Постанова
від 26.09.2013 по справі 801/8513/13-а
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 вересня 2013 р. Справа №801/8513/13-а

(16:30) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуючого судді Шкляр Т.О., за участю секретаря Желудкової О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Сімферопольської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів в АР Крим

до Приватного підприємства "Жилкомсервіс Клен"

про стягнення 22887,07 грн.

за участю представників сторін:

позивача - не з`явився,

відповідача - не з`явився

Суть спору:

До Окружного адміністративного суду АР Крим звернулась Сімферопольська міжрайонна державна податкова інспекція АР Крим Державної податкової служби з адміністративним позовом до Приватного підприємства "Жилкомсервіс Клен" про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 22887,07 грн.

Ухвалою Окружного адміністративного суду АР Крим від 26.09.2013 р. замінено позивача по справі його правонаступником Сімферопольською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів в АР Крим.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог податкового законодавства в частині порядку сплати податку на прибуток приватних підприємств та плати за користування надрами загальнодержавного значення.

Відповідач письмових заперечень проти позову не надав.

Представники сторін в судове засідання не з'явились, про час, дату та місце судового засідання повідомлені належним чином.

З урахуванням вищевикладеного, дослідивши матеріали справи, оцінивши у сукупності докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно ч. 1 ст. 2, ч. 3 ст. 6, п. 7 ч. 1 ст. 3, п. 5 ч. 2 ст. 17 КАС України, відповідно до яких визначальним критерієм віднесення справи до справ адміністративної юрисдикції є наявність стороною у справі суб'єкта владних повноважень та виконання ним у спірних відносинах владних управлінських функцій у сфері публічно-правових відносин, дана справа є справою адміністративної юрисдикції.

Приватне підприємство "Жилкомсервіс-Клен" (ЄДРПОУ 33364784) зареєстровано у якості юридичної особи 23.02.2005 року за адресою місцезнаходження 97533, АР Крим, Сімферопольський район, с. Трудове, вул. Стадіонна, буд. 4, кв. 9, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серії А01 № 116174, копія якого наявна в матеріалах справи.

Приватне підприємство "Жилкомсервіс-Клен" узято на облік у якості платника податків 03.03.2005 р. за № 1589, про що свідчить Довідка про взяття на облік платника податків від 21.10.2011 р. № 1505, копія якої наявна в матеріалах справи.

Відповідно до ст. 67 Конституції України від 28.06.1996 р. № 254к/96-ВР, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі- ПК України).

Відповідно до пп. 16.1.3 та 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 46. 1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

П. 49.2 ст. 49 ПК України передбачено, що платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.

Відповідно до п. 54.1 ст. 54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п. 31.1 ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до ст. 262 ПК України плата за користування надрами - загальнодержавний платіж, який справляється у вигляді:

- плати за користування надрами для видобування корисних копалин;

- плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.

Відповідно до п.п. 263.1.1, 263.1.3 п. 263.1 ст. 263 ПК України платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин є суб'єкти господарювання, у тому числі громадяни України, іноземці та особи без громадянства, зареєстровані відповідно до закону як підприємці, які набули права користування об'єктом (ділянкою) надр на підставі отриманих спеціальних дозволів на користування надрами (далі - спеціальний дозвіл) в межах конкретних ділянок надр з метою провадження господарської діяльності з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.

Для цілей оподаткування платники плати за користування надрами для видобування корисних копалин здійснюють окремий (від інших видів операційної діяльності) бухгалтерський та податковий облік витрат та доходів за кожним видом мінеральної сировини за кожним об'єктом надр, на який надано спеціальний дозвіл.

Відповідно до п.п. 263.2.1 п. 263.2, п.п. 263.5.1 п. 263.5 ст. 263 ПК України об'єктом оподаткування плати за користування надрами для видобування корисних копалин по кожній наданій в користування ділянці надр, що визначена у відповідному спеціальному дозволі, є обсяг видобутої у податковому (звітному) періоді корисної копалини (мінеральної сировини) або обсяг погашених у податковому (звітному) періоді запасів корисних копалин.

Базою оподаткування є вартість обсягів видобутих у податковому (звітному) періоді корисних копалин (мінеральної сировини), яка окремо обчислюється для кожного виду корисної копалини (мінеральної сировини) для кожної ділянки надр на базових умовах поставки (склад готової продукції гірничодобувного підприємства).

Відповідно до п.п. 263.11.3 п. 263.11 ст. 263 ПК України податкові розрахунки з плати за користування надрами для видобування корисних копалин подаються платником, починаючи з календарного кварталу, а при видобуванні вуглеводневої сировини з календарного місяця, що настає за кварталом/місяцем, у якому такий платник отримав спеціальний дозвіл.

Відповідно до п.п. 263.12.1 п. 263.12 ст. 263 ПК України платник плати за користування надрами для видобування корисних копалин та уповноважена особа, визначена відповідно до підпункту 263.1.4 пункту 263.1 статті 263 цього Кодексу, протягом десяти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкового розрахунку за податковий (звітний) період сплачують податкові зобов'язання у сумі, визначеній в розрахунку з плати, поданому ними органу державної податкової служби:

- за місцезнаходженням ділянки надр, з якої видобуті корисні копалини, у разі розміщення такої ділянки надр у межах території України;

- за місцем обліку платника у разі розміщення ділянки надр, з якої видобуто корисні копалини, в межах континентального шельфу та/або виключної (морської) економічної зони України.

Відповідно до п.п. 263.13.1 п. 263.13 ст. 263 ПК України платник несе відповідальність за правильність обчислення суми плати за користування надрами для видобування корисних копалин, повноту і своєчасність її внесення до бюджету, а також за своєчасність подання органам державної податкової служби відповідних розрахунків згідно з нормами цього Кодексу та інших законів України.

Контроль за правильністю обчислення, своєчасністю і повнотою справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин до бюджету здійснюють органи державної податкової служби.

Порядок нарахування та сплати податку на прибуток підприємств визначено розділом ІІІ ПК України.

Відповідно до пп. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку на прибуток підприємств з числа резидентів є суб'єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Відповідно до п. 149.1 ст. 149 ПК України податковою базою для цілей цього розділу визнається грошове вираження прибутку як об'єкта оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу, з урахуванням положень статей 135-137 та 138-143 цього Кодексу.

Згідно з п. 152.1 ст. 152 ПК України податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу, від податкової бази, визначеної згідно зі статтею 149 цього Кодексу.

ПП "Жилкомсервіс-Клен" подано до Сімферопольської МДПІ АРК ДПС:

- податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 3 квартал 2011 року від 09.11.2011 р., в якому відповідачем самостійно визначене податкове зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 1726,30 грн.;

- уточнюючий податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 3 квартал 2011 року від 20.01.2012 р., в якому відповідачем самостійно визначене податкове зобов'язання у сумі 906,30 грн.;

- податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 4 квартал 2011 року від 08.02.2012 р., в якому відповідачем самостійно визначене податкове зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 2462,49 грн.;

- податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 1 квартал 2012 року від 15.01.2012 р., в якому відповідачем самостійно визначене податкове зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 2210,66 грн.;

-податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 2 квартал 2012 року від 15.01.2012 р., в якому відповідачем самостійно визначене податкове зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 1449,90 грн.

- податковий розрахунок з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за 3 квартал 2012 року від 08.11.2012 р., в якому відповідачем самостійно визначене податкове зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у сумі 1673,65 грн.

ПП "Жилкомсервіс-Клен" подано до Сімферопольської МДПІ АРК ДПС:

- Податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за І-ІІ квартали 2011 року від 09.11.2011 р., в якій відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 4868 грн.;

- Податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за ІІ-ІІІ квартали 2011 року від 08.02.2012 р., в якій відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 3940 грн.;

- Податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за І-ІІ квартали 2012 року від 08.11.2012 р., в якій відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання з податку на прибуток у сумі 3 238 грн.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Доказів сплати у строк, встановлений ПК України, самостійно визначеного у податкових розрахунках за 3, 4 квартали 2011 року, 1-3 квартали 2012 року податкового зобов'язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у загальній сумі 10429,30 грн. відповідачем не надано.

Доказів сплати у строк, встановлений ПК України, самостійно визначеного у податкових деклараціях за І-ІІ, ІІ-ІІІ квартали 2011 року, І-ІІ квартали 2012 р. податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств у загальній сумі 12046 грн. відповідачем не надано.

Згідно з наданим позивачем розрахунком заборгованості ПП "Жилкомсервіс-Клен" загальна сума заборгованості відповідача складає 22887,07 грн., в тому числі заборгованість з плати за користування надрами для видобування корисних копалин по податковим розрахункам за 3, 4 квартали 2011 року, 1-3 квартали 2012 року складає 10429,30 грн., заборгованість зі сплати податку на прибуток підприємств у сумі 12457,77 грн. (12046 грн. недоїмка по сплаті податкового зобов'язання з податку на прибуток підприємств по податкових деклараціях за І-ІІ, ІІ-ІІІ квартали 2011 року, І-ІІ квартали 2012 р. та 411,77 грн. пені).

Порядок ведення органами державної податкової служби обліку нарахування та погашення пені, що справляється з платників податків у зв'язку із несвоєчасним погашенням узгодженого грошового зобов'язання, та пені на податкове зобов'язання, нараховане контролюючим органом у разі виявлення його заниження та/або визначене податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента регулюється Інструкцією про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, затвердженою наказом Державної податкової адміністрації України від 17.12.2010 р. № 953, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2010 р. за № 1350/18645 (далі - Інструкція).

Відповідно до п. 2.1.1 п. 2.1 Інструкції пеня нараховується після закінчення встановлених Податковим кодексом України строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу. Нарахування пені розпочинається:

- при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного Податковим кодексом України;

Відповідно до п.2.6. Інструкції пеня, визначена підпунктом 2.1.1 пункту 2.1 цього розділу, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Відповідно до п. 3.3. Інструкції сума пені зараховуються до бюджетів або державних цільових фондів, до яких згідно із законом зараховуються відповідні податки.

Відповідно до ч. 1 ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Податкова вимога надсилається платнику податків органом державної податкової служби в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, тобто з урахуванням змісту поняття "податковий борг", встановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України, податкова вимога надсилається органом державної податкової служби платнику податків на суму податкового боргу.

Позивачем на адресу ПП "Жилкомсервіс-Клен" було направлено податкові вимоги № 1/713 р. від 22.11.2010 р., № 2/770 від 28.12.2010 р., № 10/1 від 12.03.2012 р., які були отримані відповідачем, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення, копії яких наявні в матеріалах справи.

Матеріалами справи, зокрема, обліковими картками відповідача станом на 31.12.2011 р., 31.12.2012 р. , 12.02.2013 р. підтверджується наявність податкового боргу відповідача з плати за користування надрами для видобування корисних копалин у загальній сумі 10429,30 грн. за період 3, 4 квартали 2011 року, 1-3 квартали 2012 року; податкового боргу зі сплати податку на прибуток підприємств у сумі 12457,77 грн. , в тому числі 12046 грн. основного зобов'язання з податку на прибуток підприємств за І-ІІ, ІІ-ІІІ квартали 2011 року, І-ІІ квартали 2012 р. та 411,77 грн. пені, які з моменту утворення та після направлення податкових вимог № 1/713 р. від 22.11.2010 р., № 2/770 від 28.12.2010 р., № 10/1 від 12.03.2012 р. не погашалися відповідачем у повному обсязі.

Таким чином, має місце податковий борг та право податкового органу на його стягнення, мають місце правові підстави для стягнення податкового боргу у сумі 22887,07 грн. в розумінні положень ст.ст.95, 59 Податкового кодексу України.

Відповідачем доказів погашення податкового боргу у сумі 22887,07 грн. на дату розгляду справи не надано.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

Постанова в повному обсязі складена 26.09.2013 р.

Керуючись ст.ст. 160-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити у повному обсязі.

2. Стягнути з Приватного підприємства "Жилкомсервіс-Клен" (ЄДРПОУ 33364784, адреса місцезнаходження 97533, АР Крим, Сімферопольський район, с. Трудове, вул. Стадіонна, буд. 4, кв. 9) 22887,07 грн. (двадцять дві тисячі вісімсот вісімдесят сім гривень сім копійок), в тому числі 10429,30 грн. ( десять тисяч чотириста двадцять дев'ять гривень тридцять копійок) податкового боргу з плати за користування надрами для видобування корисних копалин за період 3, 4 квартали 2011 року, 1-3 квартали 2012 року; 12046 грн. (дванадцять тисяч сорок шість гривень) податкового боргу з податку на прибуток підприємств за І-ІІ, ІІ-ІІІ квартали 2011 року, І-ІІ квартали 2012 р. та 411,77 грн. (чотириста одинадцять гривень сімдесят сім копійок) пені.

Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Шкляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.09.2013
Оприлюднено16.10.2013
Номер документу34088813
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —801/8513/13-а

Постанова від 26.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні