ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 09 жовтня 2013 року 09:54 год. № 826/14104/13-а Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Шейко Т.І., при секретарі судового засідання Галак А.В., у відкритому судовому засіданні вирішив адміністративну справу за позовомІнспекції з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області до Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» простягнення витрат пов'язаних з проведенням експертизи (випробовування) зразків продукції встановив: Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до відповідача, в якому просив стягнути з публічного акціонерного товариства «Укрнафта», витрати пов'язані з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції у розмірі 1279 грн. 80 коп. (одну тисячу двісті сімдесят дев'ять гривень вісімдесят копійок), кошти перерахувати на наступні реквізити: р/р 35216002004481, ГУДКСУ у Кіровоградській області, 823016,ЄДРПОУ 38037283. Позовні вимоги вмотивовані тим, що за відповідачем обліковується заборгованість по відшкодуванню витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробовування) зразків продукції у розмірі 1 279,80 грн., яку відповідач в добровільному порядку у передбачені законом строки не сплатив, у зв'язку з чим позивач просив стягнути дані кошти з Публічного акціонерного товариства «Укрнафта» у примусовому порядку. Відповідач заперечував проти задоволення позовних вимог, обґрунтовуючи свою позицію обставинами, викладеними у письмових запереченнях, зокрема, тим, що рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.07.2012 року № 1170/2а-2135/12 визнанні протиправними та скасовані приписи Інспекції з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області № 31, у якому зазначено, що згідно проведених лабораторних досліджень (паспорт якості від 08.06.2012 р. № 5631) бензин автомобільний А-80 не відповідає вимогам ДСТУ 4063-2001 за масовою часткою сірки, № 32 від 15.06.2012 року, як зазначено, що згідно проведених лабораторних досліджень (паспорт якості від 08.06.2012 р. № 5629) бензин автомобільний А-95 не відповідає вимогам ДСТУ 4063-2001 за сумарним вмістом ароматичних вуглеводнів. Тому, у зв'язку з вищевикладеним відповідач вважає, що відсутні законні підстави для відшкодування витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробовування) зразків продукції. Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, вважає, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне. Відповідно до Указу Президента України «Про Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів» від 13 квітня 2011 року № 465/2011 Держспоживінспекція України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів. Закон України «Про захист прав споживачів» регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів. Згідно положень ст. 42 Конституції України держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю та безпечністю продукції, усіх видів робіт та послуг. Пунктом 1 Положення про Інспекцію з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області, затвердженого Держспоживінспекцією України 29.11.2011 року, визначено, що Інспекція з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області (далі по тексту Держспоживінспекція у Кіровоградській області) є територіальним органом з питань захисту прав споживачів (Положення додається). Відповідно ч. 1 ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи а Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі здійснюють державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, забезпечують реалізацію державної політики щодо захисту прав споживачів і мають право відбирати у суб'єктів господарювання сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, зразки товарів, сировини, матеріалів, напівфабрикатів, комплектуючих виробів для перевірки їх якості на місці або проведення незалежної експертизи у відповідних лабораторіях та інших установах, акредитованих на право проведення таких робіт згідно із законодавством, з оплатою вартості зразків і проведених досліджень (експертизи) за рахунок коштів державного бюджету. У разі встановлення за результатами проведених досліджень (експертизи) факту реалізації продукції неналежної якості та/або фальсифікованої суб'єкт господарювання, що перевірявся, відшкодовує здійснені за це витрати. Кошти відшкодовування витрат зараховуються до державного бюджету. Порядок відбору таких зразків визначається Кабінетом Міністрів України. З матеріалів справи вбачається, що Інспекцією під час здійснення державного контролю за додержанням вимог законодавства про захист прав споживачів у суб'єктів господарювання сфери торгівлі 01.06.2012 року було відібрано на АЗС 10/12 ПАТ «Укрнафта», що розташована по вул. Героїв Сталінграда, 38 у м. Кіровограді, зразки бензинів автомобільних А-80 та А-95, які були направлені для проведення лабораторних досліджень до Випробувального центру-паливно-мастильних матеріалів м. Київ, для перевірки їх якості на відповідність вимогам ДСТУ, За наслідками випробовування відібраних зразків, проведеного «Випробувальним центром паливно-мастильних-матеріалів» м. Київ, складено протоколи випробувань № 5629 та 5631 від 08.06.2012 року. Відповідно до вказаних протоколів за результатами дослідження встановлено, що бензин марки А-80 не відповідає вимогам ДСТУ за масовою часткою сірки, а бензин марки А-95 не відповідає вимогам ДСТУ за сумарним вмістом вуглеводнів. У зв'язку з проведенням вказаного дослідження Держспоживінспекцією у Кіровоградській області понесені витрати у розмірі 1279 грн. 80 коп., що підтверджуються актами про надані послуги № 7978/3 та 7978/1 від 20 червня 2012 року. Механізм здійснення органами державного нагляду (контролю) відбору зразків продукції у суб'єктів господарювання для проведення експертизи (випробування) визначений статтями 13-15 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», а також Порядком відбору зразків продукції для визначення її якісних показників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.07 №1280. Відповідно до ст.. 16 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» витрати, пов'язані з відбором, доставкою та проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, фінансуються за рахунок органу державного нагляду (контролю). У разі підтвердження результатами експертизи (випробування) факту порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства суб'єкт господарювання відшкодовує витрати на проведення експертизи (випробування) в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.07 року №1279 затверджено Порядок відшкодування суб'єктом господарювання витрат, пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції. Даний Порядок визначає механізм відшкодування суб'єктом господарювання витрат органу державного нагляду (контролю), пов'язаних з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції, у разі підтвердження за результатами експертизи факту порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Частиною 2 даного Порядку передбачено, що орган державного нагляду (контролю) в тижневий строк після ознайомлення суб'єкта господарювання з висновком експертизи, під час проведення якої встановлено факт порушення вимог законодавства, готує документи, що підтверджують витрати, пов'язані з проведенням експертизи, та надсилає їх суб'єкту господарювання. Суб'єкт господарювання в тижневий строк з моменту надходження зазначених документів зобов'язаний відшкодувати органу державного нагляду (контролю) витрати, пов'язані з проведенням експертизи. Відповідно до ч. 3 Порядку, у разі незгоди суб'єкта господарювання з результатами експертизи орган державного нагляду (контролю) може провести повторну експертизу. Якщо за результатами проведення повторної експертизи підтверджується факт порушення вимог законодавства, суб'єкт господарювання відшкодовує органу державного нагляду (контролю) витрати, пов'язані з проведенням основної та повторної експертизи відповідно до пункту 2 цього Порядку. З матеріалів справи, зокрема, з листів Інспекції з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області № 1117/22 від 20.07.2012 року № 608/22 від 18.03.2013 року вбачається, що позивач двічі звертався до відповідача з вимогою про відшкодування вартості проведеної експертизи, однак останній, листом від 27.03.2013 № 37-70/487 надав відповідь з якої слідує те, що Публічне акціонерне товариство «Укрнафта» не погоджується у добровільному порядку відшкодувати вартість проведених позивачем експертиз. Суд задовольняючи позовні вимоги виходив з наступного. Як вбачається з матеріалів справи, та не заперечується відповідачем, що 01.06.2012 року у відповідача були відібранні зразки бензину автомобільного для випробування з метою визначення якості. За результатами проведених незалежних досліджень було встановлено невідповідність зразків вимогам нормативних документів цих нафтопродуктів, що підтверджено паспортами якості Випробувального центру паливно-мастильних матеріалів (ВІД ПММ) м. Київ: № 5629 від 08.06.2012 на суму 639,9 грн.; № 5631 від 08.06.2012 на суму 639,9 грн. Вказані копії паспортів були направлені Інспекцією відповідачу листом з повідомленням від 20.07.2012 року за № 1117/22. Даний лист, згідно поштового повідомлення про вручення поштового відправлення був отриманий представником відповідача 26.07.2012 року. Таким чином, Публічне акціонерне товариство «Укрнафта» в тижневий строк з моменту надходження вищезазначених документів зобов'язане було відшкодувати органу державного нагляду (контролю) витрати, пов'язані з проведенням експертизи, або ж у разі незгоди з результатами експертизи ініціювати проведення повторної експертизи. На момент вирішення спірних правовідносин у матеріалах справи відсутні докази відшкодування органу державного нагляду (контролю) витрат, пов'язаних з проведенням експертизи, відсутні і докази ініціювання проведення повторної експертизи, що в свою чергу, дає суду підстави вважати позовні вимоги обґрунтованими. Відповідно до п. 5 Порядку, у разі відмови суб'єкта господарювання від відшкодування витрат органу державного нагляду (контролю), пов'язаних з проведенням експертизи, зазначені витрати стягуються у судовому порядку. Враховуючи вищезазначене та беручи до уваги те, що кошти щодо відшкодування органу державного нагляду (контролю) витрат, пов'язаних з проведенням експертизи до Державного бюджету у розмірі 1 279,80 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується наявними у матеріалах справи документами, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються. Враховуючи наведене та керуючись ст. 124 Конституції України, ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - постановив: Позов Інспекції з питань захисту прав споживачів у Кіровоградській області задоволити. Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Укрнафта», витрати пов'язані з проведенням експертизи (випробування) зразків продукції у розмірі 1279 грн. 80 коп. (одну тисячу двісті сімдесят дев'ять гривень вісімдесят копійок), кошти перерахувати на наступні реквізити: р/р 35216002004481, ГУДКСУ у Кіровоградській області, 823016,ЄДРПОУ 38037283. Постанова набирає законної сили у відповідності з нормами ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя Шейко Т.І. Повний текст постанови складено та підписано 14.10.2013 року.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34085711 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні