ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва, 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
02 жовтня 2013 року 10:14 № 826/14533/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А., за участю секретаря судового засідання Суховій О.В., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомКиївського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів доТовариства з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" про стягнення 17471,20 грн.
Київське міське відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з адміністративним позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році в розмірі 17471,20 грн.
Позов мотивований невиконанням відповідачем вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо створення протягом 2012 року одного робочого місця для працевлаштування інваліда, внаслідок чого підприємство зобов'язане сплатити адміністративно-господарські санкції в розмірі 17105,26 грн. та 365,94 грн. пені у зв'язку з несвоєчасною сплатою адміністративно-господарських санкцій.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала, просила задовольнити позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві.
Представник відповідача проти позову заперечила, подала письмові заперечення в яких зазначено, що відповідачем протягом 2012 року фактично виконано вимоги Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" щодо працевлаштування необхідної кількості інвалідів з урахуванням специфіки ведення статистики кількості працівників. Представник пояснила, що в поданому до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік відповідачем було допущено помилку в коді рядка 02 "Середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб)", а саме: замість 1 особи помилково проставлено прочерк. Як зазначено у письмових запереченнях, у зв'язку з цим, відповідачем направлено позивачу лист щодо заміни звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 року в зв'язку з технічною помилкою та відповідний звіт, на що позивачем було надано відповідь про неможливість внесення виправлень у зв'язку із відсутністю відповідних законодавчих підстав.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, судом встановлено наступне.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Товариство з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" зареєстроване як юридична особа 15.07.2002, присвоєно ідентифікаційний код 32069058, місцезнаходження: 03680, м. Київ, бульв. Івана Лепсе, 8, корп. 10, офіс 403.
Як убачається з матеріалів справи, відповідачем подано до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік форми №10-ПІ, в якому зазначено: що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (код рядка 01) - 19 осіб; середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (код рядка 02) - "-"; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (код рядка 03) - 1 особа; фонд оплати праці штатних працівників (код рядка 04) - 325 тис. грн.; середньорічна заробітна плата штатного працівника (код рядка 05) - 17105,26 грн.; сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (код рядка 06) - "-".
Відповідно до розрахунків позовних вимог, сума штрафних санкцій за нестворені протягом 2012 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" робочі місця для працевлаштування інвалідів складає 17105,26 грн., пеня - 365,94 грн.
Станом на час розгляду справи судом, адміністративно-господарські санкції та пеня відповідачем не сплачені. Наведена обставина представниками сторін не заперечувалась.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21 березня 1991 року №875-XII (з наступними змінами і доповненнями, далі - Закон №875-XII), з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, яка не заборонена законом.
Статтею 18 Закону №875-XII передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (частина третя).
Відповідно до частини першої статті 19 Закону №875-XII для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Виходячи з середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" за 2012 рік - 19 осіб, норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів на вказаному підприємстві становить 1 особа.
Як уже зазначалось, відповідачем було подано до Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік форми №10-ПІ, в якому, зокрема, зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу (код рядка 01) - 19 осіб; з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (код рядка 02) - "-"; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (код рядка 03) - 1 особа.
Представник відповідача зазначила, що підприємством у звіті (код рядка 02) була допущена технічна помилка, оскільки протягом 2012 року на підприємстві працював інвалід, але не повний рік. З метою виправлення зазначеної помилки Товариством з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" направлено на адресу Київського міського відділення Фонду соціального захисту інвалідів лист від 23.08.2013 №1 з відповідними поясненнями, до якого долучено копію звіту форми №10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік, де, зокрема зазначено, що середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (код рядка 02) становить 1 особу.
Як пояснила представник, з урахуванням особливостей ведення статистики середньооблікової кількості штатних працівників, встановлених "Інструкцією зі статистики кількості працівників", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286, середньооблікова кількість працюючих інвалідів протягом 2012 року фактично складала 1 особу, відповідно, ця кількість осіб повинна бути зазначена в звіті (код рядка 02), що свідчить про фактичне виконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2012 рік.
На підтвердження вказаної обставини відповідачем надано копію наказу від 01.07.2010 про прийняття на роботу ОСОБА_1 на посаду охоронника ТОВ "Богатир-Безпека" з 01.07.2010, копію наказу від 11.07.2012 про звільнення за власним бажанням ОСОБА_1 з 11.07.2012.
Згідно з посвідченням серії НОМЕР_1 та довідок до акта огляду МСЕК серії ЖИА №109498, серії 10 ААА №548003, серії 10 ААА №723869 ОСОБА_1 є інвалідом ІІІ групи з 28.09.2005, останній раз інвалідність продовжувалась до 01.10.2012.
Відповідно до пункту 3.2. "Інструкції щодо заповнення форми звітності №10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року №42, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за №117/13384, у рядку 02 відображається середньооблікова кількість штатних працівників за рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність.
Пунктом 3.2.5. "Інструкції зі статистики кількості працівників", затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 30 листопада 2005 року за №1442/11722, встановлено, що середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.
Беручи до уваги порядок обчислення середньооблікової кількості штатних працівників за рік, враховуючи, що з 01.01.2012 по 11.07.2012 року в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" працював один інвалід, середньооблікова кількість штатних працівників за 2012 рік, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, становить: 6/12 = 0,5.
При цьому, відповідно до пункту 3.4. "Інструкції щодо заповнення форми звітності №10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року №42, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13 лютого 2007 року за №117/13384, дані щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількості інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображаються в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).
Таким чином, протягом 2012 року в Товаристві з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" працював один інвалід.
За таких обставин, суд погоджується з доводами представника відповідача щодо виконання ним протягом 2012 року нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до вимог статті 19 Закону №875-XII та допущення ним помилки в коді рядка 02 звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік форми №10-ПІ щодо зазначення середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, 0 осіб замість 1 особи.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідача адміністративно-господарських санкцій в сумі 17105,26 грн. та 365,94 грн. за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів за 2012 рік, відповідно в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.
Разом з тим, суд зазначає, що згідно з вимогами "Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року №70 "Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом (абзац третій пункту 2).
Оскільки, працівник, якому відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність, звільнився з Товариства з обмеженою відповідальністю "Богатир-Безпека" 11.07.2012, наведена обставина не вплинула на обов'язок відповідача щодо вчинення дій з працевлаштування інваліда, зокрема і стосовно подання звітів до центру зайнятості, оскільки фактично, робоче місце для працевлаштування інваліда з 11.07.2012 і до кінця 2012 року було вакантним. Представник відповідача не надала суду доказів вжиття відповідачем після 11.07.2012 заходів щодо працевлаштування інваліда та не заперечувала проти вказаної обставини. Водночас, вказана обставина не позначилася на фактичному виконанні відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів протягом 2012 року.
Відповідно до частини першої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). Відповідачем не надано суду доказів понесення ним судових витрат, відповідно підстави для присудження з Державного бюджету України на користь відповідача судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 185-187 цього Кодексу шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня проголошення постанови. У разі відкладення складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2013 |
Оприлюднено | 14.10.2013 |
Номер документу | 34072721 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні