Постанова
від 10.10.2013 по справі 807/3357/13-а
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 жовтня 2013 рокум. Ужгород№ 807/3357/13-а

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Рейті С.І.

при секретарі судового засідання - Шмідзен І.Ю.

за участю представників

позивача: Кіш А.С. (довіреність від 25.09.2013 року)

відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Троянда" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені у сумі 20081,23 грн., -

ВСТАНОВИВ:

У відповідності до ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 10 жовтня 2013 року проголошено вступну та резолютивну частини Постанови. Постанова в повному обсязі складена 11 жовтня 2013 року.

Закарпатське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач, відділення ФСЗІ) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовною заявою (а.с.3-5) до Приватного підприємства "Троянда" (далі - відповідач, ПП "Троянда"), якою просить стягнути адміністративно - господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 19365,38 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у сумі 715,85 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала з підстав, наведених у позовній заяві, просить стягнути з відповідача несплачені адміністративно - господарські санкції та нараховану пеню в загальній сумі 20081,23 грн.

Відповідач письмові заперечення проти позову суду не надав, в судові засідання 02.10.2013 року та 10.10.2013 року явку представника не забезпечив, про причини неявки суду не повідомив, хоча належним чином був повідомлений судом про відкриття провадження в адміністративній справ, про дату, час і місце розгляду даної справи (що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про отримання ПП "Троянда" направленої судом кореспонденції, а.с.15, 21). Отже, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи, та справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про задоволення позову в повному обсязі, виходячи з наступного.

Частиною першою ст.19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 року № 875 -XII (з подальшими змінами та доповненнями, далі - Закон 875), для підприємств (об'єднань), установ і організацій, незалежно від форми власності і господарювання, встановлено норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця, та відповідачеві за змістом вищенаведеного Закону встановлено на 2010 рік норматив створення робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у кількості 1 робоче місце.

Згідно ч.1 ст. 20 Закону 875 підприємства (об'єднання), установи і організації, незалежно від форми власності і господарювання, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж встановлено нормативами, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Матеріалами справи, зокрема, статистичним звітом відповідача "Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік" (форма № 10 -ПI), встановлено, що на підприємстві відповідача у звітному періоді не працювали інваліди у кількості, визначеній Законом (а.с.6). Згідно поданого відповідачем звіту, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу - 26 осіб, чисельність інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на підприємстві відповідача на робочих місцях для інвалідів складає - 1 особа, фактична середньооблікова кількість інвалідів на підприємстві - 0 осіб, середньорічна заробітна плата штатного працівника - 27365 грн., та сума адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - 27365 грн.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42 (зареєстровано в Мінюсті України 13.02.2007 року за № 117/13384) затверджено форму звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкцію щодо заповнення форми N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" (далі - Інструкція).

Відповідно до п. 3.6 Інсрукції, у рядку 5 відображається середньорічна заробітна плата штатного працівника, яка розраховується за формулою (рядок 4 *1000: рядок 1), при цьому, згідноп.3.7 Інструкції, у рядку 6 відображається сума коштів адміністративно-господарських санкцій, яку повинен сплатити роботодавець у разі невиконання нормативу.

За наведених обставин та згідно вищенаведених положень Інструкції, затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 року № 42, середньорічна заробітна плата штатного працівника складає - 27365,38 грн., а отже розмір санкцій за недотримання нормативу для працевлаштування двох інвалідів складає 27365,38 грн. (в звіті ПП "Троянда" суму заокруглено до 27365,00 грн.).

Проведеним відділенням ФСЗІ розрахунком встановлено неправильність середньорічної заробітної плати штатного працівника, яка становить 27365,38 грн. грн. (згідно поданого звіту - така вказана у сумі 27365,00 грн.) та, відповідно, визначено суму адміністративно - господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, яка становить 27365,38 грн. та з врахуванням часткової сплати відповідачем адміністративно - господарських санкцій у сумі 8000,00 грн. грн. - сума несплачених адміністративно - господарських санкцій становить 19365,38 грн. (а.с.7).

Вказані адміністративно-господарські санкції сплачуються підприємством самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу. Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк (ч. ч. 2, 4 ст. 20 Закону 875). Механізм нарахування пені встановлено Порядком нарахування пені та її сплати, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 15.05.2007 року № 223 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.05.2007 року за № 553/13819), відповідно до п. 3.4 якого нарахування пені здійснюється з наступного дня граничного строку сплати адміністративно-господарських санкцій (з 16 квітня наступного за роком, у якому відбулося порушення нормативу), та у поданій позовній заяві за невиконання нормативу щодо працевлаштування інвалідів до суду відділення Фонду розраховує суму пені на дату її подання (п.3.7 Порядку). Відповідно до проведеного відділенням ФСЗІ розрахунку пені (а.с.8-0), станом на день подачі позову термін сплати адміністративно-господарських санкцій прострочено на 155 днів, пеня за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій, нарахована відповідно до ст. 20 Закону 875, становить 715,85 грн.

При вирішенні питання про правомірність стягнення адміністративно-господарських санкцій суд виходить із загальних норм права відносно відповідальності за порушення зобов'язань і правил здійснення господарської діяльності та необхідності встановлення в діях або бездіяльності роботодавця складу правопорушення з метою застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій. Елементами правопорушення є вина та наявність причинного зв'язку між самим порушенням та його наслідками. Статтею 218 ГК України встановлено, що підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. При цьому учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. З огляду на викладене, оскільки відповідачем не доведено, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення, судом встановлено наявність підстав для застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій.

Обов'язки роботодавців стосовно забезпечення прав інвалідів на працевлаштування визначені ч. 3 ст. 18 Закону 875, а саме: виділення та створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальних робочих місць; створення для інвалідів умов праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації; забезпечення інших соціально-економічних гарантій, передбачених чинним законодавством; надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів; звітування Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Обов'язок державних органів щодо працевлаштування інвалідів виникає після виконання відповідачем обов'язку щодо створення робочих місць і надання інформації (яка передбачена законодавством про соціальну захищеність інвалідів) про наявність вільних робочих місць та вакантних посад, на яких може використовуватися праці інвалідів.

Відповідно до п. 2 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування (затверджений постановою КМ України, від 31.01.2007 року за № 70), інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Суду не надано доказів того, що відповідачем на протязі 2012 року направлялись звіти форми 3-ПН (про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів) до центру зайнятості, тобто, відповідачем не виконано обов'язку щодо створення робочих місць і надання інформації (яка передбачена законодавством про соціальну захищеність інвалідів) про наявність вільних робочих місць чи вчинялись будь - які інші дії щодо працевлаштування у рахунок наявного нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. Оскільки відповідачем не доведено, що ним вжито заходів для недопущення господарського правопорушення, матеріалами справи не підтверджується виконання жодної із вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо вжиття заходів для працевлаштування інвалідів, в зв'язку з чим відсутні підстави для звідбнення його від господарсько - правової відповідальності.

У відповідності до ч.1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідачем не доведено, що робочі місця для інвалідів (згідно встановленого Законом нормативу) ним створені, не доведено, що ним, як роботодавцем, виконано законодавчо встановлений обов'язок зі створення робочих місць для інвалідів згідно нормативу, а також те, що створені робочі місця не були зайняті інвалідами з незалежних від нього причин.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані та підлягають до задоволення повністю.

Згідно ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати по справі з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 17, 71, 86, 94, 160, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Троянда" про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені у сумі 20081,23 грн. - задовольнити повністю.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Троянда" (Закарпатська область, Іршавський район, с. Білки, вул. Центральна, 68 код 25436201) на користь Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (м. Ужгород, пл. Ш. Петефі, 14 код 13592841) адміністративно - господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у сумі 19365,38 грн. (дев'ятнадцять тисяч триста шістдесят п'ять гривень тридцять вісім копійок) та пеню за порушення термінів сплати адміністративно - господарських санкцій у сумі 715,85 грн. (сімсот п'ятнадцять гривень вісімдесят п'ять копійок).

3. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).

Суддя С.І. Рейті

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2013
Оприлюднено16.10.2013
Номер документу34072295
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/3357/13-а

Ухвала від 23.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

Ухвала від 18.09.2013

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Рейті С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні