Постанова
від 07.10.2013 по справі 805/13696/13-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2013 р. Справа №805/13696/13-а

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 12:55

Донецький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Кошкош О.О. при секретарі Олійник А.І. за участю представника позивача Камши В.О., представника відповідача Вегери О.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Орендне підприємство «Шахта Путилівська» про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Територіальне управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості звернулось до суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «Орендне підприємство «Шахта Путилівська» про зобов'язання вчинити певні дії. Просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТОВ «Орендне підприємство «Шахта Путилівська», розташованого за адресою м.Донецьк - 9, вул. Свєтлова, 1 шляхом заборони експлуатації кран-балок: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466) у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей, мотивуючи вимоги тим, що відповідно до направлення на перевірку № 025-3/159 від 22.08.2013 року 17 вересня 2013 року посадовими особами теруправління проведено планову перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Орендне підприємство «Шахта Путилівська», код ЄДРПОУ 36253019, розташованого за адресою: м.Донецьк - 9, вул. Свєтлова, 1 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на поверхневому комплексу шахти.

Під час перевірки ТОВ «Орендне підприємство «Шахта Путилівська» виявлені порушення нормативно-правових актів з охорони праці, які створюють загрозу життю і здоров'ю людей, що є підставою для повної заборони експлуатації кран-балок: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466).

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, надав пояснення, аналогічні обставинам позову.

Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги визнав.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позовні підлягають задоволенню.

Згідно до п. 1 Положення про Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року N 408/2011, Державна служба гірничого нагляду та промислової безпеки України (Держгірпромнагляд України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра надзвичайних ситуацій України.

Держгірпромнагляд України входить до системи органів виконавчої влади та забезпечує реалізацію державної політики з промислової безпеки, охорони праці, державного гірничого нагляду, охорони надр та державного регулювання у сфері безпечного поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення.

Відповідно до п. 6 даного Положення Держгірпромнагляд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у місті обласного значення Кривий Ріг.

Наказом Держгірпромнагляду України від 02.12.2011 № 186-к затверджено Положення про територіальне управління Держгірпромнагляду України у Донецькій області (далі - теруправління), згідно пункту 1 якого, територіальне управління є територіальним органом, який діє у складі Держгірпомнагляду України та їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України «Про охорону праці» державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Підпунктом 7 пункту 4 вказаного Положення встановлено, що Територіальне управління відповідно до покладених на нього завдань: здійснює у визначеному порядку державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства з охорони праці в частині безпечного ведення робіт, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення юридичними та фізичними особами, які відповідно до законодавства використовують найману працю, у тому числі з питань: будівництва, реконструкції та експлуатації об'єктів підвищеної небезпеки, потенційно небезпечних об'єктів і виробництв; видобування вуглеводнів, їх транспортування, переробки та використання на підприємствах, в установах та організаціях; застосування технологій, технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; виготовлення, монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження, випробування і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва; облаштування системами автоматичного контролю і управління технологічними процесами та станом виробничого середовища; проведення робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, а також утилізації зброї, звичайних видів боєприпасів, виробів ракетної техніки та палива, вибухових матеріалів військового призначення, окрім вибухових матеріалів, призначених для військового та спеціального використання.

За приписами п.2.1 Положення «Про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України», затвердженого Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 11.08.2011 № 826, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2011 р. за № 1531/20269, державний нагляд (контроль) здійснюється шляхом проведення посадовими особами Держгірпромнагляду України згідно з цим Положенням перевірок (обстежень) установ, підприємств, організацій, їх відокремлених підрозділів, філій, представництв, юридичних осіб, фізичних осіб, що використовують найману працю (далі - суб'єкти господарювання), у тому числі окремих виробничих об'єктів суб'єктів господарювання - виробничих цехів та дільниць, машин і механізмів, промислових майданчиків, інших відокремлених виробничих структурних підрозділів (далі - об'єкти перевірки).

Судом встановлено, що на підставі направлення № 025-3/159 від 22 серпня 2013 року посадовими особами Донецько-Макіївською державною регіональною гірничотехнічною інспекцією у вугільній промисловості проведено планову перевірку ТОВ «Орендне підприємство «Шахта Путилівська», код ЄДРПОУ 36253019, розташованого за адресою: 83009, м.Донецьк, вул.Свєтлова, 1 на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці при веденні робіт та промислової безпеки.

17 вересня 2013 року позивачем складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) №025Р-4/22, яким встановлено 10 порушень вимог законодавства (а.с. 22-25), що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, не проведені регламентні роботи по опосвідченню електроустановок споживачів в частині рівня безпечного стану вантажопідіймальних механізмів кран-балок: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466), чим порушено п.8.1 «Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів» НПАОП 40.1-1.21-98;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, у енергомеханічної служби шахти відсутні працівники, які мають право керування вантажопідіймальними механізмами, які управляються з підлоги, чим порушено п.10.4.9 Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, у енергомеханічної служби відсутні працівники, які мають посвідчення стропальників, які управляються з підлоги, чим порушено п.10.4.9 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, відсутні запобіжні замки для одноразових гаків на кран-балках: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466), чим порушено п.4.6.5 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, відсутні обмежувальні висоти підіймання на кран-балках: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466), чим порушено п.4.12.3 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, відмості про змінні вантажнозахоплювальні пристрої (стропи) не занесені до журналу обліку вантажозахоплювальних кранів, чим порушено п.5.1.21 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, відсутні «Паспорти стропів», чим порушено п.5.1.20 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, кран-балки: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466) не пройшли черговий технічний нагляд, чим порушено п.10.3.2 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, не представлений наказ «Про призначення працівників, які здійснюють нагляд за утриманням та безпечною експлуатацією вантажопідіймальних кранів та вантажозахоплювальних пристроїв», чим порушено п.10.4.1 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів»;

- в порушення вимог ст.13 Закону України «Про охорону праці» №2694, не розроблено технологічні карти навантаження, розгрузки та складування вантажів, чим порушено п.10.5.15 «Правил будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів».

Водночас, суд зазначає, що акт підписаний директором 17 вересня 2013 року без зауважень.

Статтею 4 Закону України «Про охорону праці», визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Відповідно до Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 року № 826, загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.

Пунктом 2.26 Положення передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки:

порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників;

порушень вимог Кодексу України про надра;

відсутності дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки;

не проведення у встановленому порядку та в терміни технічного огляду, випробування або експертного обстеження машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки;

виникнення нещасного випадку зі смертельним або тяжким наслідком, групового нещасного випадку.

У разі виявлення факту перевищення допустимих норм технологічного навантаження виробничого об'єкта (окремого виробництва, машин і механізмів) або якщо дійсний рівень технологічного навантаження створює загрозу життю працівників, уникнути чого можливо за рахунок його зниження, роботи такого об'єкта (виробництво, експлуатація машин і механізмів) можуть бути обмежені до допустимого безпечного рівня.

З пояснень відповідача, наданих під час розгляду справи, вбачається, що ТОВ «Орендне підприємство «Шахта Путилівська» порушення, викладені в акті перевірки від 17.09.2013 року №025Р-4/22, не усунуті.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

З урахуванням наведеного та встановлених обставин у справі, суд дійшов висновку, що порушення "Правил безпеки у вогнетривкому виробництві", встановлені під час перевірки, створюють загрозу життю працівників ТОВ «Орендне підприємство «Шахта Путилівська», а від так позов підлягає задоволенню.

Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Крім того, суд зазначає, що ст. 106 Кодексом адміністративного судочинства України та ст. 3 Законом України «Про судовий збір» передбачений обов'язок позивача сплатити судовий збір у належному розмірі під час подання адміністративного позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 вересня 2013 року судом задоволено клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення по справі. На момент ухвалення рішення судовий збір залишається несплаченим.

Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Таким чином, судовий збір у розмірі 34,41 грн. підлягає стягненню з позивача на користь Державного бюджету України.

Керуючись статтями 2, 17, 94, 158-163, 167, 185-186, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Позов Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості до Товариства з обмеженою відповідальністю «Орендне підприємство «Шахта Путилівська» про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю «Орендне підприємство «Шахта Путилівська» (код ЄДРПОУ 36253019, розташованого за адресою: м.Донецьк - 9, вул. Свєтлова, 1) шляхом повної заборони експлуатації кран-балок: 3,2 тонн (інв.№30091), 3 тони (інв.№50955), 15 тон (інв.№33466).

Стягнути з Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Донецькій області в особі Донецько-Макіївської державної регіональної гірничотехнічної інспекції у вугільній промисловості (код ЄДРПОУ 37968280) на користь Державного бюджету України (р/р 31217206784005, банк отримувача - ГУ ДКСУ у Донецькій області, МФО банку - 834016, ЄДРПОУ отримувача - 38034015) судовий збір у сумі 34,41 грн.

Постанова в частині застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до відповідача підлягає негайному виконанню.

Повний текст постанови виготовлений 12 жовтня 2013 року.

Відповідно до частин 12-13 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Кошкош О.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2013
Оприлюднено14.10.2013
Номер документу34072345
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13696/13-а

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Постанова від 07.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 24.09.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні