Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2013 р. Справа №805/11477/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11-00 год.
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В. при секретарі судового засідання - Поддубному С.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Державної податкової інспекції у м. Харцизьку Головного управління Міндоходів у Донецькій області
до Зугреської міської Ради, м. Зугрес
про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» з податку на додану вартість у розмірі 2941 грн. 60 коп., з комунального податку у розмірі 21 грн. 71 коп., а взагалі - 2963 грн. 31 коп.
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальне підприємство «Зугресжитлосервіс», м. Зугрес
за участю представників
від позивача: Малєєвої Т.С., за дов. від 16.08.2013р.
від відповідача: не з'явився
від третьої особи: не з'явився
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою інспекцією у м. Харцизьку Головного управління Міндоходів у Донецькій області заявлено позов до Зугреської міської Ради про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» з податку на додану вартість у розмірі 2941 грн. 60 коп., з комунального податку у розмірі 21 грн. 71 коп., а взагалі - 2963 грн. 31 коп.
Правовою підставою стягнення позивач вважає норми статті 67 Конституції України, статті 96 Податкового кодексу України.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце слухання справи належним чином повідомлений, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, про причини неявки суд не повідомив, письмових заперечень суду не надав, заяви про розгляд справи без участі представника суду також не надав.
Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце слухання справи належним чином повідомлений, до суду повернувся не вручений конверт з відміткою поштового відділення «за закінченням терміну зберігання». Частиною 4 статті 33 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) передбачено, що у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
Вислухавши у судовому засіданні представника позивача, дослідивши та оцінивши надані докази за своїм внутрішнім переконанням, суд встановив наступне.
Зугреська міська Рада є юридичною особою, включене до ЄДРПОУ за номером 04053039, що підтверджено витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 9 липня 2013 року серія АБ № 324223.
Комунальне підприємство «Зугресжитлосервіс» зареєстровано виконавчим комітетом Харцизької міської ради Донецької області як юридична особа, включене до ЄДРПОУ за номером 32466908, засновано виконавчим комітетом Зугреської міської Ради, що підтверджено витягом з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 18 червня 2013 року серія АБ № 324158.
Відповідно до довідки позивача від 26 червня 2013 року № 9166/19-013 Комунальне підприємство «Зугресжитлосервіс» перебуває на обліку ДПІ у м. Харцизьку як платник податків з 4 липня 2003 року та за реєстраційними даними податкового органу не має відкритих розрахункових рахунків в установах банків.
З повідомлення позивача про наявність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів) від 26 червня 2013 року № 9163/19-013 вбачається, що платник податків Комунальне підприємство «Зугресжитлосервіс» має податковий борг, який станом на 20 червня 2013 року складає 2963 грн. 31 коп. за видами податків: з податку на додану вартість у розмірі 2941 грн. 60 коп. (основний платіж), з комунального податку у розмірі 21 грн. 71 коп. (пеня).
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Пункт 1.1 статті 1 Податкового кодексу України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи. Згідно з пунктом 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Пунктом 36.5 статті 36 Податкового кодексу України передбачено, що відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.
Судом встановлено, що позивачем було проведено заходи по стягненню суми податкового боргу відповідно до Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який був чинний на час виникнення податкового боргу.
Так, відповідачу податковим органом були направлені перша від 13 травня 2009 року № 1/175 та друга від 26 червня 2009 року № 2/219 податкові вимоги, які були розміщені позивачем на дошці податкових оголошень, у зв'язку з неможливістю їх вручення відповідно до підпункту 6.2.4 пункту 6.2 статті 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», згідно з яким, у разі коли податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення або податкові вимоги у зв'язку з незнаходженням посадових осіб, їх відмовою прийняти податкове повідомлення або податкову вимогу, незнаходженням фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків, податковий орган розміщує податкове повідомлення або податкові вимоги на дошці податкових оголошень, встановленій на вільному для огляду місці біля входу до приміщення податкового органу. При цьому день розміщення такої податкової вимоги вважається днем її вручення.
Відповідно до витягу про реєстрацію в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна станом на 5 серпня 2009 року № 24293199 активи платника податків, розмір яких не є меншим двократному розміру суми податкового боргу знаходяться у податковій заставі.
Також позивачем проведено заходи щодо стягнення сум податкового боргу у судовому порядку. Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 1 липня 2010 року по справі № 2а-15020/10/0570 позов прокурора міста Харцизька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у м. Харцизьку до Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» про стягнення заборгованості зі сплати податків, зборів (обов'язкових платежів) на загальну суму 3111 грн. 60 коп. за видами податків: податок на додану вартість - 2941 грн. 60 коп., з якого основний платіж 2941 грн. 60 коп.; комунальний податок - 170 грн. 00 коп., з якого штрафні санкції - 170 грн. 00 коп. задоволені повністю. По зазначеній справі стягувачеві було видано 20 грудня 2010 року виконавчий лист, на підставі якого 3 березня 2011 року державним виконавцем прийнято постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 24883980. Постановою державного виконавця від 22 листопада 2011 року виконавчий лист було повернуто ДПІ у м. Харцизьку відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» у зв'язку з відсутністю майна на яке може бути звернено стягнення.
Згідно з довідки позивача від 26 червня 2013 року № 9164/19-013 податкові вимоги від 13 травня 2009 року № 1/175 та від 26 червня 2009 року № 2/219, виставлені Комунальному підприємству «Зугресжитлосервіс» є діючими, відкликанню не підлягали у зв'язку з тим, що податковий борг підприємства не переривався.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта - Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» - від 18 червня 2013 року № 5021957 відомості про права власності, інші речові права, іпотеки, обтяження у Державному реєстрі відсутні.
З листа Управління держкомзему у м. Харцизьку Донецької області від 20 червня 2013 року № 01-21/1209 вбачається, що станом на 1 січня 2013 року відомості про наявність земель у власності Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» - відсутні.
Згідно обліковим даним ВРЕР ДАІ м. Харцизька за Комунальним підприємством «Зугресжитлосервіс» автотранспорт не зареєстрований, що підтверджено довідкою ВРЕР ДАІ м. Харцизьк УДАІ ГУМВС України в Донецькій області від 18 червня 2013 року № 9/20-455.
Пунктом 41.5 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень. Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов'язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.
Відповідно до пункту 96.3 статті 96 Податкового кодексу України відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов'язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.
Судом встановлено, що позивачем, відповідно до вимог пункту 96.1 статті 96 Податкового кодексу України було направлено подання до Виконавчого комітету Зугреської міської Ради від 13 березня 2013 року № 3604/19-013 щодо прийняття рішення про погашення податкового боргу комунального підприємства «Зугресжитлосервіс».
Доказів надання відповіді податковому органу про прийняте відповідно пункту 96.1 статті 96 Податкового кодексу України рішення протягом встановленого законодавством строку (30 календарних днів з дня направлення звернення) відповідачем суду не надано. Наявність податкового боргу на час розгляду справи підтверджена податковим органом шляхом надання суду повідомлення про наявність суми заборгованості.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги податкового органу підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Державної податкової інспекції у м. Харцизьку Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Зугреської міської Ради про стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» з податку на додану вартість у розмірі 2941 грн. 60 коп., з комунального податку у розмірі 21 грн. 71 коп., а взагалі - 2963 грн. 31 коп., задовольнити повністю.
Стягнути з Зугреської міської Ради (ЄДРПОУ 04053039) кошти у рахунок погашення податкового боргу Комунального підприємства «Зугресжитлосервіс» (ЄДРПОУ 32466908) на користь державного бюджету (розрахункові рахунки в матеріалах справи відсутні) з податку на додану вартість (код платежу 3014010100) у розмірі 2941 грн. 60 коп. (дві тисячі дев'ятсот сорок одна гривня шістдесят копійок), з комунального податку у розмірі 21 грн. 71 коп. (двадцять одна гривня сімдесят одна копійка), а взагалі - 2963 грн. 31 коп.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті та проголошена у судовому засіданні 10 жовтня 2013 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Постанова в адміністративній справі може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання через Донецький окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Смагар С.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2013 |
Оприлюднено | 16.10.2013 |
Номер документу | 34066236 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Смагар С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні