Постанова
від 02.10.2013 по справі 817/2357/13-а
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/2357/13

02 жовтня 2013 року 18год. 10хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В. В. за участю секретаря судового засідання Таргоній А.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Герман Г.Ю.

відповідача: представник Воробйова О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦК Захід"

до Здолбунівська об'єднана державна податкова інспекція Головного Управління Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправними дій щодо складання акту , - ВСТАНОВИВ :

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦК Захід" (далі - ТОВ "ЦК Захід") звернулося до Здолбунівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного Управління Міндоходів у Рівненській області (далі - Здолбунівська ОДПІ) про визнання протиправними дій Здолбунівської ОДПІ Головного Управління Міндоходів у Рівненський області щодо складання Акту №233/22-38230936 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за період з 01.02.2013 р. по 30.04.2012 р." від 22.05.2013 року.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що відповідачем було порушено законодавчо встановлений порядок організації та проведення зустрічної звірки, а Акт №233/22-38230936 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за період з 01.02.2013 р. по 30.04.2012 р." від 22.05.2013 року було складено з порушенням вимог чинного законодавства України, що призвело до порушення його прав та законних інтересів. Просив позов задовольнити повністю.

Відповідач проти позову заперечував, вважаючи оскаржувані дії такими, що вчинені на підставі та на виконання норм діючого податкового законодавства України та вказав, що Акт №233/22-38230936 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за період з 01.02.2013 р. по 30.04.2012 р." від 22.05.2013 року не породжує будь - яких юридичних наслідків для позивача. Відтак, просив у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши подані сторонами документи і матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позов до задоволення не підлягає.

Судом встановлено, Здолбунівською ОДПІ згідно автоматизованої системи результатів співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту ІС "Податковий блок" встановлено заниження податкових зобов'язань ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за лютий 2013 року по взаємовідносинах з ТОВ "Магнолія плюс" (код ЄДРПОУ 38377033) в сумі 233612,00 грн.

Здолбунівською ОДПІ було направлено запит від 09.04.2013 №1763/15-06 на адресу ТОВ "ЦК Захід" про надання документальних підтверджень та пояснень, в якому вказано, що за результатами співставлення з іншими документами, пов'язаними з нарахуванням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) інформації поданих податкових декларацій з податку на додану вартість , уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за лютий 2013 року встановлено вірогідне завищення податкового кредиту з контрагентом Товариство з обмеженою відповідальністю "Магнолія плюс" з проханням для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків (перевірки вчинення нікчемних правочинів) надати інформацію (та належним чином завірені копії документів), що стосується проведення фінансово - господарських операцій по вказаних розбіжностях та відображення таких операцій в регістрах бухгалтерського та податкового обліку. Зокрема, запит містить посилання на те, що уразі ненадання пояснень та їх документального підтвердження з зазначених вище питань, протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту, Здолбунівська ОДПІ буде змушена провести позапланову документальну перевірку на підставі пп.78.1.1., 78.1.4. п.78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

ТОВ "ЦК Захід" листом №1/04-14 від 23.04.2013 року було надано відповідь, зокрема вказує на те, що запит Здолбунівської ОДПІ від 09.04.2013 №1763/15-06 складено з порушенням вимог п.73.3 ст.73 ПКУ та відповідно до вказаного пункту платник податку звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Станом на 30.04.2013 року від ТОВ "ЦК Захід" пояснень та їх документального підтвердження не надійшло.

30.04.2013 року Здолбунівською ОДПІ було здійснено виїзд за юридичною адресою ТОВ "ЦК Захід". За результатами такого виїзду, було складено Акт обстеження знаходження за юридичною адресою Товариство з обмеженою відповідальністю "ЦК Захід" (код 38230936, Рівненська область, Здолбунівський район, с.Півче, вул.Самсони, буд.4 ) №22/15 від 30.04.2013 року, в якому зазначено, що підприємство не знаходиться за вказаною адресою, вивіска з назвою підприємства не присутня, за вказаною адресою знаходиться житловий будинок, який на момент виїзду був закритий.

У зв'язку з цим,Здолбунівською ОДПІ згідно п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної перевірки щодо підтвердження реального здійснення, товарності, фінансово-господарських операцій за період з 01.02. по 31.03. 2013 року.

В подальшому, до ВПМ Дубенської ОДПІ було направлено запити про встановлення місцезнаходження платника №2160/15-06 від 30.04.2013 року та №2288/22-14/409 від 16.05.2013 року.

Податковим органом було здійснено вихід за податковою (юридичною) адресою з метою вручення копії Наказу про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "ЦК Захід" від 17.05.2013 року №209 та пред'явлення направлення №148 від 17.05.2013 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "ЦК Захід" з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні взаєморозрахунків з ТОВ "Магнолія плюс" за лютий 2013 року.

Здолбунівською ОДПІ було складено акт №26/22-38230936 від 17.05.2013 року щодо неможливості вручення наказу на перевірку ТОВ "ЦК Захід", в якому зазначено, що вручити посадовим особам наказ на проведення перевірки та ознайомити посадових осіб з направленням на проведення перевірки неможливо, оскільки за юридичною адресою посадові особи відсутні, за адресою знаходиться житловий будинок, вивіска, що свідчить про належність (на праві власності, або на правах оренди) ТОВ "ЦК Захід" відсутня.

21.05.2013 року (згідно вхідного штампу) до Здолбунівської ОДПІ надійшла довідка про встановлення місцезнаходження платника податків ТОВ "ЦК Захід" від підрозділу ВПМ Дубенської ОДПІ за №3487/07-30 від 08.05.2013 року, відповідно до якої місцезнаходження платника податків не встановлено.

22.05.2013 року співробітниками Здолбунівської ОДПІ було складено Акт №233/22-38230936 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за період з 01.02.2013 р. по 30.04.2012 р." від 22.05.2013 року.

Повно та всебічно дослідивши наявні матеріали справи, а також норми чинного законодавства, суд прийшов до висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - Кодекс), він, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно пп.20.1.6. п.20.1. ст.20 Кодексу, органи державної податкової служби мають право, крім іншого, для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Відповідно до пп. 62.1.3 п. 6.2.1 ст. 62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Підпунктом 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України встановлено, що однією з підстав здійснення документальної позапланової перевірки є виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.

Пунктом 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розпис копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п.73.5. ст.73 Кодексу, з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, пунктом 4 -7 якого передбачено, що орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку. У разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок.

Відповідно до п. 4.4. Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Аналіз вищевикладених законодавчих норм та обставин справи свідчить про те, що дії відповідача щодо складання Акту №233/22-38230936 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за період з 01.02.2013 р. по 30.04.2012 р." від 22.05.2013 року є правомірними; податковий орган при винесенні вищезазначеного Акту діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.

Суд вважає за необхідне також звернути увагу на те, що Акт №233/22-38230936 "Про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання ТОВ "ЦК Захід" (код ЄДРПОУ 38230936) за період з 01.02.2013 р. по 30.04.2012 р." від 22.05.2013 року є виключно службовим документом, який, при цьому, не породжує для позивача правових наслідків, не є підставою для виникнення у нього будь-яких прав та обов'язків, є лише формою фіксації податкової інформації, яка використовується податковими органами, отже ніяким чином не порушує охоронюваних законом прав та інтересів позивача.

Натомість, щодо акту перевірки Податковим кодексом передбачено лише надання заперечень. Так, норми статті 86.7 передбачають, що у разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, вони мають право подати свої заперечення протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта (довідки). Такі заперечення розглядаються органом державної податкової служби протягом п'яти робочих днів, що настають за днем їх отримання (днем завершення перевірки, проведеної у зв'язку з необхідністю з'ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у зауваженнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень. Платник податку (його уповноважена особа та/або представник) має право брати участь у розгляді заперечень, про що такий платник податку зазначає у запереченнях.

Складання акту судом вбачається обставиною, що не порушує охоронюваних Законом прав та інтересів позивача з огляду на те, що висновки акту перевірки є службовим документом, є носієм доказової інформації, проте, акт не може бути визнаний рішенням чи дією суб'єкта владних повноважень.

В процесі розгляду справи не встановлено порушення прав та охоронюваних Законом інтересів позивача у зв'язку з призначенням перевірки та складанням акту про неможливість проведення зустрічної звірки та вчинення в процесі складання даного акту відповідачем дій, які б порушували інтереси позивача.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З урахуванням викладеного, суд приходить висновків про відмову в задоволенні позовних вимог.

Підстави для розподілу судових витрат відповідно до статті 94 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Щербаков В. В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.10.2013
Оприлюднено15.10.2013
Номер документу34079023
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/2357/13-а

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Постанова від 02.10.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Ухвала від 05.07.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні