Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 жовтня 2013 р. Справа №805/13394/13-а
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 14:30
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Толстолуцька М.М., при секретарі судового засідання Перовій В.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Державної фінансової інспекції в Донецькій області
до
Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації
про
зобов'язання виконати не вчинені дії, зазначені в п.п. 8.1, 8.2 листа - вимоги Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції № 26-01-34/1076 від 04.07.2013 року
за участю представників сторін:
від позивача - Бондар Ю.М. - за довіреністю.
від відповідача - не з'явився
Державна фінансова інспекція в Донецькій області звернулась до суду з позовом до Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації про зобов'язання виконати не вчинені дії, зазначені в п.п. 8.1, 8.2 листа - вимоги Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції № 26-01-34/1076 від 04.07.2013 року.
Представник позивача у судовому засіданні підтримав адміністративний позов, просив задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином. Через канцелярію суду надав заяву про визнання позовних вимог в повному обсязі.
Заслухавши доводи учасників процесу, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд -
ВСТАНОВИВ:
16.09.2013 року Державна фінансова інспекція в Донецькій області звернулась до суду з позовом до Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації про зобов'язання виконати не вчинені дії, зазначені в п.п. 8.1, 8.2 листа - вимоги Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції № 26-01-34/1076 від 04.07.2013 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до Плану контрольно - ревізійної роботи Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції на IІ квартал 2013 року проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації за період з 01.09.2011 року по 30.04.2013 року в ході якої були встановлені порушення на загальну суму 304,89 тис. гривень що зафіксовано у акті ревізії від 01.07.2013 року за № 05-860/022.
За результатами проведеної ревізії відповідно до пункту 7 частини першої статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» на адресу Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації в особі начальника Алімова В.В. було направлено вимогу від 04.07.2013 за № 26-01-34/1076 щодо усунення виявлених ревізією порушень.
Відповідно до частини другої статті 15 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» законні вимоги службових осіб державної контрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що ревізуються. Однак, вимога органу державної фінансової інспекції виконана частково, невідшкодована сума фінансових порушень яка складає 56,54 тис. гривень.
Посилаючись на пункт 10 частини першої статті 10 Закону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» позивач просив зобов'язати Відділ освіти Ново азовської районної державної адміністрації в особі начальника Алімова В.В. виконати невчинені дій, зазначені в п. п. 8.1, 8.2 листа-вимоги Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04.07.2013 року за №26-01-34/1076, а саме: відобразити дебіторську заборгованість за ФО-П ОСОБА_3, щодо якого здійснено безпідставні витрати. Провести претензійно-позовну роботу щодо відшкодування коштів; в іншому випадку стягнути з осіб винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб на суму 56,54 тис. грн., шкоду у порядку та розмірі, встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Судом встановлено позивач - Державна фінансова інспекція в Донецькій області. Відповідно до статті 1 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні" (далі за текстом - Закон), державна контрольно-ревізійна служба складається з Головного контрольно-ревізійного управління України, контрольно-ревізійних управлінь в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійних підрозділів (відділів, груп) в районах, містах і районах у містах.
На підставі пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 20.07.2011 № 765 «Про утворення територіальних органів Державної фінансової інспекції» утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фінансової інспекції шляхом перетворення територіальних органів Головного контрольно-ревізійного управління за переліком згідно з додатком.
Відповідно до Додатку до вищеназваної постанови, Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області перетворено у Державну фінансову інспекцію в Донецькій області.
Таким чином, позивач - Державна фінансова інспекції в Донецькій області є юридичною особою публічного права, територіальним органом Державної фінансової інспекції.
Позивач діє на підставі Положення про державні фінансові інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 03.10.2011 № 1236, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19.10.2011 за № 1212/19950.
Відповідач - Відділ освіти Новоазовської районної державної адміністрації зареєстроване в якості юридичної особи, включене до ЄДРПОУ за номером 02142709.
Головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби відповідно до статті 2 Закону, є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.
Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Так, Маріупольською об'єднаною державною фінансовою інспекцією була проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації за період з 01.09.2011 року по 30.04.2013 року в ході якої були встановлені порушення на загальну суму 304,89 тис. гривень, що зафіксовано у акті ревізії від 01.07.2013 року за № 05-860/022.
Ревізією наданих Відділом освіти документів : актів ф. КБ-2 в, довідок ф. КБ-3, договорів підряду, регістрів бухгалтерського обліку, а також, документів, наданих на запит Маріупольської ОДФІ від 23.05.2013 №26-01-34/836 ФОП ОСОБА_3 від 04.06.2013 встановлено, що взаєморозрахунки з підрядником здійснювалися за наступними договорами підряду:
На виконання робіт з поточного ремонту покрівлі будівлі КУ «Новоазовський районний центр позашкільної освіти» від 20.12.2012 укладеному між відповідачем, в особі завідуючого Алімова В.В. та ФОП ОСОБА_3 Вартість робіт за договором складала 5 368,32 гривні. Строк дії договору - до 31.12.2012. Робота виконана в повному обсязі. Але станом на 30.04.2013 року не оплачена.
На виконання робіт з поточного ремонту санузлів в будівлі Хомутовської ЗОШ І-ІІІ ступенів від 06.09.2012 №06/09, укладеному між відповідачем, в особі завідуючого Алімова В.В. та ФОП ОСОБА_3 Віртість робіт складає 61 499,00 гривень. Робота виконана та сплачена в повному обсязі.
Ревізією правильності застосування одиничних розцінок, застосування корегуючи коефіцієнтів, обґрунтованості включення вартості матеріалів до актів ф. КБ-2 в, правильності та обґрунтованості включення кількості та вартості будівельних машин та механізмів на виконання робіт , включення заробітної плати, за зазначеними договорами підряду встановлено завищення вартості робіт внаслідок включення до актів вартості машин та механізмів , непідтверджених документально, включення розміру заробітної плати, вартості матеріалів, фактичне придбання яких не підтверджено документально на загальну суму 56 540,13 гривень (КФК 070201, загальний фонд КЕКВ 1134 вересень 2012 року 52500,02 гривень, КФК 070401 загальний фонд КЕКВ 1134 грудень 2012 року 4 040,11 гривень), в порушення п. 3.3.10.1 Правил визначення вартості будівництва ДБН Д.1.1-1-2000, затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 27.08.2000 № 174 (далі-Правила №174), п.2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.
Акти виконаних робіт з боку замовника підписані начальником Алімовим В.В., з боку підрядника - ОСОБА_3
Позивач зазначив, що згідно пояснень начальника Відділу освіти Алімова В.В. роботи виконані в повному обсязі, а щодо підтверджуючих документів про придбання матеріалів та виплати заробітної плати, то підрядник вважав, що ця норма не є обов'язковою.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 10 Закону головному контрольно-ревізійному управлінню України, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі, контрольно-ревізійним підрозділам (відділам, групам) у районах, містах і районах у містах надається право пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження і використання державної власності та фінансів, вилучати в судовому порядку до бюджету виявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед відповідними органами питання про припинення бюджетного фінансування і кредитування, якщо отримані підприємствами, установами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законодавства.
Пунктом 10 цієї ж статті передбачено, що у разі, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів органи контрольно-ревізійної служби звертаються до суду у інтересах держави.
Крім того, відповідно до пункту 46 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550 (далі за текстом - Порядок № 550), якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, контролюючим органом у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
Про усунення виявлених ревізією фактів порушення законодавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою про їх усунення, повинен інформувати відповідний контролюючий орган з поданням завірених копій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтверджують усунення порушень.
Позивачем на адресу Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації була направлена Вимога від 04.07.2013 за № 26-01-34/1076 щодо усунення виявлених ревізією порушень, а саме:
відобразити дебіторську заборгованість за ФО-П ОСОБА_3, щодо якого здійснено безпідставні витрати. Провести претензійно-позовну роботу щодо відшкодування коштів;
в іншому випадку стягнути з осіб винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб на суму 56,54 тис. грн., шкоду у порядку та розмірі , встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
У судовому засіданні встановлено, що відповідачем вимога виконана частково, невідшкодована сума фінансових порушень складає 56,54 тис. гривень, з огляду на що суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Державної фінансової інспекції в Донецькій області та задовольняє позов у повному обсязі.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 24, 71, 94, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позов Державної фінансової інспекції в Донецькій області до Відділу освіти Новоазовської районної державної адміністрації про зобов'язання виконати не вчинені дії, зазначені в п.п. 8.1, 8.2 листа - вимоги Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції № 26-01-34/1076 від 04.07.2013 року - задовольнити.
Зобов'язати Відділ освіти Новоазовської районної державної адміністрації в особі начальника Алімова В.В. виконати невчинені дій, зазначені в п. п. 8.1, 8.2 листа-вимоги Маріупольської об'єднаної державної фінансової інспекції від 04.07.2013 року за №26-01-34/1076, а саме:
відобразити дебіторську заборгованість за ФО-П ОСОБА_3, щодо якого здійснено безпідставні витрати. Провести претензійно-позовну роботу щодо відшкодування коштів;
в іншому випадку стягнути з осіб винних у безпідставному покритті за рахунок бюджетних коштів витрат сторонніх юридичних осіб на суму 56,54 тис. грн., шкоду у порядку та розмірі , встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України.
Постанову ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини 02 жовтня 2013 року в присутності представника позивача.
Повний текст постанови складений 07 жовтня 2013 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Толстолуцька М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.10.2013 |
Оприлюднено | 15.10.2013 |
Номер документу | 34096041 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Толстолуцька М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні