Постанова
від 19.09.2013 по справі 826/12629/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

19 вересня 2013 року 13:49 № 826/12629/13-а

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі Головуючого судді Погрібніченка І.М., при секретарі судового засідання Федоровій О.В. та представників: позивача - Данилова С.А., відповідача - Коваленка А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп» до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії, -

На підставі ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 19 вересня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп» (далі - ТОВ «Еко Сіті Груп», позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва позовом про:

- визнання протиправною бездіяльність ДПІ у Дніпровському районі, яка виразились у не направленні на адресу ТОВ «ЕкоСіті Груп» Довідок складених за результатами зустрічних звірок, проведених в травні 2013 року;

- зобов'язання ДПІ у Дніпровському районі направити на адресу ТОВ «ЕкоСіті Груп» Довідки, складені за результатами зустрічних звірок, проведених в травні 2013 року.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок та спосіб проведення зустрічної звірки, передбачений п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України та Порядком проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232.

Окрім цього, позивач зазначає, що за результатами проведення зустрічних звірок йому не було надіслано відповідних Довідок, що мають складатися у разі проведення таких перевірок.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги повністю підтримав та просив їх задовольнити.

Представник відповідача проти задоволення адміністративного позову заперечував та в обґрунтування своєї позиції посилався на те, що Державна податкова інспекція у Дніпровському районі Головного управління Міндоходів у місті Києві при здійсненні відповідних заходів з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп» діяла у відповідності та у межах чинного законодаства.

Окрім цього, відповідач в обґрунтування своєї позиції зазначав, що складення актів про неможливість проведення зустрічної звірки є обставиною, що не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача з огляду на той факт, що висновки акту є службовим документом, носієм доказової інформації. А тому, вказане свідчить про відсутність порушення прав та охоронюваних законом інтересів позивача у зв'язку зі складанням актів про неможливість проведення зустрічної звірки та вчинення в процесі складання такого акту дій, які б порушували інтереси позивача.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп» (ідентифікаційний код юридичної особи 36516297) зареєстроване Дніпровською районною у місті Києві державною адміністрацією 25 червня 2009 року за № 10671020000014213 (Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців серії АВ № 515523). Вказане товариство розташоване за адресою: 02160, м. Київ, проспект Возз'єднання, будинок 15, офіс 533.

ТОВ «Еко Сіті Груп» взято на податковий облік в органах державної податкової служби 30 червня 2009 року за № 18737, на час складання довідки товариство перебувало на обліку в ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС.

Згідно Свідоцтва № 100252255 (форма № 2-ПДВ) від 29 жовтня 2009 року ТОВ «Еко Сіті Груп» є платником податку на додану вартість (індивідуальний податковий номер 365162926532).

07 травня 2013 року ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, були здійснені відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп» (код за ЄДРПОУ 36516297) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків покупцями за лютий 2013 року, за результатами яких складено Акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп», код за ЄДРПОУ 36516297 щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків покупцями за лютий 2013 року» від 07.05.2013 року № 1462/22-221-36516297.

20 травня 2013 року ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, були здійснені відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп», код за ЄДРПОУ 36516297, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків покупцями за березень 2013 року, за результатами яких складено Акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп», код за ЄДРПОУ 36516297 щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків покупцями за березень 2013 року» від 20.05.2013 року № 1596/22-221-36516297.

Окрім цього, 31 травня 2013 року ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, були здійснені відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп», код за ЄДРПОУ 36516297, щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків покупцями за період з 01.09.2012 року по 30.11.2012 року, за результатами яких складено Акт «Про неможливість проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп», код за ЄДРПОУ 36516297 щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків покупцями за період з 01.09.2012 року по 30.11.2012 року» від 31.05.2013 року №1867/22-221-36516297.

Незгода з діями відповідача щодо складання за результатами проведення зустрічних звірок Актів про неможливість проведення зустрічної звірки та не направлення на адресу ТОВ «Еко Сіті Груп» Довідок складених за результатами зустрічних звірок обумовило позивача звернутись до суду з адміністративним позовом.

Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України, надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд не погоджується з доводами Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп», виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Конституції України, Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі - ПК України), Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. № 1232 (далі - Порядок №1232), Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України від 22 квітня 2011р. № 236 (далі - Методичні рекомендації № 236).

Згідно з ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Приписами п. 1.1 ст. 1 ПК України (в редакції, чинній в момент складення Акту) визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно з пунктом 73.3 статті 73 ПК України, органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Частиною 1 статті 16 Закону № 2657-XII визначено, що податкова інформація - сукупність відомостей і даних, що створені або отримані суб'єктами інформаційних відносин у процесі поточної діяльності і необхідні для реалізації покладених на контролюючі органи завдань і функцій у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

В пункті 73.5 статті 73 ПК України зазначено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок визначений Порядком № 1232.

В силу пункту 2 Порядку № 1232, зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних (п. 3 Порядку № 1232).

Відповідно до п. 4 Порядку № 1232, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 7 Порядку № 1232 визначено, що за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Відповідно до пп. 1.1. п. 1 Методичних рекомендацій № 236, методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендації) розроблені з метою впровадження єдиного порядку направлення запитів на проведення зустрічних звірок, а також оформлення, передачі та накопичення матеріалів зустрічних звірок органами державної податкової служби.

Згідно з пп. 2.1 п. 2 Методичних рекомендацій № 236 для проведення зустрічних звірок відбираються суб'єкти господарювання (контрагенти платника податків), щодо яких виникла необхідність у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків, в тому числі відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

У відповідності до пп. 4.4 п. 4 Методичних рекомендацій № 236, у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Зміст викладених вище норм вказує на те, що саме за результатами здійснених зустрічних звірок складається довідка, а у разі встановлення фактів про відсутність суб'єкта господарювання за податковою адресою, складається акт про неможливість проведення зустрічної звірки, тобто фактично така звірка не проводиться.

Як встановлено під час розгляду справи працівниками ГВПМ ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС з метою вручення запиту № 4694/10/22-511 від 12.03.2013 року «Про надання інформації та її документального підтвердження» було здійснено вихід на податкову адресу позивача (код ЄДРПОУ 36516297): 02160, м. Київ, проспект Возз'єднання, будинок 15, офіс 533 та встановлено, що ТОВ «Еко Сіті Груп» за податковою адресою не знаходиться, про що було складено Акт № 1158/22-521/36516297 від 02.04.2013 року.

Окрім цього, з метою отримання доказів з приводу причетності гр. ОСОБА_4 до реєстрації та фінансово-господарської діяльності ТОВ «Еко Сіті Груп», який числиться засновником та директором ТОВ «Еко Сіті Груп» до УПМ ДПС в Кіровоградській області було направлено запит на встановлення його місцезнаходження (місця проживання).

Також з актів перевірки вбачається, що згідно звітів поданих до ДПІ у Дніпровському районі м. Києва ДПС у ТОВ «Еко Сіті Груп» відсутні необхідні трудові та матеріальні ресурси для ведення господарської діяльності, балансова вартість основних фондів становить 0,00 тисяч гривень, чисельність працюючих - 1 чоловік.

Таким чином, за вказаних вище обставин податковий орган був позбавлений можливості проведення зустрічної звірки, внаслідок чого відповідачем було складено акти про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Еко Сіті Груп», якими (звірками) встановлено відсутність реального здійснення операцій ТОВ «Еко Сіті Груп» при придбання та продажу товарів (робіт, послуг) за період з 01.09.2012 року по 30.11.2012 року, лютий, березень 2013 року.

При цьому, суд зазначає, що пп. 73.5 ст. 73 ПК України передбачено, що за результатами зустрічних звірок суб'єкту господарювання у десятиденний термін надсилається довідка.

Як вбачається з матеріалів справи такі звірки проведено не було, у зв'язку із чим у відповідача відсутній обов'язок з направлення відповідних довідок позивачу.

Виходячи з аналізу зазначених норм права та виходячи з визначення поняття бездіяльності суб'єкта владних повноважень, де бездіяльність - це пасивна поведінка суб'єкта владних повноважень, яка може мати вплив на реалізацію прав, свобод, інтересів фізичної чи юридичної особи (наприклад, неприйняття рішення за заявою особи, неоприлюднення нормативно-правового акта тощо), суд приходить до висновку, що в спірних правовідносинах ознаки бездіяльності відповідача відсутні.

Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. ст. 69, 70 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Під час розгляду справи доводи позивача були спростовані.

Натомість відповідачем доведено правомірність його дій.

Враховуючи вищезазначене, суд всебічно, повно та об'єктивно, за правилами, встановленими ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази та заслухавши пояснення представника позивача, вважає, що позовні вимоги є необґрунтованими, а тому в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити повністю.

Враховуючи положення ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, відшкодування судового збору позивачу не підлягає.

Керуючись ст. ст. 69-71, ст. 94, ст. 128, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Еко Сіті Груп» відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя І.М. Погрібніченко

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 24.09.2013 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.09.2013
Оприлюднено14.10.2013
Номер документу34063972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/12629/13-а

Ухвала від 17.12.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Ісаєнко Ю.А.

Постанова від 19.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

Ухвала від 09.08.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Погрібніченко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні