Постанова
від 10.10.2013 по справі 824/2063/13-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11:55год. 10 жовтня 2013 року м. Чернівці Справа № 824/2063/13-а

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Ковтюк В.О.

секретаря судового засідання Бурковської Ю.Т.

за участю:

представника позивача - Ротара А.В.

представника відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до приватного підприємства «Аршин» про стягнення заборгованості до приватне підприємство "Аршин" про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

Чернівецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (позивач) звернулося з адміністративним позовом до приватного підприємства «Аршин» (відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для інвалідів у сумі 2543,71 грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що відповідачем у 2012 році не було забезпечено жодного робочого місця для працевлаштування інвалідів, тоді як встановлений відповідно до чинного законодавства норматив для працевлаштування інвалідів при середньообліковій чисельності працівників підприємства в кількості від 8 до 25 чоловік у 2012 році є 1 чоловік. На підставі даних, поданих відповідачем у звіті «Про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2012 рік», позивачем були застосовані адміністративно-господарські санкції у розмірі 10593,75 грн., які відповідач повинен був сплатити самостійно до 15 квітня 2013 року. Відповідач частково погасив суму штрафних санкцій в розмірі 8261,22 грн. та на час подання позову до суду не сплачено штрафних санкцій на суму 2332,53 грн.

Штрафні санкції в розмірі 8261,22 грн. сплачено 27.09.13р., тобто з простроченням платежу, а решта 2332,52 грн. ще несплачені, у зв'язку із наведеним відповідачу нарахована пеня за прострочення платежу у розмірі 221,18 грн.

Відтак позивач був змушений звернутися до суду.

Відповідач в судове засідання не з'явився, явку представника не забезпечив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду.

Згідно ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. У зв'язку з наведеним суд прийняв рішення про розгляд справи без участі відповідача за наявними в ній матеріалами.

Під час судового розгляду представник позивача наполягав на задоволені позову з наведених в позовній заяві підстав.

Судом встановлено, що відповідач, відповідно до довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України зареєстрований як суб'єкт підприємництва 26.10.05 року (долучено в судовому засіданні).

Згідно звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2012 рік №0045 від 27.02.2013 року середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу осіб складає 8 чоловік, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (осіб) значиться 0 чоловік, в графі кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» також значиться 0 чоловік (а.с.4).

На підставі зазначеного звіту було нараховано адміністративно-господарські санкції у розмірі 10593,75 грн., дана сума підтверджується розрахунком адміністративно-господарської санкції за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, та пені з 15.04.13р. за прострочення сплати адміністративно-господарських санкцій ПП «Аршин» станом на 27.09.13р. (а.с.3).

У зв'язку наведеним, позивачем 29.04.2013 року було направлено на адресу відповідача претензію на суму 10623,43 грн. (10593,75 грн. адміністративно-господарських санкцій + 29,68 грн. пені станом на 29.04.13р) (долучено в судовому засіданні).

Проте на час звернення до суду та розгляду справи в суді відповідач не сплатив адміністративно-господарської санкції в установлені законом строки, тому його заборгованість перед позивачем у зв'язку із збільшенням пені та частковою сплатою штрафних санкцій становить 2543,71 грн. (2332,53 грн. адміністративно-господарських санкцій + 221,18 грн. пені станом на 27.09.13р), що підтверджується розрахунком по відповідачу станом на 27.09.2013 р. (а.с.3).

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875-ХІІ від 21.03.91р. (далі - Закон № 875) для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Згідно з ч.1 та 2 ст.20 Закону № 875-ХІІ Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Частини 4 та 5 ст.20 Закону №875-ХІІ передбачають, що адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.

У разі несплати адміністративно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх сплати за рішенням суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.

Відповідно до ч. 9 та ч. 10 ст. 20 Закону № 875-ХІІ спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.

Фонд соціального захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні інтереси, у тому числі в суді.

На день пред'явлення позову до суду заборгованість відповідачем добровільно погашена не була.

Згідно п.4 ч.3 ст.129 Конституції України та ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, проте відповідач не надав доказів по сплаті заборгованості.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з приватного підприємства «Аршин» (с.м.т.Кельменці, вул.Кобилянської, 23, іден. код 32171949) на користь Чернівецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - 2543 (дві тисячі п'ятсот сорок три) грн. 71 коп.

Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку постанови суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанову в повному обсязі виготовлено 14 жовтня 2013 р.

Суддя В.О. Ковтюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.10.2013
Оприлюднено15.10.2013
Номер документу34079082
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2063/13-а

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ковтюк Віталіна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні