10.1
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 жовтня 2013 року Справа № 812/7694/13-а
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Широка К.Ю., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області до приватного підприємства «Свердловське сервісне обслуговування і ремонт житла» про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків у розмірі 9 222, 70 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03 вересня 2013 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до приватного підприємства «Свердловське сервісне обслуговування і ремонт житла» про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків у розмірі 9 222, 70 грн.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що відповідач зареєстрований в УПФУ в м. Свердловську Луганської області, як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування і зобов'язаний сплачувати такі внески до ПФУ відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", але всупереч цього відповідач має заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 9 222,70 грн. та в добровільному порядку їх не сплатив.
У зв'язку з викладеним, позивач просить стягнути з відповідача заборгованість зі сплати фінансової санкції та пені у розмірі 9 222, 70 грн.
Ухвалою суду від 05 вересня 2013 року справу призначено до розгляду у скороченому провадженні.
Відповідачу запропоновано у 10 денний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження надати на адресу Луганського окружного адміністративного суду заперечення проти позову та необхідні документи або письмову заяву про визнання позову.
03 жовтня 2013 року конверт повернувся до суду з відміткою пошти: " за зазначеною адресою не проживає". Відповідно до Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців відповідач зареєстрований за вищезазначеною адресою та відомості про зміну свого місця знаходження не надавав.
Відповідно до положень ч. 11 ст.35 КАС України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) вважається, що особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру.
При цьому, слід враховувати, що відповідно до частини першої статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" від 15 травня 2003 року №755-IV, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
У зв'язку з тим, що будь-яких відомостей відносно зміни місця реєстрації відповідач державному реєстратору не надав, записи до реєстру не вносились, суд позбавлений можливості повідомити відповідача про розгляд даної справи за іншою адресою.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини, суд дійшов до висновку про задоволення адміністративного позову з наступних підстав.
З 01 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 08 липня 2010 року № 2464, яким внесено зміни до Законів України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення", "Про збір на обов'язкове державне пенсійне забезпечення", "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".
В той же час, відповідно до п.7 розділу VIII Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" стягнення заборгованості із сплати страхових внесків за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених у період до 01 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 01 січня 2011 року не настав, здійснюється фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення такої заборгованості або застосування штрафних санкцій.
Таким чином, застосуванню підлягають зазначені вище Закони в редакції, що діяли до 01 січня 2011 року та з 01 січня 2011 року.
Судом встановлено, що відповідач зареєстрований в Управлінні Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області як платник страхових внесків.
Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-ІV визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Згідно ст.ст.14, 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальниками та відповідно, платниками страхових внесків до Пенсійного фонду є підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Відповідно до ч.6 ст.20 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є: для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, - календарний місяць; для страхувальників, зазначених у пункті 5 статті 14 цього Закону, - квартал. При цьому в разі здійснення протягом базового звітного періоду виплат (виплати доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески, страхувальники одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати авансові платежі у вигляді сум страхових внесків, що підлягають нарахуванню на зазначені виплати (дохід). У разі недостатності у страхувальника коштів для здійснення в повному обсязі виплати заробітної плати (доходу) та одночасної сплати відповідних авансових платежів виплата зазначених сум та сплата страхових внесків здійснюється в пропорційних розмірах у порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду. У разі несплати авансових платежів до страхувальників застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом. Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.
Пунктами 2, 3 частини 9 статті 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників фінансові санкції: 2) за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу; 3) за приховування (заниження) страхувальником суми заробітної плати (виплат, доходу), на які нараховуються страхові внески, накладається штраф у розмірі всієї суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу), а в разі повторного протягом року такого порушення - штраф у триразовому розмірі суми прихованої (заниженої) заробітної плати (виплат, доходу).
Згідно ч.3 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»Територіальні органи Пенсійного фонду за формою і у строки, визначені правлінням Пенсійного фонду, надсилають страхувальникам, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.
З матеріалів справи вбачається, що за ПП «Свердловське сервісне обслуговування і ремонт житла» утворилась заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
19 червня 2008 року позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування» або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду №455, яким з відповідача стягнуто суму штрафу у розмірі 5958,04 грн. та нараховано пеню у розмірі 571,08 грн. за період з 20.07.2007 по 30.05.2007. Вказане рішення отримано відповідачем, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на вказаному рішенні.
30 березня 2009 року УПФУ в м. Свердловську Луганської області прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування» або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду №632, яким з відповідача стягнуто суму штрафу у розмірі 691,50 грн. та нараховано пеню у розмірі 294,41 грн. за період з 20.07.2007 по 13.03.2009. Вказане рішення отримано відповідачем, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на вказаному рішенні.
24 жовтня 2008 року позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування» або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду №698, яким до відповідача застосовано фінансові санкцій у розмірі 1258,30 грн. та нараховано пеню у розмірі 254,03 грн. за період з 19.06.2008 по 02.09.2008. Вказане рішення отримано відповідачем, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на вказаному рішенні.
31 липня 2009 року позивачем прийнято рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування» або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду №1317, яким до відповідача застосовано фінансові санкцій у розмірі 160,00 грн. та нараховано пеню у розмірі 96,64 грн. за період з 19.05.2009 по 15.05.2009. Вказане рішення отримано відповідачем, що підтверджується особистим підписом його уповноваженого представника на вказаному рішенні.
Таким чином, сума заборгованості по страховим внескам на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягає стягненню з відповідача, складає 9 222, 70 грн.
Відповідно до ч.3 ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» Управлінням Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області було винесено вимогу про сплату боргу № Ю - 570-8 від 05.08.2013. Вимогу про сплату боргу № Ю-570-8 від 05.08.2013 добровільно відповідачем не виконано, з органом Пенсійного фонду не узгоджено та у судовому порядку не оскаржено
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області до приватного підприємства «Свердловське сервісне обслуговування і ремонт житла» про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків у розмірі 9 222, 70 грн. підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування підлягає стягненню з відповідача.
Питання по судових витратах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено їх стягнення у даних випадках.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області до приватного підприємства «Свердловське сервісне обслуговування і ремонт житла» про стягнення недоїмки зі сплати страхових внесків у розмірі 9 222, 70 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства «Свердловське сервісне обслуговування і ремонт житла» (94800, Луганська область, м. Червонопартизанськ, вул. Чапаєва, 8; код 35015911) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Свердловську Луганської області заборгованість недоїмки зі сплати страхових внесків у розмірі 9 222, 70 грн. (дев'ять тисяч двісті двадцять дві грн. 70 коп.)
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя К.Ю. Широка
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34066318 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Ю. Широка
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні