ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048,
м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
06.12.06 р.
Справа № 45/272пд
за позовом: Ясинуватського
міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Ясинуватської районної
державної адміністрації, ЄДРПОУ 05420221, м. Ясинувата
до відповідача 1: Суб'єкта
підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, код НОМЕР_1, м.Донецьк
до відповідача 2: Ясинуватської районної ради, ЄДРПОУ 25598760,
м. Ясинувата
третя особа 1 без самостійних вимог
на предмет спору на стороні відповідача: Донецьке обласне виробниче управління
меліорації та водного господарства, ЄДРПОУ 01038743, м.Донецьк
третя особи 2 без самостійних вимог
на предмет спору на стороні відповідача: Державне управління екології та
природних ресурсів в Донецькій області, ЄДРПОУ 05523955, м.Донецьк
про визнання договору недійсним
Суддя Б.Д. Плотніцький
при секретарі судового засідання
Ляшенко Л.В.
Представники:
Від позивача: Удовенко Є.В. - дов.
Від відповідача 1: ОСОБА_1 -
прив.підпр., ОСОБА_2 - дов.
Від відповідача 2: Алімов О.С. -
дов.
Від третьої особи 1: Гладка І.С. -
довір.
Від третьої особи 2: Єфремова А.А.
- нач.від.прав.забезп.
В засіданні брали участь
Прокурор: Даниленко С.М. -
посвідчення № 2197
СУТЬ СПРАВИ:
Ясинуватський міжрайонний прокурор
в інтересах держави в особі Ясинуватської районної державної адміністрації, м.
Ясинувата, звернувся до господарського суду Донецької області з позовом до відповідача
Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, м. Донецьк про
визнання недійсним договору оренди водних об'єктів №НОМЕР_2
В обґрунтування позовних вимог
прокурор посилається на те, що спірний об'єкт оренди, який по договору оренди
водних об'єктів №НОМЕР_2 був переданий в оренду відповідачу, віднесений до
водних об'єктів загальнодержавного значення, а не місцевого.
Відповідач - Суб'єкт
підприємницької діяльності ОСОБА_1 у відзиві на позовну заяву б/н від
30.10.2006р. позовні вимоги не визнає та просить суд відмовити в задоволенні
позовних вимог прокурору.
В обґрунтування своїх доводів
відповідач посилається на те, що на момент укладення договору оренди водних
об'єктів №НОМЕР_2, укладеного між Ясинуватською районною радою та Суб'єктом
підприємницької діяльності - фізичною особою ОСОБА_1, цей договір відповідав
чинному законодавству і був погоджений Донецьким обласним виробничим управління
меліорації та водного господарства.
Ухвалою господарського суду від
17.10.2006р. в якості відповідача 2 залучена Ясинуватська районна рада,
м.Ясинувата, в якості третьої особи 1 без самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача - Донецьке обласне виробниче управління меліорації та
водного господарства, м.Донецьк та в якості третьої особи 2 без самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача - Державне управління екології та природних ресурсів в
Донецькій області, м.Донецьк.
Відповідач 2 відзив на позовну
заяву не надав, проте в поясненнях на позов №3560/01-7 від 26.10.2006р. стверджує,
що ставок, який орендується Суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною
особою ОСОБА_1, є водним об'єктом місцевого значення, оскільки він не виходить
за межі однієї області та визнаний спеціалістами Обласного виробничого
управління меліорації й водного господарства об'єктом місцевого значення.
Третя особа 1 без самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача - Донецьке обласне виробниче управління меліорації та
водного господарства, м.Донецьк надала пояснення №НОМЕР_3 в яких стверджує, що
після прийняття поправок до Водного кодексу України, які передбачили право
передачі в оренду водних об'єктів загальнодержавного значення місцевими
адміністраціями, було прийнято розпорядження голови обласної державної
адміністрації №НОМЕР_4. „Про тимчасовий порядок надання водних об'єктів
загальнодержавного значення у тимчасове користування на умовах оренди”.
Вказаним розпорядженням не передбачалось переукладення раніше укладених
договорів оренди.
Третя особа 2 без самостійних вимог
на предмет спору на стороні відповідача - Державне управління екології та
природних ресурсів в Донецькій області, м.Донецьк, правонаступником якого є
Державне управління охорони навколишнього середовища в Донецькій області,
м.Донецьк, в поясненнях (вх.№02-41/43707 від 13.11.2006р.) стверджує, що воно не є органом, який
встановлює належність водних об'єктів до місцевого чи державного значення,
оскільки це питання входить до компетенції відповідних рад.
Крім цього, третя особа 2
посилається на те, що розташовані в басейні річки загальнодержавного значення
Вовча ставки також мають бути віднесені до водних об'єктів загальнодержавного
значення.
Розглянувши матеріали справи,
заслухавши пояснення представників сторін, прокурора та третіх осіб,
господарським судом встановлено наступне:
28.05.2002р. між Ясинуватською
районною радою, м.Ясинувата та Суб'єктом підприємницької діяльності - фізичною
особою ОСОБА_1, м.Донецьк укладений
договір оренди водних об'єктів за НОМЕР_1
За умовами вказаного договору,
відповідачу за цим позовом передане в оренду водний об'єкт місцевого значення
(частина) балка Водяне басейн річки Вовча, об'ємом 264,0тис.куб.м. площею
зеркала 18,5 га розташованого у АДРЕСА_1 для риборозведення, виробництва
сільськогосподарської і промислової продукції та організації платного
спортивного любительського рибальства.
Даний договір був укладений на
підставі рішення Донецької обласної ради №НОМЕР_5„Про делегування окремих
повноважень по наданню водних об'єктів в тимчасове користування на умовах
оренди” у зв'язку з тим, що ставки є водними об'єктами місцевого значення.
Наказом Державного комітету України
по водному господарству №НОМЕР_6., який зареєстрований в Міністерстві юстиції
України №2/2442 від 06.01.1998р. затверджений перелік річок та водойм, що
віднесені до водних об'єктів місцевого значення.
Згідно з даним наказом до переліку
річок та водойм, що віднесені до водних об'єктів місцевого значення у Донецькій
області, віднесено 13 водотоків у Першотравневому та Новоазовському районах.
Як стверджує прокурор, під час
перевірки щодо законності надання в оренду водних обєктів загальнодержавного
значення та їх використання було встановлено, що фактично ставок на балці
Водяне басейнуАДРЕСА_1 об'ємом 264,0 тис.куб.м., площею водного зеркала 18,5 га
віднесено до водного об'єкту загальнодержавного значення.
Оскільки згідно ст.51 Водного
кодексу України орендодавцями водних об'єктів загальнодержавного значення є
Кабінет Міністрів України та місцеві державні адміністрації, прокурор вважає,
що Ясинуватська районна Рада не мала права укладати даний договір.
За таких підстав прокурор звернувся
до суду з позовом про визнання недійсним договору оренди водних об'єктів
№НОМЕР_2
Відповідач 1 позовні вимоги не
визнає та просить відмовити в задоволенні вимог позивачу.
Відповідач 2 відзив на позовну
заяву не надав.
Відповідач 1- Суб'єкт
підприємницької діяльності - фізична особа ОСОБА_1 звернувся до господарського
суду із заявою б/н від 05.12.2006р. (вх.№НОМЕР_7) про застосування строків
позовної давності, що є підставою для відмови в задоволенні позовних вимог.
Виходячи з принципу повного,
всебічного та об'єктивного розгляду всіх обставин справи, господарський суд
вважає вимоги позивача такими, що не підлягають задоволенню у повному обсязі,
враховуючи наступне:
Відповідно до ст.4-3 Господарського
процесуального кодексу України судочинство в господарських судах здійснюється
на засадах змагальності.
За приписом ст.33 Господарського
процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести обставини, на які
вона посилається в обґрунтування своїх вимог або заперечень.
Під час розгляду по суті заявленого
позову, відповідач 1 звернувся до суду з клопотанням про застосування строків
позовної давності.
Прокурор проти клопотання
заперечує.
Господарський суд вважає
клопотанням Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 таким,
що підлягає задоволенню, виходячи з наступного:
За змістом п.7 Прикінцевих та
перехідних положень Цивільного кодексу України передбачено, що до позовів про
визнання заперечуваного правочину недійсним і
про застосування наслідків недійсності нікчемного правочину, право на
пред'явлення якого виникло до 1 січня 2004 року, застосовується позовна
давність, встановлена для відповідних позовів законодавством, що діяло раніше.
Як було встановлено судом, Законом
України N1990-III від 21.09.2000р. „Про внесення змін до Водного кодексу
України” були внесені зміни в ст.51 Водного кодексу Україні, зокрема вказана
стаття була доповнена абзацем наступного змісту: „Орендодавцями водних
об'єктів загальнодержавного значення є Кабінет Міністрів України та
місцеві державні адміністрації.”
Цей Закон набрав чинності з дня
його опублікування.
Даний закон був опублікований у
Відомостях Верховної Ради України, рік 2000, 10.11.2000, N 45, ст. 390; Голос України, 25.10.2000; Урядовий кур'єр, 01.11.2000; Офіційний вісник України, рік 2000,
03.11.2000, N 42, ст. 1772, стор.13.
Таким чином, господарський суд
вважає, що право позивача на звернення до суду з позовом про визнання недійсним
договору оренди водних об'єктів №НОМЕР_2 виникло з моменту його укладання,
тобто з 29.05.2002р.
Таким чином, трирічний термін
звернення до суду за захистом законних прав та порушених інстересів, який був
встановлений діючим на той час Цивільним кодексом Української РСР, починається
з 29.05.2002р. та закінчується 29.05.2005р.
Прокурор звернувся до суду із
позовом про визнання недійсним догвоору оренди водних об'єктів №НОМЕР_2
22.09.2006р.
Згідно із ст.80 Цивільного кодексу
Української РСР закінчення строку позовної давності до пред'явлення позову є підставою для відмови в позові.
За приписом ст. 267 Цивільного
кодексу України сплив позовної давності,
про застосування якої заявлено стороною у спорі, є підставою для відмови
у позові.
За змістом ст.43 Господарського
процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм
внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному
розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись
законом.
З урахуванням викладеного,
господарський суд дійшов до висновку про відмову Ясинуватському міжрайонному
прокурору в інтересах держави в особі Ясинуватської районної державної
адміністрації, м. Ясинувата в задоволенні вимог про визнання недійсним договору
оренди водних об'єктів №НОМЕР_2
Враховуючи, що прокурор при
зверненні до суду з позовом у відповідності до вимог Декрету Кабінету Міністрів
України „Про державне мито” звільнений від справи державного мита та
інформаційно - технічного забезпечення судового процесу, господарський суд
дійшов до висновку про відсутність підстав для стягнення з відповідачів судових
витрат.
На підставі викладеного, керуючись
ст.ст. 43, 47, 49, 75, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу
України, суд,
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог
Ясинуватського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Ясинуватської
районної державної адміністрації, м. Ясинувата, до відповідача 1, Суб'єкта
підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, м. Донецьк, до відповідача 2, Ясинуватської районної
ради, м. Ясинувата, третя особа 1 без самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача: Донецьке обласне виробниче управління меліорації та
водного господарства та третя особа 2 без самостійних вимог на предмет спору на
стороні відповідача: Державне управління екології та природних ресурсів в
Донецькій області, про визнання недійсним договору оренди водних об'єктів
№НОМЕР_2, відмовити.
У судовому засіданні за згодою
сторін оголошена вступна та резолютивна частини рішення.
Рішення може бути оскаржене до
Донецького апеляційного господарського суду протягом 10 днів з дня підписання
повного тексту рішення.
Повний текст рішення підписаний
11.12.2006р.
Суддя Плотніцький
Б.Д.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2006 |
Оприлюднено | 22.08.2007 |
Номер документу | 340779 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Плотніцький Б.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні