702 та прийняти нове судове рішення про відмову у задоволенні позову, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального законодавства з мотивів, наведених в апеляційній скарзі.

Представник відповідача в судовому засіданні суду апеляційної інстанції підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, просив суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог "КОМПАНІЯ "СІНТАФАРМ" у повному обсязі.

Представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги, посилався на те, що постанова винесена законно, обґрунтовано, відповідно до норм чинного законодавства.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін в судовому засіданні, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши доводи апеляційної скарги та матеріали справи, колегія суддів дійшла до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції було встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "СІНТАФАРМ", пройшов передбачену законодавством процедуру державної реєстрації, набув правового статусу юридичної особи, включений до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України з ідентифікаційним кодом - 36922342, знаходиться на обліку як платник податків (зборів) у Харківській об'єднаній Державній податковій інспекції Харківської області Державної податкової служби.

Підставою для прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень є акт № 518/220/36922342 від 17.05.2012 р. документальної виїзної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "СІНТАФАРМ" з питань правильності обчислення та нарахування податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств по операціям з ТОВ "Терминал-Торг", код 37240634, ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал", код 37240660, ТОВ "Логістична лінія", код 37240629 за грудень 2011р. в якому містяться висновки про порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ "СІНТАФАРМ", а саме: відсутність об'єктів, які підпадають під визначення ст. 134 та ст.135 розділу ІІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року, в наслідок чого зменшено доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування недійсні у сумі 564.392 грн., у тому числі: за 4 квартал 2011 року в сумі 564.392 грн. по операціях ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС"; відсутність об'єктів, які підпадають під визначення ст. 185 - 197 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року, в наслідок чого зменшено податкові зобов'язання недійсні всього у сумі 112.878 грн., у тому числі: за грудень 2011 року -112.878 грн. по операціях із ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров"я" ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС"; порушення пп.138.1.1 п.138.1, п.138.2 ст.138, пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року, що призвело до заниження суми податку на прибуток до сплати на 261480 грн. у тому числі: за 4 квартал 2011р. - 261.480 грн.; порушення ст.185-197, п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6. ст.198 та розділу V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року, в наслідок чого підприємством занижено суму податку на додану вартість до сплати на суму 227.374,0 грн., в тому числі за грудень 2011 року - 227.374,00 грн. (а.с.11-42 т.1).

З посиланням на акт № 518/220/36922342 від 17.05.2012 р. Харківською об'єднаною Державною податковою інспекцією Харківської області Державної податкової служби були винесені податкові повідомлення - рішення від № 0000250221 від 13.06.2012 року про донарахування податку на додану вартість у загальній сумі 341.061 грн. (з яких: за основним платежем - 227.374,00 грн., за фінансовими санкціями - 113.687,00 грн.) та № 0000240221 від 13.06.2012 року про донарахування податку на прибуток у сумі 261.480,00 грн. (а.с.44, 45 т.1).

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що поданих суб'єктом владних повноважень доказів є явно недостатньо для висновку про правомірність спірних податкових повідомлень - рішень.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного.

Як свідчать матеріалами справи, що виключення зі складу валових витрат та податкового кредиту сум по фінансово-господарським операціям з придбання товарів (робіт, послуг) у ТОВ "Термінал-Торг", код 37240634, ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал", код 37240660. ТОВ "Логістична лінія", код 37240629 проведено в акті перевірки Харківської ОДПІ на підставі того, що: ТОВ "Термінал-Торг", ТОВ "Логістична лінія" та ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" не знаходились за адресою реєстрації на момент перевірки.

Відсутність ТОВ "Термінал-Торг", ТОВ "Логістична лінія" та ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" за адресою реєстрації, на думку перевіряючих, свідчить, що ТОВ "Терминал-Торг", ТОВ "Логістична лінія" та ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" не мали ні трудових, ні майнових ресурсів для провадження господарської діяльності та виконання послуг з аналізу ринку постачальників. Також, на думку перевіряючих, вищезазначені факти дають змогу стверджувати про неможливість здійснення суб'єктом господарювання основного виду діяльності, відсутність мети досягнення економічних і соціальних результатів та не додержання в момент вчинення правочинів вимог діючого законодавства. В зв'язку з цим в акті перевірки ОДПІ надано оцінку документам (як юридична дефектність) та зазначено, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції, якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

При цьому слід зазначити, що на суми донарахувань проведених в акті перевірки Харківської ОДПІ вплинуло зменшення доходів, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування з податку на прибуток за 4 квартал 2011 року в сумі 564.392 грн. та зменшення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за грудень 2011 року у сумі 112.878 грн. по операціях із ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" і ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС". Вказане зменшення проведено в акті перевірки ДПІ в наслідок визнання цих зобов'язань недійсними на підставі того, що ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" (постачальник ТОВ "Компанія "Сінтафарм") не знаходилось за адресою реєстрації на момент перевірки. Зазначене зменшення винесено у висновку акті перевірки Харківської ОДПІ, як окреме порушення.

Відповідно даним, наведеним в акті Харківської ОДПІ, перевірки контрагентів-постачальників за місцем їх знаходження проводились в періоди, що були пізніше ніж період проведення фінансово-господарських операцій між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" і ТОВ "Термінал-Торг", ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" та виписки останніми податкових накладних. Тобто в акті документально не доведено відсутність постачальників ТОВ "Компанія "Сінтафарм" за місцем реєстрації саме в період за який складено документи по фінансово-господарським операціям з ними.

Також, як вбачається з матеріалів справи, що станом на 11.09.2012 Товариство з обмеженою відповідальністю "Термінал-Торг" має стан "зареєстроване", дата державної реєстрації 02.08.2010р.; станом на 05.09.2012 Товариство з обмеженою відповідальністю "Логістична лінія" має стан "зареєстроване", дата державної реєстрації 02.08.2010р.; станом на 10.09.2012 Товариство з обмеженою відповідальністю "Інвестком-Капітал" має стан "зареєстроване", дата державної реєстрації 02.08.2010р.

Також, суд першої інстанції дослідив, що між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" та ТОВ "Термінал-Торг" укладено договір поруки № 01/07 від 01.07.2011р., згідно якого ТОВ "Компанія "Сінтафарм" ("Довіритель") доручає, а ТОВ "Термінал-Торг" ("Повірений") бере на себе зобов'язання здійснити від імені та за рахунок ТОВ "Компанія "Сінтафарм" наступні заходи: Проведення маркетингових досліджень і аналіз ринку постачальників продукції для фармацевтичної промисловості України по найменуванням і швам, узгоджених з ЮВ "Компанія "Сінтафарм"; Проведення переговорів з постачальниками для подальшого укладання договорів між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" та постачальниками, на поставку продукції для фармацевтичної промисловості України, по найменуванням і цінам, узгоджених з ТОВ "Компанія "Сінтафарм".

Договором передбачено, що оплата послуг ТОВ "Термінал-Торг" по виконанню умов цього договору, проводиться ТОВ "Компанія "Сінтафарм" на підставі підписаних актів виконаних робіт. Найменування та вартість наданих послуг зазначається в акті виконаних робіт, період підписання яких встановлюється за узгодженням сторін. Акт виконаних робіт з моменту його підписання уповноваженими представниками Сторін, є невід'ємним додатком до цього Договору. Строк дії договору до 31.12.2012року.

Позивачем подані до суду виписані контрагентом акти виконаних робіт та податкові накладні на поставку послуг за період грудень 2011 року: акти виконаних робіт № 5 від 01.12.2011 р., № 6 від 31.12.2011 р.; податкові накладні № 111 від 01.12.2011р. на загальну суму 590.000 грн., у т.ч. ПДВ - 98.333,33 грн.; № 3011 від 31.12.2011 р. на загальну суму 50.245,00 грн., у т.ч. ПДВ - 8.374,17 грн.;

Оплата за послуги по договору № 01/07 від 01.07.2011 проведена 16.01.2012 на суму 650000,00грн. (платіжне доручення № 33).

Згідно акту виконаних робіт № 5 від 01.12.2011р. ТОВ "Термінал-Торг" проведено маркетингові дослідження міжнародних фармацевтичних ринків, пошук та переговори з постачальниками продукції, що використовується в фармацевтичній промисловості. Відповідно акту в наслідок проведених переговорів був укладений контракт між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" та ТОВ "АЙПЕЙПАР", Грузія, №04/11/11-1 від 04.11.2011 р. Сума винагороди по акту №5 від 01.12.2011 р. складає 590.000,00 грн., в т.ч. ПДВ 98.333,33 грн.

Згідно акту виконаних робіт №6 від 31.12.2011р. по договору доручення № 01/07 від 01.07.2011р. ТОВ "Термінал-Торг" було проведено заходи, в результаті яких станом на 31.12.2011р. за укладеними контрактами з іноземними постачальниками була виконана поставка продукції в адресу ТОВ Компанія "Сінтафарм": 01.11.2011р. Компанія "Еvоnік Іndustries АG" на суму поставки 214.817,39грн., сума винагороди повіреного складає 21481,73 грн.; 25.11.2011р. ТОВ "Айпейпар" на суму поставки 287.632,80 грн., сума винагороди повіреного склала 28.763,27 грн. Загальна вартість по акту виконаних робіт №6 складає 50245 грн., в т.ч. ПДВ -8374,17 грн. Позивачем наданий звіт ТОВ "Терминал-Торг" "маркетингові дослідження та аналіз ринку постачальників продукції для фармацевтичної промисловості України" (т.1 л.с.227) в якому зазначено про вибір кишковорозчинного полімерного покриття EUDRAGIT L 100-55 та його виробника Компанію "Еvоnік Іndustries АG" та надано специфікації на продукцію цього виробника та методики її тестування.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включені до податкового кредиту в грудні 2011р. та відображені у додатку 5 до податкової декларації з ПДВ за грудень 2011р.

В податковому обліку сума з придбання послуг у розмірі 533.538 грн. позивачем була включена до складу валових витрат, що враховуються при визнанні об'єкта оподаткування у 4 кв. 2011р., що підтверджується додатком АВ до декларації з податку на прибуток за 2-4 квартал 2011р.

Виходячи з вищенаведеного послуги отримані ТОВ "Компанія "Сінтафарм" від ТОВ "Термінал-Торг" за договором доручення №01/07 від 01.07.2011р. пов'язані з господарською діяльністю ТОВ "Компанія "Сінтафарм".

Розділом III Податкового кодексу України передбачено, що витрати на збут відносяться до складу інших прямих витрат. Пунктом 138.5 Податкового кодексу України передбачено, що інші витрати визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку.

Таким чином, стосовно взаємовідносин позивача та його контрагента ТОВ "Термінал-Торг", суд першої інстанції дійшов до висновку, що ОДПІ неправомірно зробило висновок про порушення вимог п.п. 138.1.1 п. 138.1 , п. 138.2 ст. 138, пп 139.1.9 п. 139.1 ст. 139 Податкового кодексу України про завищення витрат по операціям з ТОВ "Термінал-Торг" на загальну суму 533.538,00 грн. за 4 квартал 2011 року та порушення позивачем п. 198.1, 198.3, п. 198.6 ст. 198 та п'ятого розділу Податкового Кодексу України, що призвело до заниження суми податку на додану вартість до сплати у грудні 2011 року на суму 106.708,0 грн.

Також між позивачем та ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" код 37240660 укладено договір постачання №10/11S від 01.08.2011р., згідно якого ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" (Постачальник) зобов'язується передати у власність ТОВ "Компанія "Сінтафарм" (Покупець), а ТОВ "Компанія "Сінтафарм" прийняти та оплатити вартість сировини, допоміжних та пакувальних матеріалів і номенклатурі, кількості і за цінами, зазначеним у Специфікаціях та накладних. Договір діє до 31.12.2011 р.

Відповідно до умов договору постачання №10/11S від 01.08.2011р. ТОВ "Компанія "Сінтафарм" отримано ТМЦ по видатковим накладним на поставку товарів: накладні № 07/12 від 07.12.2011 р., №09/12 від 09.12.2011 р., № 12/12 від 12.12.2011 р.; податкові накладні № 706 від 07.12.2011р. на загальну суму 179.699,35 грн., у т.ч. ПДВ - 29.919,89 грн.; № 902 від 09.12.2011 р. на загальну суму 12.571,20 грн., у т.ч. ПДВ - 2.095,20 грн.; № 1203 від 12.12.2011 р. на загальну суму 485.000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 80.833,33 грн.

Сума ПДВ у розмірі 112.878,0 грн. була включена до складу податкового кредиту в декларації з ПДВ за грудень 2011року. Вартість товару відображена у складі витрат підприємства в 4 кв. 2012 р. у розмірі 564.392,12 грн.

З акту перевірки вбачається, що згідно наданих до перевірки документів, встановлено факт, що ТОВ "Компанія "Сінтафарм" придбало товар, з простроченим терміном зберігання, а саме натрій фосфорнокислий двузамещений "чда", строк зберігання якого закінчився у вересні 2011 року, тоді як придбання відбулось по видатковій накладній № 07/12 від 07.12.2011р. на суму 6.068,7 грн. (у т.ч. ПДВ - 1.011,45 грн.) у кількості 66 кг.

Таким чином суд першої інстанції дійшов до висновку, що надані матеріали справи містять сертифікат якості на натрій фосфорнокислий двузамещений "чда", але в ньому не наведено даних на підставі яких можливо було би документально підтвердити, що він виданий саме на товар який ТОВ "Компанія "Сінтафарм" отримано по накладній №07/12 від 07.12.2011р. Окрім того, в р.7 "Рекламації" Договору постачання №10/118 від 01.08.2011р. передбачено, що рекламації можуть бути заявлені Покупцем Продавцеві до Товару у випадку, зокрема: невідповідності його якості діючим стандартам, технічним, умовам, ветеринарним, санітарним, екологічним і іншим вимогам. З наданих судом документів не вбачається даних про рекламації у якості товару натрій фосфорнокислий двузамещений "чда" у кількості 66 кг отриманого за накладною №07/12 від 07.12.2011р. на суму 6068,7 грн., ПДВ 1011,45 грн. тому, придбання ТОВ "Компанія "Сінтафарм" від ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал" товару підтверджується наявними в матеріалах справи належним чином складеними первинними документами.

Судом першої інстанції було встановлено, що між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" - продавець та ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" - покупець укладено договір № 21-11/ОС від 23.12.2010р. Продавець зобов'язується передавати у власність Покупця, а Покупець прийняти та оплатити вартість товару, у номенклатурі кількості і за цінами значеним у Специфікаціях та накладних, які є невід'ємною частиною договору.

Відповідно до умов договору № 21-11/ОС від 23.12.2010р. ТОВ "Компанія "Сінтафарм" за період з 01.12.2011 по 31.12.2011 року надало в адресу ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" такі видаткові накладні № 470 від 13.12.2011 р., № 468 від 09.12.2011 р., № 471 від 13.12.2011 р., № 473 від 13.12.2011 р., № 485 від 26.12.2011 р. та податкові накладні № 16 від 13.12.2011 р. на загальну суму 61306,20 грн., у т.ч. ПДВ - 10217,70 грн., № 16 від 09.12.2011 р. на загальну суму 12960,00 грн., у т.ч. ПДВ - 2160,00 грн., № 19 від 13.12.2011р. на загальну суму 3360,00 грн., у т.ч. ПДВ - 560 грн., № 21 від 13.12.2011 р. на загальну суму 495,00 грн., у т.ч. ПДВ - 82,50 грн., № 36 від 26.12.2011 р. на загальну суму 120096,20 грн., у т.ч. ПДВ - 20016,03грн.

Товар був оплачений у повному обсязі згідно з наданим випискам банку.

Також, судом першої інстанції було встановлено, що між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" - продавець та ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС" код за ЄДРПОУ 33338513 укладено договір № SIN-01/10 від 03.03.2010р. Продавець зобов'язується передавати у власність Покупця, а Покупець прийняти та оплатити вартість сировини, допоміжних та покувальних матеріалів, у номенклатурі, кількості і за цінами, зазначеним у Специфікаціях та накладних, що є невід'ємною часиною договору.

Відповідно до умов договору № SIN-01/10 від 03.03.2010р. ТОВ "Компанія "Сінтафарм" за період 01.12.2011 по 31.12.2011 року надало в адресу ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС" такі видаткові накладні: № 489 від 27.12.2011 р. на загальну суму 500.000,00 грн., у т.ч. ПДВ - 83.333,33 грн.; податкові накладні № 27 від 16.12.2011р. на суму 222.000,00грн.. в т.ч. ПДВ 37.000,00грн. та № 40 від 27.12.2011р. на суму 278.000,00грн. в т.ч. ПДВ 46.333,33грн.

Згідно з випискам банку оплата ТОВ "Компанія "Сінтафарм" надійшла 16.12.2011р. в сумі 222000,00 грн. та 26.01.2011р. в сумі 278000,00грн.

Документальним підтвердженням списання реалізованого в адресу ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС" та ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" товару на підприємстві ТОВ "Компанія "Сінтафарм" є документи бухгалтерського обліку - оборотно-сальдова відомість по рахунку 281 за грудень 2011р. (т.3 а.с. 21 - 24).

Не врахування доходів по фінансово-господарським операціям з реалізації ТОВ "Компанія "Сінтафарм" товарів в адресу ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС" та ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" при визначенні об'єкта оподаткування податку на прибуток та визнання їх недійсними у сумі 564.392 грн., і податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2011 року недійсними у сумі 112.878 грн. проведено в акті перевірки Харківської ОДПІ самостійно на підставі того, що при перевірці не встановлено місцезнаходження постачальника ТОВ "Компанія "Сінтафарм" - ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал".

Таким чином, суд першої інстанції вважає не правомірним висновок відповідача про не врахування доходів по фінансово-господарським операціям з реалізації ТОВ "Компанія "Сінтафарм" товарів в адресу ТОВ "Дослідний завод "ГНЦЛС" та ТОВ "Фармацевтична компанія "Здоров'я" при визначенні об'єкта оподаткування податку на прибуток та визнання їх недійсними у сумі 564.392 грн., і податкових зобов'язань з ПДВ за грудень 2011 року недійсними у сумі 112.878 грн.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанцї, що між ТОВ "Компанія "Сінтафарм" ("Замовник") та ТОВ "Логістична лінія", код 37240629 ("Експедитор") укладено договір №1 на транспортно-експедиторське обслуговування від 01.08.2011р. Договір діє до 31.12.2011 р.

На підтвердження надання послуг з організації перевезень відповідно до умов договору №1 на транспортно-експедиторське обслуговування від 01.08.2011р. ТОВ "Компанія "Сінтафарм" до матеріалів справи надані: акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) від 31.12.2011 р., від 01.12.2011 р.; податкові накладні № 3103 від 31.12.2011 р. на суму 362.000,00грн. в т.ч. ПДВ 60.333,33 грн., № 113 від 01.12.2011 р. на суму 362.000,00грн. в т.ч. ПДВ 60.333,33 грн.; заявки, товарно-транспортні накладні, доручення на отримання ТМЦ.

Суми податку на додану вартість за зазначеними податковими накладними включено до податкового кредиту у грудні 2011р. та відображені у додатку 5 до податкове декларації з ПДВ за грудень 2011р. В податковому обліку сума з придбання послуг у розмірі 60.3333 грн. позивачем була включена до складу витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування у 4 кв. 2011р.

Також, як свідчать матеріали справи, для з'ясування всіх обставин по справі була призначена економічна експертиза.

На розв'язання експертам було поставлено питання: - чи підтверджуються документально висновки викладені в Акті перевірки "Про результати документальної виїзної позапланової перевірки ТОВ "КОМПАНІЯ "СІНТАФАРМ" з питань правильності обчислення та нарахування податку на додану вартість та податку на прибуток підприємств по операціям з ТОВ "Термінал-Торг", код 37240634, ТОВ "Компанія "Інвестком-капітал", код 37240660, ТОВ "Логістична лінія", код 37240629, за грудень 2011 р.", які стали підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень, що оскаржуються?

За результатами проведеної судово-економічної експертизи судовий експерт Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. Засл. проф. М.С Бокаріуса прийшов до висновку по поставленому питанню, що висновки акту перевірки Харківської ОДПІ № 518/220/36922342 від 17.05.2012 р. які стали підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень, що оскаржуються, наданими на дослідження документами не підтверджуються.

Висновок судової економічної експертизи № 10695 від 29.01.2013 р. є належним та допустимим доказом по справі.

Вищенаведені обставини стали підставою для висновків суду першої інстанції про законність позовних вимог.

Колегія суддів вважає доцільним зауважити, що порушення позивачем вимог податкового законодавства відповідач пов'язує виключно з порушеннями, які начебто мали місце в діяльності його контрагентів, але не заперечується належне оформлення та відображення в бухгалтерському обліку вищевказаних операцій.

Колегія суддів також вважає доцільним зауважити, що обмеження права сумлінного платника податку на формування податкового кредиту у зв'язку з порушенням його контрагентами порядку обліку та звітування по податкам суперечать практиці Європейського суду з прав людини. Так, відповідно п. 57 Рішення Європейського суду з прав людини по справі «Булвес»АД проти Болгарії від 22.01.09 р судом було зазначено, що оскільки компанія-заявник у повному обсязі та вчасно виконала обов'язки з дотримання встановлених Державою-членом Конвенції норм стосовно ПДВ та не мала засобів для забезпечення виконання податкових зобов'язань постачальником і не знала про невиконання останнім своїх обов'язків, вона могла правомірно очікувати отримання вигоди від застосування одного із основних правил системи оподаткування ПДВ, а саме від визнання права на податковий кредит щодо суми ПДВ, яка була сплачена постачальнику. Більше того, лише після подачі декларації із віднесенням відповідних сум до складу податкового кредиту та проведення податковими органами зустрічної перевірки постачальника могло бути встановлено, чи виконав постачальник свій обов'язок подання звітності з ПДВ у повному обсязі. Відповідачем не доведено обізнаності позивача щодо недобросовісного декларування своїх зобов'язань його контрагентами. Отже, позивач не може нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку. Такі вимоги, на думку зазначеного рішення Європейського суду з прав людини, є надмірним тягарем для платника податку, що порушує справедливий баланс, який повинен підтримуватись між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту прав власності.

За таких підстав колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, оскільки доводи апеляційної скарги їх не спростували.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла до висновку, що постанова Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2013 р. по справі № 8921/12/2070 прийнята у відповідності до норм чинного матеріального та процесуального права, а тому підстави для її скасування відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 199, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Харківської об'єднаної Державної податкової інспекції Харківської області Державної податкової служби залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 14.03.2013р. по справі № 2а-8921/12/2070 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Калитка О. М. Судді (підпис) (підпис) Бенедик А.П. Калиновський В.А. ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Калитка О. М.

Повний текст ухвали виготовлений 03.06.2013 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2013
Оприлюднено14.10.2013
Номер документу34058640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8921/12/2070

Ухвала від 29.05.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О. М.

Ухвала від 10.04.2013

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Калитка О. М.

Ухвала від 20.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні